Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R0N

Quote from: Bolduque on June 23, 2020, 09:34:02
TOSLINK kwam vanuit de TV naar de SHD en de tv stond op standby. Ik zal zo even kijken of dat er alsnog een signaal verstuurd wordt. Ik heb het vanochtend op LAN gezet (zonder dat ik verder iets via volumio afspeel) en nog altijd gaat het display niet uit. ik zal even het dimmen -> off setting opnieuw proberen.
....

Kijk of er licht uit de stekker komt.
Veel apparaten zenden weliswaar geen (geluids)signaal uit, maar laten de Toslink actief, d.w.z. hij zendt de setting uit, bijvoorbeeld 44k1/16.
Het ontvangende apparaat zal dan 'aan' blijven, omdat de poort actief is.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

minidsp.nl

Ik had gisteren zelf een schrikmomentje: vlakbij sloeg de bliksem in, enorme klap uiteraard. We zaten TV te kijken, en die speelde gelukkig braaf verder, maar het was stil.... Geen geluid meer. De SHD op LAN gezet, streamer een zwaai gegeven en dat deed t allemaal gewoon, maar nog steeds geen geluid.. Eerst maar eens de SHD resetten dan (uit&aan)..  En er was weer muziek  :pompom:
Toch ook de set maar achter een overspannings beveiliging zetten (router en huistelefoon staan dat al)
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

eduard

Vraagje beschermen de meest overspanningsbeveiliging niet alleen tegen overspanning van een aantal 100de volts op het stroomnet. Ik vermoed dat ze weinig beschermen tegen een bliksem inslag.

vergeerr72

#503
Over stroom gesproken: een oude schakelende laptop voeding gaf op de SHD Studio al een kleine verbetering, maar een goedkope lineaire voeding opgescharreld op marktplaats scheelt nog meer.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

jaaptina

#504
Quote from: vergeerr72 on June 28, 2020, 10:06:51
Over stroom gesproken: een oude schakelende laptop voeding gaf op de SHD Studio al een kleine verbetering, maar een goedkope lineaire voeding opgescharreld op marktplaats scheelt nog meer.
Een Sbooster bij de SHD Studio geeft bij mij geen verbetering. Die gebruik ik nu bij mijn Experiabox. Dat geeft wel een hoorbare verbetering.

Groet, Jaap

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

vergeerr72

Quote from: jaaptina on June 28, 2020, 14:41:43
Een Sbooster bij de SHD Studio geeft bij mij geen verbetering. Die gebruik ik nu bij mijn Experiabox. Dat geeft wel een hoorbare verbetering.

Groet, Jaap

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Bijzonder, waar zou dat verschil door komen?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

jaaptina

Quote from: vergeerr72 on June 28, 2020, 16:58:02
Bijzonder, waar zou dat verschil door komen?
Tja, geen idee. Uitgebreid A/B vergelijken is ook nauwelijks mogelijk als je tussendoor de apparatuur opnieuw moet opstarten. Bij de Sbooster voor de modem/router was ik verrast dat ik wel verschil hoorde en dat gevoel is gebleven.

Groet,
Jaap

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


minidsp.nl

Quote from: vergeerr72 on June 28, 2020, 10:06:51
Over stroom gesproken: een oude schakelende laptop voeding gaf op de SHD Studio al een kleine verbetering, maar een goedkope lineaire voeding opgescharreld op marktplaats scheelt nog meer.
Quote from: jaaptina on June 28, 2020, 14:41:43
Een Sbooster bij de SHD Studio geeft bij mij geen verbetering. ....
toch verbazend hoe dit soort dingen per set kunnen verschillen.

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Tabcam

Quote from: minidsp.nl on June 30, 2020, 15:29:57
toch verbazend hoe dit soort dingen per set kunnen verschillen.
Of van de netstroom in de buurt? Ik
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minidsp.nl

Quote from: TabCam on June 30, 2020, 15:37:15
Of van de netstroom in de buurt? Ik
dat zal ook flink kunnen schelen
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

vergeerr72

Quote from: minidsp.nl on June 30, 2020, 16:26:34
dat zal ook flink kunnen schelen
Je kan daar toch lastig voor verhuizen [emoji23]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

minidsp.nl

Quote from: vergeerr72 on June 30, 2020, 17:05:58
Je kan daar toch lastig voor verhuizen [emoji23]
er zijn slechtere redenen hoor  8)
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Lion of Judah

Klopt het dat Dirac 3.0 nog niet beschikbaar is voor de SHD uitvoeringen?
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

jaaptina

Quote from: Lion of Judah on July  5, 2020, 10:42:49
Klopt het dat Dirac 3.0 nog niet beschikbaar is voor de SHD uitvoeringen?
Bij mij werkt Dirac 3 prima met de SHD Studio. Gewoon downloaden vanaf de Dirac website.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


Lion of Judah

Quote from: jaaptina on July  5, 2020, 15:09:22
Bij mij werkt Dirac 3 prima met de SHD Studio. Gewoon downloaden vanaf de Dirac website.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Thanks!
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

hayabusa

Quote from: minidsp.nl on May 30, 2020, 18:49:27
correct, en al wachtende op de nieuwe MiniDSP remote voor de SHD kan je de SHD natuurlijk gewoon de standby opdracht van een andere remote aanleren.

Ik zie op https://www.minidsp.com/products/accessories/misc-accessories/minidsp-ir-remote-v2-detail dat de nieuwe remotes te bestellen zijn :)
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

minidsp.nl

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Roksan

Quote from: minidsp.nl on May 12, 2020, 14:44:55
En nu we het toch over leuke nieuwe dingen hebben:  de SHD Power komt er aan.  Ik heb nog geen bevestiging gekregen wanneer deze ook aan de dealers zal worden uitgeleverd helaas, dus watch this space!

Wat is dat dan de SHD Power vraag je?  Nou, een wat dikkere SHD Studio met 2 kanaals DAC en versterker, zie bijgevoegde folder. Prijs hoop ik beneden de €2000 te kunnen houden.

Inmiddels al ervaringen met de SHD studio Power?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

minidsp.nl

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

in de usermanual gezocht op latency, niet gevonden. Weet iemand wat de inherent latency voor de 2x4HD is? 0,6 msec?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minidsp.nl


:pompom: de nieuwe remotes voor de SHD zijn binnen   :pompom:
Speciaal voor HT Forum leden : stuur je oude op en ik stuur een nieuwe aan je terug.  zonder verdere kosten.
stuur ff een PB als je interesse hebt.

Quote from: doorofnight on August 11, 2020, 15:29:25
in de usermanual gezocht op latency, niet gevonden. Weet iemand wat de inherent latency voor de 2x4HD is? 0,6 msec?
ik hoor dit te weten natuurlijk, maar kan t niet meer terug vinden..   en ik ga er niet naar gokken, dus ik vraag t de guru's in HK wel
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

papaleo

Quote from: minidsp.nl on August 15, 2020, 15:04:09

:pompom: de nieuwe remotes voor de SHD zijn binnen   :pompom:
Speciaal voor HT Forum leden : stuur je oude op en ik stuur een nieuwe aan je terug.  zonder verdere kosten.
stuur ff een PB als je interesse hebt.
ik hoor dit te weten natuurlijk, maar kan t niet meer terug vinden..   en ik ga er niet naar gokken, dus ik vraag t de guru's in HK wel

:worship: Wat een service...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

minidsp.nl

Quote from: doorofnight on August 11, 2020, 15:29:25
in de usermanual gezocht op latency, niet gevonden. Weet iemand wat de inherent latency voor de 2x4HD is? 0,6 msec?
3ms  (zonder FIR filters)

en om compleet te zijn:
- de DDRC24 is 13ms
- de 2x4 is 1.2ms

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

Thx, ik ga het opnemen in de administratie. Ik heb uiteindelijk de 4x8HD moeten gebruiken maar voor de 2x4HD is dit ook goed om te weten. Ik zal ook eens op het forum zoeken wat de latency is voor de 4x8HD.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software