Jefften's dedicated HT

Started by Jefften, August 25, 2016, 17:52:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Jeff wat leuk dat je je project hebt gedeeld. Super mooie ruimte!!  :clapping: :worship:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jelleeelco

Ik blijf dit ook volgen. Wat een hoop informatie bij elkaar. Hoe heb je dat allemaal uitgevogeld?

Mooie ruimte ook... Wat een vakwerk!

Jep

Hey Jefften,

Wat een fantastische constructie heb je er van gemaakt! Het is bijna zonde om dan alles af te werken, zie je er niets meer van  :happy:

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Lambert

Dat is geen half werk! Ziet er goed uit, van voor tot achter doordacht en geen half werk bij de uitvoer ;D

Hoeveel werk is het tot op heden geweest? Ik doel dan op het totaal aantal uren (niet doorlooptijd) :)

Jefften

#29
Quote from: Gijs82 on August 25, 2016, 23:15:41
Erg mooi project, mooi om te zien dat er op elk detail wordt gelet   :pompom:

Welke projector komt er?

We hebben een JVC X900 van Victor van Cinemike benelux overgenomen!  super beeld. erg content mee.
kregen er een ISF calibratie bij.  wat echt een hele verandering heeft gebracht!  echt vakwerk.

Quote from: Lambert on August 28, 2016, 09:55:56
Dat is geen half werk! Ziet er goed uit, van voor tot achter doordacht en geen half werk bij de uitvoer ;D

Hoeveel werk is het tot op heden geweest? Ik doel dan op het totaal aantal uren (niet doorlooptijd) :)


Poeh qua uren durf ik er weinig over te zeggen. 
Ik ben vorig jaar september begonnen en was in mei/juni klaar

denk dat ik zo 4-8 uur in de week heb geklust.

Quote from: Jep on August 27, 2016, 08:16:10
Hey Jefften,

Wat een fantastische constructie heb je er van gemaakt! Het is bijna zonde om dan alles af te werken, zie je er niets meer van  :happy:

Jep.

Hoi Jep,

Bedankt voor de complimenten.  Het is inderdaad jammer dat al het verborgen werk niet meer te zien is.
maar we zijn super blij dat het af is.  het is super om een filmpje s avonds te kunnen kijken.

deze periode is het wel wat warm boven.  even kijken wanneer we die dak doorvoer kunnen maken.

Quote from: jelleeelco on August 27, 2016, 08:04:04
Ik blijf dit ook volgen. Wat een hoop informatie bij elkaar. Hoe heb je dat allemaal uitgevogeld?

Mooie ruimte ook... Wat een vakwerk!

Ik heb een heel hoop informatie van het internet gehaald. 
toen ik ongeveer wist wat ik wilde heb ik contact opgenomen met Ronald van Mutrox.
deze heeft me een hele hoop bijgebracht om dit mooie project in goede banen ze leiden.

Quote from: vik on August 26, 2016, 17:16:58
Jeff wat leuk dat je je project hebt gedeeld. Super mooie ruimte!!  :clapping: :worship:

Hoi Viktor! bedankt voor je bericht.

ook doordat jij zo positief was over de ruimte heb ik de stap gemaakt om al dit op te schrijven in mijn eigen topic.

we moeten snel eens bij praten.  wellicht kom ik binnenkort eens jou kant op!

ik zou graag eens wat gemodificeerde apparaten zien/Horen  ;D
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

#30
We hebben een 7.1.2 opstelling en daarvoor hebben wij in het plafond B&W CCM682 speakers aangeschaft bij Victor van Cinemike.

De installatie is erg makkelijk alleen het maken van de gaten waar ze moeten komen heeft erg lang geduurd.
ook aardig wat zaagjes versleten.

met een decoupeerzaag de gaten gemaakt maar dit moest natuurlijk door 1,2cm fermacell  0,5 cm ontdreuningsplaat en weer 1,2cm fermacell.
bijna niet doorheen te komen.
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

#31
De beamerbeugel die we hebben genomen is er een van Future automation de PM-UNI.
Deze heb ik een keer bij een test voorbij zien komen bij homecinema zuhause en sprak mij erg aan.

Ik heb deze via Victor aangeschaft. Goede service binnen 2 dagen hadden we hem in huis.

meteen maar aan de slag gegaan. want hij moest nog opgehangen worden aan de schuine kap.

van 18mm MDF een bakje gemaakt welke ik zo op de kap kon kitten en vast schroeven.
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

#32
en de beamerplaat ophangen.
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

#33
Nu kunnen we de spulletjes op hun plek gaan zetten.

de beamer komt best laag te hangen omdat ik op 110" wilde projecteren,

ik kan er goed onder zitten, je moet alleen je handen niet in de lucht steken  8)
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

#34
en van de voorkant
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

vik

Forum leden zijn gek op dit soort projecten met foto's  :coffee:

Jullie zijn altijd welkom!  :)


Quote from: Jefften on September  1, 2016, 12:19:28
Hoi Viktor! bedankt voor je bericht.

ook doordat jij zo positief was over de ruimte heb ik de stap gemaakt om al dit op te schrijven in mijn eigen topic.

we moeten snel eens bij praten.  wellicht kom ik binnenkort eens jou kant op!

ik zou graag eens wat gemodificeerde apparaten zien/Horen  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

geoffreyvanvugt


Sjettepet

Mooi hoor!
En dit houdt ook zijn waarde wel denk ik. Ook voor drummers bijvoorbeeld.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

viestrommel

Tof project zeg!  :worship:
Heb je ook resultaten kunnen meten van voor en na de ontkoppeling en demping?

Jefften

#39
We hebben de knoop doorgehakt.

Het akoestische materiaal welke ik aanbevolen heb gekregen door Beter Beeld & Geluid is besteld.

Even wachten maar dan schijnt het ook veel beter te gaan klinken.

Foto's zullen dan wel weer volgen!  :clapping:
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

#40
Op het werk een Mooie toevoeging voor de ruimte laten maken.

Het is alleen jammer dat ze hem niet in geborsteld RVS hebben uitgevoerd zoals ik had gevraagd.

Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

rho

Ziet er toch mooi uit.  :thumbs-up:
Ja, geborsteld had misschien mooier geweest. Maar als ze al zo vriendelijk zijn om dat ff voor je te maken op je werk dan mag je toch niet te veel klagen denk ik.

Jefften

#42
Quote from: rho on September 30, 2016, 14:58:45
Ziet er toch mooi uit.  :thumbs-up:
Ja, geborsteld had misschien mooier geweest. Maar als ze al zo vriendelijk zijn om dat ff voor je te maken op je werk dan mag je toch niet te veel klagen denk ik.

Ja wordt inderdaad mooier,  heb net te horen gekregen dat ze het nog een keer gaan maken voor mij in RVS.
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

rho

Quote from: Jefften on September 30, 2016, 15:38:52
Ja wordt inderdaad mooier,  heb net te horen gekregen dat ze het nog een keer gaan maken voor mij in RVS.
Da's helemaal geweldig. :)

HJ

Quote from: Jefften on September 30, 2016, 14:13:32
Op het werk een Mooie toevoeging voor de ruimte laten maken.

Het is alleen jammer dat ze hem niet in geborsteld RVS hebben uitgevoerd zoals ik had gevraagd.
Als die letters rvs zijn kun je ze achteraf gewoon met scotch brite zelf borstelen. Is wel wat werk maar prima te doen.

BMWX6M

Samsung 65" LED TV UE65KS7000, Himedia Q5 Pro, Panasonic DMP-BDT460 blu-ray, Marantz SR5010, Sub Quadral Qube 10 active, 2x Dali Zensor 5, Dali Zensor Vocal, 2x Dali Zensor pico front high en 2x art sound inbouw surround achter.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159775.0

Jep

Quote from: hans. on October  1, 2016, 14:54:16
Als die letters rvs zijn kun je ze achteraf gewoon met scotch brite zelf borstelen. Is wel wat werk maar prima te doen.

Ook netjes: even in de straalcabine mat maken. Doe ik ook met rvs werkstukken, die ik om mijn werk maak. Als de plaat te dun is wel voorzichtig daarmee ivm krom trekken.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

HJ

Quote from: Jep on October  2, 2016, 17:54:46
Ook netjes: even in de straalcabine mat maken. Doe ik ook met rvs werkstukken, die ik om mijn werk maak. Als de plaat te dun is wel voorzichtig daarmee ivm krom trekken.
Nog mooier wat mij betreft, heeft een erg mooie matte kleur [emoji41]

Jefften

#48
Quote from: Jep on October  2, 2016, 17:54:46
Ook netjes: even in de straalcabine mat maken. Doe ik ook met rvs werkstukken, die ik om mijn werk maak. Als de plaat te dun is wel voorzichtig daarmee ivm krom trekken.


Het ergste is dat ik een vibond plaat RVS hiervoor heb gekocht.
alleen zijn ze dat plaatje kwijt geraakt  :blush:.

en hebben ze het maar in wit uitgevoerd!

gaan we niet mee akkoord natuurlijk  8)
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Jefften

#49
Ben trouwens erg benieuwd hoe het straks gaat klinken in de ruimte als de akoestische panelen hangen.

Heb nog geen levertijd gekregen van BB&G.

:coffee: Nog even geduld!
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike