Logitech Harmony - Samsung Airco - Denon Heos

Started by clicquot, August 4, 2016, 16:31:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clicquot

Hi guys,

Iemand een idee/ervaring toevallig van hoe:

1) Samsung AR7000 binnenunits aan te sturen zijn. Er zit een IR remote bij elke binnenunit - ik heb 3 binnenunits, maar 2 verschillende remotes (een model is uitgebreider qua functietoetsen -zwaarder model qua binnenunit - , maar alle remotes werken op alle units). Er is ook een wifi module ingebouwd zodat je met de app de units kan aansturen (maar die communicaties verloopt echt pokketraag - de IR is 100x sneller). Enkel, ik vind de modellen niet terug in de harmony database. Heb al gemaild naar Samsung maar nog geen antwoord gekregen. Of wordt dat handmatig alles aanleren?

2) Denons HS2 Link - blijkt ook niet ondersteund... of iemand toevallig een 'hack' ... sonos bv doet die wel OK.

Bedankt alvast!

H B

#1
Om de Airco toe te voegen ga je als volgt te werk,
Apparaat toevoegen ----> Thuisautomatisering ----> Klimaatregeling ----> Samsung ----> AR7000 -----> Volgende -----> Volgende ----> Ja - ik heb een afstandsbediening voor dit apparaat ----> nu word er gevraagd enkele toetsen op de originele afstandsbediening te bevestigen als je dit doorloopt zal de software aangeven dat er een vergelijkbaar apparaat is en wel de ARH-403.
Later kan je later je eigen IR commando's toevoegen c.q. leren om je airco werkend te krijgen.
En de Denon heeft voor zo ver ik het kan zien geen afstandsbediening het enige wat je dan kan doen is een dummy aanmaken zodat je hem wel toe kan voegen aan een activiteit.

clicquot