Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vhond


Kingpin

Quote from: Vhond on October 29, 2019, 11:22:31
Toch jammer dat MiniDSP niet gereageerd heeft op de jitter issue van de test door Audiosciencereview...

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-minidsp-shd-dac-dsp-and-streamer.4286/page-5#post-102178
Welke company doet dat wel?
Met deze waarden hoef je je nergens voor te schamen voor een product wat amper 1k kost met zoveel opties.
Daarnaast is het niet hoorbaar met meetwaarden rond -130dB.
Als het goed is komt er een restest vanwege de mogelijkheid dat de aangesloten USB het signaal heeft 'verstoord'.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Vhond

Ik zeg ook niet dat het een slecht apparaat zou zijn, alleen zou je het misschien vrij eenvoudig kunnen verbeteren als je weet waar de oorzaak van die Jitter in zit (betere afscherming van audio- en electrische spanningssignalen??)

Dat vraagt om een update/tweak  ;)

jaaptina

Goed onderwerp, tweaks en mods voor de Minidsp SHD Studio. Ik heb er al een paar keer op gezocht, maar nog niets duidelijks op gevonden. De behuizing biedt volop ruimte.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


minidsp.nl

Quote from: Jack_D on October 26, 2019, 18:59:40
Geen reactie, lastige vraag dus.  :D
en ik was ff ziek, sorry

of je gebruikt een SPDIF -> TOSLINK omzetter, dan kan bv de nanodigi 2x8 ingezet worden
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Quote from: jaaptina on October 29, 2019, 17:17:21
Goed onderwerp, tweaks en mods voor de Minidsp SHD Studio. Ik heb er al een paar keer op gezocht, maar nog niets duidelijks op gevonden. De behuizing biedt volop ruimte. 
:D   

ik had er ook meer verwacht, of mensen posten t niet, dat kan ook.    wat ik nog wel zou willen proberen is een (touch) schermpje voor Volumio, daar is een Volumio plugin voor maar ik weet niet of de hardware I/O van de SHD gelijk is aan die van de Pi waarvoor die plugin is gemaakt.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Nietsche

Hallo, ik ben van zins om me een Dirac minidsp aan te schaffen, na wat speurwerk zag ik dat een windows 10 pc een aantal updates behoeft. Heeft iemand een lijstje hieromtrent?


minidsp.nl

wat voor soort updates doel je op?  gewoon bij de tijd houden en dan zou t goed moeten gaan. 

De minidsp software gebruikt Adobe Air, maar als dat niet op je pc staat tijdens de installatie dan wordt dat netjes voor je gedaan.
Dirac 2.0 is compatible Win10 and Mac OS Mojave (en alleen maar die)
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

 :pompom: Ik heb voor de snelle beslisser nog een leuke aanbieding  :pompom:

Een nieuwe UMIK-1 in het mooie oude kunststof koffertje.  Met 11% korting.  En gratis verzenden.
Bestel een mic gewoon in de webshop, gebruik bij het afrekenen de kortingscode "nieuwemicinoudedoos" (zonder de ") en hij komt jou kant op.

Zolang de voorraad strekt (ik heb er 1 :hehe: )
Exclusief voor HTForum-leden
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

ik kwam nog een microfoon tegen, nieuw en ongebruikt, is een keer heen&weer geweest. 10% korting voor het snelle forumlid.
Bestel een mic gewoon in de webshop, gebruik bij het afrekenen de kortingscode "10PROCENT" (zonder de ") en hij komt jou kant op.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Melkboer

Hi allen,

Mijn eerste post hier :)

Ik ben mij aan het oriënteren naar een DAC / streamer / pre-amp met Dirac. Nu is de keuze niet al te groot, en ben ik mij aan het verdiepen in de NAD C658 en de miniDSP SHD. Nu heb ik een aantal vragen, hopelijk zijn er mensen hier die deze kunnen beantwoorden!

1) Over de geluidskwaliteit van de C658 hoor ik zowel positieve als negatieve geluiden, waar ik vooral positieve geluiden hoor over de SHD.  Is er iemand die hier wellicht uit ervaring iets over kan roepen?
2) Beschikt de SHD over een analogue-bypass?
3) Schakelt de SHD vanzelf aan zodra en gestreamt wordt, of zodra er muziek speelt over een andere input?
4) Kan iemand meer vertellen over de "backend" instellingen? Het is mij niet geheel duidelijk wat dit is icm actieve / powered speakers. Alleen Dirac is dacht ik voldoende voor room-optimalisatie, maar wellicht zie ik dit verkeerd.

Alvast bedankt!

Tabcam

Wat betreft 2, je kan altijd Dirac Live uitzetten. Of een leeg filter om snel te kunnen wisselen. Volumecontrole heb je dan nog steeds. Bedoel je dat ook?

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jaaptina

#338
1) Ik heb de versie zonder dac. De streamer is net zo goed als mijn vorige 1200 euro streamer oplossing. Room correction maakt hem nog beter.
3) Nee, is bedoeld als altijd aan. Ik gebruik de schakelaar op een Sbooster.
4) De backend is een alternatief. Ik gebruik alleen Dirac.

Melkboer

Dank voor de reacties zo ver!

Met vraag 2 bedoelde ik met name of ik er een platenspeler op aan kan sluiten (en een phono versterker uiteraard) waarbij de SHD op zijn beurt aangesloten is op poweramp / actieve luidsprekers. Ik vroeg me af of het analoge signaal dan ook analoog kan blijven, of dat het altijd omgezet wordt naar 24/96 en vervolgens weer naar analoog.

minidsp.nl

2) Het signaal gaat altijd door de DSP.

4) Als je met "back end" de "gewone" DSP instellingen bedoeld: die zijn vooral nuttig bij sub integratie (individuele handmatige correcties, delays, cross-over), voor puur room correction met een gewone stereo set kan je idd prima uit de voeten met alleen Dirac.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Teun1987

Ik wil een subwoofer gaan aansluiten. Mijn set bestaat momenteel uit de HegelH190 en Dynaudio special forty. Omdat je met een DSP betere resultaten haalt, vroeg ik me af wat je adviseert?

Het idee is:
TV via optische kabel in DSP
Een aparte streamer kopen en die dan in DSP (analoog of optisch? Beste kwaliteit). Hier ben ik nog niet uit wat een verstandige keuze is.

Vervolgens het signaal opsplitsen. 1 stroom naar de Hegel / speakers en 1 stroom naar de subwoofer.

Adviezen?
hifi setup: Hegel H190 + Dynaudio Special Forty + Audioquest Type 4

minidsp.nl

even gemist dat er een post was, sorry.

Voor optimale sub integratie zou je de DSP na je voorversterker zetten, en dan het sub signaal naar de sub, en de rest naar je eindversterker.  nu kan ik zo 123 niet zien of de Hegel dat zo kan, pre-out en eind-in.  want je sub moet natuurlijk wel in volume meegaan met de hoofdluidsprekers.

ff wat aanvullende vragen: wat voor bronnen heb je naast streaming en de TV? En ben je erg gehecht aan de Hegel, hoe bedien je de streamer?

Als je er geen probleem mee hebt wat te wisselen, dan zou je kunnen overwegen om een SHD te nemen (streamer en voorversterker; TV dan digitaal vaan de SHD) en dan een mooie eindversterker van collega forum sponsor https://internetofmusic.nl/    Maar ik kan me voorstellen dat je niet zomaar die Hegel weg wil doen, is een mooi apparaat.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Teun1987

Dank voor je reactie. Ik wil het als volgt gaan aanpakken:


  • TV met toslink verbinden naar een Bluesound node 2i (streamer en tevens voorversterker)
  • De Bluesound node 2i met toslink verbinden naar MINIdsp
  • Bij de outputs van de MINIdsp een RCA stereo kabel naar de Hegel en een subwoofer kabel naar de subwoofer

Naast de TV en streamer heb ik geen andere apparaten om aan te sluiten.

Verder heb ik wel nog een aanvullende vraag: de Bluesound node 2i zend zeer hoge kwaliteit naar de MINIdsp. Ik begreep van diverse fora dat ik wel wat in moet leveren vanwege de DAC in de MINIdsp. Is dit ook echt noemenswaardig of niet?
hifi setup: Hegel H190 + Dynaudio Special Forty + Audioquest Type 4

Roksan

Je Hegel heeft toch een ingebouwde DAC?
Dan lijkt mij het een minder logische weg om met een voorversterker te gaan werken.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Tabcam

Dirac levert in vele gevallen meer kwaliteitswinst dan je verliest met de DAC. Heb je echter een zeer goede luisterruimte/luidsprekercombinatie kan je een kijken of het het waard is. In al die andere gevallen vind ik de winst significant.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Teun1987

Quote from: Roksan on December  2, 2019, 12:50:24
Je Hegel heeft toch een ingebouwde DAC?
Dan lijkt mij het een minder logische weg om met een voorversterker te gaan werken.

En hoe wil je er dan een DSP tussenzetten?
hifi setup: Hegel H190 + Dynaudio Special Forty + Audioquest Type 4

Tabcam

#347
Ik bedenk me net dat je met de MiniDSP Studio SHD je een compleet digitaal pad hebt. Je kan zowel de TV als je andere digitale bronnen zo verbinden. Heb je meer dan digitale bronnen dan werkt het niet zonder AD conversie en heb je iets anders nodig.

*** Moet je subwoofer wel digital in hebben ***
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Roksan

Quote from: TabCam on December  2, 2019, 15:03:31
Ik bedenk me net dat je met de MiniDSP Studio SHD je een compleet digitaal pad hebt. Je kan zowel de TV als je andere digitale bronnen zo verbinden. Heb je meer dan digitale bronnen dan werkt het niet zonder AD conversie en heb je iets anders nodig.

*** Moet je subwoofer wel digital in hebben ***

Of een losse DAC voor de sub. Volume kan je regelen op de SHD Studio. Kan je ook meteen mooi filteren
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

minidsp.nl

Kerst actie:  bij alle bestellingen die gedaan worden tot aan de kerst, doen wij er een cadeaukaart van Bandcamp bij zodat je wat leuke nieuwe muziek kan ontdekken. €10 bij een gewone DSP, €20 bij een Dirac model.

https://bandcamp.com/
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl