Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bolduque

Quote from: minidsp.nl on August 15, 2020, 15:04:09

:pompom: de nieuwe remotes voor de SHD zijn binnen   :pompom:
Speciaal voor HT Forum leden : stuur je oude op en ik stuur een nieuwe aan je terug.  zonder verdere kosten.
stuur ff een PB als je interesse hebt.
ik hoor dit te weten natuurlijk, maar kan t niet meer terug vinden..   en ik ga er niet naar gokken, dus ik vraag t de guru's in HK wel

Geweldige service!

jaaptina

Ha Juoiga,

Ik zou de nieuwe remote graag als extra remote bestellen (en betalen). Kan dat op basis van het ordernummer van de SHD Studio? Hoe doe ik dat?

Groet, Jaap

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


minidsp.nl

stuur maar ff een mail, reply van de order-mail is t makkelijkste
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Bolduque

Is er hier toevallig iemand die de EARS test jig heeft staan? Ik heb onlangs een nieuwe hoofdtelefoon gekocht die ook beluisterd wordt op een van de uitgangen van mijn SHD. Wellicht dat ik hem van iemand kan lenen (of huren?) om een eenmalige DIRAC meting te doen? (Sorry minidsp.nl:angel:)

kermy

Even een vraag over het inschakel en uitschakel gedrag van de huidige Mini DSP oplossingen. Ik lees overal wel dat de kleinere oplossingen van Mini DSP een plop laten horen als ze uitgeschakeld worden.

Ik zit er over te denken om mijn huidige DSP te vervangen door een Mini DSP oplossing, het zou dan een oplossing moeten worden met stereo analoog in, en twee maal drie weg analoog uit.
Tevens moet de oplossing geen ruis introduceren in de keten, dat doet de huidige oplossing in de vorm van de XO24 ook niet.

Dus een hoogwaardige oplossing die gelijkwaardig of beter is dan de TC electronic XO24, maar met een user interface die via een computer loopt. Gisteren kwam ik een Dayton audio oplossing tegen die 4 in 8 uit doet, maar daar zijn de ADC en DAC die er in gebruikt worden niet echt top volgens de berichten.

Info over de Mini DSP, maar ook andere oplossingen zijn welkom, anders kijk ik toch naar de DBX Driverrack Venu 360, wel prijzig, maar doet waarschijnlijk gelijk wat ik wil zonder drivers op te blazen in geval van een ongelukkige volgorde van uitschakelen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

DofN

Ik heb geen ploppen met mijn twee miniDSP HD apparaten (2x4HD, 4x8HD). De 2x4HD gebruik ik alleen voor mijn subs. de 4x8HD heb ik ook full range gebruikt. Nu alleen als crossover voor het mid: geen ruis. Ik gebruik wel de digitale ingang.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minidsp.nl

plops was (is) iets van de 2x4, de our-miniDSP zeg maar
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

kermy

Quote from: minidsp.nl on August 29, 2020, 12:59:40
plops was (is) iets van de 2x4, de our-miniDSP zeg maar

Dus al het andere doet geen rare dingen meer bij aan of uitschakelen?

En de ruis, die komt ook nogal voor in diverse artikelen op het www, ik heb hier een hoogrendement systeem staan, en ruis kan ik missen als kiespijn.

Als ik stereo in ga, en er 2 maal een 3 weg filter mee wil maken, alles analoog in en uit, welke komt dan het meest in aanmerking voor mijn toepassing?



Met vriendelijke groet,

Kermy

kermy

De vraag staat nog steeds, een systeem met een rendement boven de 100 dB, krijg ik met de DDRC 24-4 extra ruis geïntroduceerd in mijn systeem?

De vraag geldt voor analoog stereo in, en 2 maal tweeweg analoog uit. Eigenlijk zou ik willen weten of er iemand hier is die een dergelijk apparaat gebruikt op een systeem met een hoorn op mid/hoog?


Met vriendelijke groet,


Kermy

Tabcam

Waarom dan niet helemaal digitaal tot aan de miniDSP en een goede ADC voor een eventuele platenspeler of andere analoge bron?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minidsp.nl

Quote from: TabCam on August 31, 2020, 23:10:51
... een goede ADC voor een eventuele platenspeler of andere analoge bron?
heb je tips?
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

hayabusa

Quote from: kermy on August 31, 2020, 22:21:35
De vraag staat nog steeds, een systeem met een rendement boven de 100 dB, krijg ik met de DDRC 24-4 extra ruis geïntroduceerd in mijn systeem?


Ik gebruik de SHD met speakers van 85dB rendement dus kan geen echt antwoord geven op jouw specifiek geval.
Om te weten of die DDRC 24-4 te beperkend is voor jouw systeem moet je eigenlijk weten welke gain je eindversterker heeft in combinatie met het rendement van jouw speakers.
Als je weet/uitrekend welk SPL er uit je speakers zou komen bij 0dBFS uit van de DDRC kun je vervolgens terugrekenen hoe luid de ruisvloer gaat klinken.
Dus stel die waarde is 110dB en de ruisvloer van de DDRC is -103dB dan speelt de ruis kort door de bocht gerekend op 110-103=7dB SPL. Dit zou op de luisterpositie niet hoorbaar zijn denk ik (je ruis vloer in je kamer zal hoger zijn)
Kun je hier iets mee?
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

kermy

Quote from: hayabusa on September  1, 2020, 07:27:31
Ik gebruik de SHD met speakers van 85dB rendement dus kan geen echt antwoord geven op jouw specifiek geval.
Om te weten of die DDRC 24-4 te beperkend is voor jouw systeem moet je eigenlijk weten welke gain je eindversterker heeft in combinatie met het rendement van jouw speakers.
Als je weet/uitrekend welk SPL er uit je speakers zou komen bij 0dBFS uit van de DDRC kun je vervolgens terugrekenen hoe luid de ruisvloer gaat klinken.
Dus stel die waarde is 110dB en de ruisvloer van de DDRC is -103dB dan speelt de ruis kort door de bocht gerekend op 110-103=7dB SPL. Dit zou op de luisterpositie niet hoorbaar zijn denk ik (je ruis vloer in je kamer zal hoger zijn)
Kun je hier iets mee?


Mij allemaal wel bekent, maar ik begin er al mee dat ik nu een pro audio oplossing heb draaien, en voor het laag een pro audio bak die een instelbare gain heeft. En voor mid/hoog een SUN SV2A3 die op de ingangen twee dact's heeft om de versterker te kunnen regelen. Dus ik moet als ik overga naar de Mini dsp oplossing alles overnieuw bekijken en weer instellen.

En ja, je kunt berekenen wat je wilt, de proof is in the eating of the pudding.

Maar er zit schot in de zaak, ik mag misschien voor langere tijd iets proberen, dan kan ik een afgewogen oordeel maken.

Voor het filter hoef ik het niet te doen, dat gaat prima met de huidige XO24, maar de beheersbaarheid zal wel toenemen door de GUI van de Mini dsp en ook de mogelijkheid tot importeren van files uit REW zal gaan helpen.
En de kers op de taart is voor mij de mogelijkheid tot het toepassen van Dirac.

Dus, dat zijn de redenen om te kijken naar een andere oplossing, en in de pro audio hoek zou ik uitkomen op de DBX Venu 360, maar dat is zonder import files en zonder Dirac mogelijkheid.

Als iemand nog meer opties weet die de mogelijkheden in zich hebben van en een GUI, REW import en Dirac, ik ken ze niet, dus alles is welkom.


Met vriendelijke groet,

Kermy

hayabusa

#538
Quote from: kermy on September  1, 2020, 10:54:01

En ja, je kunt berekenen wat je wilt, de proof is in the eating of the pudding.



Dus? Eerste deze berekening maken in jouw geval (of meten wat de gain is van je huidige instelling).
Of wil het risico lopen en gewoon een pudding bestellen? :)
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

kermy

Quote from: TabCam on August 31, 2020, 23:10:51
Waarom dan niet helemaal digitaal tot aan de miniDSP en een goede ADC voor een eventuele platenspeler of andere analoge bron?

Heel simpel, ik heb niet voor niets een Metrum Hex staan, en met de oplossing die je voorstaat, waar moet ik dan het master volume regelen, dat was ik niet van plan om in het digitale domein te gaan doen.

Dus leuk plan, maar praktisch onuitvoerbaar hier, ik wil geen kwaliteitsverlies hebben door de insertie van een nieuwe oplossing. Voor mijn analoge bronnen doet de Grace M903 al een jaar of tien zijn kunstje.

Met vriendelijke groet,

Kermy

kermy

Zo, knoop doorgehakt, de DDRC 24-4 met Dirac besteld, ik ben benieuwd.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Tabcam

Quote from: kermy on September  1, 2020, 14:56:33
Heel simpel, ik heb niet voor niets een Metrum Hex staan, en met de oplossing die je voorstaat, waar moet ik dan het master volume regelen, dat was ik niet van plan om in het digitale domein te gaan doen.

Dus leuk plan, maar praktisch onuitvoerbaar hier, ik wil geen kwaliteitsverlies hebben door de insertie van een nieuwe oplossing. Voor mijn analoge bronnen doet de Grace M903 al een jaar of tien zijn kunstje.

Met vriendelijke groet,

Kermy
Heb een beetje hetzelfde probleem. Wil het liefste geen digitale volumeregeling maar analoog heb ik minstens een zeskanaals passieve voorversterker nodig.

Ik zit nu te kijken naar Tortuga Audio die een diy passieve voorversterker verkoopt en ook als kit aanbiedt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

minidsp.nl

Quote from: TabCam on September  1, 2020, 18:59:34
Heb een beetje hetzelfde probleem. Wil het liefste geen digitale volumeregeling maar analoog heb ik minstens een zeskanaals passieve voorversterker nodig.
gevoelsmatig snap ik je punt, die van bv de squeezebox is niet je van het (t klassieke gordijn weg als je van 99% naar 100% (=bypass) ging), maar mits goed geïmplementeerd kan een digitale volumeregeling ook goed klinken hoor.  en nee, je verliest er geen "resolutie" mee.   maar ook hier: vooral zelf in je eigen set luisteren zonder vooroordelen
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

Ik heb ook een digitale volume regelaar in mijn systeem je gaat hier geen resolutie missen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

jaaptina

#545
Achter mijn SHD Studio staat een Denafrips Ares 2 (geen volume regeling) en daarna een geïntegreerde versterker. Het versterker volume staat standaard op 2 uur. Ik gebruik de SHD Studio voor het regelen voor van het volume. Dat bevalt beter dan de SHD Studio op 0dB uit te sturen en het volume op de versterker te regelen. Klankmatig ervaar ik geen verschil.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

kermy

Quote from: dre73 on September  1, 2020, 19:04:11
Flinke prijzen zeg!

Bijna een understatement.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Kingpin

Quote from: doorofnight on September  1, 2020, 23:18:11
Ik heb ook een digitale volume regelaar in mijn systeem je gaat hier geen resolutie missen.
Tot je een goede analoge heb gehoord  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

DofN

Wat is dan de beste digitale volume regelaar die jij hebt gehoord in vergelijking met jouw beste analoge regelaar, die uiteindelijk minder goed is dan een analoge volumeregelaar?


Ik heb zelf de NAD Master m3 dual mono als vergelijk naast een Lyngdorf TDAI gehad.. en ik heb de Lyngdorf gehouden.. ;-)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kingpin

#549
Ik zou niet weten wat de beste is, maar elke digitale volumeregeling heeft 'iets', zeker op lager volume is mijn ervaring.
Nu ik weer een analoge pre heb (en ja ik heb er meerdere gehad) ervaar ik weer verschillen in vergelijk met de Naim die ik heb gehad en zeker de MiniDSP, beide toch 32 bits onderhuids qau volumeregeling in een direct vergelijk ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack