Beste cloud opslag voor foto's?

Started by Erik, August 8, 2016, 00:31:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Ik wil ook alle foto's in de cloud gaan zetten heb nu halve Gb en het zou zonde als alles kwijt raakte.
Aangezien je voor 10 euro al je foto's in cloud opslag kwijt kan toch wel handig voor als computer gestolen wordt oid.
De bekendste zijn MS, Google en Dropbox.

Wat is de beste opslag service. Ik merk dat als ik bv foto's van phone naar Dropbox haal en laat syncen op pc dat dat best langzaam gaat.
Ik zoek dus ook iets wat lekker snel is. Iemand goede ervaringen die die wil delen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Bij mij wordt alles automatisch bij Apple geparkeerd. Helaas ben je dan wel aan Apple gebonden..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Dat is wel jammer dan als ze tenminste beetje goed zijn maar dat verwacht ik gezien hun reputatie wel. Denk alleen niet dat ik ooit nog naar iPone terugga.
Wat ben je kwijt per maand net zoveel als de andere grote cloud's, een tientje per maand voor 1 Gb?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

gerard1


mikekiwi

#4
Quote from: Erik on August  8, 2016, 00:31:26
Ik wil ook alle foto's in de cloud gaan zetten heb nu halve Gb en het zou zonde als alles kwijt raakte.
weet je zeker dat je het over een halve GB hebt en niet over een halve TB?  Dat maakt nogal een verschil qua te kiezen service.

En ik vind een halve GB aan de lage kant (ik schiet in 1 vakantie al een GB of 10), vandaar mijn vraag... En gaat het alleen om telefoonfoto's of ook vanaf de camera?

Ik heb een account bij Livedrive. Kost me 3,95 per maand voor onbeperkte opslag. Snelheid: sync met mijn macbook en andere twee laptops draait op de achtergrond, heb het gelukkig nog nooit nodig gehad om het terug te zetten. Dus ook geen snelheidsproblemen  :devil:

Erik

Ikke foutje gemaakt zie ik ik bedoelde ik heb 500 GB aan bestanden :D klein verschil.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: mikekiwi on August  8, 2016, 08:29:21
weet je zeker dat je het over een halve GB hebt en niet over een halve TB?  Dat maakt nogal een verschil qua te kiezen service.
ik zat heb idd twee waarden verwisseld :ohmy:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

holco

Ik gebruik al jaren picturepush.com, bevalt prima en heeft ook handige forum posting opties.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

RonG

Ik gebruik Onedrive, of deze het beste is weet ik niet maar voor mij meer dan voldoende :)

Madhouse

Ik heb Office 365 + 1TB Onedrive, kost je ongeveer 37 euro per jaar (even op tweakers zoeken waar hij het goedkoopst is).

Ik sync alles naar mijn Synology NAS vanaf diversen systemen en die backuped alles weer naar Onedrive via Cloudsync.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

LittleNinja

#10
Quote from: Erik on August  8, 2016, 02:23:53
Dat is wel jammer dan als ze tenminste beetje goed zijn maar dat verwacht ik gezien hun reputatie wel. Denk alleen niet dat ik ooit nog naar iPone terugga.
Wat ben je kwijt per maand net zoveel als de andere grote cloud's, een tientje per maand voor 1 Gb?

Hi Erik,

Ik heb het niet goed.. Je kunt ook zonder Apple producten een Apple account hebben. Ik weet alleen niet wat de beperkingen zijn. Maar ik kan vanaf mijn Windows pc gewoon mijn iCloud omgeving in (www.icloud.com).

Ik betaal overigens € 0,99 per maand voor 50GB.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Onedrive is volgens mij ook top!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

BernHardN

als het om jpg's gaat kan je gewoon bij Flickr terecht! 1 Tb! gratis.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

AudioEnZo


RZeemering

Quote from: AudioEnZo on August  9, 2016, 12:34:15
Ik gebruik Stack van TransIP, 1 TB opslag gratis:
https://www.transip.nl/stack/
Daar heb ik een aanvraag sinds 20 augustus. Nog niet iets ontvangen. Dus als je haast hebt dan is dit geen logische.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Madhouse

Quote from: RZeemering on August  9, 2016, 19:58:11
Daar heb ik een aanvraag sinds 20 augustus. Nog niet iets ontvangen.

Je wacht al bijna een jaar?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

RZeemering

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Wotnix

Ik heb voor mijn foto's geen cloud toepassingen meer.
Ik had Onedrive en die besloot van 15 Gb naar 5 Gb te gaan. Heel leuk allemaal.

Ik heb een NAS, met een Sharkoonbay t.b.v. backup die ik 1X in de zoveel tijd aanzet.
Eventueel op afstand benaderbaar.


| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

MaxxMark

Ik heb zakelijk het afgelopen jaar veel gezocht naar grote cloud opslag (denk aan meerdere TB's). Primair met als doel om te fungeren als cloud-backup oplossing. Snelheid was daarbij wel relevant maar niet doorslaggevend.

Heb gespeeld met en gekeken naar oa: Backblaze, Crashplan, Hubic, Dropbox, etc.

Uiteindelijk gaan zaken als hoeveelheid ruimte (unlimited storage, unlimited revisions) en snelheid parten spelen in de vergelijking.

Crashplan is redelijk spartaans, maar wel unlimited space en revisies. Maar behoorlijk langzaam.
Backblaze werd snel te duur
Hubic was uiteindelijk ook wat mee (ik meen te traag)

Uiteindelijk een aantal maanden met Crashplan geprobeerd maar ben uiteindelijk eerst naar een Dropbox Pro account gegaan (€99/jr) en vervolgens naar een business account (min 5users, start met 5TB, unlimited storage op aanvraag, en default unlimited revisions) voor €60/mnd.

Uiteindelijk is Dropbox toch de grote winnaar geworden. Hoge snelheid en gewoon ontzettend goede integratie met het OS. Zaken als LAN-Sync werken erg goed. En zeker als je zelf een (semi-offsite) backup draait ga je dat soort dingen merken. Toegevoegde waarde is dat collaborative werken ook eenvoudig wordt.

Ik zou zeker kijken naar DropBox pro aangezien dat qua ruimte (1TB) aansluit bij je huidige wensen. Het kost wel geld, maar je weet in ieder geval dat het redelijk goed zit *


* Houd er wel rekening mee dat Dropbox amerikaans is en dus dat de data in theorie buiten Europa valt en dus onder amerikaanse wetgeving
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

abbcdcg

Quote from: MaxxMark on August 10, 2016, 18:59:47
Ik heb zakelijk het afgelopen jaar veel gezocht naar grote cloud opslag (denk aan meerdere TB's). Primair met als doel om te fungeren als cloud-backup oplossing. Snelheid was daarbij wel relevant maar niet doorslaggevend.

Uiteindelijk is Dropbox toch de grote winnaar geworden. Hoge snelheid en gewoon ontzettend goede integratie met het OS. Zaken als LAN-Sync werken erg goed. En zeker als je zelf een (semi-offsite) backup draait ga je dat soort dingen merken. Toegevoegde waarde is dat collaborative werken ook eenvoudig wordt.

Ik zou zeker kijken naar DropBox pro aangezien dat qua ruimte (1TB) aansluit bij je huidige wensen. Het kost wel geld, maar je weet in ieder geval dat het redelijk goed zit *


* Houd er wel rekening mee dat Dropbox amerikaans is en dus dat de data in theorie buiten Europa valt en dus onder amerikaanse wetgeving

Ik heb hetzelfde gedaan de laatste maanden, en wel om mijn NAS te backuppen.

- Onedrive, traag. Eenmaal de data in deze cloud gaat-het-wel-weer.
- hubic, trager dan traag, werkt voor geen meter. Heb de data er niet eens op gekregen. Tevens niet echt een veilige opslag.
- STACK: traag. Eenmaal de data in deze cloud gaat-het-wel-weer.
- Hi-Drive: paar jaar gebruikt. Is ook traag en relatief duur.

- Crashplan, links laten liggen.
- Amazone, links laten liggen i.v.m. betaalgemak als particulier. Tevens de kosten bij het downloaden.

- Dropbox (*), de winnaar. Snelle verbinding, de app, de werking. Ook hetgene MaxMark omschrijft ervaar ik ook.
  Ik maak daarbij ook nog gebruik van gegevensbeheer. Tevens kan je voor een euro meer beginnen met maandelijks opzegbaar.
(*) https://www.dropbox.com/nl_NL/help/7

modde239

Hier ook....al jaren gebruik ik Dropbox ben erg tevreden €99,- p/j voor 1tb was eerst voor 100gb maar werd door Dropbox verhoogd naar 1tb....goede service  :D

Martinus

Quote from: abbcdcg on August 10, 2016, 20:10:21
Ik heb hetzelfde gedaan de laatste maanden, en wel om mijn NAS te backuppen.

- Onedrive, traag. Eenmaal de data in deze cloud gaat-het-wel-weer.
- hubic, trager dan traag, werkt voor geen meter. Heb de data er niet eens op gekregen. Tevens niet echt een veilige opslag.
- STACK: traag. Eenmaal de data in deze cloud gaat-het-wel-weer.
- Hi-Drive: paar jaar gebruikt. Is ook traag en relatief duur.

- Dropbox (*), de winnaar. Snelle verbinding, de app, de werking. Ook hetgene MaxMark omschrijft ervaar ik ook.
  Ik maak daarbij ook nog gebruik van gegevensbeheer. Tevens kan je voor een euro meer beginnen met maandelijks opzegbaar.
(*) https://www.dropbox.com/nl_NL/help/7

ook account hubic.... goeie genade wat slome shit. Nja, dan maar voor files die geen haast hebben.
Heb over onedrive geen klagen, gebruik het privé account voor mijn werk en kan daar prima mee overweg snel genoeg. Maar goed gebruik ook veel office bestanden, zal er mee te maken hebben. Ook integratie met mn nas, ook mooi.
Dropbox, goed voor elkaar. Zit alleen vol :(

Quote from: Wotnix on August 10, 2016, 18:47:55
Ik heb voor mijn foto's geen cloud toepassingen meer.
Ik had Onedrive en die besloot van 15 Gb naar 5 Gb te gaan. Heel leuk allemaal.

je kon je aanmelden op een site van hun en bleef het 15gb... nja, nu te laat.
............

Erik

Ik neig toch naar MS cloud, Apple cloud of Dropbox cloud. Waarbij MS de goedkoopste is maar ook alles scant om in te kunnen delen dat laatste hoeft van mij niet zo eerlijk gezegd.
Wat ik me nog wel afvroeg ik krijg het idee als ik zo lees dat je alleen maar foto's en video's kan opslaan in cloud. Ik zou toch graag ook wat programma's en andere dingen willen opslaan kan dat ook?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Zet er in ieder geval geen foto's op die je echt niet gepubliceerd wilt zien, na de laatste hacks zou ik mijn prive data never nooit niet meer op een cloudserver zetten.

Erik

Ik heb nu een kleine Tb aan beeldmateriaal wat ik in onedrive wil zetten maar het lijkt erop alsof ik die hele Tb naar onedrive moet kopieren.
Kan ik niet ergens tegen onedrive zeggen dat hij map x en y van schijf a en b in de cloud moet zetten? Zo gaat de mn schijfruime wel erg hard door alles dubbel op te slaan en lijkt me ook nergens voor nodig. En om alles in cloud zetten zonder backup op schijf gaat me nog iets te ver.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill