Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

minidsp.nl

MiniDSP zal voor velen hier geen vreemde zijn, deze DSP's worden immers al 6 jaar lang in Nederland verkocht door Juoigâ. Omdat het miniDSP producten programma steeds meer uitbreidde richting mooie kant&klare "in-a-box" DSP's, hebben we besloten om daarvoor, naast de verkoop van kits via de bekende zelfbouw winkels, een webshop op te zetten: www.minidsp.nl   En omdat veel van die mooie "in-a-box" producten zeer geschikt zijn voor de HT, was het niet meer dan logisch om HTForum te sponsoren.

Een korte introductie van een miniDSP is en kan:

Welke producten levert minidsp.nl dan zoal?  Enkele voorbeelden:

De miniDSP 2x4, het origineel waar het allemaal mee begon.

1 of 2 kanalen in, 4 kanalen uit. Niet alleen geschikt voor stereo gebruik, maar ook zeer geschikt voor integratie van (multi) subwoofer(s)
Ook verkrijgbaar als 2x4 HD met een krachtiger DSP, digiaal in (optisch en USB), en upgradebaar naar Dirac Live.

De nanoAVR, de serie HT processoren.

Input via HDMI, output of HDMI of 8 kanaals analoog. Matrix route voor in naar uit, bas management, correcties, etc. Met app te bedienen vanaf telefoon of tablet (zowel iOs als Android)
Ook in Dirac Live versie verkrijgbaar voor de ultieme "room correction".

De 10x10HD, de analoge 8 kanaals DSP.

8 kanaals (of 2 kanaals voor de 4x10HD) analoog in (plus nog 2 kanaals digitaal) en 8 kanaals uit.

Voor het goed instellen van de DSP is een goede meetmicrofoon nodig, en die heeft miniDSP in 2 uitvoeringen.

De UMIK-1 met USB interface voor aan de PC of Mac, de PMIK-1 voor op de telefoon of tablet.  Beide zijn individueel gecalibreerd.

Op de website staan meer producten en verdere info. Ook komt er een blog waar toepassingen verder worden uitgewerkt.
Heb je daarnaast nog vragen/opmerkingen: plaats ze hier op dit mooie forum, dat is de beste plek want miniDSP het hart van miniDSP is een groep enthousiaste engineers die hand in hand met de audio / HT community bouwen aan flexibele en innovatieve producten.

Om de start als forum sponsor te vieren, is er de hele maand augustus 5% korting voor de leden van HT Forum.  Gebruik hiervoor in de shop de kortingscode "HTForumIntro" (zonder de "").












de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

chansig

#1
Welkom....ik gebruik zelf, al een tijdje, de 4x10 met veel plezier.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Quote from: chansig on August  1, 2016, 19:11:09
Welkom....ik gebruik zelf, al een tijdje, de 4x10 met veel plezier.

Gr. Hans

Idem maar dan zonder Gr. Hans :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

TornadoGo

Goeie stap Henk Jan! Mooie producten voor een nette prijs.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

holco

Hier ook een gebruiker van de fraaie DDRC-88A inclusief de DDRC-88BM upgrade, mooi spul met veel mogelijkheden  8)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

morca

Mooi stap als sponser.
Ik zal dit topic vd toevoegen aan het meettopic als zijnde waar de mini dsp en umiks aan te schaffen   ;)

holco

Mis trouwens wel de DDRC-88A op jullie site, heeft dat een rede?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

minidsp.nl

Bedankt voor de vriendelijke woorden.

Quote from: morca on August  1, 2016, 20:49:19
Ik zal dit topic vd toevoegen aan het meettopic als zijnde waar de mini dsp en umiks aan te schaffen   ;) 
bedankt!

Quote from: holco on August  2, 2016, 19:46:22
Mis trouwens wel de DDRC-88A op jullie site, heeft dat een reden? 
Die hebben we (nog) niet op de plank liggen, volgt later.
Voor deze, en andere miniDSP producten die niet op onze site staan, vraag het gewoon, in principe leveren we alles van miniDSP
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

brt

ik gebruik nu een paar maanden met plezier de Nano digi, wat ik me afvroeg: is er ook software / plugin op te installeren van Dirac?
Line Magnetic LM219IA | Focal Sopra 1 | Sonnet Morpheus | Innuos ZENith MK2

minidsp.nl

Dat zal niet gaan helaas, Dirac vereist een andere processor.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Bestellen vanuit België is nog wat makkelijker geworden: naast betaalmethodes Bancontact en Belfius, kan je nu ook de KBC/CBC-betaalknop gebruiken.

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

chansig

Hebben jullie de 2x4 balancend ook en wat zou die dan moeten kosten?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

minidsp.nl

De boxed 2x4 balanced (€166) is op het moment uitverkocht, ik heb nu nog wel een kit liggen (€140)
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Witalik

Word de 2x4 boxed bij jullie geleverd met kabels ? Heb hem laatst bij Speaker en Co besteld. Alleen zit hier niks bij qua bekabeling of voeding. Wel een code voor de plugin software dat wel.

Heb nog een 1mtr RCA kabeltje nodig en dan kan ik er ook mee gaan spelen.

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

minidsp.nl

De 2x4 wordt standaard geleverd met USB kabel en zonder voeding.  In het verleden werd er wel een enkele stereo RCA mee geleverd, maar tegenwoordig dus niet meer.

Stuur me ff per PB je adres, dan stop ik een RCA dropveter ;) in een enveloppe voor je.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Witalik

#15
Quote from: minidsp.nl on November 11, 2016, 13:33:24
De 2x4 wordt standaard geleverd met USB kabel en zonder voeding.  In het verleden werd er wel een enkele stereo RCA mee geleverd, maar tegenwoordig dus niet meer.

Stuur me ff per PB je adres, dan stop ik een RCA dropveter ;) in een enveloppe voor je.

Bedankt voor het aanbod ! Ik zal een PB sturen. Alleen vroeg ik het me af omdat ik juist bij die andere shop geen USB en geen RCA erbij kreeg. Maar dan weer wel een code voor die plugin.  Dus dan vraag ik me af waar ze die USB gelaten hebben . 
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

minidsp.nl

Overal raken wel eens zaken kwijt, we zijn allemaal mensen.  Vaak controleer ik de doos, maar ook niet altijd, en dan zal je net zien dat in die doos net de kabels ontbreken....   :nopompom:
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Witalik

Super service! Vandaag een RCA en(!) de USB kabel binnen gekregen ! Zal er snel eens mee gaan spelen  :worship: :worship:
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

minidsp.nl

graag gedaan, veel plezier er mee.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

hifiman

Ik heb een minidsp 2x4 bij jullie besteld en die verwacht ik een dezer dagen op de deurmat  :headbanging:

Wat mij niet helemaal duidelijk is: zit er een plugin bij geleverd of dien ik die zelf los erbij te kopen?
En welke plugin heb ik nodig voor het corrigeren van een dual sub opstelling?

Groetjes,

Ronald

minidsp.nl

Hij is onderweg in elk geval  :pompom:

Bij de DSP zit een Coupon, met deze kan je op de minidsp.com site de plugin naar keuze downloaden; daar zijn ook altijd de updates te vinden (vandaar dat we dat gecentraliseerd houden)

Voor een multi-sub kan je kiezen uit 2 mogelijkheiden: heb je maar 1 sub uitgang dan is de 4 way advanced een goede keuze (tot 4 subs mee aan te sturen), heb je 2 uitgangen (bv een stereo uitgang) voor de subs, dan zou ik de 2way advanced kiezen, dan houd je de mogelijkheid open om je subs ook stereo aan te sturen.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

hifiman

Quote from: minidsp.nl on December 12, 2016, 11:18:30
Hij is onderweg in elk geval  :pompom:
I know  :clapping:

Quote from: minidsp.nl on December 12, 2016, 11:18:30
Bij de DSP zit een Coupon, met deze kan je op de minidsp.com site de plugin naar keuze downloaden; daar zijn ook altijd de updates te vinden (vandaar dat we dat gecentraliseerd houden)
A ok, mooi :-)  Moet ik alleen nog even ergens een lineaire PSU vinden voor het beestje.

Quote from: minidsp.nl on December 12, 2016, 11:18:30
Voor een multi-sub kan je kiezen uit 2 mogelijkheiden: heb je maar 1 sub uitgang dan is de 4 way advanced een goede keuze (tot 4 subs mee aan te sturen), heb je 2 uitgangen (bv een stereo uitgang) voor de subs, dan zou ik de 2way advanced kiezen, dan houd je de mogelijkheid open om je subs ook stereo aan te sturen.
Dank je voor de uitleg, maar ik snap hem nog niet helemaal ;-) Ik heb inderdaad 1 sub uitgang, maar wil WEL beide subs onafhankelijk van elkaar kunnen corrigeren. Ik ga niet meer dan 2 subs gebruiken. Klopt het dat dan 2way advanced de juiste keuze is?

minidsp.nl

Quote from: Audioloog on December 12, 2016, 11:29:00
Dank je voor de uitleg, maar ik snap hem nog niet helemaal ;-) Ik heb inderdaad 1 sub uitgang, maar wil WEL beide subs onafhankelijk van elkaar kunnen corrigeren. Ik ga niet meer dan 2 subs gebruiken. Klopt het dat dan 2way advanced de juiste keuze is?
Dan kan je prima die gebruiken. Mocht je ooit toch meer subs inzetten, dan heb je dan wel een splitter kabel nodig om beide ingangen van de DSP te 'voeden' (of alsnog de 4 way advanced plugin).  Qua mogelijke DSP instelling maakt het niet uit welke van deze 2 plugins je kiest.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

hifiman

#23
Quote from: minidsp.nl on December 12, 2016, 11:33:44
Dan kan je prima die gebruiken. Mocht je ooit toch meer subs inzetten, dan heb je dan wel een splitter kabel nodig om beide ingangen van de DSP te 'voeden' (of alsnog de 4 way advanced plugin).  Qua mogelijke DSP instelling maakt het niet uit welke van deze 2 plugins je kiest.
Dank je wederom voor de uitleg :-) Al heb ik toch nog een vraag ;-)

Wat is het verschil tussen de 2 Way advanced en de 2 Way advanced 21 plugin?
En er is ook nog een 2x4 Advanced plugin, wanneer gebruik je die dan?

O en de plugin die ik ga gebruiken moet ook nog compatible zijn met REW  :D


minidsp.nl

De 2.1 is een aangepaste versie van de 2way adv met de mogelijkheid de sub kanalen samen te voegen; voor jouw toepassing niet zo relevant dus

De 2x4adv biedt o.a. de mogelijkheid tot toepassen van een compressor/limitor, je levert wel 1 biquad in (6 per kanaal bij de 4w adv, 5 voor de 2x4adv).

Alle plugins zijn compatibel met REW, dus geen zorgen daar.

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl