Jefften's dedicated HT

Started by Jefften, August 25, 2016, 17:52:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaak_Banaan

Quote from: Jefften on August 21, 2017, 12:46:27
goedemiddag Masterkale, het laag krijg ik goed op orde. Heb hiervoor 6 basstraps hangen aan de schuinekap achter me.

Toevallig afgelopen weekend met mijn velodyne een nieuwe meting gedaan.

Zie bijgevoegd de curve zonder correctie en 2e foto met correctie


Dat ziet er mooi uit :)
Heb je misschien meer informatie over je basstraps? We zijn zelf nog zoekende over welke er bij ons moeten komen te hangen dus wellicht zijn deze interessant om mee te nemen in de overweging.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Jefften

#76
Quote from: Masterkale on August 21, 2017, 16:02:37
Dat is erg strak zeg! Niks te klagen jij. En de meting op de normale speakers?
ik heb geen microfoon en REW meting apparatuur/software. zal binnenkort eens een microfoon aan schaffen.
en een meting doen. kom ik op terug,,


Quote from: HTip on August 22, 2017, 20:20:46
Ik vind de curve zonder correctie eigenlijk nog beter. En je gebruikt helemaal geen EQ/DSP :thumbs-up:
Hhaha Philip,  dat dacht ik al dat die reactie zou komen.  vond hem er zelf ook net wat vlakker uit zien en dat zonder correctie.
ik ga hem van het weekend weer terug zetten.  heb nu een aantal fragmenten/films hiermee gekeken en ben benieuwd wat het gaat doen  :popcorn:

Quote from: DannyV on August 23, 2017, 11:18:25
Hoi Jeffrey,

Hele mooie en technisch goed aangepakte ruimte, leuk om te zien hoe een ander ongeveer dezelfde ruimte als wij op een andere manier hebben omgebouwd tot HT.

Ik zie je apparatuur nog niet staan, komt deze buiten de HT te staan ?

Geniet er van.

Groeten
Danny
bedankt danny voor je complimenten.
Ik heb jou ruimte destijds ook mogen volgen. had toen al eens tegen mijn vrouw gezegd dat het dezelfde ruimte is die wij zouden gaan bouwen.
Erg genoten van jou foto's.  :worship:
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

Quote from: Sjaak_Banaan on August 23, 2017, 23:45:03

Dat ziet er mooi uit :)
Heb je misschien meer informatie over je basstraps? We zijn zelf nog zoekende over welke er bij ons moeten komen te hangen dus wellicht zijn deze interessant om mee te nemen in de overweging.

Goedemiddag SJaak,

Onze bass traps zijn door mutrox gemaakt,  Deze hebben wij geleverd gekregen via beter beeld en geluid.
Zijn in meerdere kleuren te gebruiken.

Zeker een mooie afwerking ook voor bijv. in de woonkamer.
Het is alleen dat ze wel wat dieper zijn.

mocht je de afmetingen willen hebben meet ik ze even voor je op.
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Sjaak_Banaan

Quote from: Jefften on August 24, 2017, 13:17:08
Goedemiddag SJaak,

Onze bass traps zijn door mutrox gemaakt,  Deze hebben wij geleverd gekregen via beter beeld en geluid.
Zijn in meerdere kleuren te gebruiken.

Zeker een mooie afwerking ook voor bijv. in de woonkamer.
Het is alleen dat ze wel wat dieper zijn.

mocht je de afmetingen willen hebben meet ik ze even voor je op.

Thanks, maar dat kon ik ook al een beetje opmaken uit je vorige posts. ;)
Wat ik eigenlijk bedoelde is of je meer informatie hebt over het 'gebied' dat deze absorberen, misschien dat je een pdf of link met specificaties hebt of bijvoorbeeld een onderbouwing van BB&G.

Is het een variant van deze basstrap of toch een ander product?:
http://mutrox.com/nl/hifi-akoestiek/mutrox-bass-trap/
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

bmateijsen

Quote from: Sjaak_Banaan on August 24, 2017, 15:54:07
Thanks, maar dat kon ik ook al een beetje opmaken uit je vorige posts. ;)
Wat ik eigenlijk bedoelde is of je meer informatie hebt over het 'gebied' dat deze absorberen, misschien dat je een pdf of link met specificaties hebt of bijvoorbeeld een onderbouwing van BB&G.

Is het een variant van deze basstrap of toch een ander product?:
http://mutrox.com/nl/hifi-akoestiek/mutrox-bass-trap/

Nee, dat is een compleet ander product. ;).

De Chunkz kan je hier meer over lezen: http://boldz.nl/products-view/?id=173&cat=home-cinema-2&/

Jefften

bedankt voor de hulp Bjorn.   het waren inderdaad chunkz.
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Sjaak_Banaan

Quote from: bmateijsen on August 24, 2017, 16:38:58
Nee, dat is een compleet ander product. ;).

De Chunkz kan je hier meer over lezen: http://boldz.nl/products-view/?id=173&cat=home-cinema-2&/

Bedankt Bjorn, ik ga erover lezen. :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Jefften

#82
Na een lange tijd niks gepost te hebben in mijn topic dan toch maar even een "kleine" update.
We zijn al geruime tijd bezig met het verwezelijke van onze droom een vrijstaande woning met een kelder voor onze gezamenlijk hobby de HT.

(Ja, Philip je bent de aanstichter van de kelder HT droom)  :worship:

Zonde van onze HT op zolder. veel kosten nog moeite gespaard deze te realiseren maar we krijgen er iets mooiers voor terug.

De kelder meet 8 x5 x2,5m waarvan 6 x4,7 x2,5m effectieve ruimte over is voor onze HT.

Als het goed is beginnen ze met de bouw in mei dit jaar en zijn ze januari 2019 klaar.

Een jaartje afzien zonder HT maar het is even niet anders.

Als ik foto"s heb zal ik ze eens posten.

Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Zymotic

Als daar net zoveel kennis, energie en tijd in gaat zitten dan wordt het vast weer geweldig!

vik

Dus we krijgen een COD in Nederland.  :angel:

Gefeliciteerd met deze mooie kans. Voor vele nog steeds een droom om een aparte ruimte te kunnen bemachtigen. Het aftellen is begonnen.  :headbanging:

Quote from: Jefften on February 16, 2018, 19:39:55
Na een lange tijd niks gepost te hebben in mijn topic dan toch maar even een "kleine" update.
We zijn al geruime tijd bezig met het verwezelijke van onze droom een vrijstaande woning met een kelder voor onze gezamenlijk hobby de HT.

(Ja, Philip je bent de aanstichter van de kelder HT droom)  :worship:

Zonde van onze HT op zolder. veel kosten nog moeite gespaard deze te realiseren maar we krijgen er iets mooiers voor terug.

De kelder meet 8 x5 x2,5m waarvan 6 x4,7 x2,5m effectieve over is voor onze HT.

Als het goed is beginnen ze met de bouw in mei dit jaar en zijn ze januari 2019 klaar.

Een jaartje afzien zonder HT maar het is even niet anders.

Als ik foto"s heb zal ik ze eens posten.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT