Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

#25
Super, helemaal duidelijk nu, dank je!  :thumbs-up:

Sailor Jan

Ik heb ook bij jullie besteld :pompom:

Met 2 subwoofer inputs en 2 subwoofers heb ik dus de "2 Way Advanced" of <minder logisch> "Stereo Graphic EQ".

Ik zou alleen niet weten of "2x4 Advanced" ook mogelijk is om  beide subs apart in te stellen.

100% zeker niet de 4 Way advanced.
Wees lief voor jezelf

martien

Leveren jullie ook de; minidsp DDRC-24?

minidsp.nl

Quote from: Sailor Jan on December 12, 2016, 19:07:07
Ik heb ook bij jullie besteld :pompom:
Dank je.

Quote from: Sailor Jan on December 12, 2016, 19:07:07Met 2 subwoofer inputs en 2 subwoofers heb ik dus de "2 Way Advanced" of <minder logisch> "Stereo Graphic EQ".
Ik zou alleen niet weten of "2x4 Advanced" ook mogelijk is om  beide subs apart in te stellen.
100% zeker niet de 4 Way advanced.
Je wil een advanced plugin, alleen daarmee kan je custom biquads instellen, en die kunnen zeer behulpzaam zijn. Een graphic eq is leuk voor t retro gevoel, maar verder zou ik geen reden kunnen bedenken waarom je die zou kiezen boven een parametrische eq.  En met 2 ingangen idd de 2way adv of de 2x4 advanced, beide laten je de 2 subs separaat instellen en kunnen met 2 bronnen overweg; de 4way advanced heeft maar 1 input.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Quote from: martien on December 12, 2016, 20:27:02
Leveren jullie ook de; minidsp DDRC-24?
Die is te leveren, zodra ik de voorraad 2x4HD weer is aangevuld.  Ik moet even rekenen voor de prijs van de Dirac upgrade.

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Sailor Jan

Quote from: minidsp.nl on December 12, 2016, 22:54:09
Dank je.
Je wil een advanced plugin, alleen daarmee kan je custom biquads instellen, en die kunnen zeer behulpzaam zijn. Een graphic eq is leuk voor t retro gevoel, maar verder zou ik geen reden kunnen bedenken waarom je die zou kiezen boven een parametrische eq.  En met 2 ingangen idd de 2way adv of de 2x4 advanced, beide laten je de 2 subs separaat instellen en kunnen met 2 bronnen overweg; de 4way advanced heeft maar 1 input.

Bedankt!

Ik ga beide nog wel even bekijken! Denk dat de 2x4 Advanced het gaat worden!
Wees lief voor jezelf

Witalik

Voor een single subwoofer afstelling is die 2way advanced 21 toch goed ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Sailor Jan

Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat een bestelling verzonden wordt?
Wees lief voor jezelf

minidsp.nl

Quote from: Witalik on December 13, 2016, 17:03:04
Voor een single subwoofer afstelling is die 2way advanced 21 toch goed ?
ja hoor

Quote from: Sailor Jan on December 13, 2016, 20:50:11
Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat een bestelling verzonden wordt?
Meestal de volgende dag, maar soms door omstandigheden een dag langer. Als het goed is krijg je een bericht vanuit de shop als je bestelling is aangemeld bij de verzender (meestal DPD of tante PostNL), en nog een als die daadwerkelijk vertrokken is.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

martien

Heb je een idee wanneer de 2x4HD weer op voorraad is bij jullie?
En wat de kosten zijn voor de dirac upgrade?

minidsp.nl

Ik hoop dat de 2x4HD er dit jaar nog is, maar helemaal zeker weet je de transporttijd helaas nooit aan het einde van t jaar.  Prijs van de upgrade volgt later.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Erwin.VL

Als ik had geweten dat er een dealer zou komen had ik bij jou gekocht!

Ik heb twee 4x10 HD nog in de doos. Ik wil er 3 LCR speaker mee actief tri-ampen. Maar ik wacht tot de elektriciteit in mijn nieuwbouw degelijk werkt vooraleer ik de apparatuur naar daar sleep.
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

minidsp.nl

Quote from: Erwin.VL on January  5, 2017, 12:00:25
Ik heb twee 4x10 HD nog in de doos. Ik wil er 3 LCR speaker mee actief tri-ampen. Maar ik wacht tot de elektriciteit in mijn nieuwbouw degelijk werkt vooraleer ik de apparatuur naar daar sleep. 
da's een mooi project, hou ons op de hoogte van de voortgang
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Zo, net een onopvallende maar belangrijke upgrade van de webshop doorgevoerd: we hebben nu ons eigen SSL certificaat, waardoor het vertrouwde groene slotje in de browserbalk staat. 
De shop werkte altijd al secure met https, maar onder het certificaat van de hosting firma waardoor het groene slotje wegbleef. Nu met ons eigen certificaat staat het toch net wat beter :)
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Maikel_audionerd

Quote from: minidsp.nl on January 28, 2017, 13:34:53
Zo, net een onopvallende maar belangrijke upgrade van de webshop doorgevoerd: we hebben nu ons eigen SSL certificaat, waardoor het vertrouwde groene slotje in de browserbalk staat. 
De shop werkte altijd al secure met https, maar onder het certificaat van de hosting firma waardoor het groene slotje wegbleef. Nu met ons eigen certificaat staat het toch net wat beter :)
Netjes geregeld, complimenten  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

take5

#41
Ik zou ook graag eens kijken wat room corection hier doet.. maar zie met al die apparaatjes door de bomen het bos niet meer! Wat heb ik nodig voor een stereo set-up?

Ik gebruik een Auralic Aries Mini in combinatie met een PS Audio Nuwave DAC.
De DDRC-22 lijkt voor stereogebruik bedoeld(toch, of zijn er andere opties?) maar er zijn 3 versies met verschillende in- en uitgangen. Heeft dit puur te maken met de plek in de keten waar je het apparaat wilt gebruiken? In mijn geval bijvoorbeeld, zou ik kunnen kiezen voor de digitale versie tussen streamer en DAC, of de analoge versie tussen DAC en voorversterker? Maakt het uit? Of de derde (DA) versie na de streamer, met als bijkomend voordeel dat ik de huidige DAC zou kunnen wegdoen?

Is het ook mogelijk om eerst alleen de meetmicrofoon te kopen, zodat ik daar eerst mee kan kijken hoe het met de akoestiek gesteld is hier?

minidsp.nl

#42
Je hebt een vrij sjieke DAC, tenzij je niet tevreden bent (of de DAC wil verkopen om budget te genereren), dan zou ik een digitaal in & uit product kiezen, zodat je geen overbodige AD en DA omzettingen hebt.  [edit]wat voor bron materiaal heb je?  zit daar DSD tussen?

De DDRC-22 is stereo Dirac inderdaad. Meerkanaals is er of de DDRC-88 (analoog in en uit) of de nanoAVR DL (8 kanaals digitaal in en uit over HDMI).
Als je zonder Dirac aan de slag wil, is de keuze nog wat ruimer, bv de nanodigi of de 4x10HD.

Quote from: take5 on June 24, 2017, 12:19:45Is het ook mogelijk om eerst alleen de meetmicrofoon te kopen, zodat ik daar eerst mee kan kijken hoe het met de akoestiek gesteld is hier?
uiteraard.

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Speciaal voor de zelfbouwers onder ons, hebben we nu ook een 2 tal zeer mooie subwoofers in de shop staan:
https://www.minidsp.nl/zelfbouw/subwoofers/

Een 10" en een 12" ,  beide van CSS. Beide behoren tot de top in hun klasse, met alles wat je van een serieuze sub mag verwachten.

En voor de twijfelende zelfbouwer: als je hulp nodig hebt bij het ontwerp van je sub, ook dan ben je bij ons aan het goede adres.

De passende inbouwversterkers (ICE-Power met DSP) hadden we al in de shop staan, maar voor de duidelijkheid nog ff de link:
https://www.minidsp.nl/zelfbouw/inbouw-versterkers/





de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

Ik krijg per mail ( verkoop@minidsp.nl) geen contact (emails worden teruggestuurd) en telefonisch werd er laatst niet opgenomen. Heb het ook nog niet vaak geprobeerd en nu is het weekend.

Ik zag dat de bedrijfslocatie een woonhuis is dat te koop staat op funda. Omdat ik niet graag geld over maak naar een webshop zonder keurmerk en zonder fysieke winkel, maar wel weet dat al vele tevreden klanten me voor gingen, wil ik weten of het mogelijk is om achteraf te betalen na levering, of dat er toch een fysiek verkooppunt is? Want zo ga ik het niet doen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minidsp.nl

Bedankt @doorofnight dat je het hier even meldt.  Wel vreemd van die bouncende mail, ik krijg gewoon mail binnen op dat adres (net nog even getest); wat was de foutmelding die je kreeg? De telefoon kan ik soms niet opnemen, als het goed is kom je dan in het voicemail systeem terecht, ja toch?  En wat betreft Funda: ons huis staat niet te koop, dat is nummer 6 aan de overkant (aanrader, je krijgt echt fantastische overburen  :D ). Maar je conclusie dat we de webshop vanuit een woonadres runnen is helemaal correct, voor een echte winkel is de markt helaas te klein.

Achteraf betalen biedt onze payment provider niet aan helaas, maar als je wat extra zekerheid wenst, dan kan je bijvoorbeeld met PayPal of creditcard betalen. Daarnaast sta je tegenwoordig als consument erg sterk bij kopen op afstand. Of je gaat naar bijvoorbeeld Speaker & Co in Haarlem, Speakerland in Oss of Speakerkits in Dordrecht, die hebben onze producten ook, en dat zijn echte "bricks & mortar" winkels.

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

Goede buren is een zegen, idd!

Dit is de melding:


This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

       verkoop@minidsp.nl





Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews07.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews16.kpnxchange.com
Arrival-Date: Sat, 24 Feb 2018 19:10:28 +0100

Final-Recipient: rfc822;verkoop@minidsp.nl
Action: failed
Status: 5.6.1
Diagnostic-Code: smtp;554 5.6.1 Body type not supported by Remote Host


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Leeuwarden

Voor wat het waard is: dit is een uiterst betrouwbare verkoper. Zelf zaken mee gedaan, goede ervaring.


DofN

#49
Nou, even rondgekeken naar minidsp verkopers. Ze zitten voor mij ver weg in vage pandjes. Dan kan ik me maar beter wenden tot een verkoper in de buurt van Rotterdam die goed bekend staat :)

Alvorens over te gaan tot aanschaf een vraagje.. Welke miniDSP moet ik hebben?

Ik heb twee analoge uitgangen, een versterker met instelbare filters, crossovers en digitale volumeregelingen per kanaal (analoog, digitaal, luidsprekerklemmen). Ik wil de miniDSP alleen gebruiken voor de subs. Het analoge singaal uit de versterker naar de minidsp is dus al gefilterd. Time-allignment los ik ook op in de versterker.

De bedoeling is om met twee analoge uitgangen twee sets met twee subs te maken (4 in totaal). Links en Rechts misschien in de toekomst voor/achter (dan moet ik wel delays instellen via de minidsp). Ik wil geen concessie doen in geluidskwaliteit, ook niet in het analoge domein van 20 tot 80-100Hz. Het signaal voor de fronts filter ik in de versterker al naar andere kanalen en gaat niet via de miniDSP.

Ik wil iedere sub afzonderlijk instellen en ik wil geen consessie doen in geluidskwaliteit. Kan ik het beste de MiniDSP 2x4 hebben, of toch de MiniDSP 2x4HD?




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software