Baby in huize Spijkie, minder muziekmluisteren. Set weg of.....

Started by Spijkie, July 10, 2016, 18:54:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oortjes

Quote from: Xander32 on July 11, 2016, 20:00:20
Wat een top verhaal, lijkt mij genieten als ouder zijnde  :thumbs-up:.
Echt wel, behalve bij Motörhead. Dat was me te hard en niet mijn ding. Volgens mij was ik de enige in de hele zaal met oordopjes en ben maar achter in gaan staan en heb rustig alles overzien ;).
Naim NDX2; XPS DR; NAC 282; NAP 300DR; HICAP DR; Stageline N; Micro Seiki MR-711; DIY Naim Fraim; Focal Sopra 2; Chord Company Speaker cable: Signature Reference; M-Cable voedingskabels; ROON ROCK; Fanless Intel Nuc

fasteddie

Nooit wegdoen je spulletjes.....desnoods opslaan voor tijdje als je er niet aan toe komt of in de weg. staat!

Mijn zoon staat al likkebaardend te loeren naar mijn spulletjes voor het geval ik er niet meer ben....heb hem op het hart gedrukt de spullen niet te verkwanselen....

Het komt allemaal goed aks je weer in je ritme zit.....nu zitten we ook gezellig met muziek op de bank....helaas wel iedereen achter zo'n Pad...

Fasteddie

patsijb

Quote from: oortjes on July 11, 2016, 20:37:33
Echt wel, behalve bij Motörhead. Dat was me te hard en niet mijn ding. Volgens mij was ik de enige in de hele zaal met oordopjes en ben maar achter in gaan staan en heb rustig alles overzien ;).

legendarisch Motorhead..

Roeland

Lekker weg doen en later weer iets leuks kopen.
Ondertussen een goede bron dac/amp en een heeele goed hoofdtelefooon.
Heeft niemand last van jou en jij hebt je rust

Spijkie

Dat is ook weer n andere insteek Roeland, ben zelf niet zo van de hoofdtelefoon e.d maar had de optie ook niet bedacht dus bedankt voor de reply
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

fasteddie


katwax

Mijn dochter is ondertussen 5 jaar. Ja je luistert minder muziek, maar zoals reeds aangeven is het best wel mogelijk om samen muziek te luisteren en je kind zo wat beter muzikaal op te voeden (om het mooi te zeggen).
Tevens kan je er nog iets van leren, zo zei mijn dochter onlangs dat ik een cd moest uitzetten omdat ze er droevig van werd en moet toegeven het kan (Hozier)

Ondertussen is mijn set ook gewoon noodzakelijk geworden, want hij is nodig om geluid te hebben bij het kijken van tv :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

eric_audio

Ja, je zal vast minder tijd hebben om afgesloten en geconcentreerd te luisteren. Maar ook al is er meer leven in de huiskamer, geode kwaliteit geluid blijft toch wel erg fijn. En waarom niet de kleine mee laten luisteren? Daarover zijn hier al verschillende positieve berichten geplaatst. En hier niet anders. Als je video's ziet van mijn oudste zoon als kruipende baby, hoor je best zware muziek op de achtergrond. Mahler, Stravinsky, Shostakovitch. En ook Talking Heads en Pink Floyd. En laat het nou toch best een redelijk stabiel mens zijn geworden, met ook nog een uitgebreide muziek smaak (Radiohead, NIN, metal, klassiek, etc.) 
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Harrr

Wij hebben drie kinderen,  en ook ik heb nagedacht wat te doen. Maar de set behouden betekent dat je even lekker kan luisteren mocht het wel uitkomen. En het duurt misschien wel even, en je bent zuinig op hun oren, maar even discoen zal ook heel leuk worden.  En geloof me, voordat je het weet worden ze iets ouder en krijg jij weer meer tijd voor je eigen hobby. En als je dan beseft dat je alles hebt weggedaan... Een paar jaar is niets en vliegt voorbij!
Groet, 

Spijkie

De set blijft gewoon staan, af en toe even luisteren ook al is het 30 min doet me erg goed. Ik zit er over te denken om de speakers te upgraden dus we gaan gewoon door met de hobby
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Thanatos

Quote from: katwax on July 19, 2016, 23:06:28
Mijn dochter is ondertussen 5 jaar. Ja je luistert minder muziek, maar zoals reeds aangeven is het best wel mogelijk om samen muziek te luisteren en je kind zo wat beter muzikaal op te voeden (om het mooi te zeggen).
Tevens kan je er nog iets van leren, zo zei mijn dochter onlangs dat ik een cd moest uitzetten omdat ze er droevig van werd en moet toegeven het kan (Hozier)

Ondertussen is mijn set ook gewoon noodzakelijk geworden, want hij is nodig om geluid te hebben bij het kijken van tv :)

Mijn zoon is ook 5 en eigenlijk is de hobby gewoon doorgegaan. Lekker luisteren kan nog steeds in de avonden. Geluidsniveau geen probleem daar is het hele huishouden inmiddels wel aan gewent.

Opvoedkundig ook prima te verantwoorden. Met veel soorten muziekstijlen laten kennis maken. In de auto vind hij Phil Collins of Pink Floyd ook gewoon prima  :D Of vol bewondering op youtube Seasick Steve op Lowlands kijken is ook al gebeurt. :headbanging:

Een probleem is wel vriendjes over de vloer en mijn monitoren op stands..  :blink: :D