"rippen" van een muziek DVD

Started by suyver, April 1, 2004, 13:25:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

suyver

Ik heb de dubbel-DVD van David Bowie (Best of Bowie), maar eigenlijk luister ik er alleen maar naar, en kijk ik er nooit naar. Om nou te voorkomen dat men de DVD's uit mijn DVD speler (op werk) jat, zou ik die muziekstukken eigenlijk liever in de vorm van een zwik MP3'tjes op mijn harddisk hebben staan. Weet iemand of er software is, waarmee dit makkelijk kan?

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Erik

In geval van nood kun je altijd een "recorder" pc programma laten meelopen op je pc die de geluidsuitgang aftapt, digitaal dus.
Dit kan voor de uitgang of erna, ervoor is het beste. Je hebt uiteindelijk wel één lange mp3 die je dan weer in stukjes moet knippen (zijn programma's voor), of per gewoon nummer opnemen.
Of wat jij wilt kan, weet ik eigenlijk niet (ben wel benieuwd).
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Oracle

Freek,

kijk hier eens.

Daar staat (met plaatjes! ;) ) hoe je het moet doen...

Groet,
Mark

suyver

Quote from: Mark Lemmens on April  1, 2004, 22:13:16
kijk hier eens.

The requested URL could not be retrieved. :(

Jammer, want ik houd van plaatjes! ;)

( http://www.mp3-guides.com/ doet het ook niet.)

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Oracle

Stom, want gisteravond werkte hij nog prima...  :-\

Ik zal eens verder kijken of ik nog een link kan vinden...

Groet,
Mark

suyver

Jammer. Misschien dat hij het vanmiddag wel weer doet....

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Henk

Zoals gewoonlijk zijn er verschillende manieren om dit aan te pakken. Zo kun je met allerlei freeware tools de .VOB bestanden v.d. DVD rippen, deze splitsen en vervolgens converteren (vergeet niet dat de Audio op een DVD meestal 48Khz is, eventueel met Dolby Digital of dts gecodeerd, en dat een CD/MP3 meestal 44.1 khz is).

Je kunt ook met het shareware programmaatje Imtoo DVD Audio Ripper in een keer een audiotrack omzetten naar .MP3 bestanden...

Oracle

Ja, die was ik ook al een paar keer tegengekomen, maar heeft die geen beperkingen, tijdens de sharewarer periode? (zoals zoveel programma's, dat je bv. alleen de eerste minuut kunt omzetten?)

Groet,
Mark

Maximus_Aurelius

#8
Hier heb je een stappenplan hoe je muziek uit een dvd ript.Er staat ook precies welke programma's je er voor kunt gebruiken

hier  klik op deze link
Hiermee moet het zeker lukken ;D

Succes
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

suyver

Cool, bedankt!

Overigens: tof om te zien dat er hier meer Tool-fans zijn. :D

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

suyver

Mooi, het is gelukt! Bedankt voor alle hulp! 8)

Overigens wel raar dat het rippen van een DVD-track zo ongelofelijk veel langzamer is dan een gewone CD track. Zal wel met de extra decompressiestap te maken hebben, denk ik.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

VlisChris

Hoe kun je eigenlijk je dts track behouden als je het geluid ript? Wil nog altijd een rip maken van The Eagles. Hoef ik niet constant mijn dvd te pakken als ik van Hell Freezes Over wil genieten :)
Maar dat komt niet naar voren in het artikel?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

advr


Je kunt ook de programma's op www.extradvd.nl gebruiken. Die werken ook erg goed en redelijk snel.
De handleiding staat er bij. ;)

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Maximus_Aurelius

#13
Quote from: christiaan sauer on June 11, 2004, 13:50:05
Hoe kun je eigenlijk je dts track behouden als je het geluid ript? Wil nog altijd een rip maken van The Eagles. Hoef ik niet constant mijn dvd te pakken als ik van Hell Freezes Over wil genieten :)
Maar dat komt niet naar voren in het artikel?

Misschien is deze link wel wat voor je :)
Klik hier

Succes
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.