Introductie miniDSP.nl

Started by minidsp.nl, August 1, 2016, 19:09:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

#400
Had zonet iets geks. Ik wilde de minidsp 2x4 HD aan de usb kabel zetten, en aangezien het apparaatje geen aan-uit knop heeft, steek ik die er altijd gewoon in, en daarna gaat de kabel in de laptop. Maar op het moment dat ik de metalen behuizing met een vinger aanraakte, begonnen mijn subs te bulderen. Die heb ik vervolgens uitgezet waarna ik de stroomkabel uit de minidsp heb getrokken. Alles werkt nog, maar dit is wel vreemd.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minidsp.nl

Da's ff schrikken.  Ik denk dat je flink statisch geladen was.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

Ik denk het ook. Heb ik wel vaker. Niets is stuk.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HJ

Quote from: doorofnight on March 26, 2020, 23:52:32
Had zonet iets geks. Ik wilde de minidsp 2x4 HD aan de usb kabel zetten, en aangezien het apparaatje geen aan-uit knop heeft, steek ik die er altijd gewoon in, en daarna gaat de kabel in de laptop. Maar op het moment dat ik de metalen behuizing met een vinger aanraakte, begonnen mijn subs te bulderen. Die heb ik vervolgens uitgezet waarna ik de stroomkabel uit de minidsp heb getrokken. Alles werkt nog, maar dit is wel vreemd.
Ik kreeg pas een soort schok. Ik heb dat wel vaker als ik met singaal kabel bezig ben.

minidsp.nl

Ja, statische electriciteit is niet een theoretisch dingetje. Niet voor niets zitten losse componenten en PCBs in zo'n beschermende zak.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Lion of Judah

Ik denk dat ik een stapje hoger ga en mijn miniDSP  2x4 vervang voor een DDRC24. Kan de SPDdif converter die nu tussen mijn NUC en de DAC van de Supernait hangt ook meteen de deur uit. Wat ik me afvroeg:
1. De 2x4 wordt nu gevoed door een iFi micro iUSB3.0. Kan dat bij een DDRC ook nog steeds of moet ik terug naar de
    bijgeleverde 12V voeding?
2. Wat is de lengte van de bijgeleverde USB kabel? Ik zit nogal ver van mijn speakers af. De kabel van de UMIK is 2 meter, dan
    heb ik van de laptop naar de DDRC nog minimaal 2,5 meter te overbruggen. 
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

minidsp.nl


  • De DDRC24 wil echt 12V hebben. De meegeleverde voeding is al gewoon goed, maar je zou die kunnen upgraden naar bijvoorbeeld de Sbooster BOTW.
  • De meegeleverde kabel is een gewone van ongeveer een meter. Maar bij collega forum sponsor Allekabels.nl zijn diverse langere kabels te koop die goed voldoen.  Ik heb zelf voor m'n eigen SHD een 5m lange USB kabel daarvandaan.  Met verlengkabels heb ik wisselende ervaringen, en ook eerder in dit topic hebben die al eens voor problemen gezorgd, dus dat kan ik niet adviseren.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Quote from: minidsp.nl on February 10, 2020, 22:18:14
.... door de Corona virus crisis is ook de levering van bv de SHD tijdelijk niet mogelijk. Naar verwachting eind april pas weer.
ze zijn onderweg.  met de sjieke FedEx deze keer, als die doen wat ze beloven zijn ze maandag of dinsdag al in huis :coffee:
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

DofN

Wie gebruikt een miniDSP HD ook voor mid en hoog? En hoe zijn de ervaringen?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minidsp.nl

Quote from: doorofnight on April 17, 2020, 22:14:11
Wie gebruikt een miniDSP HD ook voor mid en hoog? En hoe zijn de ervaringen?
tot de komst van de SHD had ik die in de woonkamer set. TV op de anloge ingang, squeezebox op de digitale.
sub/sat systeem actief aangestuurd.
nix mis mee, om t op z'n gronings te zeggen
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Lion of Judah

Quote from: Lion of Judah on April 13, 2020, 12:11:31
Ik denk dat ik een stapje hoger ga en mijn miniDSP  2x4 vervang voor een DDRC24. Kan de SPDdif converter die nu tussen mijn NUC en de DAC van de Supernait hangt ook meteen de deur uit. Wat ik me afvroeg:
1. De 2x4 wordt nu gevoed door een iFi micro iUSB3.0. Kan dat bij een DDRC ook nog steeds of moet ik terug naar de
    bijgeleverde 12V voeding?
2. Wat is de lengte van de bijgeleverde USB kabel? Ik zit nogal ver van mijn speakers af. De kabel van de UMIK is 2 meter, dan
    heb ik van de laptop naar de DDRC nog minimaal 2,5 meter te overbruggen.
Ik ga toch maar voor de SHD, ik ben bang dat ik spijt ga krijgen als ik dit niet doe. Ben benieuwd of die analoog aangesloten beter klinkt dan als ik via SPdif aansluit op de DAC.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

minidsp.nl

Quote from: Lion of Judah on April 24, 2020, 12:42:28
Ik ga toch maar voor de SHD, ik ben bang dat ik spijt ga krijgen als ik dit niet doe. Ben benieuwd of die analoog aangesloten beter klinkt dan als ik via SPdif aansluit op de DAC.
dat kan je maar op 1 manier te weten komen   :music:
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Lion of Judah

Quote from: minidsp.nl on April 24, 2020, 21:12:51
dat kan je maar op 1 manier te weten komen   :music:
Standaard zit er toch al een UMIK bij? Ik kan die nl. als optie aanvinken.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

minidsp.nl

Quote from: Lion of Judah on April 24, 2020, 21:23:39
Standaard zit er toch al een UMIK bij? Ik kan die nl. als optie aanvinken.
bij ons?  dan zit die er standaard bij idd.  https://www.minidsp.nl/shd.html
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Lion of Judah

Quote from: minidsp.nl on April 24, 2020, 21:53:30
bij ons?  dan zit die er standaard bij idd.  https://www.minidsp.nl/shd.html
Ja, echt bij jullie :) Las je naar de winkelwagen gaat. Maar goed, ik hoef dit niet aan te vinken
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

minidsp.nl

ik zag een bestelling binnen komen :D

Quote from: Lion of Judah on April 24, 2020, 21:56:35
Ja, echt bij jullie :) Las je naar de winkelwagen gaat. Maar goed, ik hoef dit niet aan te vinken
ja, dat is een niet al te slim ding van de webshop software, hij stelt altijd voor een mic te kopen.  zelfs als je er al een hebt gekocht. als ik zelf weer aan t programmeren zou slaan, is t er vast wel uit te krijgen, maar dat laat ik voor de sjop maar aan anderen over.
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

minidsp.nl

Quote from: doorofnight on December 18, 2019, 00:29:18
Bandcamp == Top. Ik koop er af en toe muziek.

ff voor de muziekliefhebbers (iedereen hier toch?) die de artiesten in deze tijd wat extra willen steunen (iedereen hier toch?):  als je morgen (1 mei) wat koopt op Bandcamp, dan gaat 100% van t bedrag naar de artiest, Bandcamp doneert hun normale fee aan de artiesten.   dus hophophop naar www.bandcamp.com
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Lion of Judah

Quote from: Lion of Judah on April 24, 2020, 12:42:28
Ik ga toch maar voor de SHD, ik ben bang dat ik spijt ga krijgen als ik dit niet doe. Ben benieuwd of die analoog aangesloten beter klinkt dan als ik via SPdif aansluit op de DAC.
De SHD draait nu een paar dagen en inmiddels naar volle tevredenheid. Maar het heeft me wel de nodige moeite gekost om het allemaal werkend te krijgen. Na eerst zelf een paar stomme dingen te hebben gedaan (zoals de sub lowlevel aansluiten op SPdif out i.p.v. analoog uit) lukte het me niet om Dirac 2.0 aan de praat te krijgen. Versie 2 doe je activeren via het miniDSP menu van de SHD. Dit was al een heel gedoe maar toen dit gelukt was lukte het Dirac niet om verbinding te maken met de SHD. Na een paar dagen en heen en weer gemail met minDSP.nl waren we bijna zover om het apparaat terug te sturen tot ik nog het advies kreeg om Dirac 1.0 te proberen. En dat ging heel soepel zonder problemen. Dus eindelijk meten en inregelen.
Wat zijn de ervaringen toe nu toe?
1. Seat klinkt bij mee veel beter dan sofa. Bij seat is de soundstage groter en dieper en staan de individuele instrumenten beter op hun plek.
2. De sub lowlevel aansluiten is het niet, er komt dan wat ongedefinieerd gerommel uit de REL (beetje overdreven maar toch). Na die weer highlevel te hebben aangesloten en de metingen opnieuw te hebben uitgevoerd klinkt het wel strak.
3. In eerste instantie dacht ik dat SPdif naar de DAC dan de Supernait het beste klonk maar dat is niet zo. Analoog klinkt beter.
Vooral de plaatsing klopt beter.
4. Volumio is ...... Omdat het tot op heden ook nog niet gelukt was om Volumio de bestanden van mijn Seagate harde schijf in te lezen heb ik besloten om mijn NUC toch aan te houden en die te koppelen aan de SHD. Dan kan ik de Spotify en JRemote app blijven gebruiken. De harde schijf hangt dan aan de NUC. Werkt perfect.
5. En last but no least: dit alles heeft geleid tot een flinke verbetering t.o.v. mijn oude configuratie met DSP via Jriver. Missie (uiteindelijk :D) geslaagd.




Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

minidsp.nl

de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Tabcam

#419
Ik zit nu ook over de MiniDSP Studio SHD na te denken om mijn luidsprekers actief te gaan versterken. Wat het iets lastiger maakt is dat er én geen 12V trigger op zit én ik het graag in mijn HT opstelling wil integreren.

Is het mogelijk om de standaardingang te kiezen, ofwel kan je als de Studio SHD aan gaat kiezen welke ingang hij pakt of pakt hij altijd de laatst gekozen ingang? Meest favoriet zou analoge ingang standaard zijn en als ik dan stereo ga streamen zet ik hem zelf wel over naar digitaal in.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vergeerr72

Quote from: TabCam on May 11, 2020, 10:36:44
Ik zit nu ook over de MiniDSP Studio na te denken om mijn luidsprekers actief te gaan versterken. Wat het iets lastiger maakt is dat er én geen 12V trigger op zit én ik het graag in mijn HT opstelling wil integreren.

Is het mogelijk om de standaardingang te kiezen, ofwel kan je als de Studio aan gaat kiezen welke ingang hij pakt of pakt hij altijd de laatst gekozen ingang? Meest favoriet zou analoge ingang standaard zijn en als ik dan stereo ga streamen zet ik hem zelf wel over naar digitaal in.
Ik wil door wel even volgen, ik kijk ook al een tijdje met een scheef oog naar de SHD Studio
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kingpin

#MeToo ... zeker ook geinteresseerd in de interne dac, hoe goed is deze?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vergeerr72

Quote from: Kingpin on May 11, 2020, 11:18:52
#MeToo ... zeker ook geinteresseerd in de interne dac, hoe goed is deze?
De studio heeft geen dac.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Tabcam

Quote from: Kingpin on May 11, 2020, 11:18:52
#MeToo ... zeker ook geinteresseerd in de interne dac, hoe goed is deze?
Mijn fout, ik bedoelde de SHD (-studio). De ASR metingen van de MiniDSP SHD zijn in ieder geval veelbelovend :pompom:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Lion of Judah

Quote from: Kingpin on May 11, 2020, 11:18:52
#MeToo ... zeker ook geinteresseerd in de interne dac, hoe goed is deze?
Stuk beter dan de interne DAC van mijn Naim Supernait met aparte voeding.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.