mengpaneel met phonotrap gebruiken als voorversterker

Started by jer, July 11, 2016, 17:52:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jer

Hallo :) ik heb een vraag, ik heb sinds kort een naim voor en eindversterker te weten een nac 102 met nap 200. deze is niet voorzien van een phonotrap dus moet ik hier een oplossing voor vinden.

Nu heb ik een mengpaneel staan van datque ( xtc) die opzich beschikt over redelijke phonotrappen.

Nou had ik het volgende verzonnen.... ik sluit mijn platenspeler aan op de datque...... gebruik de preout van het mengpaneel om deze aan te sluiten op de ingang van de naim en klaar is kees.

het lijkt erg simpel , waardoor ik toch zo mijn twijfels heb over de werking hiervan , is bv het uitgangsniveau van de dateq wel juist voor de naim.

indien dit zo is , zou ik dan de dateq kunnen zien als een soort voor ,voorvertserker , maw , kan ik hier ook een ipod op aansluiten en zo meer ingangen realiseren op mijn naim ?

hoop dat iemand het weet :)

vr gr jeroen

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Siddartha

zeker, alleen heb je dan twee voorversterkers dus even uitkijken met toonregeling enzo, dat het niet gaat oversturen. Vaak zit er op de lijningangen van een mengpaneel ook een soort 'mute' functie welke het ingangssignaal wat dempt als je bron een hoog uitgangssignaal heeft.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

jer

super dat ga ik dan doen ! :) vr gr jeroen dankjewel ! :)