Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

mancaver

Quote from: holco on January 17, 2020, 01:42:25
Ik heb daar in het begin (in mindere maten) ook last van gehad met de DDRC-88A, ik gebruik een 10 meter USB kabel en de vorige trok het gewoon niet, nieuwe betere (duurder) USB kabel gekocht en vrijwel nooit meer last van een slechte verbinding.

Deze heb ik nu,  https://www.onlinekabelshop.nl/delock-actieve-usb2-0-verlengkabel-met-4-poort-usb-hub-10-meter

Wederom +1 en ditmaal weer door een tip van holco (deze USB kabel) opgelost  :pompom:

Arcoruig

Nogmaals getest met een HP Probook onder Windows 10 (wat ouder model) en nu gaat het goed. Blijkbaar toch erg gevoellig op de USB poorten.
Anyway het werkt nu, ik kan lekker prutsen met de Dirac Live.

Tnx!
| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

minidsp.nl

dat is goed nieuws. 

klopt wel je observatie over USB poorten, heb het wel meer gehoord, ook met de UMIK-1, dat connectie problemen kwamen door bv een windows driver die ff geen zin had
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Slecht audio nieuws *): door de Corona virus crisis is ook de levering van bv de SHD tijdelijk niet mogelijk. Naar verwachting eind april pas weer.


*)  is uiteraard niets vergeleken met wat de mensen die ziek worden van het virus moeten doormaken
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Roc

Ok, dus voorlopig niet leverbaar.

Als ik de SHD Studio zou willen proberen zou ik dan een demo toestel kunnen proberen?

minidsp.nl

Normaal als mensen twijfelen dan is het gewoon mogelijk een gekochte SHD te retourneren, gelet op de aard van de aankoop vind ik dat niet meer dan normaal om het retourrecht wat uit te breiden. Scheelt ook weer heen en weer sturen als het wel goed bevalt (wat meestal zo is).  En als er dan eens een terug komt, dan kan ik weer iemand anders blij maken met een extra korting :)
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

snapo6

Kwam een miniDSP 2x4 tegen voor een leuke prijs en dus maar gelijk toegehapt, hoe ik het ga gebruiken ..... ga ik nu uitvissen.
Heb een Hypex FA252 om mijn subs aan te sturen en vlgs velen is de software/dsp daarvan stukken minder dan die van de miniDSP.

Kan ik de miniDSP tussen mijn pre en Hypex plaatsen en dan aansturen via de dsp van de miniDSP? Hoe schakel ik de dsp op de Hypex uit, filters deleten?
LG OLED65C8PLA - Arcam AVR 550 - Parasound HCA-2205AT - Crown XLS 2502 - B&W 603 S2 AE, zelfbouw Dynaudio  Gemini (center), Focal (Height) - Dynaudio Emit M10 (surround) - zelfbouw sub Peerless XXLS 12 - Zidoo Z1000 PRO - Panasonic UB900 - Synology DS214 Play - Logitech Harmony Elite

minidsp.nl

Mooie vangst.

Ja, de 2x4 kan tussen de pre en Hypex. Ik ga er van uit datbdie laatste standaard op neutraal staat, dus geen probleem daar (hooguit een kleine delay die een dsp altijd geeft). De Hypex DSP is een prima product, de software maakt minder vrienden hoor ik. Ook kan je met de Minidsp makkelijker meerdere subs doen, en houd je je dsp ook als je een nw sub koopt.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

snapo6

Quote from: minidsp.nl on February 24, 2020, 13:47:43
Mooie vangst.

Ja, de 2x4 kan tussen de pre en Hypex. Ik ga er van uit datbdie laatste standaard op neutraal staat, dus geen probleem daar (hooguit een kleine delay die een dsp altijd geeft). De Hypex DSP is een prima product, de software maakt minder vrienden hoor ik. Ook kan je met de Minidsp makkelijker meerdere subs doen, en houd je je dsp ook als je een nw sub koopt.

Goed verwoord mbt Hypex.
Wat bedoel je met standaard op neutraal?
LG OLED65C8PLA - Arcam AVR 550 - Parasound HCA-2205AT - Crown XLS 2502 - B&W 603 S2 AE, zelfbouw Dynaudio  Gemini (center), Focal (Height) - Dynaudio Emit M10 (surround) - zelfbouw sub Peerless XXLS 12 - Zidoo Z1000 PRO - Panasonic UB900 - Synology DS214 Play - Logitech Harmony Elite

minidsp.nl

#384
Quote from: snapo6 on February 24, 2020, 13:54:28
Goed verwoord mbt Hypex.
Wat bedoel je met standaard op neutraal?
dat de dsp niets doet
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

reminder voor de SHD eigenaren:  er is een nw firmware uit, met flink wat zaken van het wensenlijstje:

Quote

  • Added volume control, source selection and preset selection functions for Volumio (needs Volumio v1.023 or above)
  • Added display timeout, if idle for over 30 seconds, the display will be turned off.
  • Added shutdown function

    • Press-and-hold 1s -> Mute / Unmute (release button to confirm)
    • Press-and-hold 3s -> Power down (release button to confirm)
  • Reduced the volume increase speed if volume is increased to over -20dB, to avoid accidentally go to 0dB in just a small turn of the volume knob.
  • Ignore minidsp remote command if that command is learned by other remote, this feature is useful when SHD wrongly response with any other IR remote control which happened to has the same command code as minidsp remote.
en ook wat connection issues onder W10 en macOS zouden opgelost moeten zijn


https://www.minidsp.com/userdownloads/shd-series
updated UM: https://www.minidsp.com/images/documents/SHD%20Series%20User%20Manual.pdf
Dirac 2 addendum: https://www.minidsp.com/images/documents/miniDSP%20Dirac%20Live%202.0%20User%20Manual.pdf
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

Klopt het trouwens dat ik slechts maximaal 10 filters op een kanaal kan maken bij de 2x8 HD (5 op de in- en 5 op de output?) en bij de 2x4HD veel meer?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minidsp.nl

Quote from: doorofnight on March  8, 2020, 19:16:24
Klopt het trouwens dat ik slechts maximaal 10 filters op een kanaal kan maken bij de 2x8 HD (5 op de in- en 5 op de output?) en bij de 2x4HD veel meer?
dat klopt, de aantallen PEQ's per kanaal verschillen per platform.  Bijvoorbeeld 6 per stuk voor de 10x10HD, 5 per stuk voor de nanodigi 2x8, en 10 per stuk voor de 2x4HD
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

Ok, ik heb me er net mee gered, maar moest wel een aantal minor filters skippen omdat ik er niet genoeg had. Toch mooi spul hoor, ben er zeer content mee. Ik gebruik de 2x8 nu voor 4 subs en 2 cardioïde fronts. En het klinkt als een klok.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minidsp.nl

en dat laatste is t belangrijkste :-)

misschien kan je wat door met een "advanced biquad" ipv een gewone correctie te doen? 
zie bv : https://www.minidsp.com/support/community-powered-tutorials/222-extreme-eq-with-the-minidsp-2x4

"knuisje" (wereldberoemd in zelfbouwend audioland) heeft dat speadsheet "All-digital-coefs v1.2.xls" gemaakt, zie de diverse discussies op t minidsp.com forum:
https://www.google.com/search?q=All-digital-coefs+v1.2.xls+site:www.minidsp.com
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

Ik heb geprobeerd om een file van REW met de filterinstellingen te importeren, maar op de een of andere manier denkt hij dat ik een minidsp 2x4HD heb.. Selecteer ik generic, dan husselt hij alle filterinstellingen door elkaar en zet hij alle Q-s op 5 ofzo. Het was een heel gedoe, want we hebben geprobeerd om met REW EQ sim een filter te laten genereren.. Uiteindelijk besloten om het handmatig te doen.

Met de minidsp 2x4HD die ik wel heb, maak ik wel gebruik van die functie. Reuze handig.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: minidsp.nl on March  8, 2020, 20:17:15
en dat laatste is t belangrijkste :-)

misschien kan je wat door met een "advanced biquad" ipv een gewone correctie te doen? 
zie bv : https://www.minidsp.com/support/community-powered-tutorials/222-extreme-eq-with-the-minidsp-2x4

"knuisje" (wereldberoemd in zelfbouwend audioland) heeft dat speadsheet "All-digital-coefs v1.2.xls" gemaakt, zie de diverse discussies op t minidsp.com forum:
https://www.google.com/search?q=All-digital-coefs+v1.2.xls+site:www.minidsp.com

Maar ik zal eens doornemen hoe de mannen het daar doen. Ik word er vast wijzer van. Thx voor de link.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minidsp.nl

Quote from: doorofnight on March  8, 2020, 20:22:46
Ik heb geprobeerd om een file van REW met de filterinstellingen te importeren, maar op de een of andere manier denkt hij dat ik een minidsp 2x4HD heb.. Selecteer ik generic, dan husselt hij alle filterinstellingen door elkaar en zet hij alle Q-s op 5 ofzo. Het was een heel gedoe, want we hebben geprobeerd om met REW EQ sim een filter te laten genereren.. Uiteindelijk besloten om het handmatig te doen.
deja vue :D  ik dacht dat t aan mij lag.... 
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

Hehe, gelukkig, het lag dus niet geheel en al aan mijn onervarenheid. Het gedoe kostte me toch nog een uur of twee extra denk ik. Ik vind het al behoorlijk freaky dat ik snap wat je bedoelt.. :) Gaat toch wat verder dan het gebruikelijke huis-tuin-en-keuken audiogepruttel.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HJ

Ik heb niet dit hele topic doorgelezen maar als ik een 2x4hd 2e hands koop, is dan de licentie overdraagbaar?

Dirk

#395
alle plugins van miniDSP zijn overdraagbaar.
even een mailtje naar hun support (door de eerste eigenaar, dus degene die nu de plugin "bezit") en dan doen ze het nodige ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HJ

Quote from: Dynky on March 14, 2020, 10:09:24
alle plugins van miniDSP zijn overdraagbaar.
even een mailtje naar hun support (door de eerste eigenaar, dus degene die nu de plugin "bezit") en dan doen ze het nodige ;)
Ok mooi, dank je.

minidsp.nl

Quote from: Dynky on March 14, 2020, 10:09:24
alle plugins van miniDSP zijn overdraagbaar.
even een mailtje naar hun support (door de eerste eigenaar, dus degene die nu de plugin "bezit") en dan doen ze het nodige ;)
helemaal juist. wel handig als de nieuwe eigenaar dan alvast een account heeft op minidsp.com

en nu we toch op t onderwerp van licenties zitten: de licentie van Dirac zit in de hardware, dus zonder problemen kan je de Dirac software op een andere computer zetten
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

HJ

Quote from: minidsp.nl on March 14, 2020, 17:29:37
helemaal juist. wel handig als de nieuwe eigenaar dan alvast een account heeft op minidsp.com

en nu we toch op t onderwerp van licenties zitten: de licentie van Dirac zit in de hardware, dus zonder problemen kan je de Dirac software op een andere computer zetten
Ja, acct al aangemaakt, programma heb ik ook. Nu even wachten op de postbode en reaktie van mini dsp.

HJ

Inmiddels heb ik het werkend, Leuk speeltje!