Home Cinema Gijs *Foto update*

Started by Gijs82, August 10, 2016, 14:46:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jep

Hoi Gijs82,

Je hebt een heel mooi voorbeeld gevonden, ziet er strak uit! Dan kun je zeer trots zijn op jouw HT als je het ook zo fraai weet te maken!

Ik las dat het plafond 2,2m hoog is. Ik heb begrepen dat voor Atmos minimaal 2,4m wordt geadviseerd, dus je zit al aan de lage kant. Ga je het plafond verlagen, dan werkt dat niet de juiste kant op. Wil je ooit eens met die via het plafond reflecterende Atmos speakers werken, dan is zo'n verlaagd plafond ook niet de juiste keuze. Die speakers werken alleen als je een hard plafond hebt, als ik me niet vergis. Misschien heb je geen ambities in de richting van Atmos, maar ik wil je er graag even op attenderen.

Je hebt nog een hoop mooi en leuk werk voor de boeg!!  8)

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Gijs82

Tot nu toe niet die ambitie, maar die 5cm verlaging zullen het vast niet doen  ;D.

Uiteraard wel bedankt voor de info  :bigsmile:
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Sjaak_Banaan

Wat voor plafond ga jij plaatsen gijs?

Als het een systeemplafond wordt van bijvoorbeeld Rockfon kost je dat minstens 7,5 cm, misschien nog iets meer. Bij ons komt de verkoper binnenkort assisteren en die zei 7,5 cm nodig te hebben.
Wij hebben voor Rockfon Color All gekozen, ik ben nu eerst de muren waterdicht aan het maken met epoxy hars, blijkbaar waren ze niet bestand tegen het noodweer van laatst.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Gijs82

Ga het plafond met gipsplaten afwerken.

Jouw HT ruimte ziet er ook erg gaaf uit, vocht inmiddels al weg?
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Sjaak_Banaan

Ah, dan kun je inderdaad iets strakker er tegen aan werken.

Thanks! En ja, althans aan 1 kant, aan de andere kant bijna, maar ik kan weer vooruit :D
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

flakkees

mooie ruimte gijs , volgmodus aan
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Gijs82

Even gekeken op welke grootte ik ga projecteren. Dit zal rond de 270/280 cm zijn.

Van de week verder met het plafond  :bigsmile:
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

flakkees

dat is serieus film kijk gijs  :clapping:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Bas Akkerman

Leuk! Even volgen dit!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Gijs82

Zoals eerder al te lezen ga ik een verlaagt gipsplafond plaatsen. De loze ruimte zal ongeveer 4,4 cm zijn.
Zou het verstandig zijn deze ruimte op te vullen?
Zo ja, met welk materiaal zou ik dit het beste kunnen doen?  :dozingoff:
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Sjaak_Banaan

Op aanraden van Gé heb ik Knauf Acoustifit (glaswol) gekocht, het moet fijn te verwerken zijn, maar ik ben er nog niet aan toegekomen, dus kan het niet bevestigen.
Of het in jouw geval noodzakelijk is durf ik niet te zeggen...
Zie ook: www.knaufinsulation.nl/content/tp-416-acoustifit voor meer info.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Gijs82

Oké bedankt voor de tip, zal het eens bekijken..
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Gijs82

Inmiddels is de Knauf Acoustifit in bestelling en ben ik ook een stukje verder met het plafond.


kant en klaar spanscherm kopen of DIY? Wil graag een breedte van 270/280cm.
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Jep

Altijd leuk om te zien dit soort bouwwerken. Lekker bezig!

Kant-en-klaar scherm of DIY? Hangt af van je portemonnee en wil je er zelf tijd in steken. En is de gewenste maat ook standaard verkrijgbaar. Zo niet, dan is DIY een goede optie.

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

mr.crash

Mooie ruimte Gijs.
Ook je voorbeeld foto op pagina 1 is erg gaaf.
Mijn vrouw was er ook gek van !!  :headbanging:
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Gijs82

Bedankt voor het compliment.

Inmiddels is het glaswol gearriveerd en ben ik begonnen met het plaatsen hiervan.
Mooie stofkap en bril op  8)
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

MLCinema

Quote from: Gijs82 on August 27, 2016, 08:30:01
Bedankt voor het compliment.

Inmiddels is het glaswol gearriveerd en ben ik begonnen met het plaatsen hiervan.
Mooie stofkap en bril op  8)
Niet van het weer genieten? Ik weet nog dat het heet was toen ik bezig was met mijn ruimte. Ook dit weer. Respect!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Gijs82

Quote from: Kamidioblitz on August 27, 2016, 15:53:09
Niet van het weer genieten? Ik weet nog dat het heet was toen ik bezig was met mijn ruimte. Ook dit weer. Respect!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

1 à 2 uurtjes, als de kinderen hun middag slaapje doen.
In de kelder prima te doen, is er nu 19 graden  ;D

Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Gijs82

Weer een stukje verder met mijn project  ;D.

- Alle pvc buizen zitten in het plafond
- Het glaswol is geplaatst
- Alle gipsplaten vastgeschroefd
- alle spotje op de juiste plek en aangesloten op de dimmers.
- De gipsplaat naden dichtgesmeerd.
en als laatste:
- Alles vlak geschuurd.

Nu behangen en de ruimte verven...
Het verlaagde plafond en de projectiewand worden voorzien van Histor Perfect Finish muurverf mat zwart.
En de muren worden Count black (kalk matte muurverf van Histor) :sigh:
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Knor

#44
Ga je pas iets aan je akoestiek doen als alles geschuurd, geverfd en aangesloten is?
Ik denk zomaar eens dat de laagabsorptie in deze ruimte nogal tekort gaat schieten zo.
En reflecties zullen het hier ook geweldig goed toeven vinden lijkt me!
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Gijs82

#45
Uiteraard zullen er nog een aantal akoestische wijzigingen moeten plaatsvinden doormiddel van wat nodige panelen en dergelijke.
(De holle ruimtes zijn al wel netjes opgevuld met het nodige glaswol.)

Hiermee wil ik bezig gaan als alles is geschilderd (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.0)
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

denoontje

Mbt je scherm..houd er rekening mee dat je speakers ook ruimte nodig hebben en je wellicht veder van het  scherm moet afzetten ivm reflecties van beeld in je speakers.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gijs82

Quote from: denoontje on September 13, 2016, 14:53:33
Mbt je scherm..houd er rekening mee dat je speakers ook ruimte nodig hebben en je wellicht veder van het  scherm moet afzetten ivm reflecties van beeld in je speakers.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Goede tip. Heb gelukkig redelijk wat speling in de ruimte.
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Gijs82

Al een tijdje geen update meet geplaatst, dus wordt het hiervoor wel weer eens tijd.

Ondertussen is alles gesausd, heb ik een projector gekocht, en heb ik een tijdelijk scherm gemaakt om te kijken of 230cm een mooie grootte is voor mijn ruimte.
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Gijs82

Ook nog wat ventilatieroosters gespoten. Gelijk ook de deurkruk meegespoten.
De deur zelf wil ik nog gaan beplakken met velours.
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema