Yippie

Author Topic: Introductie miniDSP.nl  (Read 17010 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Roksan

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+19)
  • Total likes: 99
  • Born to run
    • Auto museum Schagen
Re: Introductie miniDSP.nl
« Reply #125 on: December 14, 2018, 08:19:48 »
Zo de eerste ervaringen zitten erop. Het opstarten was nogal een gehannes. Volumio kreeg ik niet aan het draaien. Eerst de rechten van de NAS en later bij het indexeren. Volumio is nogal kritisch wat bestanden betreft. Als je een ander bestand als muziek (flac, wav mp3 e.d.) of jpg in de map hebt staan stop het indexeren. Na een paar dagen puzzelen, draaide dat eindelijk goed. Ook spotify werkt goed. Alhoewel dat na de eerste de beste update snel voorbij was. Maar inmiddels werkt het weer in de laatste versie van Volumio en zijn ze ook nog andere plugins aan het ontwikkelen.

Een tweede probleem was dat soms tussen het schakelen van verschillende tracks soms een tik hoorbaar was. Ook dit is inmiddels opgelost. Ook had ik soms dat ik de instellingen van Dirac niet kon wegschrijven naar de Studio. En ook die is opgelost. Aan de ene kant effe vervelend dat iets niet goed werkt, maar aan de andere kant als je iets meld bij minidsp, dan wordt het echt heel snel opgelost (deze twee problemen waren binnen 24 uur opgelost).

De standaard voeding van de Studio is niet heel bijzonder. Vandaar dat ik vooraf aan Kingpin gevraagd had om een voeding te bouwen. Deze heb ik meteen vanaf het begin gebruikt. De streamer kwaliteiten zijn gewoon erg goed. Ik heb geen AB vergelijk gedaan met mijn Logitech Touch met Kingpin voeding. Maar er is niet iets in het geluidsbeeld veranderd waarvan ik denk van hé dit is nu heel veel beter of slechter geworden.

Ervaring met Dirac zijn erg positief. Een weg vinden om een goede meting te doen en daarna een goede curve te vinden wat een fijne lijn is om naar te luisteren is best wel effe een klusje, ondanks dat de software erg gebruiksvriendelijk is. Maar er zijn gewoon veel mogelijkheden.

De invloed van Dirac is erg groot! Het laag is heel veel strakker geworden. Zoals je in het plaatje kunt zien (dit was mijn eerste probeersel), is er nogal wat roomgain in de woonkamer. Doordat het laag nu zo verbeterd is, is ook meer in de muziek te horen. Het is niet zo dat er meer details weergegeven wordt, maar doordat het laag minder de overhand heeft, worden details gewoon beter hoorbaar. Eigenlijk is de conclusie, zoals zo vaak geschreven is, de akoestiek aanpakken. Alleen dat ga ik hier thuis er waarschijnlijk niet doorkrijgen.

Ik zal tzt in mijn eigen topic nog foto's en meer ervaringen plaatsen. Maar omdat ik nog steeds mijn energie moet verdelen, lukt het nog niet om aan alles toe te komen (en ik liever muziek luister, dan het forum steeds vol typ  :tongue2: ;D)
Troel SP 44 luidsprekers | Inakustik LS 1202| Denon PMA-2500NE| LG 55B6v oled TV | Logitech Touch - Kingpin voeding|

Offline solitaire

• no cure for upgraditis ... audio is an obsessive hobby
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+18)
  • Total likes: 98
  • Hinterm Horizont geht's weiter.
« Reply #126 on: December 14, 2018, 09:44:37 »
je hebt je prioriteiten goed onder controle :thumbs-up:

wel een behoorlijke steep learning curve, dit apparaat+Volumio+Dirac

maar het is het resultaat dat telt :coffee:

wat ik me wel afvraag (icm. akoestiekcorrectiesystemen in het algemeen) is hoe sterk de invloed is van de gebruikte apparatuur op de weergave, oftewel in hoeverre hoor je na het verander van alle spullen in de set (behalve natuurlijk dat waar de DSP op draait) deze veranderingen terug 

luisterse !
2ch: 3D Sonics Transparence ■ AudioInnovations First Triode ■ Trichord Orca NC ■ Rega SaturnR ■ TelluriumQ Black / EupenEMC pc ■ Synergistic MiG / AmCan VSI & DIY audiorack  
PC: Infinity InfiniTesimal RS0.1 ■ Pioneer M22 ■ Questyle CMA400i ■ Shure SRH940 ■ Shunyata VenomUSB / div. vintage LS-kabels / Belden8402 Yazaki-san / Wireworld pc ■ SolidAir Ukishima
TV: MonitorAudio Mass10 & Sunfire HRS8 + AntiMode ■ NAD C338 ■ Oppo 101 & 93 ■ Samsung UE46F8000 ■  NVA LS3 & SC / Audioquest Pearl HDMI

Offline minidsp.nl

• DSP's voor iedereen
  • HT forum sponsor
  • Junior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 3
  • minidsp.nl
    • de minidsp webshop
« Reply #127 on: December 14, 2018, 11:10:14 »
Zo de eerste ervaringen zitten erop.....
Goed bezig!   Dat zal ook qua overall klank wel verschil maken, 3dB correctie in het midden.

De firmware updates volgen elkaar snel op nu, wat dat betreft ben ik wel blij dat de grote roll-out ietwat langer duurde, zo is het product dat ik nu kan leveren een stuk beter al. Maar als ik zo de reacties van "devteam" op t minidsp.com forum lees volgen er nog wel een paar updates voor het pasen is.  Ik zal hoe dan ook direct voor ik verzend de meest recente firmware er op zetten.

Er staan ondertussen een stapel door FedEx gebrachte dozen achter de voordeur  :pompom: dus nadat ik eindelijk de webshop heb bijgewerkt (niet m'n favo deel van DSP's verkopen) ga ik zelf ook eens spelen  :D

Een vraag: welke streaming diensten gebruiken de HTForrummers? Spotify neem ik aan de meeste wel, maar wat verder?  Qobuz? Roon?  En in hoeverre wil je dat over je set met de SHD er in gebruiken?   Persoonlijk gebruik ik Spotify alleen op de PC voor het beluisteren van nieuwe albums, die ik als ik ze goed vindt op vinyl of in hires op Qobuz koop.

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo | www.minidsp.nl

Offline activ

« Reply #128 on: December 14, 2018, 11:54:10 »
Spotify, en Roon inclusief Tidal via Roon vindt ik de belangrijkste diensten.

Offline doorofnight

• Total likes: 174
  • Weest allen vrolijk en blij, hup hup hup ook Gij
« Reply #129 on: December 14, 2018, 11:56:14 »
qobuz.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Lyngdorf TDAI 2170 +SDA2400, DALI Euphonia MS4, 4X JL Audio E112 subwoofers, Daphile Intel-NUC SSD streamer, MiniDSP2x4HD

Offline Roksan

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+19)
  • Total likes: 99
  • Born to run
    • Auto museum Schagen
« Reply #130 on: December 26, 2018, 19:39:41 »
Goed bezig!   Dat zal ook qua overall klank wel verschil maken, 3dB correctie in het midden.

De firmware updates volgen elkaar snel op nu, wat dat betreft ben ik wel blij dat de grote roll-out ietwat langer duurde, zo is het product dat ik nu kan leveren een stuk beter al. Maar als ik zo de reacties van "devteam" op t minidsp.com forum lees volgen er nog wel een paar updates voor het pasen is.  Ik zal hoe dan ook direct voor ik verzend de meest recente firmware er op zetten.

Er staan ondertussen een stapel door FedEx gebrachte dozen achter de voordeur  :pompom: dus nadat ik eindelijk de webshop heb bijgewerkt (niet m'n favo deel van DSP's verkopen) ga ik zelf ook eens spelen  :D

Een vraag: welke streaming diensten gebruiken de HTForrummers? Spotify neem ik aan de meeste wel, maar wat verder?  Qobuz? Roon?  En in hoeverre wil je dat over je set met de SHD er in gebruiken?   Persoonlijk gebruik ik Spotify alleen op de PC voor het beluisteren van nieuwe albums, die ik als ik ze goed vindt op vinyl of in hires op Qobuz koop.

Inmiddels al ermee kunnen spelen?
Ik heb vooral lekker veel geluisterd. Ben erg blij met deze streamer en Dirac.
Troel SP 44 luidsprekers | Inakustik LS 1202| Denon PMA-2500NE| LG 55B6v oled TV | Logitech Touch - Kingpin voeding|

Offline minidsp.nl

• DSP's voor iedereen
  • HT forum sponsor
  • Junior member
  • Total likes: 3
  • minidsp.nl
    • de minidsp webshop
« Reply #131 on: December 26, 2018, 21:37:07 »
Goed te horen.  Ik heb zelf er nog niet mee kunnen spelen, ik was de hele vorige week geveld door griep..  Maar ik zou er de komende week lekker tijd voor moeten hebben. Ik ga zelf een Studio gebruiken, wat meteen de kans geeft om de BOTW voeding aan de tand te voelen.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo | www.minidsp.nl

Offline snikkeltje

• full member
  • Total likes: 0
  • Want a balloooon?
« Reply #132 on: February 5, 2019, 14:00:44 »
De SHD lijkt mij een fraai apparaat voor bijvoorbeeld een 2.2 stereo setup. Ondertussen al wat meer bediening- en luisterervaring met het apparaat?
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

Offline sandervg

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Total likes: 7
  • Goede sound is mooi, goede muziek geweldig!
« Reply #133 on: March 12, 2019, 21:34:01 »
Ik wil de MiniDSP gebruiken voor mijn HT ruimte. Maar daarvoor moet ik met REW pink noise bestanden kunnen genereren in surround (dus voor 6 kanalen) zodat ik die één voor één kan afspelen over het betreffende kanaal en een meting kan verrichten. Ik krijg het maar niet voor elkaar. Ding blijft alleen maar keuze geven uit L en R kanaal.
Audio Note - 47 Labs - Squeezebox - Pel