Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kaspers

Quote from: minidsp.nl on December 23, 2020, 19:08:47
die is alleen voor de configuratie te gebruiken hè, niet voor audio over wifi

Yes, dat heb ik scherp. Is alleen voor configuratie en het bedienen van de DAC via webinterface of mobiele app van minidsp (zie screenshot). Voor streaming wil ik m'n nvidia shield inzetten, die ik eraan wil hangen over SP/DIF. Heb je deze bridge toevallig op voorraad?

minidsp.nl

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

Zou je de SPDIF output van de SHD Studio ook kunnen gebruiken voor het aansturen van subwoofers? Volume levelen en klaar?

En kan je dan de sub outputs gebruiken icm met de AES outputs en afzonderlijk van elkaar DSP-en?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minidsp.nl

Quote from: doorofnight on December 24, 2020, 11:34:42
Zou je de SPDIF output van de SHD Studio ook kunnen gebruiken voor het aansturen van subwoofers? Volume levelen en klaar?

En kan je dan de sub outputs gebruiken icm met de AES outputs en afzonderlijk van elkaar DSP-en?
er zijn in totaal 4 outputs die je kan "DSP-en", afhankelijk van de versie van de SHD kom je die in meerdere formatten tegen.  dus bijvoorbeeld op de SHD Power zijn 1 en 2 analoog (RCA) en digitaal (AES), en de 3 en 4 als luidspreker en ook digitaal (AES).  maar die verschillende formatten hebben wel het zelfde signaal.  beantwoordt dit je vraag?
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

Gedeeltelijk en genoeg om de handleiding goed door te nemen. Dank je.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minidsp.nl

dienstmededeling:
QuoteAs some of you might be aware, Adobe Air ended support and development early this year. Harman officially took over support of the platform as described in this post (blog.adobe.com/en/2019/05/30/the-future-of-adobe-air.html). It's indeed a great news as their new SDK solves a wide range of issues.

We've now released new builds for all our plugins using the latest Harman SDK. No additional downloads is required anymore. No Adobe Air download is required. Simply install the software and you'll be all set. :-)
oftewel: als je ff tijd hebt, download de jongste versie van de plugin om evt problemen met Adobe Air voor te zijn
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Tip voor wie nog wel eens een zilveren schijfje speelt:   als je een USB CD-ROM drive aan de USB host poort van de SHD hangt, dan kan je CD's spelen en  zelfs rippen!

zie:
https://www.youtube.com/watch?v=xLvz-D2H2Ts

waarschijnlijk werkt t alleen met een drive met eigen power voorziening, de USB van de SHD levert waarschijnlijk te weinig sap

met dank aan "VintageRider" van t minidsp.com forum
https://www.minidsp.com/forum/shd-series/17738-shd-cd-playback-and-ripping#52970
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Lion of Judah

Quote from: minidsp.nl on January 13, 2021, 23:21:57
dienstmededeling:oftewel: als je ff tijd hebt, download de jongste versie van de plugin om evt problemen met Adobe Air voor te zijn
Wat doet deze plugin?
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

minidsp.nl

Quote from: Lion of Judah on January 17, 2021, 11:25:53
Wat doet deze plugin?
Plugin is de naam die miniDSP heeft gegeven aan de software om de DSP mee in te stellen
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

reza

Is er nog ergens een kortingscode voor HT forum members voor een minidsp?
^^
:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

minidsp.nl

 :popcorn:  ff zoeken hoor, waar heb ik dat ding nou gelaten  :coffee:
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

reza

Ik heb niet echt heel veel haast maar het zou wel lekker zijn :D Dus rustig aan met zoeken.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

minidsp.nl

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

reza

Ja ik heb het gezien :thumbs-up:
Ik ben alleen niet zo van de muziek :baaa:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jaaptina

#589
Leuke combi met DIY Purifi versterker.

minidsp.nl

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Jurpl

Net ook een Minidsp SHD studio op de kop getikt, toch maar eens overstappen naar volledig digitaal. Nu kom ik er alleen wel achter dat de benodigde software niet vrij te downloaden is, ik heb maar een ticket aangemaakt bij Minidsp in de hoop dat ze mij toegang verlenen, ook voor de dirac functionaliteit.
Ik heb dit "licentie"model nog niet vaker meegemaakt in een hardware doosje van toch meer dan € 1.000,00 :).
Nu kan ik helaas niet verder... :(

vergeerr72

#592
Je kan op de supportsite van minidsp hoe de licentie over te zetten.  Was geloof ik gewoon een mail sturen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

HJ

Quote from: vergeerr72 on March 10, 2021, 16:59:34
Je kan op de supportsite van minidsp hoe de licentie over te zetten.  Was geloof ik gewoon een mail sturen.
Klopt maar moet degene die overdraagt ook een mail sturen.

Tabcam

Quote from: Jurpl on March 10, 2021, 16:54:22
Net ook een Minidsp SHD studio op de kop getikt, toch maar eens overstappen naar volledig digitaal. Nu kom ik er alleen wel achter dat de benodigde software niet vrij te downloaden is, ik heb maar een ticket aangemaakt bij Minidsp in de hoop dat ze mij toegang verlenen, ook voor de dirac functionaliteit.
Ik heb dit "licentie"model nog niet vaker meegemaakt in een hardware doosje van toch meer dan € 1.000,00 :).
Nu kan ik helaas niet verder... :(
Ik had al een licentie, rare is dat je dan alleen met je eigen account hoeft in te loggen. Ergens raar omdat het wel een ander apparaat betreft en ik alleen een Umik-1 had gekocht.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minidsp.nl

klopt, gewoon mailtje naar de fabrieks-helpdesk en je kan de jongste plugins en firmware vanaf de fabriekswebsite downloaden (inloggen en dan onder "user downloads")

De Dirac licentie zit "aan de hardware" dus die is gewoon te downloaden van de Dirac website.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Jurpl

14 uur later al geregeld, dat is goede service !

Roksan

Ik heb sinds vandaag de power SHD. Nu was ik bezig de firmware te updaten ed. Ik had nog geen luidsprekers aangesloten. Is het dan normaal dat die heet wordt? Ik kon mijn hand er bijna niet meer ophouden.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

minidsp.nl

lijkt me niet. die van mij wordt warm, maar niet heet
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Roksan

Hmmm, ik zal het eens in de gaten houden. Nog geen luidsprekers kunnen aansluiten. Maar kijken wat die dan doet.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO