Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

minidsp.nl

Quote from: doorofnight on May 28, 2020, 08:35:01
Heb je nog iets gevonden? Indien niet dan geen probleem en zal ik eea uitzoeken via DSP zelf.
sorry, vergeten te posten.
Alle digitale outputs zijn actief, dus wat je wil zou gewoon moeten kunnen
Het is wel allemaal het zelfde signaal natuurlijk
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

#476
Hmm, zelfde signaal? Wat ik zou willen is:

1. full range signaal uit VV digitaal naar de miniDSP. Dit signaal trek ik dmv crossovers uiteen naar:

1. L sub (analoog), met zijn eigen filterinstellingen
2. R sub (analoog) met zijn eigen filterinstellingen
3. L+R versterker A (digitaal) : midunits L en R speaker met zijn eigen filterinstellingen
4. L+R versterker B (digitaal) : hoogunits L en R speaker met zijn eigen filterinstellingen

Een andere optie is alleen de analoge outputs te gebruiken.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minidsp.nl

#477
Quote from: doorofnight on May 28, 2020, 13:42:30
Hmm, zelfde signaal? Wat ik zou willen is:

1. full range signaal uit VV digitaal naar de miniDSP. Dit signaal trek ik dmv crossovers uiteen naar:

1. L sub (analoog), met zijn eigen filterinstellingen
2. R sub (analoog) met zijn eigen filterinstellingen
3. L+R versterker A (digitaal) : midunits L en R speaker met zijn eigen filterinstellingen
4. L+R versterker B (digitaal) : hoogunits L en R speaker met zijn eigen filterinstellingen

Een andere optie is alleen de analoge outputs te gebruiken.


dat gaat full digital niet lukken idd:


gewoon de analoge uitgangen pakken is dan t makkelijkste. of 1 digitaal en de rest analoog.  even testen met je DAC op hoog of mid wat t beste klinkt
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

Dank je voor het meedenken. Ik heb het idee van het zo volledig mogelijk digitaal houden van de keten dmv digitale eindbakken die een digitale ingang hebben, laten gaan.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

hayabusa

#479
Quote from: jaaptina on May 16, 2020, 18:55:44
Ik heb Volumio draaien, maar gebruik alleen de DLNA functie. Dat gaat prima. Het helpt om de SHD Studio elke avond standby te zetten. Dan start ie elke dag weer netjes op.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Ik zoek ook een manier om mijn SHD met remote control aan uit te zetten. Hoe gaat dat via DLNA dan?
Ik begrijp ook dat de nieuwste firmware standby via de remote gaat supporten en dat er een uitgebreidere remote gaat komen...
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

minidsp.nl

Quote from: hayabusa on May 29, 2020, 08:20:30
Ik zoek ook een manier om mijn SHD met remote control aan uit te zetten. Hoe gaat dat via DLNA dan?
Ik begrijp ook dat de nieuwste firmware standby via de remote gaat supporten en dat er een uitgebreidere remote gaat komen...
correct, en al wachtende op de nieuwe MiniDSP remote voor de SHD kan je de SHD natuurlijk gewoon de standby opdracht van een andere remote aanleren.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

holco

Gaat die standby optie er ook komen voor de DDRC-88A?

Quote from: minidsp.nl on May 30, 2020, 18:49:27
correct, en al wachtende op de nieuwe MiniDSP remote voor de SHD kan je de SHD natuurlijk gewoon de standby opdracht van een andere remote aanleren.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

minidsp.nl

#482
Quote from: holco on May 30, 2020, 19:41:53
Gaat die standby optie er ook komen voor de DDRC-88A?
zoals traditioneel laat 't devteam niets los over wat gaat komen
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

vergeerr72

De minidsp SHD Studio werkt met de nieuwe Dirac 3.0 [emoji106]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

minidsp.nl

Quote from: vergeerr72 on June  4, 2020, 23:12:41
De minidsp SHD Studio werkt met de nieuwe Dirac 3.0 [emoji106]
wow, dat is goed nieuws zeg, bedankt voor t testen.  dus die  heb je gewoon geïnstalleerd ipv de 2.x en dan verder alles als normaal?
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

vergeerr72

Klopt. Hij doet er wel even over om een bestaand project te openen. Na een tijdje komt er een melding dat hij de filter gaat herberekenen en je kan gewoon verder met het project.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

hayabusa

Quote from: vergeerr72 on June  4, 2020, 23:12:41
De minidsp SHD Studio werkt met de nieuwe Dirac 3.0 [emoji106]

Is de upgrade de moeite waard?
Wat is er beter?
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

vergeerr72

Quote from: hayabusa on June  5, 2020, 15:31:22
Is de upgrade de moeite waard?
Wat is er beter?
Kijk even bij topic E.H.B.D. Eerste hulp bij Dirac
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Bolduque

Beste MiniDSP,

Zijn de nieuwe remotes voor de shd toevallig al binnen? Weet je ook al wat deze gaan kosten?

minidsp.nl

Nee, nog niet binnen helaas. 
Kosten: zal wel onder een tientje blijven,  en met gratis omruil voor mensen die recent een SHD gekocht hebben
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

vergeerr72

Quote from: minidsp.nl on June 15, 2020, 18:49:00
Nee, nog niet binnen helaas. 
Kosten: zal wel onder een tientje blijven,  en met gratis omruil voor mensen die recent een SHD gekocht hebben
Hoe recent is recent ?[emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

minidsp.nl

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

vergeerr72

Weet er iemand wat de truuk is om het automatisch uitzetten van het scherm van een SHD Studio werkend te krijgen?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

minidsp.nl

Quote from: vergeerr72 on June 20, 2020, 12:07:15
Weet er iemand wat de truuk is om het automatisch uitzetten van het scherm van een SHD Studio werkend te krijgen?
je hebt wel de update naar de jongste firmware gedaan?
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

vergeerr72

Quote from: minidsp.nl on June 20, 2020, 12:56:34
je hebt wel de update naar de jongste firmware gedaan?
Ja. Het heeft zelfs in het begin gewerkt. Maar sinds ik ook met Dirac aan de slag ben doet hij het niet meer.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

hayabusa

Quote from: vergeerr72 on June 20, 2020, 12:59:51
Ja. Het heeft zelfs in het begin gewerkt. Maar sinds ik ook met Dirac aan de slag ben doet hij het niet meer.

Gewoon uitgezet in de SHD app op de pc en sindsdien geen issues gehad, ook niet na dirac.
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

Bolduque

Bij mij lijkt het alsof de auto-off functie het bij sommige inputs wel doet en andere niet. LAN bv wel en TOSLINk blijft aanstaan, maar heb dit nog niet bevestigd. Ik heb Dirac ook nog niet aanstaan.

Tabcam

Quote from: Bolduque on June 22, 2020, 15:09:33
Bij mij lijkt het alsof de auto-off functie het bij sommige inputs wel doet en andere niet. LAN bv wel en TOSLINk blijft aanstaan, maar heb dit nog niet bevestigd. Ik heb Dirac ook nog niet aanstaan.
Staat het andere apparaat misschien expres niet hoorbare data te genereren om de ander aan te houden?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vergeerr72

#498
Het werkt nu weer. Eerst de display op dimmen moet zetten en daarna op uit.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Bolduque

Quote from: TabCam on June 22, 2020, 15:17:04
Staat het andere apparaat misschien expres niet hoorbare data te genereren om de ander aan te houden?

TOSLINK kwam vanuit de TV naar de SHD en de tv stond op standby. Ik zal zo even kijken of dat er alsnog een signaal verstuurd wordt. Ik heb het vanochtend op LAN gezet (zonder dat ik verder iets via volumio afspeel) en nog altijd gaat het display niet uit. ik zal even het dimmen -> off setting opnieuw proberen.

Ik heb overigens voor het in gebruik nemen van mijn SHD geupgrade naar de laatste firmware, config gerset en de nanoPi met volumio factory gereset.