"hard reset" van 7703?

Started by Dirk, August 23, 2016, 15:38:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Ik draai momenteel op een Denon DN 500AV, een no-nonsense processor met bediening via een erg stabiele app én ethernet (IP-based) controlemogelijkheid, die eigenlijk gericht is op de "installer" markt, ofwel de vaste installaties in kantoren/recreatieruimtes, waar alles bombproof moet draaien en niet al teveel overbodige tierlantijntjes moet bevatten...een uitgangspunt waaraan deze unit ook perfect antwoord biedt.

Nu vraag ik me af of er ook een processor te vinden is voor een voor mij redelijk budget (max 1000€), die het vooral in stereo wat beter zou kunnen doen, want daarin is de Denon imo och niet de meest verfijnd klinkende.
In surround liggen de eisen voor mij niet zo hoog, maar ik wil ook niet (weer) naar een setup gaan met aparte unit voor stereo en aparte unit voor HT, die ik aan elkaar moet gaan knopen, dus daarom kijk ik ook bewust uit naar een oplossing voor beide functies in één toestel, wat een stapje (of meer :colgate:) beter presteert dan de Denon.

eisenpakket is niet zo groot, maar ik som toch even eea op waar de unit absoluut aan moet voldoen;
* XLR outputs voor alle uitgangen
* HDMI inputs (3D hoeft niet) en minimaal 1 HDMI out.
* 5.1 volstaat (ik draai nu 4.0 maar dat kan in de toekomst wel weer 4.1 worden)
* Bedienbaar via stabiele remote app of dmv IP-based Ethernet remote connectie. (ik draai alles op Simple Control, die als universele afstandbediening draait op de iPad)
* eigen roomcorrectie (Audissey of andere) hoeft niet, want gebruik ik niet.
* kleur heeft geen belang, toestel komt toch in afgesloten eigen rack te staan wat niet zichtbaar is
* bug- en hardware-troubles vrij (Arcam of Onkyo vallen daarom wat mij betreft af)
* ik zoek een processor, dus geen receiver met amps aan boord

één contender die momenteel op m'n lijstje staat is de Marantz AV8801, die van oorsprong uit een heel andere (prijs)klasse is dan mijn Denon, dus daarom mogelijk/warschijnlijk ook wel beter zou kunnen presteren in stereoweergave, maar ik sta open voor suggesties.

fwiw; dit is slechts en eerste oriëntatie, dus concrete aanbieding (pluggen :D) van een toestel wat je zelf aanbiedt hoeft hier niet, ik zal zelf wel rustig op de markt rondkijken en me inlezen vwb het voorgestelde, maar een lichte sturing in bepaalde richting wordt absoluut geapprecieerd  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kjelt

Ik weet niet wat je kwaliteitseisen zijn en de rest van je set er uit ziet, bv wat voor nut heeft het om een top vv aan te schaffen als je medium luidsprekers hebt, dus er van uit gaande dat de rest van de set toch wel behoorlijk goed is dan denk ik dat je probleem voornamelijk is dat de meeste betaalbare processoren hun geld in de DSPs en features stoppen en dan de duurdere broertjes of andere merken die meer op stereo weergave gericht zijn in veel hogere prijsklasses uitkomen. Tegen de tijd dat die zeer kostbare processoren in jouw budget vallen zijn hun technische feautures jaren achterhaald.

Mijn advies daarom: toch een goede wat oudere dedicated highend stereovoorversterker met ht passthrough voor ongeveer dat budget die kan je een geluidskwaliteit bieden waar je anders 10x zoveel voor een complete processor voor moet neertellen en zelfs dan wint de vv het waarschijnlijk nog op zijn sloffen.
Zelfs een 8801 gaat niet eens in de buurt komen of je zou de L+R frontkanalen door Cinemike moeten laten modden echter dan ben je alleen voor de mod al je hele budget kwijt.

mijkie

zou wel eens willen weten wat er achter je Denon aan spullen hangt, eindversterking, bronnen etc !

kunnen we misschien wat gerichter tips geven ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Marino

De Meridian G68 die te koop staat? Is via virtueel msr (dus app) te bedienen maar ik weet alleen niet of er hdmi aanwezig is?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

katwax

Lol die zoektocht ken ik, moeilijk hoor.
Denk inderdaad een goeie vv met ht pass het beste is of zoals ik het had gewoon een stereo vv + av versterker, dan moet je enkel op de vv je volume fixed zetten.
Die Yamaha AV heb ik hier nog wel staan als je is wil testen, maar in stereo is dit niets :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

dexter98

Hehe, goh waar ken ik dit van;) heb ik je op ideeën gebracht?:p

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk


Dirk

Quote from: katwax on August 23, 2016, 19:58:16
Lol die zoektocht ken ik, moeilijk hoor.
Denk inderdaad een goeie vv met ht pass het beste is of zoals ik het had gewoon een stereo vv + av versterker, dan moet je enkel op de vv je volume fixed zetten.
Die Yamaha AV heb ik hier nog wel staan als je is wil testen, maar in stereo is dit niets :)
ik wil echt één unit, dus geen aparte vv voor stereo (met of zonder doorlus)
jouw Yamaha zal wslk even goed/slecht klinken als mijn Denon, dus dat helpt niet echt  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Marino on August 23, 2016, 19:01:56
De Meridian G68 die te koop staat? Is via virtueel msr (dus app) te bedienen maar ik weet alleen niet of er hdmi aanwezig is?
had ik al naar gekeken (en de rest vd marktsectie hier)...geen HDMI
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Kjelt on August 23, 2016, 16:52:50
Ik weet niet wat je kwaliteitseisen zijn en de rest van je set er uit ziet, bv wat voor nut heeft het om een top vv aan te schaffen als je medium luidsprekers hebt, dus er van uit gaande dat de rest van de set toch wel behoorlijk goed is dan denk ik dat je probleem voornamelijk is dat de meeste betaalbare processoren hun geld in de DSPs en features stoppen en dan de duurdere broertjes of andere merken die meer op stereo weergave gericht zijn in veel hogere prijsklasses uitkomen. Tegen de tijd dat die zeer kostbare processoren in jouw budget vallen zijn hun technische feautures jaren achterhaald.
2 stereobronnen: DT via eigen phonotrap incl volumeregeling, MacMini die Roon draait en via Mutec MC3+ Smart Clock USB wordt omgezet naar een digitale output naar keuze (AES/SPDIF/BNC)
eindversterking: Hypex NCore + Rythmik
speakers : zelfbouw OB's, op basis van Rythmik en MarkAudio drivers

vwb die achterhaalde features; zolang je nog over pre/pro's praat met HDMI (één van m'n eisen ;)) praat je imo echt over details in de marge, want ik heb zoals gezegd geen nood aan de laatste codecs/4K/3D etc etc.
als je los van al die features een pre/pro van pakweg 5 of 6 jaar terug gaat vergelijken met eentje van nu, dan denk ik oprecht dat de klankkwaliteitsverschillen in stereo verwaarloosbaar zijn.
't probleem waar ik op stuit is dat dergelijk "oude" units vaak (nog) geen ondersteuning hebben voor het op afstand bedienen via IP of dmv een stabiele app...en da's in mijn opzet wel een cruciale vereiste

Quote from: Kjelt on August 23, 2016, 16:52:50
Mijn advies daarom: toch een goede wat oudere dedicated highend stereo voorversterker met ht passthrough voor ongeveer dat budget die kan je een geluidskwaliteit bieden waar je anders 10x zoveel voor een complete processor voor moet neertellen en zelfs dan wint de vv het waarschijnlijk nog op zijn sloffen.
Zelfs een 8801 gaat niet eens in de buurt komen of je zou de L+R frontkanalen door Cinemike moeten laten modden echter dan ben je alleen voor de mod al je hele budget kwijt.
nope, geen aparte vv voor stereo...da's een route die ik niet (meer) op wil, zoals aangegeven in mijn OP.

maar laten we for the sake of argument toch even die route volgen, welke stereo voorversterker ken je dan binnen mijn vooropgesteld budget met;
XLR uitgangen
bedienbaar via IP-remote of app
HT passtrough
...ik ben oprecht benieuwd ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mario D

Misschien is een AV8003 iets Dirk, wel iets ouder maar een erg fijn klinkende DAC aan boord.
In stereo de beste Mulitkanaals VV die ik gehad heb.

De app van Marantz is er zeker maar is niet zo uitgebreid.

Staat er BV eentje voor 600€ te koop op 2dehands.

Altijd welkom als je eens wil luisteren.  ;)

Dirk

als ik voor Marantz ga zou het een 8801 worden, die ook in stereo volgens alles wat ik lees toch weer iets beter zou moeten zijn dan de 8001.
maar bedankt voor 't luisteraanbod  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kjelt

Tja als je perse via een app wilt bedienen houdt het snel op, dan zit je op de units van hooguit 3 jaar terug ofzo en dat is allemaal richting Denon/Marantz kwaliteit maar dat hoeft helemaal niet slecht te zijn.
Persoonlijk vind ik de 7702 prima spelen op stereo, de 8802 is beter en de 8802CM is helemaal prachtig maar dan praten we over hele andere budgetten. Een 7702 (zonder A) zou evt voor jouw budget te krijgen zijn, mocht je daar ook een 8801 voor kunnen krijgen en geen interesse hebben in Atmos e.d. dan voor de 8801 gaan.
Persoonlijk baal ik enorm van de Marantz app, hij crashed regelmatig, voorbeeld als ik een film kijk in het begin doet ie het prima, dan na een twee uur vind ie de receiver niet meer. Ik heb de laatste firmware update geinstalleerd maar ook die lost dit niet op. Dus als je dan toch perse app besturing wilt kijk dan ook even hoe goed/slecht dit in de praktijk werkt zou ik zeggen bij de reviews ;)

Dirk

ik wil niet persé via een app bedienen omdat ik dat cool vind oid, maar alle apparatuur staat bij mij in een andere kamer (enkel speakers staan hier in de luister-/woonkamer...en de DT)
dat wil dus zeggen dat ik goed moet in de gaten houden hoe ik eea kan bedienen...en ja, dan valt er idd een hoop af qua mogelijkheden, maar daarom dus ook deze vraag hé  ;D

de 8801 heeft volgens de spec sheet ook IP-control, dus ik ga zometeen de manual er ff op nalezen.
fwiw; de Denon die ik nu heb heeft ook beide (eigen app + IP-control), maar ik gebruik dus de IP mogelijkheid, wat als een zonnetje loopt.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bama

Arcam daalt momenteel hard in prijs en is in stereo goed en een oud forumlid (rowy?) heeft er een goed werkende app voor gemaakt, rControl. werkt voor de 400/500/600 en de 888. De 888 zou mooi zijn voor je, even kijken op avf daar komen ze soms voorbij. De eerste serie zonder 3d is qua budget dan te doen.

Dirk

die stond eerlijk gezegd ook wel op m'n lijstje, maar ik denk dat de kans die te scoren voor 1000€ eerlijk gezegd vrij klein is...maar 'k blijf het in de gaten houden ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

hifi-annemie

Er staan 2 Primare Spa 21 op MP , deze zijn zeer goed in stereo reproductie

gast_001

Een 7702mk2 krijg je voor +/- 1500 euro.

Budget met 500 euro verhogen en beter een 7702mk2 kopen wellicht?

Dirk

Quote from: hifi-ralph on August 24, 2016, 11:03:43
Er staan 2 Primare Spa 21 op MP , deze zijn zeer goed in stereo reproductie
omdat lezen blijkbaar lastig is  ;D

Quote from: Dynky on August 23, 2016, 15:38:13
eisenpakket is niet zo groot, maar ik som toch even eea op omdat het nogal specifiek is;
* HDMI inputs (3D hoeft niet) en minimaal 1 HDMI out.
* Bedienbaar via stabiele remote app of dmv IP-based Ethernet remote connectie. (ik draai alles op Simple Control, die als universele afstandbediening draait op de iPad)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: darkraver on August 24, 2016, 11:04:49
Een 7702mk2 krijg je voor +/- 1500 euro.

Budget met 500 euro verhogen en beter een 7702mk2 kopen wellicht?
ik hou vast aan m'n budget  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

gast_001


Dirk

dat is/lijkt ze zeker, maar misschien is er een modelletje wat ik nog over het hoofd zie oid, vandaar dus dit topic  ;)

shortlist van kandidaten bestaat momenteel (in willekeurige volgorde) uit;
Arcam AV888 (zal qua budget lastig worden, maar wie weet)
Marantz AV8801
Yamaha CX-A5000 (heeft klein nadeel dat sub-outputs niet op XLR zitten)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

newday

Als IP bediening niet mogelijk is kan je ook een infrarood extender toepassen maar daar vertel ik je waarschijnlijk niks nieuws mee ;)

Dirk

kan idd ook, maar is een stuk omslachtiger in mijn ervaring. IP-control is gewoon veruit het stabielst
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kjelt

of een IP->RS232 bridge als de AV RS232 heeft echter dan zul je zelf vaak nog moeten klussen/programmeren.

Kingpin

Dit misschien iets:

Rotel RSX-1560 voor €748,-



Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack