Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

minidsp.nl

Quote from: TabCam on May 28, 2019, 13:58:48
Ik had preciezer moeten zijn. Ik vind het jammer dat de SHD geen AES/EBU digital out heeft.

verloopje (incl impedantie aanpassing 110 - 75ohm)?  protocollen zijn gelijk

https://en.wikipedia.org/wiki/AES3
https://nl.wikipedia.org/wiki/AES3
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Quote from: Roksan on May 28, 2019, 16:28:16
Het lijkt erop dat Volumio inmiddels weer draait op mijn studio. ....
dat is mooi.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Roksan

Quote from: minidsp.nl on June  1, 2019, 13:25:12
dat is mooi.

Alleen het indexeren van bestanden werkt weer niet goed.....
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

minidsp.nl

Quote from: Roksan on June  1, 2019, 14:09:43
Grrr.  Ik heb gehoord dat soms het indexeren zich verslikt als er een onbekend bestand bij staat (maar datbwas bij mij tot nu toe geen probleem).  Best balen dit soort dingen die je plezier in een mooi product verzieken
Alleen het indexeren van bestanden werkt weer niet goed.....
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Tabcam

Quote from: minidsp.nl on June  1, 2019, 13:24:35
verloopje (incl impedantie aanpassing 110 - 75ohm)?  protocollen zijn gelijk

https://en.wikipedia.org/wiki/AES3
https://nl.wikipedia.org/wiki/AES3
Helaas is het niet zo gemakkelijk. Zie deze verwijzing dat de subprotocollen juist voor RCA/spdif en XLR niet gelijk zijn. De genoemde impedantiewaarden zijn alleen interessant voor lange afstanden of als de kabel niet afgesloten wordt en geen probleem voor een meter kabel.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PascalP

#205
UMIK-1 en 2x4 recent binnen gekregen, binnenkort maar eens aan de gang!

Als ik het goed begrijp kan ik voor subwoofers op de 2x4 het beste de 2x4 advanced plug in nemen dus?
En is er verder nog iets speciaals waar ik op moet letten als ik met REW een correctie curve wil maken?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

minidsp.nl

Quote from: PascalP on June  4, 2019, 13:46:53
UMIK-1 en 2x4 recent binnen gekregen, binnenkort maar eens aan de gang!

Als ik het goed begrijp kan ik voor subwoofers op de 2x4 het beste de 2x4 advanced plug in nemen dus?
En is er verder nog iets speciaals waar ik op moet letten als ik met REW een correctie curve wil maken?

Voor REW is er een eigen topic:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.0
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

PascalP

Wil ook niet off topic gaan, zal in het REW topic verder posten als ik vragen heb hierover :)

Maar betreft de 2x4, welke plug in moet ik hebben?
De 2x4 Advanced, correct?
Ga hem gebruiken met 1 input vanuit de receiver en 1 output naar de subwoofer + in de toekomst mogelijk een 2e subwoofer
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

minidsp.nl

Correct, de 2x4 advanced
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Roksan

Quote from: minidsp.nl on June  1, 2019, 14:13:07


Het indexeren lukt nog steeds niet. Alle mappen nog een keer nagekeken, maar alleen de juiste bestanden. Gelukkig is er om heen te werken. Maar Volumio blijf ik toch wel een minpunt van de Studio vinden. Ik heb nog geen één keer een update gehad zonder problemen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

jaaptina

Quote from: Roksan on June  7, 2019, 06:17:55
Het indexeren lukt nog steeds niet. Alle mappen nog een keer nagekeken, maar alleen de juiste bestanden. Gelukkig is er om heen te werken. Maar Volumio blijf ik toch wel een minpunt van de Studio vinden. Ik heb nog geen één keer een update gehad zonder problemen.
Het alternatief dat ik gebruik is een muziek server op een NAS. Volumio hoeft dan niet te indexeren. Via Bubbleupnp of MConnect op Android stuur je de muziek server muziek naar de Minidsp. Bubbleupnp of MConnect bewaard de playlists.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


Tabcam

Quote from: Roksan on June  7, 2019, 06:17:55
Het indexeren lukt nog steeds niet. Alle mappen nog een keer nagekeken, maar alleen de juiste bestanden. Gelukkig is er om heen te werken. Maar Volumio blijf ik toch wel een minpunt van de Studio vinden. Ik heb nog geen één keer een update gehad zonder problemen.
Het werkt hier wel op een Raspberry Pi. Raar dat het dan niet werkt op de Studio.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minidsp.nl

Volumio zou persoonlijk ook niet mijn keuze zijn geweest, hoewel ik er op mijn systeem geen issues mee heb gehad.  als die thuis staat laat ik 'm een squeezebox nadoen (squeezelite plugin in Volumio) en werkt hij vanuit mijn squeezebox systeem en ben ik tevreden.


Er zit wel een major update van Volumio voor de SHD aan te komen, nieuwe build die alle issues zou moeten adresseren.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Roksan

Quote from: minidsp.nl on June  7, 2019, 12:13:55
Volumio zou persoonlijk ook niet mijn keuze zijn geweest, hoewel ik er op mijn systeem geen issues mee heb gehad.  als die thuis staat laat ik 'm een squeezebox nadoen (squeezelite plugin in Volumio) en werkt hij vanuit mijn squeezebox systeem en ben ik tevreden.


Er zit wel een major update van Volumio voor de SHD aan te komen, nieuwe build die alle issues zou moeten adresseren.

Die ga ik ook eens proberen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Speel nu weer met de oude vertrouwde Ipeng. Werkt prima!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

jaaptina

Quote from: Roksan on June  7, 2019, 16:32:02
Speel nu weer met de oude vertrouwde Ipeng. Werkt prima!
In combinatie met de SHD Studio bedoel je?

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


Roksan

Quote from: jaaptina on June  7, 2019, 17:27:37
In combinatie met de SHD Studio bedoel je?

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Yep
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

jaaptina

Vraagje, mijn SHD Studio is aangesloten op mijn versterker met interne dac. Het volume regel ik op de versterker. Ik ga er daarbij van uit dat ik de SHD Studio op maximaal volume (0dB) moet zetten. Klopt dat?

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


Tabcam

Quote from: jaaptina on June  7, 2019, 19:50:29
Vraagje, mijn SHD Studio is aangesloten op mijn versterker met interne dac. Het volume regel ik op de versterker. Ik ga er daarbij van uit dat ik de SHD Studio op maximaal volume (0dB) moet zetten. Klopt dat?

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Bij mijn Raspberry Pi moet ik hem 4 dB lager zetten anders krijg ik vervorming.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minidsp.nl

Quote from: jaaptina on June  7, 2019, 19:50:29
Vraagje, mijn SHD Studio is aangesloten op mijn versterker met interne dac. Het volume regel ik op de versterker. Ik ga er daarbij van uit dat ik de SHD Studio op maximaal volume (0dB) moet zetten. Klopt dat?

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk



Gewoon ff testen wat t beste klinkt en hoe je t makkelijkst volume regelt
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

jaaptina

#220
Hoi, Ik heb een probleem waarbij ik wil uitsluiten dat het aan de SHD Studio ligt. Is er iemand met een SHD Studio woonachtig binnen 1 uur rijden vanaf Deventer bij wie ik mijn SHD Studio mag komen vergelijken?

Groet,
Jaap

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

minidsp.nl

Heb je een kans om het met een andere DAC te testen?

En die geluiden, zijn die er altijd of alleen met Dirac actief?
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

jaaptina

#222
Quote from: minidsp.nl on June 16, 2019, 23:27:33
Heb je een kans om het met een andere DAC te testen?

En die geluiden, zijn die er altijd of alleen met Dirac actief?

Ik had al eerder getest met een Teac UD-301 dac er tussen. Dat klinkt niet lekker, dus de test was van korte duur. Ik wist ook het resultaat niet meer. Zojuist de Teac er dus opnieuw tussen gehangen. Het is duidelijk. Met de Teac géén probleem. Het ligt dus niet aan de SHD Studio, maar aan de spdif ingang van mijn versterker.

Raar is dat ik geen last heb als ik Dirac uit zet. Ik ben al bezig geweest met het volume van Dirac omlaag te brengen. De target curve 5dB omlaag leggen heeft geen noemenswaardig effect. De target curve 10dB omlaag leggen verminderd het wel. Dat scheelt echter veel in volume.

Het is ook niet zo dat de SHD Studio veel te hard klinkt. Daar heb ik bij de test met de Teac ook op gelet. Via de Teac fixed uitgang heeft de SHD Studio het zelfde volume als via spdif direct aangesloten op de versterker.

30 juni: Het probleem is opgelost.

minidsp.nl

balen dit soort problemen, je weet redelijk waar t zit maar nog niet voldoende om het op te lossen.   had je dit ook allemaal zo doorgegeven aan het fabrieks support team?  ik denk dat ze samen met Dirac aan de bak moeten om t op te lossen.  voordeel is wel dat ik verwacht dat het met een firmware upgrade op te lossen zou moeten zijn.   
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Tabcam

Quote from: jaaptina on June 17, 2019, 22:40:51
...

Raar is dat ik geen last heb als ik Dirac uit zet. Ik ben al bezig geweest met het volume van Dirac omlaag te brengen. De target curve 5dB omlaag leggen heeft geen noemenswaardig effect. De target curve 10dB omlaag leggen verminderd het wel. Dat scheelt echter veel in volume.

Het is ook niet zo dat de SHD Studio veel te hard klinkt. Daar heb ik bij de test met de Teac ook op gelet. Via de Teac fixed uitgang heeft de SHD Studio het zelfde volume als via spdif direct aangesloten op de versterker.
Wat is het standaardvolume waarmee je afspeelt?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i