bleuscreen code 116 wil niet overgaan,al sinds het begin problemen mee.

Started by morca, August 7, 2016, 16:04:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaak_Banaan

Quote from: Roeland on August  8, 2016, 15:50:01
Maar ik zo mijn geld in totale vervanging stoppen > kun je weer jaren vooruit

Los van het feit dat ik niet geloof dat de powerconsumptionoptelsom (mooie voor scrabble :P) helemaal klopt heb ik ook het idee dat je heel veel tijd en geld in een nogal oud systeem pompt.
Die waardes zijn ook onder 100% belasting... dat komt waarschijnlijk zelden voor.

Waar gebruik je jouw systeem eigenlijk voor?
Ik denk ook dat wanneer je het huidige setup (mobo/cpu/mem?) als losse onderdelen verpast je niet enorm veel bij hoeft te leggen en er aardig op vooruit gaat.
Dan ook met een lager energieverbruik wat binnen een aantal jaren ook wel wat euro's bespaard ;)

Zo'n lompe voeding is zonde van het geld, een modern systeem zonder dikke gamekaart heeft maar 300-400 W nodig tegenwoordig, beetje afhankelijk van wat je pakt natuurlijk.

Misschien als je aan kan geven wat je er precies mee wil gaan doen en een budget in gedachten hebt we hier mee kunnen denken.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Roeland

Quote from: morca on August  8, 2016, 15:58:01
Kaart bedoel je moederbord en cpu.?
En dan de rest hergebruiken

Wat ik al eerder zei;
Minimale investering GPU (videokaart vervangen voor bijv een sapphire hd 6450 1gig ddr3)
Je hoeft dan verder niets aan te passen.
Alleen je videokaart drivers deinstaleren. Kaart swappen en daarna nieuwe drivers installeren.
Nadeel zuipt veel energie en totale setup is achterhaald;
-2 core CPU
-zuipend moederboard met achterhaalde drivers
-koeling is nodig



Anders zou ik naar een compleet nieuw systeem kijken.
Elk simpel systeem wat je nu koopt zal zuinige sneller en beter ondersteund zijn.

Ik hoop dat ik je wat verder geholpen hebt.
Je zult zelf moeten bedenken wat je in de toekomst met een pc wil doen.
Mogelijk heb je meer behoefte aan een laptop of een tablet

Raymond187


morca

Films streamen naar de dune.
Afspelen met foobar via me externe kaart.

Vol belast word hij nooit.
Bij 45 procent belasting word de i7 te warm met de stock cooler en houd het moederbord tegen dat hij harder gaat werken .
Maar zulke video bewerkingen doe ik er nooit meer mee dus die 45 procent is al hoog.

Kan ik bepaalde dingen niet iets terug klokken en zo het energieverbruik wat inperken met alleen een nieuwe videokaart?

morca

Aangezien ikhem niet zo hard laat werken als ik eerst wel deed wat vaak wel goed ging .
Is het plan eerst een kaart kopen ,oude 12 cm 500 rpm in de voorkant zetten voor iets mer airflow.
Gaat dat goed met hopelijk binnenkort win 10 erop.
Over een paar maanden die cpu cooler er nog bij in.
Met mijn gebruik moet hij er dan wel weer jaren tegen kunnen voor niet teveel geld.

Raymond187

Als ik tijd heb en niet vergeet kijk ik ff op zolder. Ik had een Scyte mugen rev B. CPU koeler.
Ik weet niet of ik die weggegooit hebt of op zolder heb verstopt.