Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Melkboer

Goedemorgen allen,

Onlangs las ik op het minidsp.com forum dat er in nieuwe SHD's een nieuwe streamer module is geplaatst, de neo3 ipv de neo2 welke in oudere modellen te vinden is.
Tevens is de usb poort als 5v trigger te gebruiken aangezien deze uitgeschakeld wordt in stand-by modus. Helaas heb ik nog het oudere model waarbij dit niet kan. Is er zicht op een oplossing om ook de oudere modellen van een 5/12v trigger te voorzien? Anders zou ik mij huidige moeten verkopen en vervolgens een nieuwe moeten kopen voor enkel deze nieuwe functionaliteit. Ivm nieuwe actieve luidsprekers zou dit heel handig zijn. Hoef ik ze niet steeds beide handmatig aan en uit te schakelen.

Groeten,
Martijn

minidsp.nl

Hallo Martijn,
Ik had even de melding van een nieuwe post gemist, sorry.
Had je al ge-update naar de jongste firmware? Hoewel ik het niet zeker weet, is er wel e.e.a. aangepast aan het standby gedrag.
Ik kan het nu zo snel niet zelf testen, maar zal zodra ik een neo2 exemplaar in handen heb eens zelf kijken.

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Melkboer

Dank voor je reactie!

Ik heb er de nieuwste versie op inderdaad, tevens is volumio ge-update.
Net nog even zelf de USB host-port getest door er een Bluetooth speakertje mee op te laden. Deze blijft laden in stand-by, dus de USB poort schakelt niet uit.

Groeten,
Martijn

minidsp.nl

da's helder dan, jammer.
De SHD Power in m'n woonkamer zet m wel uit bij standby (ik heb er ff een USB lampje op gezet)

blijft bij jou de netwerk verbinding ook levend?
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Melkboer

De netwerkverbinding blijft volgens mij levend. In stand-by zie ik namelijk nog wel lampjes rondom de de aangesloten ethernetkabel knipperen.

Berry76

Wat is her verschil tussen een minidsp 2x4 vs 2x4 hd?

Ik wil mijn subwoofer tweaken en mogelijk in de toekomst (waf) een 2e sub bijplaatsen.
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

hayabusa

Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

minidsp.nl

Quote from: Berry76 on May  7, 2021, 10:17:18
Wat is het verschil tussen een minidsp 2x4 vs 2x4 hd?
de 2x4HD heeft als + boven de 2x4
betere DSP
zowel IIR als FIR mogelijk
toslink in
USB in
upgrade naar Dirac mogelijk
volumeregeling
4 presets
aftsandsbediening
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Berry76

Quote from: minidsp.nl on May  8, 2021, 00:13:46
de 2x4HD heeft als + boven de 2x4
betere DSP
zowel IIR als FIR mogelijk
toslink in
USB in
upgrade naar Dirac mogelijk
volumeregeling
4 presets
aftsandsbediening

Dank je, via een forumlid heb ik de minidsp 2x4 overgenomen.
Komende weken eens lekker klooien en kijken of ik mijn basgeluid wat mooier kan krijgen.
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

minidsp.nl

Quote from: Berry76 on May  8, 2021, 07:45:11
Dank je, via een forumlid heb ik de minidsp 2x4 overgenomen.
Komende weken eens lekker klooien en kijken of ik mijn basgeluid wat mooier kan krijgen.
veel plezier!
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Ik heb (eindelijk) de UMIK-2 binnen!

Net als de UMIK-1 is de UMIK-2 een omnidirectionele microfoon met USB interface, maar dan next level kwaliteit:

  • ½" capsule: lagere ruis, en lagere vervorming
  • 32 bit , tot 192kHz
  • uiteraard ook individueel gecalibreerd



als introductie 10% korting & gratis verzenden.  gebruik code INTRO_UMIK2 bij 't afrekenen.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

hayabusa

Quote from: minidsp.nl on May 27, 2021, 22:01:42
Ik heb (eindelijk) de UMIK-2 binnen!

Net als de UMIK-1 is de UMIK-2 een omnidirectionele microfoon met USB interface, maar dan next level kwaliteit:

  • ½" capsule: lagere ruis, en lagere vervorming
  • 32 bit , tot 192kHz
  • uiteraard ook individueel gecalibreerd



als introductie 10% korting & gratis verzenden.  gebruik code INTRO_UMIK2 bij 't afrekenen.

Mooie upgrade!
USB-C kable zie ik.
Hoe lang is die?
BIj UMIK1 heb een aktieve usb verlengkabel moeten kopen om goed te kunnen meten.
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

minidsp.nl

Quote from: hayabusa on May 27, 2021, 22:07:29
Mooie upgrade!
USB-C kable zie ik.
Hoe lang is die?
BIj UMIK1 heb een aktieve usb verlengkabel moeten kopen om goed te kunnen meten.

de kabel is iets van 180cm lang.

(de UMIK-1 heeft ondertussen ook USB-C)

ja, als je langer wil is een verlengkabel in elk geval af te raden, niets dan ellende. 
ik heb zelf bij allekabels.nl een nog langere kabel gekocht, doet het met de UMIK-1 prima.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Berry76

Quote from: minidsp.nl on May  8, 2021, 15:03:42
veel plezier!

Inmiddels de minidsp 2x4 hd geïnstalleerd, na de verbouwing eindelijk de tijd gevonden gisteren.

Het resultaat: erg tevreden over de bas weergave, nog wat tweaken en dan is het naar mijn zin.
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

DofN

Hoe zijn de meningen over de minidsp SHD? Ben vooral benieuwd naar hoe de ervaringen mbt dynamiek en volume en welke eindversterker gebruikt wordt en hoe die is aangesloten :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minidsp.nl

mij bevalt-ie erg goed  :pompom:

maar ik ben ook benieuwd naar de feedback en vergelijkingen, vooral nuances enzo. 
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

hayabusa

Quote from: DofN on July 31, 2021, 10:54:27
Hoe zijn de meningen over de minidsp SHD? Ben vooral benieuwd naar hoe de ervaringen mbt dynamiek en volume en welke eindversterker gebruikt wordt en hoe die is aangesloten :)

dit is in iedergeval een review:

]https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-minidsp-shd-dac-dsp-and-streamer.4286/[url][/url]
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

kermy

Hier bevalt hij meer dan goed. De streamer is nog steeds niet Roon gecertificeerd, maar als hij dat wel is, dan ga ik hem ook gebruiken als streamer/endpoint voor Roon. Nu gebruik ik alle DAC's van de SHD, maar ik ben van plan om te gaan experimenteren met de aanwezige Hex, en dan om deze te gebruiken om het mid/hoog aan te sturen.

Mocht dit experiment goed uitvallen, dan ga ik op zoek naar een 2e Hex, of naar 2 andere DAC's die ik per kanaal in kan zetten.

Hier is het apparaat een blijvertje en vervult vele functies naar behoren en naar tevredenheid.

En als laatste moet ik de meer dan prima service noemen van de forumsponsor, kan ik alleen maar positief over zijn.


Met vriendelijke groet,


Kermy

Dirk

Quote from: kermy on July 31, 2021, 16:11:34
Hier bevalt hij meer dan goed. De streamer is nog steeds niet Roon gecertificeerd, maar als hij dat wel is, dan ga ik hem ook gebruiken als streamer/endpoint voor Roon. Nu gebruik ik alle DAC's van de SHD, maar ik ben van plan om te gaan experimenteren met de aanwezige Hex, en dan om deze te gebruiken om het mid/hoog aan te sturen.

Mocht dit experiment goed uitvallen, dan ga ik op zoek naar een 2e Hex, of naar 2 andere DAC's die ik per kanaal in kan zetten.

Hier is het apparaat een blijvertje en vervult vele functies naar behoren en naar tevredenheid.

En als laatste moet ik de meer dan prima service noemen van de forumsponsor, kan ik alleen maar positief over zijn.


Met vriendelijke groet,


Kermy
precies dat houdt me nog tegen om er één in huis te halen...jammer dat ze er zo lang voor nodig hebben (en er niet of nauwelijks over communiceren)
verder lijken alle SHD units me erg veel te bieden voor hun prijs.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

minidsp.nl

De Roon certificering is in de handen van Roon, de SHD is er al een tijdje klaar voor qua functionaliteit.   
Daarom kan minidsp er zelf niets over zeggen hoe lang t duurt etc. 
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Dirk

dat zeggen wel meer fabrikanten (dat hun toestel in de certificatiefase zit bij Roon), maar als je dan op het Roon forum leest blijkt dat tal van fabrikanten weinig drive blijken te hebben om hier serieus aan mee te werken...zo zijn er schijnbaar genoeg units die Roon zelfs niet (of niet tijdig) in handen krijgt om hun testen mee uit te voeren.

Eerlijk gezegd blijf ik dat ook vreemd vinden, Roon heeft er zover ik kan ontwaren toch niets aan om dat hele certificatie-proces te vertragen, dus ik denk toch echt dat de oorzaak van het lange doorlopen daarvan voor 99% aan de kant vd fabrikanten zit.
Dat ze er dan op hun eigen forum (minidsp) ook amper of niet over communiceren helpt allesbehalve in deze :sigh:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

minidsp.nl

over dingen in de pijplijn communiceert minidsp uit principe niet.

minidsp heeft zeker de drive, jij bent de enige niet die wacht met de aanschaf van een SHD vanwege t wachten op Roon
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

jaaptina

De SHD Studio bevalt mij al een 2 1/2 jaar prima. Heeft mijn streamer/voeding combi van 1300 euro vervangen zonder dat ik daar een moment naar terug verlangd heb. Dirac lost het bas probleem in mijn woonkamer perfect op. Eerst met een Job INTegrated versterker. Daarna een Sonneteer geïntegreerde versterker en nu met een zelfbouw Purifi Eval1 eindversterker. De Purifi vond ik eerst niet erg enerverend klinken. Nu samen met een Korg NuTube preamp klinkt het wel naar mijn zin.
Ik heb lang met Dirac over het hele spectrum gespeeld. Tegenwoordig alleen nog tot 300Hz.


Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


DofN

Ik lees ook eea over een betere voeding voor de SHD. Hebben jullie de voeding vervangen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: jaaptina on July 31, 2021, 22:29:28
Nu samen met een Korg NuTube preamp klinkt het wel naar mijn zin.
Ik heb lang met Dirac over het hele spectrum gespeeld. Tegenwoordig alleen nog tot 300Hz.


Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Waarom nog een aparte pre-amp?  De SHD is eigenlijk ook een pre-amp van zichzelf.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software