Oorzaak ploppend/klikkend geluid tijdens muziek?

Started by Abupa, August 14, 2016, 00:36:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Abupa

#75
Ik hoor geen geplop op die aansluiting. Ik hoor het echter dus ook nog steeds niet op mijn normale stopcontact.
Ik denk dat ik de audioset gewoon ga verkopen en hem opnieuw koop over 2 jaar als ik op mijzelf woon. Ik geef dan de hobby nog niet op dus  ;) Ik denk dat het aan de stroom ligt en ben bang dat ik de versterker ermee kapot maak. Het gaat mij ook weer geld kosten om een elektricien eventueel te laten langskomen voor als het aan de stoom ligt en ik denk dat deze mij niet kan helpen. Ik ga toch over 2 jaar uit huis, beetje zonde om dan nu een aparte audiogroep aan te leggen. Ik wil de set graag houden, maar ik heb gewoon niet genoeg garantie dat het probleem opgelost gaat worden. Bij verkoop zal ik aan de persoon vermelden wat mijn situatie is en dat als hij ook deze problemen heeft hem gewoon terug kan sturen naar mij. Er zit toch nog garantie op, ik heb dan een sterker verhaal bij de dealer.

Redenen dat ik denk dat het de stroom is: Ik heb vrij veel ruis, wat kan duiden op een vervuild netwerk. Ik heb ergens gelezen dat het ook voor storingsgeluiden kan zorgen en iemand hier gaf aan dat hij dat ook had. Ik heb het probleem niet constant, kan zijn dat iets opbouwt in de versterker, maar kan ook dat er een apparaat in mijn huis ervoor zorgt. Bij het aanzetten van versterker in het begin kléin beetje brom, is waarschijnlijk niet schadelijk en normaal, maar kan ook duiden op slechte stroom. Ik lijk op mijn tv ook een klein beetje storing te hebben, al is dit wel heel klein. En belangrijkste is dat de dealer hem intensief getest heeft en gemeten en niks gevonden heeft. Tot slot moest mijn oude versterker gerepareerd worden na een half jaar omdat deze ook kuren kreeg, waarbij er ook gekke dingen gebeurde met stroom zoals stroomschok, brom, ruis, stoppen doorslaan, fluctuerende lampen soms.

Ik denk dus toch dat ik voor deze keuze ga. Toch bedankt voor jullie hulp, veel mensen hebben gereageerd! Het kan zijn dat je het niet eens bent met mijn diagnose, maar ik heb teveel slechte ervaringen in dit huis gehad. Ik vertrouw het gewoon niet meer  :P

Abupa

#76
-

Rusher

Je weet zeker dat het niet aan een kabelbreuk ligt? Luidsprekerkabels, interlinks, enz: net wel en dan weer net niet contact door een breukje?
Heb je wel of niet de versterker 3 uur muziek laten spelen in een ander huis (in een andere gemeente)?
Heb je andere componenten gebruikt, zoals een andere dvd- of cd speler?
Je moet afpellen. Dan weet je zeker dat het aan de stroom in het huis ligt. En ALS dat zo is dan ff bellen met de leverancier van electriciteit of de gemeente of de woningcorporatie.

Abupa

#78
De dealer was wel de originele voedingskabel kwijtgeraakt toen ik hem daar de eerste keer bracht. Ze hebben toen een nieuwe gegeven die een hoger voltage aankan. Dat maakte niet uit zeiden ze, zolang hij niet lager aankon dan de versterker.

Heb bij de dealer zelf getest met mijn speakers, kabels en laptop en dus met hun stroom. Hier hoorde ik niks, maar kan dus zijn dat het zich toevallig op dat moment niet voordeed. Al had hij hem wel daarvoor al meer dan een dag aan laten staan om te testen.

De plop kwam pas echt duidelijk naar voren nadat ik hem de eerste keer naar de dealer had gebracht voor de ruis en toen die nieuwe kabel kreeg.
Ik heb wel het idee dat het probleem daarvoor er ook al was, maar dan heel subtiel. Het leek alsof de hoge tonen soms een beetje detail verloren, over elkaar struikelden en soms een heeel zacht klik geluidje. Klonk soms een beetje korrelig. Dacht dat dit nog normaal was of gewoon de speaker was.

Rusher

#79
Quote from: Abupa on August 20, 2016, 11:28:24
Het leek alsof de hoge tonen soms een beetje detail verloren, over elkaar struikelden en soms een heeel zacht klik geluidje. Klonk soms een beetje korrelig. Dacht dat dit nog normaal was of gewoon de speaker was.
Muziek moet gewoon vloeiend klinken, mits de digitale bestanden vanaf 256kbps worden afgespeeld en al helemaal met een cd of lossless muziek. Dus korrelig mag absoluut niet.

Jouw set verkopen en 2 jaar wachten is vervelender dan afpellen en testen buiten jouw huis of flatcomplex. Gewoon een keer naar een neef of oom gaan op een zondag en er een test en muziek dagje van maken. Dat kost ook tijd, maar het is ook een leertraject. Velen van ons hebben dat gedaan.