"hard reset" van 7703?

Started by Dirk, August 23, 2016, 15:38:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: Kingpin on August 24, 2016, 13:33:23
Dit misschien iets:

Rotel RSX-1560 voor €748,-

ik val in herhaling, maar omdat lezen schijnbaar lastig is door de warmte  :D

Quote from: Dynky on August 23, 2016, 15:38:13
eisenpakket is niet zo groot, maar ik som toch even eea op omdat het nogal specifiek is;
* XLR outputs voor alle uitgangen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Quote from: Dynky on August 24, 2016, 08:40:07
als ik voor Marantz ga zou het een 8801 worden, die ook in stereo volgens alles wat ik lees toch weer iets beter zou moeten zijn dan de 8001.
maar bedankt voor 't luisteraanbod  ;)
De 7702 Mk2 is beter dan de 8801.
Ook in stereo.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

tdbakker

Is de Anthem 310,510 geen optie ,heeft ook arc in en ip control
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

Dirk

Quote from: tdbakker on August 24, 2016, 14:23:14
Is de Anthem 310,510 geen optie ,heeft ook arc in en ip control
is geen processor en heeft geen XLR outputs, maar verder heb je wel iets goed  :D ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Staaled on August 24, 2016, 14:21:47
De 7702 Mk2 is beter dan de 8801.
Ook in stereo.
hm...ok, moet ik me ff wat verder over inlezen, eventueel voeg ik die dan aan het lijstje toe, of vervang gewoon de 8801, als 'ie voor mijn vooropgesteld budget te vinden is natuurlijk ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Staaled on August 24, 2016, 14:21:47
De 7702 Mk2 is beter dan de 8801.
Ook in stereo.
ok, inmiddels wat over gelezen...dat 'ie wat beter klinkt in stereo lijkt bevestigd te worden door gebruikers, maar een Mk2 vinden voor 1000€ lijkt me dan weer wishful thinking, dus het blijft een 8801 (qua kandidaten uit de Marantz stal)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

gast_001

CX-A5000 krijg je voor zeg maar 1200 Euro.
Tja 1200 is Meer dan 1000

Koop gewoon een oude gebruikte8801 voor zeg maar 1000 euro en klaar ermee  :music:
Heb ik hier gehad, niets mis met zo'n apparaat overigens.

Persoonlijk zou ik er 400 bij doen en voor de 7702mk gaan maar het is allemaal jouw ding :)

Kjelt

Quote from: Dynky on August 24, 2016, 14:41:20
ok, inmiddels wat over gelezen...dat 'ie wat beter klinkt in stereo lijkt bevestigd te worden door gebruikers, maar een Mk2 vinden voor 1000€ lijkt me dan weer wishful thinking, dus het blijft een 8801 (qua kandidaten uit de Marantz stal)
Heb je een link? Ben verbaasd aangezien de 8801 een aparte print heeft voor iedere uitgang. Wellicht dan een 7702 mk1 ? Die zullen wel voor dat bedrag te vinden zijn schat ik zo.

Kingpin

Quote from: flakkees on August 24, 2016, 14:36:12
rotel rsp-1098 ??
Dacht ik in eerste instantie ook aan. Maar hij wil HDMI en geen losse pre pro.
Maar idd beter dan dit wordt het denk ik niet in stereo.
Conversie op de bron doen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dirk

Quote from: Kjelt on August 24, 2016, 14:56:37
Heb je een link? Ben verbaasd aangezien de 8801 een aparte print heeft voor iedere uitgang.
:google: en ik had 2 gebruikers binnen 5 minuten
btw; op stereo weergave gezocht hé, niet specifiek op surround gezocht
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kjelt

Ik geloof je wel maar kan zo niet 1,2,3 iets vinden eerder andersom dat de 8801 beter klinkt dan de 7702  ;D
Wat me wel te binnen schiet aangezien ik zelf een 7702 heb is dat als je optimaal stereo wilt luisteren je hem op audio direct wilt zetten zodat hij alle extra processing skipped, logisch.
Alleen wat wil nu het geval, als je dan weer terug naar de vorige surround stand wilt (in mijn geval met de upmixer aan) dan moet je nog een paar keer op die groene film knop drukken en die zit dus niet op de app. Althans ik heb het nog niet voor elkaar gekregen. Daarom gebruik ik ook nog regelmatig de ir ab.

gast_001

HC Hifi heeft een AV8801 staan, gebruikt, 1000 piek of zoiets
Kan je zekers ook vertellen wat het verschil is met een 7702mk2 qua geluid.
Als iemand die dingen kent nu dan wel Marcel @ HCHifi  ;D

gast_001

Quote from: Kjelt on August 24, 2016, 15:28:30
Ik geloof je wel maar kan zo niet 1,2,3 iets vinden eerder andersom dat de 8801 beter klinkt dan de 7702  ;D
Wat me wel te binnen schiet aangezien ik zelf een 7702 heb is dat als je optimaal stereo wilt luisteren je hem op audio direct wilt zetten zodat hij alle extra processing skipped, logisch.
Alleen wat wil nu het geval, als je dan weer terug naar de vorige surround stand wilt (in mijn geval met de upmixer aan) dan moet je nog een paar keer op die groene film knop drukken en die zit dus niet op de app. Althans ik heb het nog niet voor elkaar gekregen. Daarom gebruik ik ook nog regelmatig de ir ab.

Nu de meesten vinden de 7702mk2 beter spelen dan een 8801
7702mk2 heeft ook een andere DAC dan de 7702mk1

Sjettepet

Ik denk dat je je met je eis van ethernetbediening wel erg en wellicht nodeloos beperkt in je keuze.

Is bediening via WiFi geen optie? Een Logitech Harmony is een kleine investering en de Harmony-app is er volgens mij ook voor de iPad.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Dirk

Quote from: Sjettepet on August 24, 2016, 15:39:56
Ik denk dat je je met je eis van ethernetbediening wel erg en wellicht nodeloos beperkt in je keuze.

Is bediening via WiFi geen optie? Een Logitech Harmony is een kleine investering en de Harmony-app is er volgens mij ook voor de iPad.
weet ik, maar ik ga m'n hele bediening (die ik al een paar jaar gebruik en 100% op punt heb staan) met Simple Control (= het vroegere Roomie Remote) niet overboord gooien voor één nieuw toestel.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: darkraver on August 24, 2016, 15:29:30
HC Hifi heeft een AV8801 staan, gebruikt, 1000 piek of zoiets
Kan je zekers ook vertellen wat het verschil is met een 7702mk2 qua geluid.
Als iemand die dingen kent nu dan wel Marcel @ HCHifi  ;D
die heb ik zien staan, maar zoals geschreven in de OP, ik ga nù meteen nog niet kopen, ben me louter aan het oriënteren voor plan B...want plan A is wat heel anders (en imo beter) maar nog erg onzeker ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Quote from: darkraver on August 24, 2016, 15:30:38
Nu de meesten vinden de 7702mk2 beter spelen dan een 8801
7702mk2 heeft ook een andere DAC dan de 7702mk1
Het verschil zit hem in de verbeterde HDAM-modules.
Ik heb de 8801 verkocht wegens Atmos en werd toch ook verrast door de betere 7702Mk2
Berichten op fora zijn m.i. erg afhankelijk van het referentiekader. :)


Hmmmm ,dat betekent dat mijn bericht ook met wat zout korrelt. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

je hebt natuurlijk emmers en korrels...bij jou valt het imo nog wel mee  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

gast_001

Quote from: Dynky on August 24, 2016, 16:08:30
die heb ik zien staan, maar zoals geschreven in de OP, ik ga nù meteen nog niet kopen, ben me louter aan het oriënteren voor plan B...want plan A is wat heel anders (en imo beter) maar nog erg onzeker ;)

En wat is dan plan A :) ?

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

flakkees

Quote from: Kingpin on August 24, 2016, 14:58:48
Dacht ik in eerste instantie ook aan. Maar hij wil HDMI en geen losse pre pro.
Maar idd beter dan dit wordt het denk ik niet in stereo.
Conversie op de bron doen.
tja , je zal ergens concessies moeten doen
of een Marantz kopen  ;D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543