Duitse review van de nieuwste Epson TW9300

Started by texmurphy68, July 25, 2016, 21:38:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

texmurphy68

Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

home@the movies

Wees er zeker van dit gaan twee killers van projectoren worden, ik geef het je op een briefje .

Mediasluis

Spannende tijden, dat zeker.
Deze projector van Epson oogt in ieder geval weer ontzettend professioneel, maar we zijn ook niet anders gewent van Epson.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

N1v3K


Christof_G

Als we dan toch duitse reviews aan het posten zijn :)

Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

hillie

Quote from: home@the movies on July 25, 2016, 22:18:31
Wees er zeker van dit gaan twee killers van projectoren worden, ik geef het je op een briefje .

Naast de JVC X5000 lijkt me deze projector geen killer. De pixelstructuur van de X5000 ziet er beter uit. Ik ben benieuwd naar een 1-op-1 vergelijk.

home@the movies

#6
Quote from: hillie on July 26, 2016, 13:37:34
Naast de JVC X5000 lijkt me deze projector geen killer. De pixelstructuur van de X5000 ziet er beter uit. Ik ben benieuwd naar een 1-op-1 vergelijk.

Tja dat mag ik hopen, de JVC kost adviesprijs 4500 Euro en de Epson kost 3200 Euro. Trouwens op welke basis vergelijk je de pixelstructuur? ik vermoed dat je ze, zoals je zelf aangeeft nog niet 1 op 1 hebt vergeleken.
Een beetje voorbarige uitspraak toch als je het mij vraagt  ;)

Vergelijk hem dan even met de Sony HW65, die is slechts 200 Euro goedkoper;

1080P
Geen HDR
Geen wide color
Geen 4K E-shift
Geen elektrische zoom/focus
Geen memory position
geen ondersteuning voor UHD
Enz

Inmijn optie voor deze prijs dus echt wel een killer, ik hoop dat Sony een antwoord heeft op deze Epson anders gaan ze een stuk van de markt kwijtspelen.

LittleNinja

Ik hoop inderdaad dat hij heel goed is want heel knap vind ik hem niet.. Maar goed, daar gaat het eigenlijk ook niet om. Knallen met dat beeld! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hillie

#8
QuoteTrouwens op welke basis vergelijk je de pixelstructuur? ik vermoed dat je ze, zoals je zelf aangeeft nog niet 1 op 1 hebt vergeleken.
Een beetje voorbarige uitspraak toch als je het mij vraagt

Dit leid ik af van sommige beelden (vooral het menu) in de reviews en van wat ik bij de X5000 heb gezien. Kijk maar eens goed naar sommige opnames die de structuur (zonder e-shift) van dichtbij op het scherm goed weergeven. Sony laat ook zo'n structuur zien (net als de Epson). JVC is gewoon strak en dat zie je terug in het menu. De e-shift ziet er goed uit op de Epson. Ik schrijf wat ik zie in de reviews, pin me er niet op vast.  ;D

Dat de Epson een killer is is misschien ook een beetje voorbarig ;). Misschien niet een killer in een direct vergelijk met JVC, maar wellicht wel op prijs/prestatie.

Ach, een beetje voorbarig zijn is toch niet zo erg?  :headbanging:

QuoteIk hoop inderdaad dat hij heel goed is want heel knap vind ik hem niet

Na een tweede keer kijken van de reviews, denk ik dit ook wel. Dat de sprekers erg/overdreven positief zijn over de Epson kan ik mij indenken omdat ze een deal hebben met Epson om hem alvast te mogen bekijken. Dit laatste wordt in één van de reviews ook vertelt. Ik zie graag een vergelijk met andere projectoren tegemoet. Ik heb er wel vertrouwen in dat de Epsons goed zijn.


MechanicalAnimal

Quote from: LittleNinja on July 26, 2016, 18:31:05
Ik hoop inderdaad dat hij heel goed is want heel knap vind ik hem niet.. Maar goed, daar gaat het eigenlijk ook niet om. Knallen met dat beeld! 8)

Die laserbak die in het midden staat..waaaauuww....dat vind ik en mooi design
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

The Luggage

Hebben de forumsponsors al een idee wanneer ze demo toestellen zullen ontvangen?

J.A.F._Doorhof

zodra ze binnen zijn zullen we demodagen organiseren. en natuurlijk een review.
Het is alleen nooit duidelijk wanneer iets echt binnen is, ervaring leert ons dat het soms eerder is dan verwacht en soms zelfs een maand of 2 later. Erg vervelend maar goed.
Hou het forum in de gaten, we gaan ze ZEER zeker leveren en zullen er als eerste bij zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

RubenV.

Ik zou die inderdaad wel eens naast een JVC X5000 willen zien.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

home@the movies

Ze staan op dit moment broederlijk naast elkaar in demo ;-)