Bowers Wilkins cm5 s2 of 683 s2?

Started by Abupa, July 13, 2016, 17:54:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Abupa

Toevallig! Ja ik denk dat ik ook met deze keuze blij zal zijn.
Schat ook in dat hij niet zal komen op mp komende maand. Als er voor volgende maand als ik de lening krijg hij niet op mp staat, koop ik hem nieuw. Wordt wel weer leuk als de 683 s2 op mp dan komt... Weer opnieuw elke dag nadenken.

Vloerstaander was sws geen optie voor jou?

Abupa

Topic kan als afgesloten worden beschouwd. Mijn versterker van een jaar oud is weer stuk gegaan waarschijnlijk. Ik ga alles verkopen, heb te vaak gehad dat iets na een jaar stuk ging. Ik durf geen hifi spul meer op mijn stopcontacten aan te sluiten.
Kan zijn dat het probleem zich alleen bij mij huis voordoet en dat hij niet stuk is, maar dat zal ik te horen krijgen als ik hem zo opstuur ter reparatie.

Abupa

#27
Toch weer over na te denken om ze toch wel te kopen  ::) Mijn ideeën veranderen met de dag...
Ik zie namelijk de cm5's s1 op marktplaats staan. Dit maakt het een stuk aantrekkelijker. Hij zegt dat ze in perfecte staat zijn, van 2012 en zonder bon. Wat vinden jullie een mooie prijs? 750? Of 800 maximaal? Vanaf welk bedrag wordt het geen goede koop meer? Ze zijn niet meer nieuw te koop, maar ze kostten nieuw 1200 euro samen.
Hij vraagt er 850 voor. Dat is toch aan de hoge kant vind ik.. 

Wil mijn versterker toch misschien houden. Als hij gerepareerd wordt en ik hem verkoop verlies ik weer geld. En nu de cm5 tweedehands op mp staat..
Qua geluidskwaliteit zal het niet veel schelen toch, de cm5 s1 en de cm5 s2?

RvD

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=158785.0

Deze al gezien lijkt me een betere deal dan de CM5 S1 voor 850. Ik haakte al af omdat er geen bon bij zit want er zit 5 jaar garantie op en de vraagprijs vind ik ook aan de hoge kant, als je nieuw koopt krijg je ook korting dus van die 1200 nieuwprijs zou ik niet van uitgaan.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Abupa

Ik had die ook al gezien ja! Mocht ze voor een mooi bedrag overnemen. Ik heb er echter voor gekozen om ze niet over te kopen omdat vloerstaanders meer ruimte innemen. Ik wil het wat simpeler houden en zou het mooi vinden als ik ze naast mijn tv op de meubel zou kunnen plaatsen. Ik ben hierbij bereid om iets te comprimeren in audio kwaliteit. Ik neem aan dat het verschil tussen de cm5 en cm8 overigens niet heel groot is?

Ik wacht even af of hij omlaag wilt gaan in prijs, de cm5. Toch bedankt voor je advies!