Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Ik deel je ervaring niet Kingpin. Maar ik weet niet welke digitale vol.reg. je gehoord hebt, en welke niet. Kan best zijn dat je alleen nog matige regelaars hebt geluisterd en niet naar de goede.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kingpin

Geeft niet dat we van mening verschillen, is mijn constatering, jij hebt een andere ervaring blijkbaar.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

DofN

#552
Is zeker niet erg. Geen probleem zelfs. Je suggestie dat ik nooit naar een goede analoge regelaar zou hebben geluisterd sloeg de plank mis en daarom reageerde ik.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kingpin

Quote from: doorofnight on September  2, 2020, 23:57:38
Is zeker niet erg. Geen probleem zelfs. Je suggestie dat ik nooit naar een goede analoge regelaar zou hebben geluisterd sloeg de plank mis en daarom reageerde ik.
Maar er stond ook een knipoog achter, wist niet dat je het zo letterlijk opvatte.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

DofN

Ondanks de knipoog nam ik je serieus :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Gisteravond geluisterd naar de digitale volumeregeling van de RME ADI-2 dac. Grootste probleem is dat het op laag volume sowieso anders klinkt. Vergelijken is sowieso lastig omdat ik dan niet dezelfde dac vergelijk. Hopelijk is het te doen om op langere tijd een gevoel voor de verschillen te krijgen.

Aan de andere kant maakt het niet veel uit. Ik zoek nog steeds een goede manier om meerkanaalsvolume eenvoudig te regelen, dan wel een HT bypassfunctie, en dat is met één digitale volumeregeling nog steeds niet het geval :nopompom:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

hayabusa

Quote from: TabCam on September  3, 2020, 08:31:53
Ik zoek nog steeds een goede manier om meerkanaalsvolume eenvoudig te regelen, dan wel een HT bypassfunctie, en dat is met één digitale volumeregeling nog steeds niet het geval :nopompom:

Ik heb een HT bypass gemaakt met relais die  L + R kan selecteren tussen mijn AV8805 en de SHD.
Zoek je zoiets?
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

Tabcam

Quote from: hayabusa on September  7, 2020, 10:47:59
Ik heb een HT bypass gemaakt met relais die  L + R kan selecteren tussen mijn AV8805 en de SHD.
Zoek je zoiets?
Iets in die geest. Laat me de situatie uitleggen.

Ik zit erover te denken hoe ik mijn luidsprekers eventueel actief kan versterken. Grootste uitdaging is het combineren van de HT en stereo. Stereo laat ik het liefst zo lang mogelijk digitaal en dan geen conversiestappen meet, bij HT maakt me dat veel minder uit. Als het niet hoeft is het beter, maar geen probleem als het wel moet. Bij HT wil je een vast volume hebben, bij Stero wil ik het volume graag regelen.

De MiniDSP zou dan als crossover gaan fungeren. Je kan dan ofwel de MiniDSP als volumecontrole laten fungeren maar dan zit je nog met de andere HT kanalen, bij mij momenteel maar twee achterkanalen. Ik zit dus richting een passive volumecontrole te denken maar ik wil natuurlijk ook een afstandsbediening. Twee opties zijn de oplossing van Tortuga Audio en Tentlabs, mits die te daisy chainen is.

Een andere oplossing is nog om een meerkanaals dac met volumecontrole te gebruiken (Oktodac8 Pro). dan gebruik je de miniDSP alleen als crossover met Dirac voor Stereo. Moet je nog wel zowel de voor als de achterkanalen digitaliseren om ze door de MiniDSP (digitale crossover voor de fronts) en de dac met volumecontrole heen te halen.

Selectie is op zich geen probleem met optisch en coax in.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Joppietersen

#558
Waarom (althans...zo doe ik het) stel je niet 1 keer op gehoor of met dB meter het volume van de voorspeakers in HT opstelling af en noteer (of onthoud) je de volume_instelling op je (front) stereoversterker.

Dan kan je als je film kijkt het volume voor alles met de volumeregelaar van de HT doen, enkel de balans voor(stereo) speakers tov de rest van de speakers regel je dan met je stereovolumeregelaar maar dat niveau weet je, dat heb je 1 keer uitgevogeld.

Ik heb een receiver voor HT en de front_out doorgelust naar de (geïntegreerde) stereo versterker (Lyngdorf tdai-2170).

Op zich kan ik de Lyngdorf juist wel instellen als HT-passthrough maar ik weet: als ik het volume op -10dB zet is t normaal gesproken in balans maar bij sommige films wil ik (als de mix me niet bevalt) de verhouding wel eens on_the_fly bij kunnen stellen, op deze manier ben je super flexibel...veel makkelijker flexibel (mijn mening) dan dat je een versterker op HT-Through hebt....

Misschien een idee?

hayabusa

Quote from: TabCam on September  7, 2020, 13:09:36
Iets in die geest. Laat me de situatie uitleggen.


Dus begrijp ik het goed dat je de xover in de SHD wil gebruiken om je mains twee weg actief aan te sturen en je wilt via datzelfde pad ook de main aansturen vanuit je HT?
Of hebben we het hier over een xover voor subs i.c.m de mains?
Ik het eerste geval zal de SHD te veel vertraging toevoegen aan het main pad. De meeste HT systemen kunnen die 25 msec niet corrigeren.
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

Tabcam

Quote from: hayabusa on September  7, 2020, 14:25:46
Dus begrijp ik het goed dat je de xover in de SHD wil gebruiken om je mains twee weg actief aan te sturen en je wilt via datzelfde pad ook de main aansturen vanuit je HT?
Of hebben we het hier over een xover voor subs i.c.m de mains?
Ik het eerste geval zal de SHD te veel vertraging toevoegen aan het main pad. De meeste HT systemen kunnen die 25 msec niet corrigeren.
De Arcam kan veel meer lipsync delay toevoegen maar ik weet natuurlijk niet zeker of Dirac dat kan. Ik verwacht van wel, het is  virtueel "maar" 8.25m verder naar achteren :P.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

hayabusa

Quote from: TabCam on September  7, 2020, 16:18:01
De Arcam kan veel meer lipsync delay toevoegen maar ik weet natuurlijk niet zeker of Dirac dat kan. Ik verwacht van wel, het is  virtueel "maar" 8.25m verder naar achteren :P.

Het is niet alleen lipsync. Het gaat ook om de timing alignment tussen de mains en de rest van de kanalen in HT mode.
Vooral als de mains niet 'large' staan moeten ze goed aansluiten qua timing op de sub(s)
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

Tabcam

Op minidSP staat dat de delay op zich mee valt tenzij je met subs werkt, dan duurt het een inderdaad tot zelfs 38 ms. Die heb ik nu niet dus zal het meer richting de 1-5 ms gaan.

Het grootste probleem blijft volumecontrole. Ik wil de stereo niet via de HT versterker laten lopen en het liefst niet twee aparte volumeinstellingen want dat loopt fout met andere gebruikers van de set. Affijn, het is dus helaas niet zo eenvoudig, maar daar was ik al achter :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Joppietersen

#563
nog even  ;D

de stereo loopt toch ook  niet via de HTset??

De HTset daar zijn de main frontspeakers_pre-out van doorgelust naar een analoge ingang van de stereoversterker en voor de rest...wat je in stereo wilt afspelen zit direct op je stereoversterker...
dan hoeft dus ook de HTversterker niet aan of zo, alleen bij film kijken gaat ie aan.

Ik heb mijn Lyngdorf via USB op een HTPC staan en bij stereo  speel ik met alleen de Lyngdorf aan  (en de PC uiteraard) en speelt ie in volledig stereo.

Als ik dan film kijk gaat de receiver aan en die zorgt voor alle kanalen behalve de fronts, die lopen via de stereo-set...

Tabcam

Klopt, de AV Receiver zorgt voor teveel storing in de keten. Als er een HT-bypass op zat als je een specifieke input selecteert ben ik er ook. Maar die heeft MiniDSP niet, vandaar ook een aparte volumecontrole.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

eduard

#565
nobsound heeft een goed metende xlr keuze schakelaar voor weinig moet je wel handmatig schakelen.

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/nobsound-3-in-1-out-xlr-audio-switch-review.11062/

hayabusa

Quote from: TabCam on September  7, 2020, 19:49:28
Op minidSP staat dat de delay op zich mee valt tenzij je met subs werkt, dan duurt het een inderdaad tot zelfs 38 ms. Die heb ik nu niet dus zal het meer richting de 1-5 ms gaan.

Het grootste probleem blijft volumecontrole. Ik wil de stereo niet via de HT versterker laten lopen en het liefst niet twee aparte volumeinstellingen want dat loopt fout met andere gebruikers van de set. Affijn, het is dus helaas niet zo eenvoudig, maar daar was ik al achter :tongue2:.

Ik heb dus idd twee volume instelling, maar de gebruikersvriendelijkheid blijft aardig in tact doordat ik met de harmony remote kan instellen welk device het volume regelt.
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

minidsp.nl

ik heb weer wat leuks te vertellen
straks is er wat nieuws te bestellen
over 2 weken zal hij hier zijn
de SHD Power , oh wat fijn
daarvoor mag de pakketbezorger wel aanbellen
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

 :pompom: zo, ze zijn binnen  :pompom:




https://www.minidsp.nl/shd-power.html


PS: heeft iemand nog een tip hoe zonder de kerstvrede te verstoren de woonkamer een paar uur te claimen?
      voor t broodnodige kabel omzetten en "Diraccen"  :angel:
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Kaspers

Gaaf! Interessant concept, die SHD Power. Pre-amp, DAC, Streamer, Poweramp & Direc live in 1 apparaat. Dit komt de WAF natuurlijk ontzettend ten goede ;).

Toch neig ik meer naar de SHD icm een nette set aan actieve speakers, over XLR.

Wanneer verwacht je de SHD weer op voorraad te hebben?

minidsp.nl

Quote from: Kaspers on December 23, 2020, 17:19:53
Gaaf! Interessant concept, die SHD Power. Pre-amp, DAC, Streamer, Poweramp & Direc live in 1 apparaat. Dit komt de WAF natuurlijk ontzettend ten goede ;).

Toch neig ik meer naar de SHD icm een nette set aan actieve speakers, over XLR.

ja, met actieve speakers is de versterker niet echt nodig :D   
of je zou er een paartje bescheiden passieve subs mee kunnen aansturen natuurlijk, mijn woonkamer subs zijn tevreden met 125W elk...  :xmas:


Quote from: Kaspers on December 23, 2020, 17:19:53
Wanneer verwacht je de SHD weer op voorraad te hebben?
ik denk dat het mid januari wordt, er waren wat vertragingen bij productie kreeg ik door  :nopompom:
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Quote... Pre-amp, DAC, Streamer, Poweramp & Dirac live in 1 apparaat. Dit komt de WAF natuurlijk ontzettend ten goede
:clapping: check .  bij mij zelf in de woonkamer gaat die dus m'n SHD Studio per direct vervangen, scheelt 2 dacs met bijbehorende kabel spaghetti.  en ik ga m'n huidige 4 kanaals amp bruggen naar 2 kanaals zodat de subs wat meer sap krijgen  :headbanging:
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Kaspers

Klinkt goed! ;D

Ik wacht 't af wanneer je de SHD weer op voorraad hebt :headbanging:

Kaspers

Ander vraagje: heb je de Wifi/Ethernet to USB bridge toevallig ook op voorraad? Ik kon 'm zo snel niet vinden op je site. Die bridge, in combinatie met de DDRC-24 vervult in feite mijn use case: Een kwalitatief goede DAC met Direc Live en aanstuurbaar over TCP/IP (via mobiele APP of webinterface).

Alvast dank!

minidsp.nl

Quote from: Kaspers on December 23, 2020, 18:26:29
Ander vraagje: heb je de Wifi/Ethernet to USB bridge toevallig ook op voorraad? Ik kon 'm zo snel niet vinden op je site. Die bridge, in combinatie met de DDRC-24 vervult in feite mijn use case: Een kwalitatief goede DAC met Direc Live en aanstuurbaar over TCP/IP (via mobiele APP of webinterface).
die is alleen voor de configuratie te gebruiken hè, niet voor audio over wifi
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl