Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaaptina

Quote from: TabCam on June 18, 2019, 11:21:14
Wat is het standaardvolume waarmee je afspeelt?
De SHD Studio staat op 0dB. Het volume komt zo overeen met dat van andere bronnen.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


Roksan

Ik heb hier totaal geen last van. Ben toch wel benieuwd waar dit in zit.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

minidsp.nl

anders ik wel.  iets in de combi met specifieke DACs, en dan ook nog alleen met Dirac actief. 
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

jaaptina

#228
Vandaag nog een paar tests gedaan. Ik maak gebruik van de Bubbleupnp Openhome Server op de NAS. Aan of uitzetten en anders settings aanpassen maakt niets uit. Ik heb ook nog Volumio settings veranderd, maar dat maakt ook niets uit.

Daarna het volgende bedacht: Ik heb Dirac slot 1 leeg gelaten. Bij Minidsp Config 1 heb ik de PEQ settings zo ingesteld dat het resultaat vergelijkbaar is met wat ik Dirac laat doen. Na wat fijnstellen klinken Config 1 met PEQ aanpassing en Config 2 met Dirac curve vrijwel identiek.

Ook als ik Dirac aan laat staan heb ik nu bij Config 1 geen bijgeluiden bij pauzeren, stoppen en veranderen van tracks  :pompom:. Bij Config 2 wel.

Ik meld dit nog even aan Minidsp support. M'n ticket loopt nog.


30 juni: Probleem is opgelost!

minidsp.nl

 :clapping:  top dat je dit zo grondig onderzoekt
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Nelis6

Newbie vraag.

Setting:
Dac die tevens dient als pre. Met de dac stuur ik 2 actieve speakers aan.

Minidsp 2x4 net aangekocht.

Doel:
Ik wil actieve speakers met dsp kunnen corrigeren. Mogelijk in de toekomst aanvullen met een sub die ik ook wil kunnen corrigeren met de minidsp.

Vraag:
Welke plug-in kan ik het beste aankopen?

2x4 2.1  Advanced?

Iemand die mij kan ondersteunen?

Bedankt.



HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

minidsp.nl

Ik zou de 2x4 Advanced doen, dan hou je meer opties open. Mwt de 2.1 leg je je al vast op een enkele sub
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Nelis6

HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

DofN

#233
Ik zit zo een beetje te kijken naar de outputs van de minidsp 4x10HD. Ik heb hier twee vragen over:

1) Kan de analoge RCA out van de minidsp met een kabeltje een XLR ingang in? Werkt dat?

2) En kan de digitale output gebruikt en geconfigureerd worden tegelijkertijd met alle analoge outputs én de subwoofer outputs? En is de digitale output dan in stereo? Of moet je kiezen: twee kanalen analoog niet configuren zodat je de digitale out kan configureren?

Het zou misschien een minidsp HD 4x11 zijn :) Of is dat te mooi om waar te zijn?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Quote from: doorofnight on July  3, 2019, 21:34:25
Ik zit zo een beetje te kijken naar de outputs van de minidsp 4x10HD. Ik heb hier twee vragen over:

1) Kan de analoge RCA out van de minidsp met een kabeltje een XLR ingang in? Werkt dat?
Ja, via een adapter of een transformator. Bij een adapter heb je kans op maximale output verlies, meestal heb je meer dan genoeg ruimte, zie user manual pagina 45.

Quote from: doorofnight on July  3, 2019, 21:34:25
2) En kan de digitale output gebruikt en geconfigureerd worden tegelijkertijd met alle analoge outputs én de subwoofer outputs? En is de digitale output dan in stereo? Of moet je kiezen: twee kanalen analoog niet configuren zodat je de digitale out kan configureren?

Het zou misschien een minidsp HD 4x11 zijn :) Of is dat te mooi om waar te zijn?
Lastige. Denk dat je minidsp.nl dan wel minidsp.com moet aanschrijven. Er is wel een car audio 8x12  :P.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

jossie

Je kunt ook twee stuks 2x4 gebruiken, een voor links, een voor rechts.
Adapters tussen tulp en gebalanceerde verbindingen zijn geen goed idee, daar heb ik een paar topics aan gewijd, kijk daar eventueel ff naar. Trafotjes zijn prima maar lopen in de papieren.
Omni !

minidsp.nl

Ik zal eens in de details van de plugin duiken en wat screenshotjes plaatsen. (kan ff duren, veel op pad de komende dagen)
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Dutchmuscle

Hoi,

Ik ben op zoek naar een ht dsp  heb al een 2x4 op de sub zitten.
Ik heb 2 fronts 1 center 2 surround waarvan de fronts en center biamp zijn aangestuurd door de denon 6500.
Heb dus een dsp nodig met 8 kanalen.

De 10x 10 zou kunnen dat weet ik zeker.
Ik zag ook nog de minidsp nanoavr hd zal dat ook gaan?

Ik heb op de denon aangesloten via hdmi : ziggo media box next, pc, ps4 en een blue ray speler.

minidsp.nl

de nanoAVR heeft HDMI in en uit, dat moet wel op een of andere manier in je set passen
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Dutchmuscle

Quote from: minidsp.nl on July  4, 2019, 23:33:41
de nanoAVR heeft HDMI in en uit, dat moet wel op een of andere manier in je set passen

Ja dat dacht ik ook ik kan er denk ik 2 aparaten in doen 2hdmi in.
Kan je er ook een hdmi splitter opzetten zonder gevolgen wat dat verandert de zaak?

minidsp.nl

Quote from: Dutchmuscle on July  4, 2019, 23:41:48
Ja dat dacht ik ook ik kan er denk ik 2 aparaten in doen 2hdmi in.
Kan je er ook een hdmi splitter opzetten zonder gevolgen wat dat verandert de zaak?
ik heb daar geen ervaring mee.   

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Dutchmuscle

Quote from: minidsp.nl on July  4, 2019, 23:48:33
ik heb daar geen ervaring mee.

Oke eerlijk antwoord ik ga dan even verder op onderzoek uit, als ik erachter ben laat ik het je weten.

DofN

Quote from: jossie on July  3, 2019, 23:13:09
Je kunt ook twee stuks 2x4 gebruiken, een voor links, een voor rechts.
Adapters tussen tulp en gebalanceerde verbindingen zijn geen goed idee, daar heb ik een paar topics aan gewijd, kijk daar eventueel ff naar. Trafotjes zijn prima maar lopen in de papieren.

Ik hou er rekening mee dat ik last but not least ook nog twee subs (of vier) icm met de dipolen ga aansluiten, dan heb ik de 2x10 nodig.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#244
Quote from: minidsp.nl on July  3, 2019, 23:24:14
Ik zal eens in de details van de plugin duiken en wat screenshotjes plaatsen. (kan ff duren, veel op pad de komende dagen)

Thx!

Handleiding:

"With eight analog output channels, loudspeakers of up to 4-way(or three-way plus subs)are directly supported. With the use of the digital outputs, a five-way system (or four-way plus subs) can be implemented"

en

"Connect one of the digital outputs to your DAC or other device with a digital input"

Dat betekent dat ik 6 outputs kan gebruiken voor 3 versterkers, 2 outputs voor de subwoofers en de digitale output voor mijn eindversterker. Zo kan ik een vijf weg systeem bouwen, mocht ik de subwoofers blijven gebruiken.

Ben er inmiddels achter dat de digital out een L+R output 96Khz heeft, en dit vreet mijn Lyngdorf ook. Elke dag een stapje verder :)



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dutchmuscle

Quote from: Dutchmuscle on July  4, 2019, 23:52:41
Oke eerlijk antwoord ik ga dan even verder op onderzoek uit, als ik erachter ben laat ik het je weten.

Ik heb het antwoord gehad....je kan een hdmi switch op 1 van de hdmi in doen daar alles op aansluiten met hdmi.
Hdmi out gaat met een hdmi naar 1 van je hdmi aansluitingen op de reciever.
Met de switch selecteer je de bron die je wilt.

schedel

Er staat een test van de miniDSP SHD in het duitse blad AUDIO 8/2019.
Billy
T+A | REL | Denon | JVC

minidsp.nl

#247
Quote from: schedel on July 11, 2019, 10:45:01
Er staat een test van de miniDSP SHD in het duitse blad AUDIO 8/2019.
het was ff zoeken bij de bladenboer, maar ik heb 'm liggen.  geen verrassing, wel blij: ze zijn er zeer positief over, beoordeelden de klank met 105 punten (=referentie klasse) en "überragend" voor prijs/kwaliteit.

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Tabcam

Audio science review heeft ook een goede review van de miniDSP SHD DAC, DSP and Streamer. Alleen over de jitter waren ze minder te spreken maar als je de MiniDSP SHD Studio pakt heb je dat probleem ook niet :coffee:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jaaptina

#249
Quote from: minidsp.nl on July 20, 2019, 14:46:10
het was ff zoeken bij de bladenboer, maar ik heb 'm liggen.  geen verrassing, wel blij: ze zijn er zeer positief over, beoordeelden de klank met 105 punten (=referentie klasse) en "überragend" voor prijs/kwaliteit.
Ik kan er ook heel erg van genieten! Het is al weken geleden dat ik Dirac als test even heb uit gezet, en daarna heel snel weer aan [emoji3].

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk