Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Melkboer

Zojuist mijn SHD in ontvangst genomen ;D

Even een klein vraagje over het downloaden van de software on de MiniDSP website. In de handleiding staat: Redeem this code and select the Plugin Group "Dirac Series" at the link below...

Echter staat er in de lijst ook "SHD Series (SHD/SHD Studio)". Ik neem aan dat ik deze moet selecteren, en dat de handleiding dus ietwat achterloopt?

Groeten,
Martijn

minidsp.nl

Hallo Martijn,
Ja, in de groep SHD staan 2 downloads, 1 met Dirac 1, de andere voor Dirac 2. Voor dat laatste wel ff de app note daarover doorlezen, die Dirac 2 software (downloaden van de Dirac website) is nogal kieskeurig. 
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Quote from: minidsp.nl on December  7, 2019, 22:28:45
Kerst actie:  bij alle bestellingen die gedaan worden tot aan de kerst, doen wij er een cadeaukaart van Bandcamp bij zodat je wat leuke nieuwe muziek kan ontdekken. €10 bij een gewone DSP, €20 bij een Dirac model.

https://bandcamp.com/

daar zijn al weer een hoop mensen nieuwe muziek aan t ontdekken..   nog een week.

en heb je al een DSP: kijk dan gewoon eens rond op Bandcamp, de beste plek om muziek te kopen, daar steun je direct de artiest.  en alles gewoon te luisteren, ook via de app.

voorbeeldje:  Crow's Labyrinth
https://crowslabyrinth.bandcamp.com/
een Nederlands artiest die prachtige ambient maakt met weinig meer dan een basgitaar
en dan geeft hij nu ook nog eens 50% korting op de toch al lage prijzen:
https://twitter.com/CrowsLabyrinth/status/1205972347620122624
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

Bandcamp == Top. Ik koop er af en toe muziek.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Arcoruig

Ik ben mij aan het oriënteren in een DSP, wil wat prutsen met Room Correction en heb de DDRC-24 op het oog.

Mijn setup, voor HT en Stereo is een Primare SP31 Pre/Pro naar een Primare A30.5 5-kanaals eindbak. Nu heb ik een Rel T5 Subwoofer, aangesloten via High-Level op de terminals van de eindbak (als ondersteuning van de voor speakers (Speakerland/Scan Speak Minimonitor)) en via Low-Level voor het LFE kanaal.

Nu wilde ik de DDRC-24 tussen de pre-out van de SP31 en de ingang van de A30.5 op de 2 frontkanalen zetten. Dan stuur ik gefilterd alles naar de front's + de sub (op basis van High Level).

Echter voor het LFE kanaal moet ik de Sub uitgang op de SP31 gebruiken, deze kan ik dan niet filteren omdat er maar 2 ingangen op de DDRC-24 zitten. Alternatief zou kunnen zijn de Subwoofer in de SP31 uit te zetten en daarmee het LFE kanaal naar de Fronts (Large setting) te routeren?

Bronnen zijn een Bluesound Node 2, Primare NP5, TV/Netflix, Mediaspeler.

Iemand suggesties? Misschien zit ik er wel helemaal naast.
| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

minidsp.nl

Quote from: Arcoruig on January  4, 2020, 11:27:12
..... Alternatief zou kunnen zijn de Subwoofer in de SP31 uit te zetten en daarmee het LFE kanaal naar de Fronts (Large setting) te routeren?
exact.  en dan dus de sub filteren met de DDRC24. zo kan je ook bij stereo luisteren de monitoren van t sublaag weghouden, en heb je meer mogelijkheden om de filtering tussen monitor en sub te doen, en indien nodig nog wat correcties op de individuele speakers indien gewenst/nodig (kan soms nuttig zijn om een betere sub integratie te krijgen).  voor muziek zou een wat slappere filtering mss beter klinken, voor film een wat hogere orde.  met de presets van de DDRC24 schakel je makkelijk over.   en als je audio spaarpot en de ruimte in de kamer het toelaat, kan je ook nog een 2e sub toevoegen, iets wat vaak enorm kan helpen je in-room response te verbeteren.  looptijd/afstand verschil tussen monitor en sub ook in de DDRC24 instellen uiteraard.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Arcoruig

Tnx voor je antwoord.

Het bundeltje dat je op de site hebt staan incl. Umik-1 voor € 545,- zit daar alles bij qua licenties?

Gr Arco
| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

minidsp.nl

ja. software wel zelf downloaden, voucher daarvoor zit in de doos.
de Dirac licentie zit "in" de hardware, dus geen enkel probleem als je een andere PC hebt ofzo.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Arcoruig

Ik ben met de DDRC-24 aan het stoeien, maar merk dat de verbinding tussen de Mac (10.15) en de DDRC-24 regelmatig verbroken wordt.
Hierdoor is het in Dirac Live niet haast niet in te stellen. Op het moment dat ik iets wil instellen krijg ik een melding met "network not availible" of iets in die geest.

Heeft iemand hier daar ervaring mee of suggesties? Heb al andere USB poort van de mac gebruikt. Waarvan ik overig zeker weet dat deze goed zijn.
| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

mijkie

Hij geeft aan dat netwerk niet bereikbaar is en jij geeft aan dat je een andere usb poort gebruikt om het op te lossen

Dat zijn 2 verschillende dingen [emoji6]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Arcoruig

Klopt uiteraard, ik heb meer het idee dat de foutmelding in zijn algemeenheid betekend dat hij geen verbinding heeft met het apparaat (los van of het nu een daadwerkelijke netwerk of USB verbinding betreft). Op het moment dat die melding komt werken de volume sliders niet meer, terwijl de DDCR wel op het zelfde volume geluid blijft uitsturen.
| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

mijkie

Ik heb ff gekeken maar, zit geen netwerk-aansluiting op je ddrc, ander kabeltje misschien ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

minidsp.nl

kan je een screenshot maken?

want "network not available"  is niet typisch iets wat je leest als er wat met de USB is.

welke Dirac gebruik je? Dirac 2 wil een werkend internet hebben, dus dat zou ook kunnen.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Arcoruig

Ik heb getest onder OSX 10.15 en Windows 10. Verschillende USB kabels tussen laptop en MiniDSP. Firmware upgrade en Restore gedaan etc. Hij blijft continue de verbinding verbreken.

| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

mijkie

#364
Al de vorige versie van Dirac geprobeerd ?

Ik heb oudere MacBook maar, wel nieuwste OS X erop maar, Dirac zegt zelf dat dat niet helemaal goed gaat

Ik werk dus met de "oudere" versie van Dirac
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

minidsp.nl

Heb je de firewall wel verteld dat Dirac het netwerk op mag? Want er staat toch niets over USB, maar wel over het netwerk
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

En de minidsp SHD plugin, doet die het wel?
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Arcoruig

Dirac mag het netwerk op. Firewall's uitgezet en geen verschil.  Ik zou een oudere versie van Dirac kunnen proberen, maar bij de DDRC-24 Software krijg ik ook regelmatig de melding "connection with DSP lost". Lijkt dus niet direct de software te zijn.

Net nog even op mijn Mac met Vmware naar Win10 geprobeerd, zelfde situatie.

Ik ga een oudere Dirac versie testen.
| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

minidsp.nl

Ah, die melding van de plugin is wel begrijpelijk, en duidt op een USB probleem,  nu nog zien welke van de 3 deelnemers het veroorzaakt..
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Arcoruig

2 laptop's, 3 kabels, 1 minidsp?
| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

minidsp.nl

Mmm, nou was mijn cijfer voor statistiek niet om trots op te zijn....   Neem ff contact op via mail
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Arcoruig

Doe ik morgen even, zit nog wat server's te configureren die van het weekend online moeten, dus tikje stress...
| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

Nietsche

Heb je nog meer in je netwerk hangen? Ik heb zo'n zelfde probleem gehad, bleek uiteindelijk een USB hub te zijn die aan een ander pc hing. Vraag me niet wat er fout was, maar toen ik alleen nog de laptop en DSP op het netwerk had ging het goed.

Arcoruig

de DDRC-24 verbind je enkel via USB, dus netwerk is niet aan de orde (los van een connectie vanuit de software naar internet). Daarom is het ook zo gek dat de melding een probleem met het netwerk impliceert.
| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

holco

Ik heb daar in het begin (in mindere maten) ook last van gehad met de DDRC-88A, ik gebruik een 10 meter USB kabel en de vorige trok het gewoon niet, nieuwe betere (duurder) USB kabel gekocht en vrijwel nooit meer last van een slechte verbinding.

Deze heb ik nu,  https://www.onlinekabelshop.nl/delock-actieve-usb2-0-verlengkabel-met-4-poort-usb-hub-10-meter

Quote from: Arcoruig on January 12, 2020, 17:00:01
Ik ben met de DDRC-24 aan het stoeien, maar merk dat de verbinding tussen de Mac (10.15) en de DDRC-24 regelmatig verbroken wordt.
Hierdoor is het in Dirac Live niet haast niet in te stellen. Op het moment dat ik iets wil instellen krijg ik een melding met "network not availible" of iets in die geest.

Heeft iemand hier daar ervaring mee of suggesties? Heb al andere USB poort van de mac gebruikt. Waarvan ik overig zeker weet dat deze goed zijn.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.