Verschil scherm- en fotoafdruk?

Started by Starred, August 18, 2016, 21:47:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Nee, dat is inderdaad het probleem niet.
Ik bekeek de foto voor het eerst savonds en vergleek dat met ipad. Ik vond de foto enorm donker. En dat was m'n openingspost. Maar dat was natuurlijk m'n eigen fout. Bij goed daglicht ziet de foto er super uit, kleuren zijn goed, helderheid goed. Vrijwel exact gelijk aan m'n ipad (bij gemid. brightness), hetgeen betekent dat het met de kleuren van m'n ipadscherm ook wel snor zit.

Probleem is dat je vrijwel nooit dat daglicht in huis hebt, dus het is bijna zonde om de foto op te hangen, want hij oogt dan somber.

J.A.F._Doorhof

Een foto die opgehangen word MOET licht opvallen. Dus een lampje erbij zou ik zeggen.

Wij hebben voor sommige klanten stickers van Xrite op mijn werk.
Als je 2 blokjes ziet hangt de foto in verkeerd licht. Zie je 1 groot blok is het licht goed ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Ik zal wel gek zijn, maar bij ons is op alle afdrukken de lucht gewoon net zo blauw als op de iPad of monitor of TV of iPhone, of wat voor device dan ook.

Op de foto in de OP zie ik toch echt een RODE lucht op de afdruk en een BLAUWE lucht op het ipad scherm? nu merkte Chris al op dat alles op de foto in de OP al redelijk oranje is? Is die foto niet goed dan?
JBL PRX Power!

Starred


Raphie

Vreemde lampen heb je dan.....
Of woon je toevallig hier?

JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Raphie
Een camera kies een witbalans
In deze foto zijn 2 temperaturen aanwezig (grofweg) de iPad en een gloeilamp. De camera kiest de iPad en dus verliest alles wat door de gloeilamp belicht word kleuren. Lees mijn vorige Posts.

Heel normaal gedrag. Een camera kan maar 1 kleurtemperatuur kiezen. Vandaar dat we kritisch werk dus ook CTO gels gebruiken op lichtbronnen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"