Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

minidsp.nl

en over die settings "terughalen" :  dat kan bij geen enkele DSP, omdat niet 1-op-1 wat jij instelt naar de DSP wordt geladen, maar "gecompileerde" instructies voor de chip, en dat is niet terug te vertalen. 
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

jahtari

Ik wil nog even melden dat ik nog altijd SUPER tevreden ben met mijn SHD studio....!  :thumbs-up:

Superstabiel, fijne display. De crossover naar de subs ontlast mijn hoofdspeakers en dirac maakt het net weer wat stakker.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

minidsp.nl

zo zeg hé, wat kost een Ikea keuken neerzetten veel tijd zeg  :D  maar......

:pompom: de Flex is binnen :pompom: en staat in de shop   :pompom:

gebalanceerd: https://www.minidsp.nl/flex-trs.html
RCA: https://www.minidsp.nl/flex.html

met een leuke introkorting voor de HTForumleden, gebruik "Flex_HTForum_intro" bij t afrekenen.

over Dirac:   de Flex wordt standaard geleverd zonder Dirac.  De upgrade is eenvoudig zelf te doen door de licentie aan te schaffen via de fabriekswebsite (link staat op de shop productpagina); dat is ook het voordeligst.  Uiteraard kan ik het ook doen (te bestellen in de shop), maar dan komen er wel belasting en handelingskosten bij.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Tabcam

Is al bekend wanneer de Flex Eight leverbaar is? Trouwens jammer dat miniDSP zijn digitale en analoge producten zoveel scheid. De Eight verliest de analoge invoer van de gewone Flex. Ik zou een Flex Six met analoge input erg goed kunnen gebruiken :angel:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minidsp.nl

Quote from: Tabcam on August 27, 2022, 10:38:39
Is al bekend wanneer de Flex Eight leverbaar is?...
helaas, dat blijft zoals altijd een verrassing.   de eerste exemplaren zouden rond deze tijd uit manufacturing moeten komen, maar die zijn zoals gewoon alleen naar directe af-fabriek levering.   Dealers komen met de 2e (grotere) manufacturing batch.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

 O0 sneak preview:  ik ga testen met de Puffin, een phono pre met digitaal uit (en een hele bak aan mooie features). als t zo goed is als mij door de tipgever is verteld dan komt deze in t assortiment.  Als ik op tijd de eval unit heb, dan gaat er ook een draaitafel mee naar het DAE
:pompom:
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Tabcam

Quote from: minidsp.nl on October  2, 2021, 11:14:57
over die AB: is dat ook zo met een andere AB (ff inleren)?  Als het probleem dan over is dan is t de AB en dan stuur ik je een nieuwe.
Heb gisteravond weer de AB problemen ervaren. Normaal wissel ik alleen input en verander van volume maar toen ook wat vaker van profiel veranderd en toen de bleek met volume omhoog ook het profiel te wisselen. De nieuwe AB van de Flex heefft dat (nog) niet, de oude van de SHD Studio wel :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minidsp.nl

Quote from: Tabcam on October  1, 2022, 14:07:14
Heb gisteravond weer de AB problemen ervaren. Normaal wissel ik alleen input en verander van volume maar toen ook wat vaker van profiel veranderd en toen de bleek met volume omhoog ook het profiel te wisselen. De nieuwe AB van de Flex heefft dat (nog) niet, de oude van de SHD Studio wel :nopompom:.
balen dit.
stuur ik een nieuwe op, of heb je aan die ene genoeg?
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

hayabusa

Het af en toe fout reageren van minidsp producten op repeat acties van de afstandsbediening lijkt een inherent probleem.
Mijn SHD heeft het nog steeds en doet het zelfde met remote codes gegenereerd door mijn harmony remote.
Het is dus geen probleem van de afstandsbediening maar ik denk een fout in de firmware hoe met repeats wordt omgegaan.
Wel triest dat miniDSP dit soort bugs zo lang laat leven...
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

Tabcam

Quote from: minidsp.nl on October  2, 2022, 09:20:47
balen dit.
stuur ik een nieuwe op, of heb je aan die ene genoeg?
Heb je al gePMt. Ik ben van plan de Studio boven te gaan gebruiken in de werkzolder ivm Dirac.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minidsp.nl

het rare is dat er al diverse firmware updates gedaan zijn om dit op te lossen, het is niet dat er niets aan gedaan wordt
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

jahtari

In de zoektocht naar méér, de volgende vraag:

Ik stream vanaf een bluesound node 2i naar een minidsp shd studio die via aes mijn speakers van signaal voorziet. Compleet digitaal tot aan de speakers dus.

Zou een betere streamer door een betere clock (? of lagere jitter?) tot een beter resultaat kunnen leiden? En wat zou ik dan meer kunnen horen? Of doet de minidsp door dirac alles toch compleet opnieuw "maken" qua digitaal signaal en heeft deze weer zijn eigen clock en maakt dat allemaal voorafgaand aan de minidsp toch niet uit?

Of kan ik beter de minidsp shd studio zelf inzetten als streamer? Maar dan mis ik de gebruiksvriendelijkheid van de bluos software.

Ben redelijk noob als het gaat om digitale signaalverwerking....!

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

minidsp.nl

Je zou kunnen testen of als je met de Volumio streamer van de SHD zelf speelt (gewoon USB stick achterin stoppen met wat "referentie" muziek) om te oordelen of dat verschil maakt.  Klinkt dat anders, dan weet je dat er wat te winnen valt zonder dat t je meteen geld kost.

je zou ook eens contact op kunnen nemen met Lentus Audio, die hebben voor de SHD Studio zelf Volumio geoptimaliseerd met verrassende resultaten.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Tabcam

Quote from: jahtari on October  6, 2022, 11:32:52
In de zoektocht naar méér, de volgende vraag:

Ik stream vanaf een bluesound node 2i naar een minidsp shd studio die via aes mijn speakers van signaal voorziet. Compleet digitaal tot aan de speakers dus.

Zou een betere streamer door een betere clock (? of lagere jitter?) tot een beter resultaat kunnen leiden? En wat zou ik dan meer kunnen horen? Of doet de minidsp door dirac alles toch compleet opnieuw "maken" qua digitaal signaal en heeft deze weer zijn eigen clock en maakt dat allemaal voorafgaand aan de minidsp toch niet uit?

Of kan ik beter de minidsp shd studio zelf inzetten als streamer? Maar dan mis ik de gebruiksvriendelijkheid van de bluos software.

Ben redelijk noob als het gaat om digitale signaalverwerking....!
Ook de MiniDSP SHD Studio resamplet alles naar 96kHz. Dus betere klok helpt niet in  mijn beleving tenzij het echt slecht is. Ik vond de app van Volumio nooit goed genoeg maar ik heb die al een jaar of  vier niet meer uitgeprobeerd omdat ik erg tevreden ben over de BlueSound Node 2i (woonkamer) en tevreden met PiCorePlayer (werkkamer) als streamers
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jahtari

Quote from: minidsp.nl on October  6, 2022, 13:05:07
Je zou kunnen testen of als je met de Volumio streamer van de SHD zelf speelt (gewoon USB stick achterin stoppen met wat "referentie" muziek) om te oordelen of dat verschil maakt.  Klinkt dat anders, dan weet je dat er wat te winnen valt zonder dat t je meteen geld kost.

je zou ook eens contact op kunnen nemen met Lentus Audio, die hebben voor de SHD Studio zelf Volumio geoptimaliseerd met verrassende resultaten.
Goede tip, ik ga eens met een usb stick (als ik die nog ergens kan vinden) proberen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

minidsp.nl

Quote from: jahtari on October  6, 2022, 14:04:03
Goede tip, ik ga eens met een usb stick (als ik die nog ergens kan vinden) proberen.
SSD harde schijf werkt ook
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Quote from: Tabcam on October  6, 2022, 13:43:40
Ook de MiniDSP SHD Studio resamplet alles naar 96kHz. Dus betere klok helpt niet in  mijn beleving tenzij het echt slecht is. Ik vond de app van Volumio nooit goed genoeg maar ik heb die al een jaar of  vier niet meer uitgeprobeerd omdat ik erg tevreden ben over de BlueSound Node 2i (woonkamer) en tevreden met PiCorePlayer (werkkamer) als streamers
[schaamteloze squeezebox plug] hoewel Volumio de afgelopen jaren ook wel beter is geworden, heb ik zelf thuis alle SHD's op LMS staan (Squeezelite plugin in Volumio aanzetten en klaar).   je kan zelfs de SHD als LMS server gebruiken (is ook Volumio plugin), muziek kan dan bv op een NAS staan of op een SSD schijf aan de USB poort van de SHD.  Ik heb dat zo op de set die mee gaat naar t DAE

Nog niet Roon overwogen?
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

kermy

sedert de SHD Roon geschikt is, gebruik ik hem ook al Roon endpoint. Dit bevalt tot nog toe goed.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Tabcam

Quote from: minidsp.nl on October  2, 2022, 09:20:47
balen dit.
stuur ik een nieuwe op, of heb je aan die ene genoeg?
Heb de nieuwe AB ontvangen, dank voor je snelle support :worship: :pompom: :clapping:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Quote from: minidsp.nl on October 17, 2022, 23:52:01
en dat verslag staat nu online:
https://the-ear.net/show-reports/dutch-audio-event-2022/

Kan je iets meer vertellen over je opstelling? De cancellende extra sub?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minidsp.nl

Quote from: DofN on October 18, 2022, 08:37:22
Kan je iets meer vertellen over je opstelling? De cancellende extra sub?
ik zal daar later een eigen topic voor openen, met wat meer achtergrond

maar in t kort: als sats stonden de Paper Hatts voor en achter stonden 2 (prototype) MFB subjes. De achterste sub stond in tegenfase en met een delay overeenkomend met de looptijd. Hierdoor voorkom je staande golven en heb je een vlakke respons over een redelijk gebied zonder dat je correcties doet verder
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minidsp.nl

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Quote from: minidsp.nl on October 25, 2022, 00:06:09
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=183318.msg3602662#msg3602662
vraag uit dit topic maar hier beantwoorden


Quote from: jahtari on October 25, 2022, 09:22:13
Ik heb het al eerder geopperd, maar is het een idee/business voor jullie om dit bij mensen thuis te komen doen?
het concept van de DBA brengt dit wel dichterbij.  Ik werk samen met Chris van Servolabs aan een complete set (sats, subs, dsp) en daarbij is het zeer waarschijnlijk dat we die dan komen brengen en inregelen.  moeten we zowel logistiek als commercieel nog wat details voor uitwerken
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl