Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

minidsp.nl

De 2x4HD is inderdaad zelf te upgraden naar Dirac.  Een UMIK-1 is wel vereist voor alle minidsp Dirac producten.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minidsp.nl

 :thumbs-up: 

Dan is het upgraden vam de 2x4HD naar de DDRC-24 een kwestie van op de fabriekssite de upgrade kopen, software downloaden, code opsturen tbv activatie, en je kan aan de bak met Dirac. Kan ook via ons, maar daar help je vooral de belastingdienst mee, omdat er dan BTW overheen komt
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

mijkie

Maar, zou het beter kunnen met Dirac icm Roomperfect ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Tabcam

Sowieso haal je niet het maximale uit Dirac als je alleen Dirac toepast na de crossovers. Dan zou eerst Dirac en daarna Roomperfect toegepast moeten worden. Andersom gaat niet i.v.m. de ingebouwde versterker van de TDAI 2170.

Het zijn redelijk vergelijkbare systemen waarbij ik zeker weet, door mijn relatief korte tijd met Roomperfect, dat ik niet het maximale uit Roomperfect heb gehaald. Beide waren goed voor ruimtebascorrectie. 
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Mijn kamer is akoestisch aangepast en mijn luidsprekers kunnen op redelijk veel plekken staan, zodanig dat dit wel goed gaat. RP gebruik ik niet meer. Mijn fronts spelen vanaf 90Hz en meten op de huidige plek prima. Het beeld klopt, de luisterdriehoek klopt. Daar verander ik vooralsnog niets aan.

Ik gebruik alleen nog DSP op het laag, tot 90Hz. Mijn vraag was of ik met de upgrade naar DIRAC nog stappen kan zetten, maar ik vermoed haast van niet.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Het aangehaalde systeem was voor stereo :
Roomperfect voor fronts en subs waarbij de subs nog extra werden gecorrigeerd middels interne DSP van Crown XTi4002 versterkers.
Ik ben er niet zeker van of ik op dat moment ook reeds Linns Space Optimisation actief had in de bron , een Linn Klimax DS, al vermoed ik sterk van wel.
Dan stond Space Optimisation ( handmatig ingeregeld middel een meetsessie) nog voor Roomperfect in de keten.

DSP was geen doel op zich, maar geen enkel systeem was op dat moment in staat om optimaal te corrigeren.
Ik heb ze dus complementair gebruikt.

HT:
ADSY XT32 ( Roomperfect in bypass)
waarbij de subs eerst door een Anti-Mode Dual Core 2.0 gingen en vervolgens nog de interne DSP van Crown XTi4002 versterkers
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Tabcam

Quote from: doorofnight on May 12, 2019, 19:43:16
Mijn kamer is akoestisch aangepast en mijn luidsprekers kunnen op redelijk veel plekken staan, zodanig dat dit wel goed gaat. RP gebruik ik niet meer. Mijn fronts spelen vanaf 90Hz en meten op de huidige plek prima. Het beeld klopt, de luisterdriehoek klopt. Daar verander ik vooralsnog niets aan.

Ik gebruik alleen nog DSP op het laag, tot 90Hz. Mijn vraag was of ik met de upgrade naar DIRAC nog stappen kan zetten, maar ik vermoed haast van niet.
Met het laag verwacht ik juist een stap, zelfs als je geen vervelende kamer modi hebt. Leuke van Dirac is dat je een van waar tot waar hij corrigeert kan instellen. Omdat je niet de midbas meepakt zou ik wel eerst kijken of je iemand kan vinden met een DDRC24. Er is helaas geen trial beschikbaar :(.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minidsp.nl

Quote from: TabCam on May 12, 2019, 21:08:19
...... Er is helaas geen trial beschikbaar :(.
voor HT Forum leden zou misschien wel wat te regelen zijn met een DDRC-24  :D
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Quote from: TabCam on May 11, 2019, 23:20:21
Quote from: Cantodea on May 11, 2019, 22:35:58
Kan je Roon gebruiken met de Minidsp Studio?
Als je een roon ready streamer hebt met digital out kan je de minidsp Studio HD tussen de streamer en de dac zetten.

Volumio kan ook roon ready worden gemaakt met het installeren van een roon bridge. Bij de variant van volumio in de Minidsp Studio adviseren de ontwikkelaars niks aan hun installatie te veranderen.
de huidige implementatie is nog niet "Roon Ready", maar als je de handen uit de digitale mouwen steekt dan kan het dus wel met de roon bridge.  Je moet dan wel root access krijgen (mailtje naar minidsp.com support volstaat) en zelf Volumio builden etc.  zie https://www.minidsp.com/forum/shd-series/15598-volumio-and-squeezelite#41948 voor een voorbeeld van wat er gedaan kan worden.  maar niet voor iedereen om t voorzichtig uit te drukken. 
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

Quote from: minidsp.nl on May 12, 2019, 21:25:39
voor HT Forum leden zou misschien wel wat te regelen zijn met een DDRC-24  :D

Graag! Als het verschil groot is, zoals TabCam voorspelt, heb ik daar wel oren naar.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minidsp.nl

Quote from: doorofnight on May 12, 2019, 22:49:45
Graag! Als het verschil groot is, zoals TabCam voorspelt, heb ik daar wel oren naar.
stuur maar ff een mail
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Als er nog mensen zijn die naar de luisterdag van "de buren" (zelfbouwaudio.nl) gaan, ik zal daar zijn met een SHD (en een sub met MFB, lekker aan de hobby). 
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Roksan

Hmmm, ik heb nu toch wel een serieus probleem met mijn Studio. Geprobeerd om de laatste versie van Volumio te installeren. Dit ging niet goed. Na fabrieksreset stond er weer de "oude" versie er op. Deze weer geprobeerd te updaten. Dat leek goed te werken. Maar daarna kon ik geen contact meer via het netwerk. Ticket aangemaakt bij minidsp. Verschillende tips gehad, waaronder ook een image bestand voor op de interne SD kaart waar Volumio op staat. Deze is niet te installeren. Ook niet op een ander kaartje.

Het update proces lijken ze toch nog niet zo goed onder de knie te hebben. Ik heb steeds weer problemen als ik update. Of mijn hele bibliotheek is weg en alles moet weer geïndexeerd worden, of de Spotify plugin werkt niet. Of ik moet weer een fabrieksreset doen om alles weer op gang te krijgen.

Haalt toch wel een stuk plezier weg van dit verder mooie product.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

jaaptina

Ik merk dat wanneer het contact met het netwerk uitvalt, dat niet vanzelf hetstelt.
Wat helpt is de Studio uitzetten, modem/router herstarten en, als het netwerk weer in de lucht is, de Studio weer aanzetten.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


Roksan

Quote from: jaaptina on May 26, 2019, 09:52:32
Ik merk dat wanneer het contact met het netwerk uitvalt, dat niet vanzelf hetstelt.
Wat helpt is de Studio uitzetten, modem/router herstarten en, als het netwerk weer in de lucht is, de Studio weer aanzetten.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Dat klopt, maar alles herstarten hielp niet. Sowieso zet ik de Studio uit als ik hem niet gebruik.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

jaaptina

Roksan, heel vervelend trouwens. Als Volumio het niet doet, heb je weinig aan de Studio. Sterkte!

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


flakkees

2x4 connect niet meer na nieuwe installatie windows , air staat er op

iemand een idee ?
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Tabcam

Quote from: jaaptina on May 26, 2019, 09:56:17
Roksan, heel vervelend trouwens. Als Volumio het niet doet, heb je weinig aan de Studio. Sterkte!

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
De Studio staat qua Dirac nog best zijn mannetje. Wel kan je misschien goedkoper qua tweekanaals Dirac compleet digitaal. Ik vind het jammer dat ze niet digitale uitgangen hebben op de gewone Studio. Ik werk momenteel met Volumio op ern Raspberry Pi naar een Arcam via HDMI. Werkt prettig en heb wel volumeregeling. Uitzetten wilde niet i.v.m. 4 dB teveel bij 100%. Er lijkt nog geen ideale een-kast-oplossimg voor echt alles streamen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minidsp.nl

Quote from: Roksan on May 26, 2019, 09:09:21
Hmmm, ik heb nu toch wel een serieus probleem met mijn Studio. Geprobeerd om de laatste versie van Volumio te installeren. Dit ging niet goed. Na fabrieksreset stond er weer de "oude" versie er op. Deze weer geprobeerd te updaten. Dat leek goed te werken. Maar daarna kon ik geen contact meer via het netwerk. Ticket aangemaakt bij minidsp. Verschillende tips gehad, waaronder ook een image bestand voor op de interne SD kaart waar Volumio op staat. Deze is niet te installeren. Ook niet op een ander kaartje.
je doet het dan precies volgens de instructies van support?  wat voor foutmelding krijg je dan?  ik heb dit zelf ook eens moeten doen (reden volgt) en dat ging zonder problemen.

Een geleerde les: gebruik tot nader order NIET de Volumio app, die werkt niet goed samen met de SHD versie. Bij mijn eigen exemplaar had de app het IP adres vast ingesteld, met een conflict op mijn netwerk tot gevolg. Met als enige optie een nieuw image op t systeem SD kaartje zetten.



de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Quote from: flakkees on May 26, 2019, 17:26:56
2x4 connect niet meer na nieuwe installatie windows , air staat er op

iemand een idee ?


de driver (zie handleiding) heb je geïnstalleerd?  die is op windows systemen nodig om contact te maken.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

#196
Quote from: TabCam on May 26, 2019, 18:38:49
De Studio staat qua Dirac nog best zijn mannetje. Wel kan je misschien goedkoper qua tweekanaals Dirac compleet digitaal. Ik vind het jammer dat ze niet digitale uitgangen hebben op de gewone Studio.
?   De SHD studio heeft digitaal uit (4 kanaals), de gewone SHD heeft zowel digitaal als analoog uit (4 kanaals)
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Quote from: jaaptina on May 26, 2019, 09:56:17
Als Volumio het niet doet, heb je weinig aan de Studio. Sterkte!
je hebt dan nog steeds een mooie pre met DSP en Dirac.

maar Volumio hoort t uiteraard gewoon te doen, ik hoop (en verwacht) dat het snel weer gewoon foutloos werkt
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Tabcam

Quote from: minidsp.nl on May 28, 2019, 09:21:16
?   De SHD studio heeft digitaal uit (4 kanaals), de gewone SHD heeft zowel digitaal als analoog uit (4 kanaals)
Ik had preciezer moeten zijn. Ik vind het jammer dat de SHD geen AES/EBU digital out heeft.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Roksan

Het lijkt erop dat Volumio inmiddels weer draait op mijn studio. Blijkbaar zijn niet alle kaartlezer geschikt om een image file op een SD kaart te zetten...
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO