Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

minidsp.nl

De eerste levering, die nu dus direct vanuit Minidsp HongKong gedaan wordt, is een zgn early bird levering: een kleine batch die daarom alleen direct vanuit HongKong geleverd wordt.  Bij de volgende (grotere) productie runs worden ze ook aan de dealers uitgeleverd.  Zodra ik daar meer details van weet, zijn jullie de eerste die t horen.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Roksan

Heb jij toevallig al eentje voor jezelf binnen? Ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Mijn handen jeuken om er eentje rechtstreeks te bestellen. Alleen het risico voor invoerrechten en BTW dat erover betaald moet worden vind ik het niet waard om ongeduldig te zijn.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

minidsp.nl

nee zelfs dat niet.  echt testen lukt me nu toch niet omdat m'n servertje waar mn muziek op staat tijdelijk buiten gebruik is wegens dode systeemschijf, dus ook ik heb nog ff geduld.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Roksan

En de prijs in Amerika van de studio versie is nu ook bekend. 899 USD

https://www.minidsp.com/products/streaming-hd-series/shd-studio
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

minidsp.nl

Zoals ook te lezen op t minidsp.com support forum, krijgen de dealers de SHD pas "Q4", ons geduld wordt helaas nog wat langer op de proef gesteld.

PS: minidsp.com zit uiteraard net als het hoofdkantoor in Hong Kong, het is niet Born in the USA dus ;)
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Roksan

Quote from: minidsp.nl on September  5, 2018, 09:49:34
Zoals ook te lezen op t minidsp.com support forum, krijgen de dealers de SHD pas "Q4", ons geduld wordt helaas nog wat langer op de proef gesteld.

PS: minidsp.com zit uiteraard net als het hoofdkantoor in Hong Kong, het is niet Born in the USA dus ;)

Ik had inmiddels ook al bericht van ze gehad hierover. Jammer dat we zolang moeten wachten. Misschien toch maar rechtstreeks bestellen
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

minidsp.nl

Ik snap t compleet.  Ik baal hier zelf ook van, maar sta helaas met lege handen.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Roksan

Quote from: minidsp.nl on September  5, 2018, 10:11:32
Ik snap t compleet.  Ik baal hier zelf ook van, maar sta helaas met lege handen.

Ik had hem graag bij je besteld. Maar zojuist toch maar rechtstreeks gedaan (de Studio). Ik gok dat er ongeveer zo'n 215 euro bijkomt aan BTW en invoerrechten. Als die binnen komt, zal ik zeker mijn ervaringen delen!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

minidsp.nl

Ik kan je niets anders dan gelijk geven, geduld is zwaar "overrated" ;)   ik kijk uit naar je bevindingen.

Invoerrechten zouden maar een paar % moeten zijn, wel komt er ook altijd nog de €10-15 service kosten van de koerier bij voor het inklaren. 
En het bedrag (zowel BTW als invoerbelasting) wordt berekend over de totaal factuur, dus inclusief verzenden.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

vergeerr72

Ik ben ook erg benieuwd wat de shd studio gaat kosten.  Benieuwd of er ook een versie komt met alleen de streamer en dsp, die hoofdtelefoon versterking en volume regeling is mijn inziens overbodig.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Roksan

Quote from: vergeerr72 on September  7, 2018, 00:26:03
Ik ben ook erg benieuwd wat de shd studio gaat kosten.  Benieuwd of er ook een versie komt met alleen de streamer en dsp, die hoofdtelefoon versterking en volume regeling is mijn inziens overbodig.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Dat is de studio versie. De "gewone" heeft ook nog een dac en voorversterker
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

vergeerr72

Quote from: Roksan on September  7, 2018, 06:40:51
Dat is de studio versie. De "gewone" heeft ook nog een dac en voorversterker
De Studio versie moet nu toch ook een dac hebben voor de hoofdtelefoon?

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Roksan

Quote from: vergeerr72 on September  7, 2018, 08:02:04
De Studio versie moet nu toch ook een dac hebben voor de hoofdtelefoon?

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Ja dat is waar, maar ik verwacht dat dit een eenvoudige oplossing is. De Studio heeft verder geen analoge uitgangen. Maar het is misschien wel een goede vraag voor minidsp?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

vergeerr72

Was hij nog iets simpeler van opzet geweest en had de prijs kunnen drukken.
Quote from: Roksan on September  7, 2018, 08:05:13
Ja dat is waar, maar ik verwacht dat dit een eenvoudige oplossing is. De Studio heeft verder geen analoge uitgangen. Maar het is misschien wel een goede vraag voor minidsp?

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Roksan

Quote from: vergeerr72 on September  7, 2018, 08:10:10
Was hij nog iets simpeler van opzet geweest en had de prijs kunnen drukken.
Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Ik vind dat ze de prijs tov van de DDRC-22D (was 799 nu 729 USD) netjes gehouden hebben. Hoop alleen dat de streamer van een beetje goede kwaliteit is.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

vergeerr72

Hopelijk presteert hij op het niveau van een Nad M50 of Metrum Ambre, wellicht met een betere voeding erop. Dan is het precies waar ik naar op zoek ben. Reviews maar afwachten.
Quote from: Roksan on September  7, 2018, 08:24:14
Ik vind dat ze de prijs tov van de DDRC-22D (was 799 nu 729 USD) netjes gehouden hebben. Hoop alleen dat de streamer van een beetje goede kwaliteit is.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

minidsp.nl

Quote from: minidsp.nl on September  5, 2018, 09:49:34
Zoals ook te lezen op t minidsp.com support forum, krijgen de dealers de SHD pas "Q4", .....
er wordt nu gewerkt naar midden Q4 beschikbaar voor dealers, dus dan heb ik ze hopelijk op tijd voor Sint in huis.

geeft me ook wat tijd om eens te kijken naar een leuke audiofiele voeding als optie.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

mijkie

t blijft verdacht stil in deze hoek .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Roksan

Quote from: mijkie on October 13, 2018, 09:29:57
t blijft verdacht stil in deze hoek .....

Klopt, want de Studio versie is nog niet leverbaar. Ze verwachten dat ze volgende week gaan versturen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

mijkie

zat eigenlijk op een maatje groter te wachten  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

minidsp.nl

ja, ik heb helaas nog geen update van de leverdata.

wel zal ik binnenkort als optie een betere voeding aan kunnen bieden.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

 :pompom: Eindelijk!  :pompom: Volgende week gaan er een paar SHD's mijn kant op. Helaas letterlijk "een paar" (van elk, dat dan weer wel), meer kreeg ik nu niet los zo vlak voor de kerst.  1 is al tijdelijk gereserveerd voor een review door een journalist (als die publiceert horen jullie t uiteraard wel), en die zal ik zelf ook eens aan de tand voelen.
Prijzen...   vroeg iemand om prijzen?  De gewone SHD is heb ik voor de introductie op €1475 staan, de SHD Studio op €999 (m'n vader had dat een Hema prijsje genoemd).

Quote from: minidsp.nl on October 13, 2018, 23:21:43
wel zal ik binnenkort als optie een betere voeding aan kunnen bieden.
Ja, dat is de bekende SBooster BOTW geworden, we zijn dealer van SBooster nu.  :coffee:  De 12-13V @3A versie is degene die voor onze producten geschikt is. Straks in de shop (moet nog even puzzelen hoe opties toe te voegen).   
https://www.lookenlisten.nl/sbooster/voedings-upgrades/sbooster-botw-pp-eco-mkii-12v-13v.html
Ik had ook nog de Vbus² getest, maar die is helaas niet compatibel met de USB receiver in de MiniDSP's

Komende week werk ik de shop wel bij.

Voor de koopjesjagers onder ons: ik heb nog een paar zgan exemplaren van de UMIK-1 en een aantal DSP's liggen (demo's geweest), die gaan er binnenkort met flinke korting uit. Watch this space  :clapping:
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Quote from: Roksan on October 13, 2018, 09:38:47
Klopt, want de Studio versie is nog niet leverbaar. Ze verwachten dat ze volgende week gaan versturen.
Heb jij 'm al binnen ondertussen?
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Roksan

Quote from: minidsp.nl on November 30, 2018, 18:44:00
Heb jij 'm al binnen ondertussen?

Ja ik heb hem eindelijk binnen (2 weken).  999 voor de studio is een mooie prijs. Als ik geweten had dat het zo lang geduurd had met rechtstreeks bestellen, had ik hem toch zeker bij jou gekocht.

Het was even lastig om Volumio aan de praat te krijgen met mijn nas. Maar dat is uiteindelijk gelukt. Verder heb sinds vandaag een voeding gemaakt door kingpin. Dat doet heel veel goed!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO