Linn Klimax DSM - Klimax Solo - B&W 802D3

Started by El Nino, July 21, 2016, 21:03:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

wat voor verschil hoorde je mbt kabels
Niet vergeten dat speakers etc nog moeten inspelen :O
Wellicht na inspelen nog eens testen.

Ik kreeg altijd advies om gewoon met de Linn kabels te blijven spelen.
Heb even Lavardin erop gehad (had ik op mijn primareset) , maar dat was minder dynamisch (kabel van 200 vs ca 30 euro)

blue-eyes

#151
BB&G adviseert ook vaak Chrystal Cable op Linn. In relatie met Linn en B&W geen idee.

Linn K400 wordt ook wel genoemd. Die gebruik ik zelf ook, afgemonteerd met Qed Airlock.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

Als speakerkabel gebruik ik de K400..ook op advies van BB&G ;-)

El Nino

Quote from: denoontje on February 17, 2020, 11:42:55
wat voor verschil hoorde je mbt kabels
Niet vergeten dat speakers etc nog moeten inspelen :O
Wellicht na inspelen nog eens testen.

Ik kreeg altijd advies om gewoon met de Linn kabels te blijven spelen.
Heb even Lavardin erop gehad (had ik op mijn primareset) , maar dat was minder dynamisch (kabel van 200 vs ca 30 euro)

Met de AQ minder detaillering, minder gelaagdheid, vocals minder zuiver. Weet dat m'n set nog moet inspelen, maar dit gaat niet beter worden...

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Sailor Jan

Beest van een set! Aan de hand van de foto's geloof ik wel dat eventueel de akoestiek de beperkende factor gaat zijn.

Mooi uitzicht vanuit de woonkamer!
Wees lief voor jezelf

myself

Quote from: El Nino on February 17, 2020, 12:50:32
Met de AQ minder detaillering, minder gelaagdheid, vocals minder zuiver.
Dit klinkt wel bekend idd


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

El Nino

Weer even een update....de set is inmiddels lekker ingespeeld en afgelopen weekend bezig geweest met de bekabeling. In eerste aanleg waren de AQ al afgevallen en heb nu een shootout gedaan tussen de volgende luidspreker kabels:

Nordost Frey 1 (bi-wire) en Nordost Frey 2 (shotgun): Nordost is nl. afgestapt van bi-wire kabels want ze hebben vastgesteld dat single wire met jumpers beter klinkt
Nordost Tyr 2
Crystal Cable Reference Diamond

Interconnects waren de Heimdall en stroomkabels van Purist Audio (eindversterkers) en Crystal Cable Reference Diamond (streamer).

Nordost Frey vs Frey 2
Vanaf de eerste noot klinkt de Frey 2 gewoon duidelijk beter dan de Frey 1...in alle opzichten. Set klinkt zeer muziekaal, transparant en gedetailleerd. In een blinde test haal je ze zo uit elkaar.

Nordost Frey 2 vs Crystal Reference Diamond
Verschil is duidelijk waarneembaar....meer rust, piano klanken ronden mooier af (bij de Frey 2 resoneren ze nog na), gelaagdheid véél beter, gitaren alsof ze in de huiskamer staan te spelen en vocals op een geweldig niveau. In een blinde test haal je ze zo uit elkaar.

Nordost Tyr 2 vs Crystal Reference Diamond
Speelt de Tyr2 van Nordost op een nóg hoger niveau dan de Crystal Reference Diamond? Op de eerste plaats zijn de verschillen hier minimaal....Tyr 2 speelt écht op een hoger niveau dan de Frey 2, maar ten opzichte van de Crystal Reference Diamond? Vocaal zit er geen verschil in, gelaagdheid is van beide kabels ook vergelijkbaar, basweergave is van de Crystal iets strakker en de kabel is ongelooflijk neutraal en zuiver in de weergave. In een blinde test haal je ze NIET zo uit elkaar. De prijs-kwaliteit verhouding is dan in het voordeel van de Crystal Cable.

In het demo koffertje van Nordost zat "toevallig" ook nog een Valhalla XLR interconnect, dus ik dacht ik nou ik ga nu het Walhalla in m'n set horen, maar hoewel het NOG mooier klonk is de verbetering versus de meerprijs een "no-brainer"...... In een blinde test haal ik ze denk ik ook niet zo uit elkaar.

Deze week krijg ik nog een demo setje Crystal Cable XLR interconnects om het af te maken en dan ga ik er een besluit over nemen.

Verder is afgelopen week Mutrox nog langs geweest voor het inmeten van de akoestische wanden. Er komt een achterwand, waarin flush een 77 inch Sony OLED komt en een ander grote wand waar verschillende akoestische panelen op gemonteerd worden om de akoestiek van de ruimte te verbeteren.




Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

skyfox

Mooi verslag! Wat ik me afvraag, wil je niet liever wachten met testen en kopen totdat de akoestiek optimaal is c.q. af is? Pas dan hoor je optimaal hoe de kabels klinken en verschillen. Dan zou zomaar een andere set je voorkeur kunnen krijgen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

Mooi man. Altijd leuk experimenteren. Gaaf dat mutrix ook of wat mag komen doen.

Is er trouwens een reden waarom je linnbekabeling niet probeert?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

El Nino

Quote from: skyfox on April 20, 2020, 11:21:23
Mooi verslag! Wat ik me afvraag, wil je niet liever wachten met testen en kopen totdat de akoestiek optimaal is c.q. af is? Pas dan hoor je optimaal hoe de kabels klinken en verschillen. Dan zou zomaar een andere set je voorkeur kunnen krijgen.

Dank je wel. Tja is idd een afweging, hoewel ik denk dat de "kleuring" of de "neutraliteit" of de controle van het laag er niet wezenlijk door veranderd. Het gaat wel anders klinken als de akoestiek verbeterd is. Maar goed dat geldt dan net zo voor het uitkiezen van luidsprekers - versterking e.d. Meest optimale is om een ruimte te hebben die akoestisch top is en dan pas te beginnen met opbouwen van de set, maar ja de realiteit is vaak een beetje anders....

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

El Nino

Quote from: denoontje on April 20, 2020, 11:22:56

Is er trouwens een reden waarom je linnbekabeling niet probeert?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nee, niet specifiek.... Kreeg bij de set een pakketje interlinks erbij van Linn....die leken zo uit het rek van de Mediamarkt te komen. Ga ze er gewoon eens tussen hangen....die Valhalla's van 7 duizend eurootjes gaan het toch niet worden...... :o :o
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Teejoo

Quote from: El Nino on April 20, 2020, 13:48:39
Nee, niet specifiek.... Kreeg bij de set een pakketje interlinks erbij van Linn....die leken zo uit het rek van de Mediamarkt te komen. Ga ze er gewoon eens tussen hangen....die Valhalla's van 7 duizend eurootjes gaan het toch niet worden...... :o :o
Ik vind de standaard Linn interlinks eigenlijk heel goed!

denoontje

Quote from: Teejoo on April 20, 2020, 13:52:16
Ik vind de standaard Linn interlinks eigenlijk heel goed!

De blacks krijg je er meestal bij...silvers zijn beter.


Het is dat mijn Nordost superflatline in de vloer zit in de bios, anders had ik die wel eens kunnen testen op de linn stereo set.
Had wel ipv de Cardas crosslink de Linn k400 besteld en die is eigenlijk er niet meer tussenuit geweest.
Die lekkere dikke slangen.

Ik gebruik ook de std Linn netsnoeren.
Beter dan de Lavardins die ik vanuit de oude set nog had, die gaven een minder dynamisch geluid op Linn.

Maat van me speelt wel met dure audioquest (type weet ik zo niet) op akurate linn dsm naar zijn B&W's 803's.

Al met al benieuwd wat je keus wordt.






El Nino

#165
Ga ze vanavond even uitproberen.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

myself

Quote from: El Nino on April 20, 2020, 18:52:21
Ga ze vanavond even uitproberen.
Ben hier wel benieuwd naar. Bij jouw klimax zitten standard silver interlinks. Is ook nog 1 van mijn mogelijke uitbreidingen. Heb nu nog de standard black interlinks ertussen hangen.
Als ik die ga vervangen, zal het ook weer minimaal n week 2-3 verschillende interlinks proberen :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Quote from: El Nino on April 20, 2020, 11:04:19
Weer even een update....de set is inmiddels lekker ingespeeld en afgelopen weekend bezig geweest met de bekabeling. In eerste aanleg waren de AQ al afgevallen en heb nu een shootout gedaan tussen de volgende luidspreker kabels:

Nordost Frey 1 (bi-wire) en Nordost Frey 2 (shotgun): Nordost is nl. afgestapt van bi-wire kabels want ze hebben vastgesteld dat single wire met jumpers beter klinkt
Nordost Tyr 2
Crystal Cable Reference Diamond

Interconnects waren de Heimdall en stroomkabels van Purist Audio (eindversterkers) en Crystal Cable Reference Diamond (streamer).

Nordost Frey vs Frey 2
Vanaf de eerste noot klinkt de Frey 2 gewoon duidelijk beter dan de Frey 1...in alle opzichten. Set klinkt zeer muziekaal, transparant en gedetailleerd. In een blinde test haal je ze zo uit elkaar.

Nordost Frey 2 vs Crystal Reference Diamond
Verschil is duidelijk waarneembaar....meer rust, piano klanken ronden mooier af (bij de Frey 2 resoneren ze nog na), gelaagdheid véél beter, gitaren alsof ze in de huiskamer staan te spelen en vocals op een geweldig niveau. In een blinde test haal je ze zo uit elkaar.

Nordost Tyr 2 vs Crystal Reference Diamond
Speelt de Tyr2 van Nordost op een nóg hoger niveau dan de Crystal Reference Diamond? Op de eerste plaats zijn de verschillen hier minimaal....Tyr 2 speelt écht op een hoger niveau dan de Frey 2, maar ten opzichte van de Crystal Reference Diamond? Vocaal zit er geen verschil in, gelaagdheid is van beide kabels ook vergelijkbaar, basweergave is van de Crystal iets strakker en de kabel is ongelooflijk neutraal en zuiver in de weergave. In een blinde test haal je ze NIET zo uit elkaar. De prijs-kwaliteit verhouding is dan in het voordeel van de Crystal Cable.

In het demo koffertje van Nordost zat "toevallig" ook nog een Valhalla XLR interconnect, dus ik dacht ik nou ik ga nu het Walhalla in m'n set horen, maar hoewel het NOG mooier klonk is de verbetering versus de meerprijs een "no-brainer"...... In een blinde test haal ik ze denk ik ook niet zo uit elkaar.

Deze week krijg ik nog een demo setje Crystal Cable XLR interconnects om het af te maken en dan ga ik er een besluit over nemen.

Verder is afgelopen week Mutrox nog langs geweest voor het inmeten van de akoestische wanden. Er komt een achterwand, waarin flush een 77 inch Sony OLED komt en een ander grote wand waar verschillende akoestische panelen op gemonteerd worden om de akoestiek van de ruimte te verbeteren.
Mooi stukje !
Had dit niet zo verwacht dat de frey tov diamond zo duidelijk was. Ik kon destijds eigenlijk geen nordost leverancier vinden die ook crystal hadden dus mooi dat je ze beide hebt. En ook goed dat je nog even de 'over the top' stap gedaan hebt. Vind ik ook altijd een goede test om te kijken of nog 'beter' idd. nog wel hoorbaar/de meerprijs waard is.
En herkenbaar wat je als verschillen gehoord hebt. Zeker zaken die ik tijdens mijn testen ook zo ervaren heb (weliswaar tov andere merken/types)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

El Nino

Heb de Linn (Silver) interlinks ertussen gehad en vergeleken met de Nordost Heimdall XLR (balanced) en vind de laatste beter en mooier klinken.

Deze week krijg ik nog Een demo setje van Chrystal Diamond Reference interlinks. Ga denk ik m'n hele set hiermee bekabelen.

Dus de Linn's zijn beschikbaar voor een forum vriendenprijsje..... ::)
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

denoontje

Quote from: El Nino on April 21, 2020, 14:49:25
Heb de Linn (Silver) interlinks ertussen gehad en vergeleken met de Nordost Heimdall XLR (balanced) en vind de laatste beter en mooier klinken.

Deze week krijg ik nog Een demo setje van Chrystal Diamond Reference interlinks. Ga denk ik m'n hele set hiermee bekabelen.

Dus de Linn's zijn beschikbaar voor een forum vriendenprijsje..... ::)

Hoi doe je de silvers evt weg? zo ja hoe lang zijn ze en voor evt hoeveel.
Ik zoek een setje met originele pluggen van 75 cm

El Nino

Ja, ze mogen weg. Lengte is 1.2 meter en heb 2 paar (dus 2 setjes). Stuur je straks wel even een PM voor de prijs.

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

El Nino

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

myself

Quote from: El Nino on April 21, 2020, 14:49:25
Heb de Linn (Silver) interlinks ertussen gehad en vergeleken met de Nordost Heimdall XLR (balanced) en vind de laatste beter en mooier klinken.

Deze week krijg ik nog Een demo setje van Chrystal Diamond Reference interlinks. Ga denk ik m'n hele set hiermee bekabelen.

Dus de Linn's zijn beschikbaar voor een forum vriendenprijsje..... ::)
O ohh. Wel gaaf hoor alle bekabeling hetzelfde, mogelijk nog meer synergy. Maar wel prijzig.
Ben erg benieuwd naar de verschillen want ik denk dat in dit geval dit ook mijn voorland is....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

El Nino

#173
Quote from: myself on April 21, 2020, 22:10:42
O ohh. Wel gaaf hoor alle bekabeling hetzelfde, mogelijk nog meer synergy. Maar wel prijzig.
Ben erg benieuwd naar de verschillen want ik denk dat in dit geval dit ook mijn voorland is....

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ach, laatst zag ik een posting voorbijkomen met iets in de trant van "je leeft maar 1 keer"..... ^^

Maar goed, ik heb single amps dus maar 1 setje luidspreker kabels nodig.... ;)....met een setje jumpers om het af te maken....
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

myself

Quote from: El Nino on April 21, 2020, 22:39:31
Ach, laatst zag ik een posting voorbijkomen met iets in de trant van "je leeft maar 1 keer"..... ^^

Maar goed, ik heb single amps dus maar 1 setje luidspreker kabels nodig.... ;)....met een setje jumpers om het af te maken....
auch, true. Bij mij is het meteen x2  :-X
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip