Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

Helder! Ik wist niet dat het .1 kanaal toegevoegd werd omdat er zoveel discussies zijn over ofwel high level ofwel low level ofwel beide aansluiten, maar daar zal ik je topic niet voor misbruiken.
Tijd voor een powerbuy? :lookaround:

minidsp.nl

is geen misbruik hoor, relevante vragen voor het goed toepassen van een DSP.

PS: je had m'n edit gelezen over dat je niet alleen de fronts LARGE moet zetten, maar ook de sub op NONE, alleen dan doet je receiver het .1 kanaal toevoegen aan de fronts (staat op de vorige bladzijde, en je had geloof ik al gelezen toen ik de aanpassing deed)
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Dirc

Quote from: minidsp.nl on May 23, 2018, 21:59:30
is geen misbruik hoor, relevante vragen voor het goed toepassen van een DSP.

PS: je had m'n edit gelezen over dat je niet alleen de fronts LARGE moet zetten, maar ook de sub op NONE, alleen dan doet je receiver het .1 kanaal toevoegen aan de fronts (staat op de vorige bladzijde, en je had geloof ik al gelezen toen ik de aanpassing deed)

Jazeker, al wordt dat in een ander topic betwijfeld naar aanleidig van de vraag waarom je dan je sub lfe aan zou sluiten als je een dsp hebt.

Quote from: minidsp.nl on May 23, 2018, 22:00:13
ik luister.....

Heb er wel eens eerder een georganiseerd voor kabels. Wie weet kunnen we een keer een leuke dsp actie doen....

minidsp.nl

Quote from: Dirc on May 23, 2018, 22:23:39
Jazeker, al wordt dat in een ander topic betwijfeld naar aanleiding van de vraag waarom je dan je sub lfe aan zou sluiten als je een dsp hebt.
echt 100% zeker dat het bij alle sets op deze manier werkt heb ik niet uiteraard, hopelijk kan je handleiding helderheid geven
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

En voor wie het zich afvroeg: nee wij gaan je niet spammen dat het bijna 25 mei is en we onze 10 bladzijden privacyregelement hebben aangepast :D  dat blijft erg simpel: we bewaren alleen wat nodig is voor je bestelling (en wat de belastingdienst van ons verlangt), en zullen dat aan niemand anders verstrekken behalve uiteraard aan de pakketdienst die je bestelling komt brengen. 
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

RvD

https://www.minidsp.com/products/streaming-hd-series/shd-series

Mooie nieuwe producten misschien is hier een powerbuy samen met de rest van het assortiment mogelijk.  :angel:
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

minidsp.nl

ja, dat is echt een prachtige aanvulling op t assortiment, zodra ik meer weet horen jullie het ook.  (ja, bij minidsp zijn ze erg goed in het onder de pet houden van nieuwe producten, ook de dealers moeten geduldig afwachten op het persbericht)
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Roksan

Ben heel benieuwd wat deze gaat kosten. Hopelijk heb je een mooie introductie aanbieding.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

mijkie

Al een prijs bekend van de DDRC-24 ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DofN

Omdat mijn Lyngdorf RP 2 bultjes (rond 27 & 48Hz) niet weggepoetst kreeg, heb ik een minidsp 2x4HD bij minidsp besteld. Prima communicatie en werd snel geleverd.

Heb de boel nu al een paar weken geleden ingeregeld en ben uitermate tevreden.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dirc

Inregelen te doen voor een leek?

DofN

Ja, ik ben ook een leek. Je hebt wel een meetmicrofoon nodig en een beetje verstand van bijv. REW.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dirc

Mijn sub is onderweg. Minidsp is de volgende stap

minidsp.nl

Quote from: mijkie on June  2, 2018, 05:27:32
Al een prijs bekend van de DDRC-24 ?
De meerprijs tov de 2x4HD is €250 voor de Dirac Live licentie. En je hebt een UMIK-1 nodig om Dirac in te regelen.
(ik zal t binnenkort in de shop zetten, was ik helemaal vergeten)


Btw: als je niet bang bent zelf de firmware te upgraden, dan kan je de NL belastingen besparen en de upgrade op de minidsp.com site bestellen om zelf je 2x4HD om te zetten in een DDRC-24. Heeft geen invloed op garantie of service uiteraard.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Roksan

Quote from: minidsp.nl on May 27, 2018, 15:36:27
ja, dat is echt een prachtige aanvulling op t assortiment, zodra ik meer weet horen jullie het ook.  (ja, bij minidsp zijn ze erg goed in het onder de pet houden van nieuwe producten, ook de dealers moeten geduldig afwachten op het persbericht)

Nog geen nieuws?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

minidsp.nl

Quote from: Roksan on June 15, 2018, 15:56:03
Nog geen nieuws?
helaas, van een zwitserse bank hoor je nog meer ;)

wel is de product brief (folder) beschikbaar, maar die vertelt niets extra tov de pagina op de site
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Roksan

#92
Ik zie nu op de website half juli en augustus. Geldt dat ook voor in NL?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

minidsp.nl

Quote from: Roksan on June 26, 2018, 12:42:44
Ik zie nu op de website half juli en augustus. Geldt dat ook voor in NL?
zal wel wat later worden, afhankelijk van de beschikbare aantallen en in welke volgorde er uitgeleverd gaat worden. plus de transporttijd uiteraard.
ik ben zelf al aan t passen en meten hoe ik 'm in de woonkamer in t rek ga krijgen
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Roksan

Quote from: minidsp.nl on July  2, 2018, 23:21:48
zal wel wat later worden, afhankelijk van de beschikbare aantallen en in welke volgorde er uitgeleverd gaat worden. plus de transporttijd uiteraard.
ik ben zelf al aan t passen en meten hoe ik 'm in de woonkamer in t rek ga krijgen

Nu nog even afwachten wat ze gaan kosten. Hopelijk is de versie zonder dac betaalbaar (rond de 1000 euro). Dan ga ik er zeker eentje bestellen
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

minidsp.nl

ik ben ook benieuwd, ze weten daar de spanning wel op te bouwen  :D

De user manual is overigens (voorlopige versie) beschikbaar, zie https://www.minidsp.com/images/documents/SHD%20Series%20User%20Manual.pdf
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Roksan

Is er al wat meer (prijs) info bekend?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

minidsp.nl

Quote from: Roksan on July 17, 2018, 20:51:30
Is er al wat meer (prijs) info bekend?
Helaas nog niet


Quote from: minidsp.nl on July  2, 2018, 23:21:48
ik ben zelf al aan t passen en meten hoe ik 'm in de woonkamer in t rek ga krijgen
dat zal wel de studio versie worden, past mooi op m'n zelfbouw DAC
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Roksan

Een update van het minidsp forum voor de SHD serie

QuoteYes, indeed some great updates as we've now received few boards from our manufacturer. Everything else is in order.
We're hoping to put the SHD on the shopping cart by next week. Stay tuned!

DevTeam
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Eerste prijs van versie met DAC is bekend: 1199 dollar. Valt mij mee. Nu nog even de versie zonder DAC afwachten.

https://www.minidsp.com/products/shd-series/shd-detail

Al enig idee wanneer in NL geleverd kan worden?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO