MX Pro 4k review

Started by Stormborne, August 4, 2016, 00:31:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stormborne

Graag wil ik mijn bevindingen met jullie delen over de MX Pro 4k, een Android based media player.

Tegenwoordig heeft elke moderne televisie de mogelijkheid om media bestanden te streamen, online of vanuit je eigen lokale netwerk.
Services zoals Netflix maar ook Youtube vervangen meer en mee de klassieke televisiezenders.

Waarom dan nog een aparte streamer? De flexibiliteit van het Android platform biedt je het immense aanbod van de Play store aan apps.
Kodi, Plex, Netflix, Mail, games......

Een streamer kan je middels Hdmi verbinden met een receiver om meerkanaals geluid te beleven in tegenstelling tot het stereo geluid van je televisie.

In mijn zoektocht naar een htpc alternatief kwam de MX Pro om de hoek kijken. Indien je even zoekt vindt je deze al voor 28€ te koop op het internet.






Specificaties:

MXQ Pro is a smart Streaming Media Player with Android 5.1 Lollipop OS, powered by Quad core Amlogic S905 Cortex A53, includes a Penta-Core GPU that can reach speeds of up to 2.0GHz. Support 4K Ultimate HD video hardware decoding. With preinstalled Google Play Store and other apps, you can enjoy smooth multi-tasking, game playing or movie viewing.
CPU: Amlogic S905 Quad-Core Cortex A53 28nm Processor 2.0GHz
GPU: Penta-Core Mali-450
OS: Android 5.1 lollipop
Support H.265 hardwar decoding, H.264 up to 4K 30Hz
Playstore, Kodi preinstalled
Support Miracast DLNA
Supports Dolby and DTS



In gebruik:

De MX Pro 4k is snel. Dankzij de Amlogic S905 voelt alles zeer soepel aan. Menu's werken zonder vertraging. Apps starten meteen op.
Het beeld is van uitstekende kwaliteit. Deze streamer speelt bovendien 4k beelden af op 60Hz.
Tot nu toe werden alle soorten bestanden waarover ik beschik zonder problemen afgespeeld.

De meegeleverde afstandsbediening voelt niet bijzonder aan, maar werkt zoals het hoort. Er is een knop voorzien waarmee je een muiscursor kan bedienen voor die menu's die je niet via de knoppen kan bedienen.

Er fijn is het feit dat de MX Pro ondersteunt wordt door de Logitech Harmony lijn.

Wil je echter de ultieme bediening dan moet je even googlen naar een Rii i8 remote. Deze is handig klein voor gebruik op de bank en veel makkelijker door het klavier.
Middels de meegeleverde usb ontvanger die je in de streamer plugt maakt hij meteen verbinding.





Het opstartscherm laat er geen twijfel over bestaan dat dit toestel een mediastreamer is.


De MX Pro wordt geleverd met Kodi pre-installed. Hierin zitten een heleboel addons ingepakt. Ik raad aan deze versie te verwijderen en via de Play store Kodi zelf te installeren.
Zo heb je meteen de laatste versie zonder alle overbodige addons.



Met de installatie van XBMC Launcher https://play.google.com/store/apps/details?id=se.blunden.xbmclauncher&hl=nl
zorg je ervoor dat Kodi meteen wordt gelanceerd bij opstarten wat voor een erg soepele ervaring zorgt.

Kodi zelf vraagt een heleboel instellingen, maar eens je deze allemaal naar wens hebt ingesteld heb je de ultieme cinema ervaring. Op de officiële Kodi pagina vindt je hiervoor voldoende uitleg.

Tot slot kan je met de installatie van een skin Kodi helemaal afwerken naar eigen keuze. Hieronder zie je als voorbeeld Quartz skin.






Conclusie:

De MX Pro 4k bewijst dat een goede mediastreamer niet duur hoeft te zijn.

Het Android platform laat je bovendien toe om het toestel aan te passen en uit te breiden zoals jij dat wil.


Vragen en/of opmerkingen steeds welkom.
Ik ben ongetwijfeld allerlei vergeten te vermelden gezien dit mijn eerste review is.



Harry HT

Hi,

Bedankt voor het delen van je ervaringen, ook goed om te lezen dat je tevreden bent. [emoji41]

Heb je ook nadelen ervaren?

Veel  plezier met de Mx pro 4k.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Stormborne

#2
Tot nog toe ondervind ik geen nadelen. Ik gebruik hem om media af te spelen. Gamen heb ik niet getest.


Ik heb even de moeite genomen om Asphalt 8 te installeren uit de Play store.

De game loopt soepel zoals verwacht en kan bediend worden middels de door mij besproken afstandsbediening.  :clapping:

Bios

Mooi dat je hier ook even je ervaringen even neerzet  ;)

Heb je ook gewoon passthrough van alle gebruikelijke audio formaten in surround ?

Stormborne

Quote from: Bios on August  4, 2016, 20:39:59
Mooi dat je hier ook even je ervaringen even neerzet  ;)
Heb je ook gewoon passthrough van alle gebruikelijke audio formaten in surround ?

Graag gedaan. Ik heb zelf lang genoeg gezocht achter info, dus wou ik het voor anderen even wat makkelijker maken.

Ik gebruik inderdaad gewoon passthrough. Nog niets vreemds tegengekomen.  ;)

Christof_G

Speelt hij ook HD audio af (passthrough) via Kodi?
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

jasjenl

Hoe verhoudt dit zich tot een Nvidia Shield? Werkt Netflix hier ook goed op of heb je dat niet geprobeerd?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Stormborne

#7
Quote from: jasjenl on August  5, 2016, 17:56:28
Hoe verhoudt dit zich tot een Nvidia Shield? Werkt Netflix hier ook goed op of heb je dat niet geprobeerd?

Ik had nog geen Netflix account, dus speciaal om te testen 1 aangemaakt ( 1 maand gratis )

WOW, waarom heb ik nog kabel tv?  >:D

Ik kan je bevestigen, Netflix werkt perfect.  :clapping:


Bovendien heb ik nog verder zitten spelen met apps en instellingen.
Ik beveel nu heel erg Simple TV Launcher aan.
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.cosinus.launchertv&hl=nl

Mijn homescreen ziet er nu zo uit.



Heel erg clean en perfect voor het ganse gezin.

Ik ben er nu echt van overtuigd dat dit voor dit geld de ultieme mediaplayer is en een waardige vervanger voor in mijn HT.  ;D

Samengevat:

MX Pro voor 28€
Uit de Play store:
Simple Tv Launcher, https://play.google.com/store/apps/details?id=org.cosinus.launchertv&hl=nl
Kodi, https://play.google.com/store/apps/details?id=org.xbmc.kodi&hl=nl
Netflix, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.netflix.mediaclient&hl=nl


Remus

Zou een horizon Go app van Ziggo hier ook op werken? Of zit er een beperkte Play Store op?

Jeroen V

Klein vraagje, heeft deze speler ook een analoge audio-uitgang?

Stormborne

Quote from: Remus on August  6, 2016, 14:00:38
Zou een horizon Go app van Ziggo hier ook op werken? Of zit er een beperkte Play Store op?
Het is de complete play store

Stormborne

Quote from: Jeroen V on August  6, 2016, 14:04:26
Klein vraagje, heeft deze speler ook een analoge audio-uitgang?
Er zit een spidf uitgang op, maar dat had je zelf natuurlijk ook kunnen opzoeken [emoji6]

HJ

#12
Weinig geld voor deze speler! Ik heb helaas net een venz m9 besteld, zal vrijwel hetzelfde zijn verwacht ik.

Stormborne

Zelfde chipset zie ik, dus je zit wel goed denk ik. 👍

HJ

Ik krijg de venz net binnen.  Precies dezelfde ab ook.  Ik moet nog even uitvissen hoe die cursor werkt, krijg de netflix films nog niet gestart.

VlisChris

Hi Stormborne,

Ik verzet je topic even naar het juiste forumdeel ;)
Naar het review-deel van het forum.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HJ

Zou je eens willen testen of dts passthrough over hdmi werkt?

Stormborne

Quote from: hans. on August  7, 2016, 01:31:18
Zou je eens willen testen of dts passthrough over hdmi werkt?
Werkt perfect, getest met Kodi

HJ


HJ

.bij mij heb ik nog een vaag probleem:  via de netflix app krijg ik geen 5.1 geluid alleen stereo. Ik kan 5.1 dus nergens selecteren.  Via mn xbox1 en de chromecast werkt het prima. Weekt dat bij de mx pro wel naar behoren?

HJ

Quote from: Stormborne on August  7, 2016, 03:25:43
Werkt perfect, getest met Kodi
Inmiddels heb ik je (super!)tip opgevolgd en kodi vanuit de market opnieuw en kaal geïnstalleerd.  Nu werkt dts passthrough over hdmi wel lijkt het [emoji3]

(Ik heb niet exact dezelfde speler maar inwendig wijken ze niet veel af heb ik het idee)

Stormborne

Surround werkt ook in Netflix.

Ik ben begonnen met een factory reset. Daarna apps opnieuw geïnstalleerd uit de play store.
10 min werk nu je het al eens eerder geoefend hebt.

Stormborne

Als je niet heel bekend bent met Kodi zie je vaak wel wat opties over het hoofd, passthrough moet je steeds zelf aanvinken. Pas zichtbaar denk ik als je de menu expert selecteert.

HJ

Klopt maar het werkte toch niet. Pas na nieuwe installatie werkte dts wel. Ik ga zoals jij een factory reset doen en dan kodi opnieuw erop. Ik heb het idee dat netflix een verkeerde detectie doet waardoor de 5.1 niet beschikbaar komt.

mijkie

heb er net ook 1 besteld, ben benieuwd  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6