Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kermy

Quote from: DofN on July 31, 2021, 22:33:30
Waarom nog een aparte pre-amp?  De SHD is eigenlijk ook een pre-amp van zichzelf.



Hier zit de Grace M903 in de doos sedert de SHD in huis staat.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Vhond

Quote from: DofN on July 31, 2021, 22:31:32
Ik lees ook eea over een betere voeding voor de SHD. Hebben jullie de voeding vervangen?

Waar lees je dit? Ik geloof dat ik op ASR ook wel eens iets gelezen had over betere afscherming...

DofN

Ik heb het even teruggezocht, mijn fout. Gisteren heb ik een aantal draadjes op ASR doorgespit en ik kan het nu niet meer terugvinden. Ik was denk ik afgedwaald in een topping of misschien anthem draadje. Daar hoorde iemand verschil met een andere voeding bij een DAC. ASR is er wel duidelijk over.

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/do-you-need-linear-power-supply-for-dacs.7021/

It is clear that whether you use the USB power, or the supplied switching power supply, there is absolutely no audible improvement in the output of the DAC with linear power supplies.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

jaaptina

Ik heb twee 12V Sboosters. Die hebben meer effect als voeding van switch en NAS.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


Lion of Judah

Ik heb mijn SHD nu iets langer dan een jaar en ben er meer dan tevreden over. Het is zelfs zo dat ik, sinds de komst van de SHD i.c.m. Dirac Live, voor het eerst echt tevreden ben over de geluidskwaliteit. Geen audiofiele onrust meer, lekker muziek luisteren is het sindsdien.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

kappa9

Beste allen,

Ik heb een vraag over de minidsp 2x4HD.

Deze heb ik onlangs aangeschaft om mee te gaan experimenteren en evt.een sub te kunnen toevoegen aan mijn stereoset.

Deze bestaat (voor nu) even uit een mac mini en een set JBL LSR 308 luidsprekers.
De dac is een gustard X16 en de voorversterker is een primare pre 30. De dac is zowel gebalanceerd als middels ongebalanceerd aangesloten op de voorversterker welke weer gebalanceerd is aangesloten op de JBL's.

Op deze manier kan ik switchen tussen de inputs op de voorversterker en daarbij met en zonder de dsp muziek afspelen.

De Minidsp heb ik namelijk voor de voorversterker aangesloten.
In een eerdere situatie heb ik de minidsp tussen de voor en de eindversterking gehad.

Wat me op is gevallen dat ik een kraakje hoor nu de dsp 'voor' de voorversterker staat.
Indien ik de minidsp er 'tussen uithaal' door te switchen van input of hem er gewoon even tussen uithaal dan is het 'kraakje' weg.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand hier misschien ook dezelfde ervaring heeft met een 'kraakje' indien de minidsp voor de voorversterker wordt aangesloten t.o.v. achter de voorversterking?

Groet Joost

P.s. wel echt een machtig leuk ding die dsp.
Ik heb voor nu de JBL's onder de 37hz afgekapt met een high-pass filter setting LR 48db/oct en daardoor krijg ik vind ik een strakkere basweergave. Minder nagalm oid. De sub krijg ik helaas niet meer echt lekker ingeregeld nu ik de dsp voor de voorversterking heb zitten aangezien ik daardoor het volume v/d sub niet meer met diezelfde voorversterker kan bedienen.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

minidsp.nl

"kraakje" hoort niet natuurlijk.  Maar je hoort t dus niet als die na de pre zit?
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

kappa9

Quote from: minidsp.nl on August  6, 2021, 14:29:51
"kraakje" hoort niet natuurlijk.  Maar je hoort t dus niet als die na de pre zit?

Nee klopt. Na de pre dan is het kraakje weg.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

jaaptina

Hoi, wanneer ik de SHD Studio van de stroom gehad heb gebeurt het regelmatig dat hij daarna niet meer zichtbaar wil worden in het netwerk (LAN). Zojuist ben ik een halfuur aan het restarten geweest van SHD, switch en modem. Pas na de derde, meest uitgebreide herstart is ie er weer. Dat is nogal een onderbreking als je twee voedingen met elkaar wil vergelijken [emoji51].
Is hier makkelijker manier voor?

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


Moxxey

Heb ik ook al een paar keer gehad, heel vervelend

Tabcam

Ik gebruik een andere streamer. Ik wilde dat t.z.t. nog gaan proberen maar dit maakt me niet direct enthousiast.

Zelf heb ik "problemen" dat de afstandsbediening soms het laatst gegeven commando blijft doorsturen. Klik je op input select en daarna op volume omhoog, wordt de volgende input geselecteerd :nopompom:. Gelukkig zie ik het nu snel maar blijft een kleine irritatie.

Voor de rest wel erg tevreden met de digitale crossover, PEQ en DIRAC. Het werkt heerlijk eenvoudig, maakt vergelijken te doen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minidsp.nl

vreemd dat netwerk probleem.  is dat recent dat dit de kop op steekt? 
ik heb t zelf bij de 1e versie wel eens gehad, maar sindsdien gaat t prima. en ik zet 'm elke dag uit. ook heb ik er al heel lang geen klanten meer over gehoord.

AB issue: heb je de jongste firmware in de SHD?  want dit is ergens in t voorjaar met een firmware update opgelost.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Tabcam

#637
Quote from: minidsp.nl on September  8, 2021, 23:19:14
...

AB issue: heb je de jongste firmware in de SHD?  want dit is ergens in t voorjaar met een firmware update opgelost.
1.15? Zal zo no even voor de zekerheid kijken.

was dus inderdaad V1.15 maar firmware 1.19. Zit nu op 1.15 firmware 1.29  :angel:

edit was foutje, moest quote zijn.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Quote from: Tabcam on September  8, 2021, 23:56:16
1.15? Zal zo no even voor de zekerheid kijken.

was dus inderdaad V1.15 maar firmware 1.19. Zit nu op 1.15 firmware 1.29  :angel:

edit was foutje, moest quote zijn.
Hmmm, nu werkt Dirac Live 3.0 niet meer :nopompom:. Heb van het voorjaar  maar één keer ingemeten en was toen geen succes (verschil te klein, elke verandering weer inmeten) maar wil nu wel weer proberen nu de luidsprekers zoveel verbeterd en de laatste weken stabiel zijn.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minidsp.nl

Quote from: Tabcam on September  9, 2021, 18:27:42
Hmmm, nu werkt Dirac Live 3.0 niet meer :nopompom:....
k*k zeg.  daar mss de jongste versie van downloaden van de Dirac site?
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Tabcam

Quote from: minidsp.nl on September  9, 2021, 21:00:37
k*k zeg.  daar mss de jongste versie van downloaden van de Dirac site?
Had ik al gedaan. Moet een keer alles deïnstalleren en dan opnieuw installeren maar heb dan meettijd nodig. Nog ff geduld :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minidsp.nl

namens Dirac bedankt voor t geduld
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

er zijn (waren?) wat problemen met Qobuz en Tidal streamen vanuit Volumio, hier onder even 1-op-1 doorgezet de berichten van t devteam:

QuoteDear All

We've been made aware that a certificate of Volumio (required for secure connection to servers such as Qobuz/Tidal) unfortunately expired. This caused the remote streaming capabilities to internet music services of all Volumio users (inc the SHD) to be disabled. Here is more information from Volumio:
community.volumio.org/t/important-notice...-update-needed/49952

We just received a new build now (10pm/Friday night) unfortunately it's a bit late on a national holiday to get started on a complete series of test we'd typically do on new builds. No matter how simple the change, we'd also never release a new build until it is fully QC by our team... We will work to see how we can pull together some team mates tomorrow morning (saturday) to start the QC of the build. Knowing the last minute urgency over a week end, we can perform some basic testing and finalise testing early next week.

We appreciate all your patience and expect a fix asap! In the mean time, if you read the above, pls understand we're aware of the issue so no need to start a support ticket. We are working actively on it. :-)

DevTeam

QuoteHere is an update of few back and forth with the Volumio Team.

In the past few weeks our team actually finalised a new image for some upcoming important feature release. We've therefore already performed quite a fair amount of testing on this build.
A new image was just recompiled by Volumio Team to add the latest certificate. In other words, very minimal modifications to what we've been testing for a while. Volumio team performed tests on their side this afternoon as well.

Please have a trial at Build V1.11 now available under the Update section of Volumio Web GUI. It should solve all problems of streaming.
PLease send us feedback if you run into any issues. We can look into it on Monday.

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Tabcam

Heb Dirac Live weer werkend, niet de allernieuwste maar misschien kan dat wel want uiteindelijk bleek de oplossing Dirac Live opstarten vanuit de SHD software en de Arcam uit te zetten.

Nadeel, de AB heeft nog steeds kuren. Niet zo vaak als eerder maar soms bij lang ingedrukt houden van een toets, vooral bij volume van -10 dB naar -50 dB of andersom.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minidsp.nl

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

over die AB: is dat ook zo met een andere AB (ff inleren)?  Als het probleem dan over is dan is t de AB en dan stuur ik je een nieuwe. 
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Robin7

Hier geen black friday aanbiedingen?  :angel:

minidsp.nl

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Dirk

Zijn er hier al gebruikers die een SHD als Roon endpoint hebben draaien, nu ze dit eerder deze week hebben aangekondigd?
werkt alles stabiel/probleemloos?


Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

minidsp.nl

 :pompom: Ja dat was een fijne verrassing zo vlak voor Sinterklaas, eindelijk is de Roon certificering gereed.  Alle SHD's zijn dus officieel Roon Ready  :pompom:

Voor huidige SHD eigenaren die al Roon draaien:  update Volumio naar de jongste versie (v1.111 op dit moment) en de SHD wordt beschikbaar binnen Roon als Roon Ready Device.
De handleiding is ook bijgewerkt:  http://www.minidsp.com/images/documents/SHD%20Series%20User%20Manual.pdf

Wil je Roon testen: binnenkort (tegen kerst) kan je als SHD eigenaar op de fabriekssite een code kunnen aanvragen waarmee je een gratis 2 maanden proef abo kan krijgen.
Wil je weten wat Roon eigenlijk is: https://youtu.be/SLb0hEV3axQ

en nu kan ik dus zelf ook aan de bak om de voorraad SHD's bij te werken

PS:  zodra ik weet wanneer de nieuwe miniDSP Flex leverbaar is kom ik ook wel in de lucht met meer info.



de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl