Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roksan

Zo de eerste ervaringen zitten erop. Het opstarten was nogal een gehannes. Volumio kreeg ik niet aan het draaien. Eerst de rechten van de NAS en later bij het indexeren. Volumio is nogal kritisch wat bestanden betreft. Als je een ander bestand als muziek (flac, wav mp3 e.d.) of jpg in de map hebt staan stop het indexeren. Na een paar dagen puzzelen, draaide dat eindelijk goed. Ook spotify werkt goed. Alhoewel dat na de eerste de beste update snel voorbij was. Maar inmiddels werkt het weer in de laatste versie van Volumio en zijn ze ook nog andere plugins aan het ontwikkelen.

Een tweede probleem was dat soms tussen het schakelen van verschillende tracks soms een tik hoorbaar was. Ook dit is inmiddels opgelost. Ook had ik soms dat ik de instellingen van Dirac niet kon wegschrijven naar de Studio. En ook die is opgelost. Aan de ene kant effe vervelend dat iets niet goed werkt, maar aan de andere kant als je iets meld bij minidsp, dan wordt het echt heel snel opgelost (deze twee problemen waren binnen 24 uur opgelost).

De standaard voeding van de Studio is niet heel bijzonder. Vandaar dat ik vooraf aan Kingpin gevraagd had om een voeding te bouwen. Deze heb ik meteen vanaf het begin gebruikt. De streamer kwaliteiten zijn gewoon erg goed. Ik heb geen AB vergelijk gedaan met mijn Logitech Touch met Kingpin voeding. Maar er is niet iets in het geluidsbeeld veranderd waarvan ik denk van hé dit is nu heel veel beter of slechter geworden.

Ervaring met Dirac zijn erg positief. Een weg vinden om een goede meting te doen en daarna een goede curve te vinden wat een fijne lijn is om naar te luisteren is best wel effe een klusje, ondanks dat de software erg gebruiksvriendelijk is. Maar er zijn gewoon veel mogelijkheden.

De invloed van Dirac is erg groot! Het laag is heel veel strakker geworden. Zoals je in het plaatje kunt zien (dit was mijn eerste probeersel), is er nogal wat roomgain in de woonkamer. Doordat het laag nu zo verbeterd is, is ook meer in de muziek te horen. Het is niet zo dat er meer details weergegeven wordt, maar doordat het laag minder de overhand heeft, worden details gewoon beter hoorbaar. Eigenlijk is de conclusie, zoals zo vaak geschreven is, de akoestiek aanpakken. Alleen dat ga ik hier thuis er waarschijnlijk niet doorkrijgen.

Ik zal tzt in mijn eigen topic nog foto's en meer ervaringen plaatsen. Maar omdat ik nog steeds mijn energie moet verdelen, lukt het nog niet om aan alles toe te komen (en ik liever muziek luister, dan het forum steeds vol typ  :tongue2: ;D)
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

solitaire

je hebt je prioriteiten goed onder controle :thumbs-up:

wel een behoorlijke steep learning curve, dit apparaat+Volumio+Dirac

maar het is het resultaat dat telt :coffee:

wat ik me wel afvraag (icm. akoestiekcorrectiesystemen in het algemeen) is hoe sterk de invloed is van de gebruikte apparatuur op de weergave, oftewel in hoeverre hoor je na het verander van alle spullen in de set (behalve natuurlijk dat waar de DSP op draait) deze veranderingen terug 


luisterse !
Hinterm Horizont geht's weiter.

minidsp.nl

Quote from: Roksan on December 14, 2018, 08:19:48
Zo de eerste ervaringen zitten erop.....
Goed bezig!   Dat zal ook qua overall klank wel verschil maken, 3dB correctie in het midden.

De firmware updates volgen elkaar snel op nu, wat dat betreft ben ik wel blij dat de grote roll-out ietwat langer duurde, zo is het product dat ik nu kan leveren een stuk beter al. Maar als ik zo de reacties van "devteam" op t minidsp.com forum lees volgen er nog wel een paar updates voor het pasen is.  Ik zal hoe dan ook direct voor ik verzend de meest recente firmware er op zetten.

Er staan ondertussen een stapel door FedEx gebrachte dozen achter de voordeur  :pompom: dus nadat ik eindelijk de webshop heb bijgewerkt (niet m'n favo deel van DSP's verkopen) ga ik zelf ook eens spelen  :D

Een vraag: welke streaming diensten gebruiken de HTForrummers? Spotify neem ik aan de meeste wel, maar wat verder?  Qobuz? Roon?  En in hoeverre wil je dat over je set met de SHD er in gebruiken?   Persoonlijk gebruik ik Spotify alleen op de PC voor het beluisteren van nieuwe albums, die ik als ik ze goed vindt op vinyl of in hires op Qobuz koop.

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

activ

Spotify, en Roon inclusief Tidal via Roon vindt ik de belangrijkste diensten.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Roksan

Quote from: minidsp.nl on December 14, 2018, 11:10:14
Goed bezig!   Dat zal ook qua overall klank wel verschil maken, 3dB correctie in het midden.

De firmware updates volgen elkaar snel op nu, wat dat betreft ben ik wel blij dat de grote roll-out ietwat langer duurde, zo is het product dat ik nu kan leveren een stuk beter al. Maar als ik zo de reacties van "devteam" op t minidsp.com forum lees volgen er nog wel een paar updates voor het pasen is.  Ik zal hoe dan ook direct voor ik verzend de meest recente firmware er op zetten.

Er staan ondertussen een stapel door FedEx gebrachte dozen achter de voordeur  :pompom: dus nadat ik eindelijk de webshop heb bijgewerkt (niet m'n favo deel van DSP's verkopen) ga ik zelf ook eens spelen  :D

Een vraag: welke streaming diensten gebruiken de HTForrummers? Spotify neem ik aan de meeste wel, maar wat verder?  Qobuz? Roon?  En in hoeverre wil je dat over je set met de SHD er in gebruiken?   Persoonlijk gebruik ik Spotify alleen op de PC voor het beluisteren van nieuwe albums, die ik als ik ze goed vindt op vinyl of in hires op Qobuz koop.

Inmiddels al ermee kunnen spelen?
Ik heb vooral lekker veel geluisterd. Ben erg blij met deze streamer en Dirac.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

minidsp.nl

Goed te horen.  Ik heb zelf er nog niet mee kunnen spelen, ik was de hele vorige week geveld door griep..  Maar ik zou er de komende week lekker tijd voor moeten hebben. Ik ga zelf een Studio gebruiken, wat meteen de kans geeft om de BOTW voeding aan de tand te voelen.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

snikkeltje

De SHD lijkt mij een fraai apparaat voor bijvoorbeeld een 2.2 stereo setup. Ondertussen al wat meer bediening- en luisterervaring met het apparaat?
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

sandervg

Ik wil de MiniDSP gebruiken voor mijn HT ruimte. Maar daarvoor moet ik met REW pink noise bestanden kunnen genereren in surround (dus voor 6 kanalen) zodat ik die één voor één kan afspelen over het betreffende kanaal en een meting kan verrichten. Ik krijg het maar niet voor elkaar. Ding blijft alleen maar keuze geven uit L en R kanaal.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

minidsp.nl

Hans Beekhuyzen heeft een review van de SHD geplaatst op zijn YT kanaal:
https://youtu.be/zr_oqF9jb-8
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

SHFT

Hoe zijn de ervaringen hier met een maskeren van slechte kamer akoestiek?

Zo'n MiniDSP met Dirac lijkt me wel interessant maar verwacht ik er misschien te veel van?
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Ejorne

Ik wil misschien een MiniDSP nanoAVR HDA gaan gebruiken als AVR.
De naam miniAVR laat al doorschemeren dat het mogelijk moet zijn.

Ik weet al het volgende:
De MiniDSP nanoAVR HDA kan alleen overweg met LPCM.
Nu is dat voor mij denk ik geen probleem, ik gebruik alleen mijn Nvidia Shield tv als bron.

Daarnaast incidenteel nog kabel-tv via de dvb-c tuner in mijn TV. Ik weet niet of mijn HDMI-aansluiting op de tv het geluid van dvb-c kan uitsturen. Anders kan ik altijd nog tv kijken via mijn Shield tv...

De vragen waar ik mee zit?
- Kan de MiniDSP nanoAVR HDA kanalen samenvoegen/uit elkaar halen?
   - Als in, als de MiniDSP nanoAVR HDA een 2.0 signaal binnenkrijgt, kan ik dan 2.1 uitsturen. Of wanneer de MiniDSP nanoAVR HDA een 5/7.1 signaal binnenkrijgt via hdmi, kan deze dan 2.1 uitsturen?

- Volstaat de volume-regeling op de MiniDSP nanoAVR HDA als volwaardige volume regeling voor de audio set?
- Herkent de MiniDSP nanoAVR HDA HDMI-CEC, kan ik dus de volume-slider van de Shield-tv gebruiken om de volume van de MiniDSP nanoAVR HDA te regelen?

minidsp.nl

- Kan de MiniDSP nanoAVR HDA kanalen samenvoegen/uit elkaar halen?
ja, hij maakt daarvoor gebruik van een matrix mixer

   - Als in, als de MiniDSP nanoAVR HDA een 2.0 signaal binnenkrijgt, kan ik dan 2.1 uitsturen. Of wanneer de MiniDSP nanoAVR HDA een 5/7.1 signaal binnenkrijgt via hdmi, kan deze dan 2.1 uitsturen?
ja, middels de matrix mixer is elke ingang op elke uitgang te krijgen, en met de x-over filtering dus sub/sat te filteren

- Volstaat de volume-regeling op de MiniDSP nanoAVR HDA als volwaardige volume regeling voor de audio set?
ja

- Herkent de MiniDSP nanoAVR HDA HDMI-CEC, kan ik dus de volume-slider van de Shield-tv gebruiken om de volume van de MiniDSP nanoAVR HDA te regelen?
nee, HDMI-CEC wordt niet ondersteund

wat voor HDMI uit van je TV wil je overigens gebruiken?  HDMI ARC?
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Quote from: SHFT on May  2, 2019, 10:53:22
Hoe zijn de ervaringen hier met een maskeren van slechte kamer akoestiek?

Zo'n MiniDSP met Dirac lijkt me wel interessant maar verwacht ik er misschien te veel van?
hangt af van wat de problemen zijn.  galm bv zal zelfs Dirac niets aan kunnen doen.  maar dreunen door een staande golf kan flink verbeteren.
eerst met akoestische maatregelen aan de slag, en vervolgens Dirac of gewone DSP geeft uiteraard een beter resultaat dan alleen Dirac / DSP.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Tabcam

Quote from: SHFT on May  2, 2019, 10:53:22
Hoe zijn de ervaringen hier met een maskeren van slechte kamer akoestiek?

Zo'n MiniDSP met Dirac lijkt me wel interessant maar verwacht ik er misschien te veel van?

Ik heb een harde, iets te levendige kamer. Als je eerst je luidsprekers goed opstelt en goed meet, levert Dirac vrij veel op, is mijn ervaring. Vooral op basgebied, maar ook qua fase/impulsverbetering is het mijns inziens een grote verbetering. Misschien omdat een minder vervormd signaal ook minder galm veroorzaakt?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jaaptina

#140
Na de postitieve review van Hans Beekhuyzen heb ik de MiniDSP SHD Studio besteld. De SHD Studio is een ethernet streamer met Dirac room correction. Vandaag de eerste ervaringen opgedaan. Wanneer Dirac uit staat is het verschil met mijn Sonore ultraRendu streamer niet groot. De ultraRendu lijkt wat zachter (prettiger) van klank. Dat is echter lastig vergelijken, omdat ik heen en weer naar de versterker moet lopen. Het blijft dus bij een indruk.

De SHD Studio met Dirac aan of uit vergelijken is wel makkelijk. Dat kan met de afstandbediening vanuit de stoel. De overgang is vrijwel naadloos. Vooralsnog heb ik één keer een meting gedaan en de automatische optimalisatie van Dirac gebruikt. Het verschil in bas is erg groot. Het is duidelijk dat de bas boomerig is zonder Dirac. Met Dirac is dat weg. Bij een bas heavy nummers zoals van Melanie De Biasio is het en zegen. Bij La Habanera van Yello werkt is het ook beter, maar mis ik met Dirac wel de lekkere zware pauk(?) slagen aan het begin. Soms is bas heavy wel leuk 😁.

Ook het midden gebied is anders. Ik heb monitor speakers met flinke toe in op me gericht staan. Als ik ga vergelijken klinkt het met Dirac uit haast alsof de zangers door een toeter zingen. Meer geconcentreerd in het midden en iets feller van klank. Toen ik dat merkte ben ik een koor gaan beluisteren. Daar merk je ook dat het koor in het midden bij elkaar kruipt met Dirac uit. De breedte van het klankbeeld is niet anders, maar de verdeling wel.

Ik wil nog een paar dingen proberen. 1) De werkingsgebied van Dirac beperken tot 120 of 500 Hz. 2) Een meting waarbij ik de microfoon wat verder uit het midden plaats. 3) Een meting met de speaker met minder toe in.

Dirk

ik zou (afgaand op je screenshot) iig de onderkant van je target curve wat aanpassen, want nu ben je de laagdrivers van je speaker serieus aan het pushen...om iets weer te geven wat ze niet willen/kunnen, gezien hun natuurlijke afval onder de 50Hz ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Tabcam

Ik herken veel van wat je zegt. Plaatsing is heel erg afhankelijk van hoe de speakers opgesteld staan. Altijd eerst alles zo goed mogelijk optimaliseren zonder Dirac. Is de opstelling zo goed mogelijk, dan pas gaan meten. Ik meet vaak in de late avond om zo min mogelijk achtergrondruis te hebben.

Ik heb ontdekt dat het beeld heel veel heeft met de metingen te maken heeft. Kies je stoel of sofa, wide of focussed, hoe ver verplaats je de meetmicrofoon? Ik probeer het altijd redelijk symmetrisch te houden.

Wat ik ook kan aanbevelen is meer punten op de curve aan te maken en dan de natuurlijke lijn van je speaker meer te volgen. Is sowieso verstandig voor nullen in je ruimte en kan beter impulsgedrag opleveren zonder dat je de speaker 'verDiract'.

Het voordeel van de studio is dat je vier slots hebt. Je kan dus én verschillende metingen doen én het gordijn naar beneden trekken zodat je tot iets boven de Schroederfrequentie niets meer corrigeert. En dan lekker met afstandsbediening vergelijken. :pompom:

Ik zit er zelfs met de Arcam met Dirac Live nog een studio te bestellen, alleen al omdat ik een aantal sloten mis. Ik zou graag wide voor film en focussed voor muziek willen  :coffee:.

Heb je al met Volumio gewerkt? Ben ook benieuwd naar jouw ervaringen met de Studio als streamer.



Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Ejorne

Quote from: minidsp.nl on May  2, 2019, 22:31:20
- Kan de MiniDSP nanoAVR HDA kanalen samenvoegen/uit elkaar halen?
ja, hij maakt daarvoor gebruik van een matrix mixer

   - Als in, als de MiniDSP nanoAVR HDA een 2.0 signaal binnenkrijgt, kan ik dan 2.1 uitsturen. Of wanneer de MiniDSP nanoAVR HDA een 5/7.1 signaal binnenkrijgt via hdmi, kan deze dan 2.1 uitsturen?
ja, middels de matrix mixer is elke ingang op elke uitgang te krijgen, en met de x-over filtering dus sub/sat te filteren

- Volstaat de volume-regeling op de MiniDSP nanoAVR HDA als volwaardige volume regeling voor de audio set?
ja

- Herkent de MiniDSP nanoAVR HDA HDMI-CEC, kan ik dus de volume-slider van de Shield-tv gebruiken om de volume van de MiniDSP nanoAVR HDA te regelen?
nee, HDMI-CEC wordt niet ondersteund

wat voor HDMI uit van je TV wil je overigens gebruiken?  HDMI ARC?

Bedankt voor je reactie.
Op mijn tv (panasonic plasma st50 serie) gebruik ik inderdaad hdmi-arc.
Maar tot dusver heb ik geen geluid daarover kunnen ontvangen op mijn processor. (onkyo pr-sc886)
Misschien ligt het aan mijn processor of instelingen maar ik gebruik daarom nu de opstische uitgang op de tv. Maar dat gaat met de nanoAVR niet lukken natuurlijk...

Ander puntje is hdmi-cec. Ik heb mijn Harmony one afstandbediening weer tot leven gebracht, de batterij was overleden en zat opgebold vast in de remote. Maar die is inmiddels eruit en vervangen met een nieuwe. Dus de volume kan ik dan daarmee wel bedienen. Maar wel jammer dat dit dan niet meer via de remote en/of game-controller van de Shield kan, zoals dat nu wel werkt. Want dat is toch best wel praktisch, wat je ook in de handen hebt, volume regeling is beschikbaar...


Dus misschien moet ik mijn processor maar gewoon blijven gebruiken en misschien een 'normale' miniDSP HD tussen pre en eindversterkers zetten?
Maar ja, de keten zonder een grote schakel als de onkyo processor zal wel een stuk korter en daardoor beter zijn? Of zal dit niet veel verschil maken op het te bereiken eindresultaat?

jaaptina



Quote from: TabCam on May  5, 2019, 19:00:38
Wat ik ook kan aanbevelen is meer punten op de curve aan te maken en dan de natuurlijke lijn van je speaker meer te volgen. Is sowieso verstandig voor nullen in je ruimte en kan beter impulsgedrag opleveren zonder dat je de speaker 'verDiract'.

Heb je al met Volumio gewerkt? Ben ook benieuwd naar jouw ervaringen met de Studio als streamer.

Ik ga aan de slag met curves.

Volumio gebruik ik alleen achter de schermen. Bubbleupnp op Android gebruik ik om muziek vanaf de NAS of vanaf Tidal naar Volumio te sturen. Op de NAS draait een muziek server. Volumio is dan alleen nog in gebruik als dlna renderer. Ik gebruik de library functie van Volumio en de user interface dus niet.

Groet, Jaap

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


jaaptina

Quote from: Dynky on May  5, 2019, 18:55:20
ik zou (afgaand op je screenshot) iig de onderkant van je target curve wat aanpassen, want nu ben je de laagdrivers van je speaker serieus aan het pushen...om iets weer te geven wat ze niet willen/kunnen, gezien hun natuurlijke afval onder de 50Hz ;)
Dankje, dat had ik niet gezien.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


PascalP

Quote from: minidsp.nl on November 30, 2018, 18:39:44


Voor de koopjesjagers onder ons: ik heb nog een paar zgan exemplaren van de UMIK-1 en een aantal DSP's liggen (demo's geweest), die gaan er binnenkort met flinke korting uit. Watch this space  :clapping:

Wil me binnenkort toch eens met REW gaan bezighouden en nu zou zo'n UMIK wel handig zijn, heb echter nog geen koopjes voorbij zien komen in dit topic na bovenstaand bericht :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

minidsp.nl

HDMI-ARC moet wel ondersteund worden door de HDMI hardware van de receiver. Ik lees dat die Onkyo HDMI 1.3 spreekt, en dat ondersteunt ARC dus nog niet. De nanoAVR ondersteunt t om de zelfde reden helaas ook niet.....

Een 10x10HD zou uiteraard gewoon moeten lukken, maar dan heb je idd 2 processoren achter elkaar.

Quote from: Ejorne on May  6, 2019, 10:43:52
Bedankt voor je reactie.
Op mijn tv (panasonic plasma st50 serie) gebruik ik inderdaad hdmi-arc.
Maar tot dusver heb ik geen geluid daarover kunnen ontvangen op mijn processor. (onkyo pr-sc886)
Misschien ligt het aan mijn processor of instelingen maar ik gebruik daarom nu de opstische uitgang op de tv. Maar dat gaat met de nanoAVR niet lukken natuurlijk...

Ander puntje is hdmi-cec. Ik heb mijn Harmony one afstandbediening weer tot leven gebracht, de batterij was overleden en zat opgebold vast in de remote. Maar die is inmiddels eruit en vervangen met een nieuwe. Dus de volume kan ik dan daarmee wel bedienen. Maar wel jammer dat dit dan niet meer via de remote en/of game-controller van de Shield kan, zoals dat nu wel werkt. Want dat is toch best wel praktisch, wat je ook in de handen hebt, volume regeling is beschikbaar...


Dus misschien moet ik mijn processor maar gewoon blijven gebruiken en misschien een 'normale' miniDSP HD tussen pre en eindversterkers zetten?
Maar ja, de keten zonder een grote schakel als de onkyo processor zal wel een stuk korter en daardoor beter zijn? Of zal dit niet veel verschil maken op het te bereiken eindresultaat?
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Quote from: PascalP on May  6, 2019, 22:08:53
Wil me binnenkort toch eens met REW gaan bezighouden en nu zou zo'n UMIK wel handig zijn, heb echter nog geen koopjes voorbij zien komen in dit topic na bovenstaand bericht :P
touché
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

PascalP

Quote from: minidsp.nl on May  6, 2019, 22:16:13
touché

Dus.... je snapt dat mijn volgende vraag is of je die demo's nog hebt? ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono