Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lion of Judah

Quote from: TabCam on May 11, 2020, 10:36:44
Is het mogelijk om de standaardingang te kiezen, ofwel kan je als de Studio SHD aan gaat kiezen welke ingang hij pakt of pakt hij altijd de laatst gekozen ingang? Meest favoriet zou analoge ingang standaard zijn en als ik dan stereo ga streamen zet ik hem zelf wel over naar digitaal in.
Hij pakt de laatst gekozen ingang.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

minidsp.nl

De oplettende lezertjes hadden het in de jongste versie van de handleiding al gezien: er komt een nieuwe versie van de afstandsbediening aan voor de SHD, waarmee je ook basis Volumio bediening kan doen, en de SHD mee op standby kan zetten.  De komt naar verwachting later deze maand beschikbaar (kan ook juni worden, ze zitten in fabricage). Voorlopig wordt dus nog de huidige miniDSP remote meegeleverd. 

Ik zal zodra ze beschikbaar zijn wel wat extra exemplaren laten komen voor wie al een SHD hebben en liever de nieuwe remote willen.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

En nu we het toch over leuke nieuwe dingen hebben:  de SHD Power komt er aan.  Ik heb nog geen bevestiging gekregen wanneer deze ook aan de dealers zal worden uitgeleverd helaas, dus watch this space!

Wat is dat dan de SHD Power vraag je?  Nou, een wat dikkere SHD Studio met 2 kanaals DAC en versterker, zie bijgevoegde folder. Prijs hoop ik beneden de €2000 te kunnen houden.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

vergeerr72

Quote from: minidsp.nl on May 12, 2020, 14:44:55
En nu we het toch over leuke nieuwe dingen hebben:  de SHD Power komt er aan.  Ik heb nog geen bevestiging gekregen wanneer deze ook aan de dealers zal worden uitgeleverd helaas, dus watch this space!

Wat is dat dan de SHD Power vraag je?  Nou, een wat dikkere SHD Studio met 2 kanaals DAC en versterker, zie bijgevoegde folder. Prijs hoop ik beneden de €2000 te kunnen houden.
Is het dan niet meer een SHD met eindversterker? [emoji848]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Lion of Judah

Ik ben sinds gisteren ineens mijn Spotify plugin kwijt in Volumio en ik kan dit ook niet meer toevoegen. Het vakje "search plugins" werkt ook niet. Ook lukt het controleren op updates niet, blijft hangen op de melding "even geduld a.u.b."
Wat is hier de oplossing voor?
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Tabcam

Quote from: vergeerr72 on May 12, 2020, 14:52:54
Is het dan niet meer een SHD met eindversterker? [emoji848]
Nee, de SHD heeft vier keer analoog uit en twee analog in. Vooral die laatste twee maken voor mij uit.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minidsp.nl

Quote from: vergeerr72 on May 12, 2020, 14:52:54
Is het dan niet meer een SHD met eindversterker? [emoji848]
wat @TabCam zegt, geen analoge input
en small form factor
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Quote from: Lion of Judah on May 12, 2020, 18:22:13
Ik ben sinds gisteren ineens mijn Spotify plugin kwijt in Volumio en ik kan dit ook niet meer toevoegen. Het vakje "search plugins" werkt ook niet. Ook lukt het controleren op updates niet, blijft hangen op de melding "even geduld a.u.b."
Wat is hier de oplossing voor?
:popcorn:  klinkt naar iets op de server bij Volumio?   Ik zal zo eens hier testen.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

vergeerr72

Quote from: minidsp.nl on May 12, 2020, 20:04:28
wat @TabCam zegt, geen analoge input
en small form factor
Check
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

minidsp.nl

Quote from: minidsp.nl on May 12, 2020, 20:05:43
:popcorn:  klinkt naar iets op de server bij Volumio?   Ik zal zo eens hier testen.
hier lijkt alles normaal?
heb je al de SHD ff helemaal uit (stroom er af) en weer aan geprobeerd?
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Lion of Judah

Quote from: minidsp.nl on May 12, 2020, 21:30:59
hier lijkt alles normaal?
heb je al de SHD ff helemaal uit (stroom er af) en weer aan geprobeerd?
Dat hielp niet dus ik heb de SHD maar gereset naar de fabrieksinstellingen en het installatieprogramma opnieuw opgestart en toen was de plugin weer beschikbaar
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

minidsp.nl

Quote from: Lion of Judah on May 12, 2020, 22:14:24
Dat hielp niet dus ik heb de SHD maar gereset naar de fabrieksinstellingen en het installatieprogramma opnieuw opgestart en toen was de plugin weer beschikbaar
Volumio bedoel je dan? 


de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

minidsp.nl

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Vhond

Nu nog een voorversterker met DAC (zonder streamer)

Tabcam

Quote from: Vhond on May 14, 2020, 08:48:08
Nu nog een voorversterker met DAC (zonder streamer)
Snap ik niet helemaal. Denk dat je tegenwoordig meer betaald voor een los ontwikkeld apparaat met beperkte niche dan de functionaliteit niet gebruiken van een goed metend apparaat als de MiniDSP SHD. Je hoeft de streamer toch niet te gebruiken?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minidsp.nl

Quote from: Vhond on May 14, 2020, 08:48:08
Nu nog een voorversterker met DAC (zonder streamer)
wat @TabCam zegt: gewoon geen netwerk kabel achterin de SHD stoppen, en je bent er  ;D
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Lion of Judah

Quote from: minidsp.nl on May 14, 2020, 21:56:45
wat @TabCam zegt: gewoon geen netwerk kabel achterin de SHD stoppen, en je bent er  ;D
Sowieso een goed idee,  streamerfunctie met Volumio is zwaar onder de maat bij mij. Bedienen via Volumio werkt nu ineens niet meer. Zo zit ik nu naar een leeg scherm te kijken zonder iconen bij muziekoverzicht of naar draaiende balletjes. Grrrrr.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

minidsp.nl

Quote from: Lion of Judah on May 15, 2020, 20:55:01
Sowieso een goed idee,  streamerfunctie met Volumio is zwaar onder de maat bij mij. Bedienen via Volumio werkt nu ineens niet meer. Zo zit ik nu naar een leeg scherm te kijken zonder iconen bij muziekoverzicht of naar draaiende balletjes. Grrrrr.
niet verder vertellen, maar zelf gebruik ik Volumio nooit.  Ik heb de squeezeboxserver plugin geactiveerd en bedien dus alles gewoon met mn squeezebox spullen.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

Hehe ik gebruik ook nog steeds de SQBT :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Lion of Judah

Inderdaad, dus JRiver maar weer aangeslingerd.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

minidsp.nl

Quote from: doorofnight on May 15, 2020, 21:59:02
Hehe ik gebruik ook nog steeds de SQBT :)
ooit geef ik toe en koop ik voor veel te veel geld een transporter   :D
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Quote from: Lion of Judah on May 15, 2020, 22:00:38
Inderdaad, dus JRiver maar weer aangeslingerd.
het gekke is dus, dat het onderliggende systeem dus rete stabiel is, die server doet t gewoon zonder problemen (en is vele malen sneller dan m'n NAS, ik heb dus een externe SSD schijf aan de SHD hangen)  :pompom:  maar dat front-end...    :nopompom:
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

Quote from: minidsp.nl on May 15, 2020, 22:01:44
ooit geef ik toe en koop ik voor veel te veel geld een transporter   :D

Ik ook  :nopompom:, een aries femto ofzo. Leuk spul. Het is alleen.. dat ik al heel dure streamers heb beluisterd die echt niet meer informatie doorgeven dan mijn SQBT oplossing. Al gebruik ik er de DAC niet van, en heb ik een BOTW voeding.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

holco

De MiniDSP SHD lijkt mij een interessant apparaat, is deze als demo thuis uit te proberen?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.