Christopher Nolan´s "Dunkirk"

Started by vik, August 11, 2016, 22:36:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Ik kan niet wachten in ieder geval...

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

patsijb


Loric


bmateijsen

Quote from: Loric on July 14, 2017, 12:43:16
Even wat langer wachten, maar dan toch op 70mm in Eye:


https://www.eyefilm.nl/film/dunkirk-70mm-0?program_id=11817916


Ik denk dat bij de Eye de mooiste variant zal zijn....

Bama

Gisteren gezien in Imax, wel een heftige film maar komt niet in mijn top 10 denk ik.

Erik

Op welk vlak viel hij tegen? Leek me wel goede film.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Bama

Is ook een goede film maar had er wat meer van verwacht, iets meer verhaal ook en wat meer dingen die je niet verwacht die je op het verkeerde been zetten. Maar zegt natuurlijk ook iets over mij. Geluid is heftig en het is goed gespeeld.

Perfectionist

Gisteren in Cinemec gezien. Wel een aardig goede film, zeker wat betreft actiescenes. Verhaal is bekend natuurlijk.
Een beter forum begint bij jezelf.

RonG

Gisteren ook gezien en vond hem ook goed, een 8 voor mij iig. Misschien komt het door de R rating vanwege de niet zo'n heftige scenes bevat als bv Saving Private Ryan. tenminste ik dacht dat deze een R rating heeft.

Kjelt

Ik wil hem ook nog gezien, Nederlandse cameraman en de zeescenes zijn bij Urk gefilmd  8)

Woutoro32

Woensdagavond heen. Ben heel benieuwd!
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

patsijb


reza

Geweest...
Wat zal ik er van zeggen. Typische Nolan film met de harde soundtrack. Zo hard zelfs dat ik mijn linker oor af en toe afdekte.
Voor de rest, vond ik hem matig. Krijgt van mij een 6.8
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

ccpl

Volgens wat hier in de pers verscheen werd de rol vh Belgische leger helemaal weggelaten gezien België niet mee wou investeren in de film ....  :headbanging:

Kjelt

Quote from: ccpl on July 25, 2017, 15:45:45
Volgens wat hier in de pers verscheen werd de rol vh Belgische leger helemaal weggelaten gezien België niet mee wou investeren in de film ....  :headbanging:
Belgie wilde op 27 mei 1940 al niet meer meedoen  :D

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Duinkerke_(1940)
Quote
De Slag om Duinkerke, tevens bekend als de evacuatie uit Duinkerke, was een militaire operatie in de omgeving van de Noord-Franse stad Duinkerke tussen 27 mei en 4 juni 1940. Van het Britse Expeditieleger wisten 218.226 man samen met 123.095 Fransen een Duitse omsingeling te ontvluchten

Quote
Op 27 mei besloot Koning Leopold III echter zijn leger te laten capituleren. De toestand was toch uitzichtloos en de Belgische Koning was niet van plan verdere Belgische levens op te offeren ten bate van de bondgenoten, zeker niet als een snelle capitulatie een middel was om tot een betere politieke verstandhouding te komen met de Duitse overwinnaar.

ccpl

#15
Quote from: Kjelt on July 25, 2017, 16:45:10
Belgie wilde op 27 mei 1940 al niet meer meedoen  :D

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Duinkerke_(1940)

...euhh Nederland al niet meer na dag 2 dacht ik ?  O0

Kjelt

Je vroeg je toch af waarom het belgische leger er niet in voor kwam?
Dat zou nu duidelijk moeten zijn.

ccpl

Ik refereer even rechtstreeks naar het artikel waarover ik het had in m'n eerste post : http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170714_02972878  :pompom:

Kjelt

Ah kijk een belgisch garnizoen hield stand, dat wist ik niet, echte helden!

Wat het nederlandse leger betreft dat heb ik en velen anderen altijd onderschat, de strijd op de Grebbenberg heeft heel veel levens gekost aan beide kanten en ondanks het zeer slechte inferieure materiaal dat de nederlandse strijdkrachten hadden hebben ze de de Duitsers flink weten tegen te werken. Helaas brachten de duitsers toen het meest gevreesde wapen in aktie een bombardement op een burgerdoel: Rotterdam waardoor de regering heeft moeten capituleren om niet nog meer burgerslachtoffers te riskeren. Uiteindelijk zouden ze kansloos zijn geweest maar ze hebben toch flink weerstand grboden.

ccpl

Quote from: Kjelt on July 25, 2017, 22:39:45
Ah kijk een belgisch garnizoen hield stand, dat wist ik niet, echte helden!

Wat het nederlandse leger betreft dat heb ik en velen anderen altijd onderschat, de strijd op de Grebbenberg heeft heel veel levens gekost aan beide kanten en ondanks het zeer slechte inferieure materiaal dat de nederlandse strijdkrachten hadden hebben ze de de Duitsers flink weten tegen te werken. Helaas brachten de duitsers toen het meest gevreesde wapen in aktie een bombardement op een burgerdoel: Rotterdam waardoor de regering heeft moeten capituleren om niet nog meer burgerslachtoffers te riskeren. Uiteindelijk zouden ze kansloos zijn geweest maar ze hebben toch flink weerstand grboden.

Proficiat !

Kjelt


Rusher

Oorlog blijft vanuit elk standpunt uit bezien het meest gruwelijke verzinsel van de mens. Hoeveel weerstand dan ook geboden wordt door de ene partij richting de ander!
Laten we uitkijken met wat we in dit topicje van een film over de gruwelen van de (grote) oorlogen schrijven...

ccpl

Quote from: Rusher on July 25, 2017, 23:49:04
Oorlog blijft vanuit elk standpunt uit bezien het meest gruwelijke verzinsel van de mens. Hoeveel weerstand dan ook geboden wordt door de ene partij richting de ander!
Laten we uitkijken met wat we in dit topicje van een film over de gruwelen van de (grote) oorlogen schrijven...

Wijze woorden, helemaal correct

Woutoro32

Afgelopen week gezien. Wat mij opvalt aan de film is dat hij indrukwekkend gefilmd is maar dat oorlog een groot gruwel is. Knap in beeld gebracht. Mist soms een beetje emotie doordat het meer een verslaglegging was van de evacuatie dan een verhaal vanuit een van de soldaten.

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

denoontje

Vandaag gezien in pathe imax...wel indrukwekkende (grote)  beelden en geluid...hele tijd dreigende muziek en dan ineens schrikken van schoten....ik zat we helemaal in. Kan me wel vinden dat je geen echte band krijgt met de mensen...bijna documentaire achtig.

Sta je op een steiger en komt er een jankende stuka aan....horrible...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk