Linn Klimax DSM - Klimax Solo - B&W 802D3

Started by El Nino, July 21, 2016, 21:03:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Nino

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

myself

Gave set hoor (maar ja, ik ben bevooroordeeld).
Ga je de komende dagen nog spelen met de 3 LS-kabels?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

El Nino

M'n nieuwe set is een feit......, besluit is genomen en spullen zijn besteld!

Kabels en akoestiek en space optimisation is nog wat meer werk, waarmee ik gelijk aan de gang ga als de apparatuur is geleverd. Daar valt nog veel te halen, maar gezien de ruimte ook makkelijk te realiseren.

Heb ook nog 2 Linn Sekrit DS players besteld voor m'n in wall ceiling speakers van B&O, heb ik daar ook gelijk streaming audio.

Gave set geworden...ben er blij mee!

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

myself

Quote from: El Nino on January 31, 2020, 12:23:49
M'n nieuwe set is een feit......, besluit is genomen en spullen zijn besteld!

Kabels en akoestiek en space optimisation is nog wat meer werk, waarmee ik gelijk aan de gang ga als de apparatuur is geleverd. Daar valt nog veel te halen, maar gezien de ruimte ook makkelijk te realiseren.

Heb ook nog 2 Linn Sekrit DS players besteld voor m'n in wall ceiling speakers van B&O, heb ik daar ook gelijk streaming audio.

Gave set geworden...ben er blij mee!
Gefeliciteerd !


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Mario D


WickedGame

Quote from: El Nino on January 31, 2020, 12:23:49
M'n nieuwe set is een feit......, besluit is genomen en spullen zijn besteld!

Kabels en akoestiek en space optimisation is nog wat meer werk, waarmee ik gelijk aan de gang ga als de apparatuur is geleverd. Daar valt nog veel te halen, maar gezien de ruimte ook makkelijk te realiseren.

Heb ook nog 2 Linn Sekrit DS players besteld voor m'n in wall ceiling speakers van B&O, heb ik daar ook gelijk streaming audio.

Gave set geworden...ben er blij mee!

Toch nog best snel besloten, en zeker een mooie set als ik het zo lees. Maar geen zin gehad om op Classe te wachten dus ;)

denoontje

Quote from: El Nino on January 31, 2020, 08:41:57
Ja all the way...
[emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

El Nino

Quote from: WickedGame on January 31, 2020, 16:37:12
Toch nog best snel besloten, en zeker een mooie set als ik het zo lees. Maar geen zin gehad om op Classe te wachten dus ;)

Ja en nee....m'n openingstopic is van 2016!! dus vanuit die optiek niet. Deze set speelde gewoon ZO goed en ik heb nu even een paar weken voor mezelf, dus dacht ik hup ermee aan de gang! Classe komt sowieso niet met een streamer, dus ging alleen om de mono eindversterkers.....

Eind volgende week komt alles binnen!

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Carrol

Straks zeker ff een paar foto's maken als t zover is🤔
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

WickedGame

Quote from: El Nino on January 31, 2020, 17:42:54
Ja en nee....m'n openingstopic is van 2016!! dus vanuit die optiek niet. Deze set speelde gewoon ZO goed en ik heb nu even een paar weken voor mezelf, dus dacht ik hup ermee aan de gang! Classe komt sowieso niet met een streamer, dus ging alleen om de mono eindversterkers.....

Eind volgende week komt alles binnen!

De nieuwe voorversterker van Classe heeft ook een streamer/dac aan boord. Dus ik snap wel dat ze niet nog een losse streamer gaan bouwen ;). Maar ik snap je ook wel. En dit is ook zeker een mooie combinatie. Ben benieuwd als alles binnen is (foto's :P)

El Nino

Dat wist ik niet... :withstupid:...., but hey how much better can it be?

Foto's volgen als alles geïnstalleerd is, denk over 1,5 week.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Teejoo


El Nino

En voor de TAG spijtoptanten.....er is nog een uniek setje te koop...... Beter te duur dan niet te krijgen  ;D ;D
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

El Nino

Morgen wordt de Linn set en B&W speakers geleverd! Alles aansluiten en inregelen.....heb er zin in!
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

denoontje

Kan ik me voorstellen

Heel veel plezier!

Carrol

Quote from: El Nino on February 12, 2020, 17:04:32
Morgen wordt de Linn set en B&W speakers geleverd! Alles aansluiten en inregelen.....heb er zin in!
Pfff...echt... jaloers...veel plezier met alles
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

br@m

Quote from: El Nino on January 31, 2020, 17:42:54
Ja en nee....m'n openingstopic is van 2016!! dus vanuit die optiek niet. Deze set speelde gewoon ZO goed en ik heb nu even een paar weken voor mezelf, dus dacht ik hup ermee aan de gang! Classe komt sowieso niet met een streamer, dus ging alleen om de mono eindversterkers.....

Eind volgende week komt alles binnen!

Mooie set, gefeliciteerd. En bij Classé duurt het allemaal wel erg lang.

Maar toch ff wat rechtzetten - de Classé CP800MkII heeft al een DLNA end-point aan boord. Die kan je (o.a.) met Linn Kazoo bedienen. Ik verwacht dat die in de nieuwe Delta pre niet ineens verdwenen is...
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

El Nino

Ja, dat had ik inmiddels ook begrepen. Maar goed Linn loopt ver voorop als het gaat om streaming. Heb nu een demo set en de software is erg gebruiksvriendelijk en heel makkelijk in te stellen.

Maar Classe maakt zeer zeker erg mooie spullen. Begrijp alleen niet waarom het > 1 jaar moet duren voordat de producten definitief op de markt komen......
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

El Nino

Quote from: denoontje on February 12, 2020, 17:20:08
Kan ik me voorstellen

Heel veel plezier!

Dank je wel...morgen ga ik foto's posten van het "unboxing" process....... ;D
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

denoontje


muzikant

Quote from: El Nino on January 31, 2020, 00:46:34
Daar ziet het wel naar uit....
ik wens u zeer veel luistergenot toe,
toen mijn 800 d3 geplaatst waren was ik ook enorm verrast hoe ze integreerden in mijn ruimte
ook qua geluid 

El Nino

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

El Nino

















Alles staat nu in te spelen.... Ze hebben ook gelijk m'n B&O set vervangen voor 2 Linn Secret DSM units voor de aansturing van de luidsprekers in het plafond (gewoon voor radio en achtergrond muziek bij een feestje). Linn App is erg goed. Alle afstandsbedieningen zijn de deur uit en kan alles vanaf de iPad of iPhone bedienen. Ook de plafondluidsprekers die verdeeld zijn over 2 verschillende ruimtes.

Afspraak met Mutrox staat voor eind Februari om de akoestiek aan te passen. Waar nu de Pioneer hangt komt een akoestische achterwand waarin de TV wordt geïntegreerd (Sony is met een nieuwe lijn OLED uitgekomen), dus daar komt een 77 inch te hangen. En dan wat akoestische panelen aan het plafond en de tegenoverliggende wand en dan moet het (nog) een heel stuk beter worden. Nu bezig met de plaatsing van de luidsprekers en bekabeling, dus dat staat nog niet allemaal exact op z'n plek.

Nu hangt er een Nordost Frye bi-wire luidspreker kabel aan. Heb nog een AudioQuest Robin Hood Zero gekregen om te testen en daarna kijk ik wel even..... Denk dat eind maart alles wel zo'n beetje klaar is.





Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

denoontje

Mooi hoor, jammer dat die linn klimax in de kast staat[emoji48].
Zal goed klinken en wordt zeker beter met wat aanpassingen aan de akoestiek.






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Los van de apparatuur een erg mooie ruimte en volgens mij een fantastisch uitzicht!