Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

minidsp.nl

Quote from: holco on May 15, 2020, 22:24:17
De MiniDSP SHD lijkt mij een interessant apparaat, is deze als demo thuis uit te proberen?
mail ff
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

jaaptina

Quote from: minidsp.nl on May 15, 2020, 22:04:05
het gekke is dus, dat het onderliggende systeem dus rete stabiel is, die server doet t gewoon zonder problemen (en is vele malen sneller dan m'n NAS, ik heb dus een externe SSD schijf aan de SHD hangen)  :pompom:  maar dat front-end...    :nopompom:
Ik heb Volumio draaien, maar gebruik alleen de DLNA functie. Dat gaat prima. Het helpt om de SHD Studio elke avond standby te zetten. Dan start ie elke dag weer netjes op.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk



vergeerr72

Quote from: morca on May 16, 2020, 20:09:59
Als hij Holco niet bevalt,Stuur hem daarna naar mij, Ik wil ook graag een demo   :angel: :clapping:
En is er ook een studio versie voor demo?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

jaaptina

Vanwaar die demo behoefte?

Dirac werkt fantastisch.

Als je een probleem hebt met bijvoorbeeld booming bass of te veel of te weinig hoog kun je dat heel precies aanpassen.

De SHD (Studio) heeft een uitstekende geluidskwaliteit. Zowel de dac als de streamer klinken zo goed dat je Dirac er als het ware als bonus bij krijgt.

De SHD Studio heeft bij mij een streamer van 1300 euro vervangen. Ik had een flink probleem met het laag. Met Dirac klinkt het hier nu veel beter.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


holco

Omdat ik op voorhand niet kan inschatten wat de uitkomst is van de plussen en minnen binnen mijn set.

Maar voordat ik hem Überhaupt laat komen heb ik nog 2 vraagtekens open staan die een deal breker kunnen zijn.

1e, Zijn er conflicten te verwachten vwb de remote als je binnen een setup een DDRC-88A en de SHD gebruikt.

2e, Of er op een of andere manier een HT bypass mogelijk is.


Quote from: jaaptina on May 17, 2020, 11:28:51
Vanwaar die demo behoefte
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Tabcam

Quote from: holco on May 17, 2020, 11:45:49
Omdat ik op voorhand niet kan inschatten wat de uitkomst is van de plussen en minnen binnen mijn set.

Maar voordat ik hem Überhaupt laat komen heb ik nog 2 vraagtekens open staan die een deal breker kunnen zijn.

1e, Zijn er conflicten te verwachten vwb de remote als je binnen een setup een DDRC-88A en de SHD gebruikt.

2e, Of er op een of andere manier een HT bypass mogelijk is.
Die laatste is voor mij heel interessant om beantwoord te krijgen. Ben bang dat ik het antwoord al weet maar wie weet komen ze in de toekomst met een software-oplossing.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

holco

Er is wel een workaround met een Harmony remote dmv een HT activity het volume naar vol te laten stijgen en bij afsluiten het volume weer naar 0 te trekken, best wel tricky als de signalen niet helemaal doorkomen, maar ik vermoed dat zo'n HT bypass er uiteindelijk wel gaat komen, de vraag hiernaar is best wel groot. 


Quote from: TabCam on May 17, 2020, 12:11:05
Die laatste is voor mij heel interessant om beantwoord te krijgen. Ben bang dat ik het antwoord al weet maar wie weet komen ze in de toekomst met een software-oplossing.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

DofN

Weet iemand dit?

De Minidsp 2x10HD heeft twee digitale outputs: SPDIF en optical. Zijn die tegelijkertijd te gebruiken? Als ik achter iedere digitale output een versterker wil hangen?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minidsp.nl

Quote from: doorofnight on May 17, 2020, 19:52:38
Weet iemand dit?

De Minidsp 2x10HD heeft twee digitale outputs: SPDIF en optical. Zijn die tegelijkertijd te gebruiken? Als ik achter iedere digitale output een versterker wil hangen?


afaik zijn alle outputs actief, en kunnen ze ook tegelijk gebruikt worden. 
zal even nazien of ik nog wat meer detail hierover kan vinden
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

Graag, ik ben ook benieuwd hoe de routing dan zou moeten verlopen, want dat is en blijft het meest complexe deel in de minidsp software. Kom je er niet uit dan stuur ik de helpdesk een email.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Lion of Judah

Vraagje: kan ik de SHD ook via XLR aansluiten op mijn Supernait en is dat beter?
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Tabcam

Quote from: Lion of Judah on May 22, 2020, 20:06:37
Vraagje: kan ik de SHD ook via XLR aansluiten op mijn Supernait en is dat beter?
XLR kan altijd naar de Supernait (3?) maar beter t.o.v. wat?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Lion of Judah

Quote from: TabCam on May 22, 2020, 20:39:05
XLR kan altijd naar de Supernait (3?) maar beter t.o.v. wat?
RCA
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

minidsp.nl

Quote from: Lion of Judah on May 22, 2020, 20:06:37
Vraagje: kan ik de SHD ook via XLR aansluiten op mijn Supernait en is dat beter?
heel cliché, maar gewoon luisteren is de beste manier om deze vraag te beantwoorden
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Tabcam

Quote from: Lion of Judah on May 22, 2020, 20:43:59
RCA
XLR kabel kost niet veel en heeft betere SNR. Ik zou het gewoon met de beste verbinding aan elkaar koppelen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Lion of Judah

Ik ben er inmiddels achter dat de SN geen XLR ingang heeft maar DIN (ongebalanceerd). Ik laat dit pad maar even aan mij voorbij gaan.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

holco

Ik zie in je onderschift dat je een Minidsp SHD hebt, mag ik vragen hoe jij hem toepast en in wat voor een installatie en uiteraard hoe hij bevalt?

Quote from: Lion of Judah on May 23, 2020, 09:08:19
Ik ben er inmiddels achter dat de SN geen XLR ingang heeft maar DIN (ongebalanceerd). Ik laat dit pad maar even aan mij voorbij gaan.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Lion of Judah

Quote from: holco on May 23, 2020, 12:10:03
Ik zie in je onderschift dat je een Minidsp SHD hebt, mag ik vragen hoe jij hem toepast en in wat voor een installatie en uiteraard hoe hij bevalt?
Uiteraard, als ik je hiermee kan helpen.
Setup bij mij is puur stereo, geen HT. Hiervoor gebruikte ik een Intel NUC in een fanless Akasa behuizing met Windows Server 2012, JRiver, Spotify (via de WMD driver van JRiver) en Fidelizer Pro. Muziek stond op een losse harde schijf. Van daaruit via een iFI micro iUSB 3, een TeddyPardo USB/SPdif converter naar de DAC van de Supernait. Omdat de combinatie akoestiek en speaker verre van optimaal was maakt ik gebruik van de DSP mogelijkheden in JRiver. Daarnaast heb ik nog een Rega draaitafel die via een miniDSp 2x4 aangelosten was op de versterker. Dus twee redenen die de aanleiding waren om naar de SHD te kijken waren: veel minder kastjes en Dirac.
Dus nu is de configuratie: streamen met een Macbook Air met JRiver als renderer via de SHD met de draaitafel analoog aangesloten. Ik wilde hiervoor eers de NUC blijven gebruiken maar op de één of andere manier ziet hij de SHD niet in JRiver.  De SHD is via RCA aangesloten op de Supernait, ik gebruik nu dus de DAC van de SHD i.p.v. de DAC van de Supernait. De REL sub heb ik high-level aangesloten gelaten, dit gaat bij mij beter dan low level via de SHD.
Ik gebruik Dirac 1 omdat ik Dirac 2 niet aan de praat kreeg. Met Dirac 1 was het inregelen en aanpassen een fluitje van een cent en ik ben zeer tevreden over het bereikte resultaat. De geluidskwaliteit is met Dirac (en waarschijnlijk ook door de DAC van de SHD en minder kastjes in het signaalpad) beter geworden en dat met 4 kastjes minder. Missie geslaagd.
Wat ik er minder aan vind is Volumio en het feit dat je niet direct een standaard HDD harde schijf aan de SHD kunt hangen. Maar dat probleem heeft zich ook opgelost omdat ik toch Volumio niet meer wil gebruiken.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Melkboer

Sinds vandaag heeft mijn SHD kuren. Binnen 30 seconden switch de input automatisch naar LAN. Heel irritant als ik TV kijk via de Toslink input. Dit gebeurt nu voor het eerst in het kleine halfjaar dat ik de SHD heb. Reset mag niet baten.
Ik draai de laatste firmware. Enig idee wat er hier aan de hand is?

Groeten,
Martijn

minidsp.nl

Iets zorgt er voor dat hij denkt dat je muziek gaat streamen.  Hoe doe je dat gebruikelijk?
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Melkboer

Dank voor de snelle reply. Ik stream vanaf een NUC met hierop Roon ROCK. Ik stream momenteel niets maar toch gebeurt dit.

Na bovenstaande geschreven te hebben heb ik even mijn Roon app gestart om er zeker van te zijn dat er niets werd gestreamd. Er werd inderdaad niets gestreamd. Als laatste had ik vandaag een internetradio via Roon afgespeeld, heb net even een lokaal bestand afgespeeld en weer gepauzeerd. Voor nu lijkt het erop alsof hier ergens een kink in de kabel zat, SHD springt niet meer vanzelf terug naar de LAN input. Hopelijk was dit het probleem!

Groeten,
Martijn


minidsp.nl

Mocht het terug komen, open ff een ticket bij minidsp.com want dit is niet zoals t hoort natuurlijk.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

Quote from: minidsp.nl on May 20, 2020, 20:20:28
afaik zijn alle outputs actief, en kunnen ze ook tegelijk gebruikt worden. 
zal even nazien of ik nog wat meer detail hierover kan vinden

Heb je nog iets gevonden? Indien niet dan geen probleem en zal ik eea uitzoeken via DSP zelf.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software