Linn Klimax DSM - Klimax Solo - B&W 802D3

Started by El Nino, July 21, 2016, 21:03:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scoc

Quote from: MichelDW on December 30, 2019, 07:54:19
Een B&W luisteraar verandert niet snel van merk... jij kan het weten Geert. (Het is haast een cult) ;)
Er zijn er wel ... mij inclusief. Heb zowel 700s2 en 804D3 serie gehad.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Fr@nk

#76
Quote from: MichelDW on December 30, 2019, 07:54:19
Een B&W luisteraar verandert niet snel van merk...

O jawel hoor, tot 2x toe zelfs.  ;)

B&W 803S -> Quadral Aurum Vulkan VI
B&W 702s2 -> Quadral Aurum Vulkan IX
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

El Nino

Voor m'n nieuwe set wil ik ook graag de akoestiek van m'n woon-luister ruimte laten optimaliseren.

Heeft iemand ervaringen met RivaSono uit Woerden? Mutrox ken ik maar zitten redelijk ver weg (woon in Almere). Zit te denken aan een akoestische achterwand en akoestische wandpanelen op de tegenovergestelde muur en een aantal akoestische plafondpanelen. E.e.a moet op maat gemaakt worden met een hoogwaardige afwerking.

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

myself

#78
Quote from: El Nino on December 30, 2019, 15:47:16
Voor m'n nieuwe set wil ik ook graag de akoestiek van m'n woon-luister ruimte laten optimaliseren.

Heeft iemand ervaringen met RivaSono uit Woerden? Mutrox ken ik maar zitten redelijk ver weg (woon in Almere). Zit te denken aan een akoestische achterwand en akoestische wandpanelen op de tegenovergestelde muur en een aantal akoestische plafondpanelen. E.e.a moet op maat gemaakt worden met een hoogwaardige afwerking.
Ja ken ik. 1 vd personen daar is musicus en ze geven bijv ook demo's op enkele shows in leiden dacht ik.

Hebben een goed verhaal vond ik. Let er wel op dat ze niet teveel dempen. Bijv de luisterruimte bij iear hebben ze veeeeeel te dood gemaakt

Edit dempen ipv denken
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

El Nino

M'n stereo opstelling is op zich goed, veel vrije ruimte voor de speakers en geen meubels die in de weg staan. Gaat puur om de ruimte iets te dempen c.q optimaliseren.

Ga gewoon met ze meedenken.... 8)
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

myself

Quote from: El Nino on December 30, 2019, 19:34:41
M'n stereo opstelling is op zich goed, veel vrije ruimte voor de speakers en geen meubels die in de weg staan. Gaat puur om de ruimte iets te dempen c.q optimaliseren.

Ga gewoon met ze meedenken.... 8)
Ik heb mn typo (lees autocorrect) al aangepast :)

Maar ze hebben dus al best wat ervaring in de hifi wereld en ook op hun site kun je best veel info vinden. Het interieur van enkele audio winkels hebben zij aangepast


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Tabcam

Quote from: El Nino on December 30, 2019, 15:47:16
Voor m'n nieuwe set wil ik ook graag de akoestiek van m'n woon-luister ruimte laten optimaliseren.

Heeft iemand ervaringen met RivaSono uit Woerden? Mutrox ken ik maar zitten redelijk ver weg (woon in Almere). Zit te denken aan een akoestische achterwand en akoestische wandpanelen op de tegenovergestelde muur en een aantal akoestische plafondpanelen. E.e.a moet op maat gemaakt worden met een hoogwaardige afwerking.
Volgens een telefoongesprek wat ik met ze heb gehad rekenen ze geld voor metingen maar krijg je dat terug als je akoestische spullen bij hen besteld.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

El Nino

Ga ze binnenkort eens bellen voor een afspraak. Inmeten en advies op locatie kost EUR 499,-, denk als je e.e.a. aanbesteed dat hier nog wel een tegemoetkoming op zit.

Vandaag bericht van Classe gehad en de nieuwe Delta lijn staat medio Februari bij de dealers! Heb meteen de dealer gebeld om een luisterafspraak te maken icm met de B&W 802D3...., was altijd een goed combi. Ben benieuwd naar het verschil met Linn.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

myself

Ben ook benieuwd. Veel luisterplezier binnenkort :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

muzikant

ik heb de b&w 800D3 en ben uitermate tevreden  met mijn beslissing om deze aan te kopen
persoonlijk heb ik nooit beters gehoord

Mario D

De D3 reeks klinkt helderder en anders dan de D2, of het daarvoor ook beter is dat is smaak natuurlijk.  :)

El Nino

#86
Quote from: muzikant on January  7, 2020, 12:58:49
ik heb de b&w 800D3 en ben uitermate tevreden  met mijn beslissing om deze aan te kopen
persoonlijk heb ik nooit beters gehoord

Mooi hoor! Wat voor eindversterking heb je erop staan?
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

El Nino

Zit naar de stad streamers van Auralic te kijken en begrijp ik het nu goed dat zij een ARIES G2 "Wireless Streamer Transporter" hebben en daar nog een VEGA G2 "Streaming DAC" bij moet? Is mij niet geheel duidelijk, maar als ik naar de aansluitingen kijk, dan lijkt het daar wel op. Of kan de VEGA 2 streamer gewoon op een eindversterker worden aangesloten en klaar...??
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

muzikant

Quote from: El Nino on January  7, 2020, 15:49:13
Mooi hoor! Wat voor eindversterking heb je erop staan?
Anthem STR preamp.en de str.poweramp 2x400w

muzikant

Quote from: muzikant on January  7, 2020, 17:19:39
Anthem STR preamp.en de str.poweramp 2x400w
wanneer de afstand niet te ver is mag je gerust komen kijken en luisteren want mooi zijn ze ook

El Nino

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

El Nino

Volgende week thuis demo met B&W 802D3 met Linn Klimax streamer en mono eindblokken.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

myself

Quote from: El Nino on January 24, 2020, 18:47:35
Volgende week thuis demo met B&W 802D3 met Linn Klimax streamer en mono eindblokken.
!!![emoji41][emoji41][emoji41]
Welke ls bekabeling?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

El Nino

#93
Synergetic Research....Atmosphere X....of Purist Audio Venustas
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

El Nino

Deze week twee bepalende luistersessies ingepland:

Sessie 1:
B&W 802D3 / 803D3 in combinatie met Linn Klimax DSM en Klimax Solo mono eindversterkers. Dit wordt een thuis demo....dus ben erg benieuwd!

Sessie 2:
B&W 802D3 in combinatie met McIntosh MC462 (dealer had de MC611 mono eindversterkers niet voorhanden), maar hier gaat het me in eerste instantie over hoe deze combinatie klinkt.

Verder vandaag contact gehad met RivaSono voor een akoestische meting van m'n woonkamer, want deze wil ik ook gaan optimaliseren zodra de nieuwe set er staat.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Teejoo

#95
Ik denk dat die combo met Linn erg mooi is, en het meest aan Tag doet denken qua luchtigheid, detail en transparantie.

En dan nog een stuk beter omdat je nu geen DP hebt en de 100x5R gebruikt.

El Nino

Demo van B&W en Linn staat te spelen....., goed glas wijn erbij.....man, man, man wat een definitie, gelaagdheid, souplesse en muzikaliteit...... en wat een luidsprekers wat betreft design!

Veel geluisterd van Marillion, Rag 'n Bone Man, Andrea Bocelli, Ed Sheeran, Lewis Capaldi, Metallica, Phil Collins, Dire Straits en vele anderen.

Linn APP werkt geweldig met Tidal en Quobuzz geïntergreerd. Space Optimisation is nog niet ingeregeld en ruimte kan akoestisch nog verder verbeterd worden, dus daar zit nog genoeg potentieel in...., maar echt een indrukwekkende en imposante soundstage. Mooie detaillering ook bij lage volumes.....

Heb de 802D3 ook nog gewisseld met m'n hudige 803s...., nou daar hoef je niet echt voor te gaan zitten, dat verschil is enorm...en dat moet ook zo zijn, anders heeft het geen enkele zin om te upgraden.

Luidsprekers passen ook goed in het interieur vwb de opstelliing.....dus......

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

myself

Klinkt als verkocht [emoji41]

Afgelopen weekend heb ik nog de 800D3 met dan d'agustino, DCS gehoord. Oef... maar goed, dat is wat budget nog eens n keer over de kop.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

El Nino

Daar ziet het wel naar uit....
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

denoontje

Mooi man.

Is het een katalyst uitvoering?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk