Cinedream/Home@The movies Home Cinema Happening 2016

Started by home@the movies, July 9, 2016, 12:34:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skoebiedoe


The Luggage


Mogelijk is het de Optoma GT5000? http://www.optoma.be/projectorproduct/gt5000

Een UST projector samen met een aangepast Xtrem scherm lijkt mij inderdaad een zeer interessante combinatie.

Quote from: rovinggecko on October 18, 2016, 21:21:26
Welke Optoma ust demo-en jullie?
Ik zie bij optoma alleen maar ust voor school en business.

Overigens: UST is echt een top ontwikkeling wat mij betreft.
Voor mij zou UST op een tabtensioned scherm, dag licht 'acceptabel', de ideale oplossing zijn, mits ook nog betaalbaar. :)

home@the movies

Quote from: The Luggage on October 19, 2016, 09:49:49
Mogelijk is het de Optoma GT5000? http://www.optoma.be/projectorproduct/gt5000

Een UST projector samen met een aangepast Xtrem scherm lijkt mij inderdaad een zeer interessante combinatie.

Het is deze optoma

EH320UST

home@the movies

Quote from: Da-lite on October 17, 2016, 19:53:23
Kan je al iets meer vertellen over de actie die jullie gaan doen op de Xtrem schermen.  ::)

Dat kunnen we nu inderdaad doen, het is een mooie inruilactie maw, rull je oude scherm in en ontvang een korting op een nieuw Xrtem screen

Omruil 1, lever je oude scherm in, koop een vast spanscherm van Xtrem Screen en krijg 500 Euro korting.

Omruil 2, lever je oude scherm in en koop een elektrisch scherm van Xtrem Screen en krijg 750 Euro korting.

Deze aktie is enkel geldig voor bezoekers van de beurs en loopt tot eind Oktober.

home@the movies

Net een mooi pakje ontvangen, een gloednieuwe JVC Z1 4K laserprojector  :tongue2: :tongue2: :tongue2: :tongue2: :tongue2:

Kjelt

 :inlove: jammer van het prijskaartje, ga je hem verloten tijdens de happening ?  :tounge:

Dirk

Quote from: home@the movies on October 19, 2016, 16:44:42
Dat kunnen we nu inderdaad doen, het is een mooie inruilactie maw, rull je oude scherm in en ontvang een korting op een nieuw Xrtem screen

Omruil 1, lever je oude scherm in, koop een vast spanscherm van Xtrem Screen en krijg 500 Euro korting.

Omruil 2, lever je oude scherm in en koop een elektrisch scherm van Xtrem Screen en krijg 750 Euro korting.

Deze aktie is enkel geldig voor bezoekers van de beurs en loopt tot eind Oktober.
zeker een mooie actie, maar niet interessant voor iemand die al een Xtrem heeft en bvb naar een maatje groter wil...dan blijf ik nog maar ff van mijn exemplaar genieten  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

home@the movies

Quote from: Kjelt on October 19, 2016, 17:20:58
:inlove: jammer van het prijskaartje, ga je hem verloten tijdens de happening ?  :tounge:

Ja ja ik hoor hem al komen, we doen wel een heel speciale aktie tijdens de happening  ;D ;D

MaxxMark

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

clicquot

Geen Home Cinema Modules (of andere) met bios zetels in deze editie?

Marco66

Ik en mijn vriendin gaan ook kijken hier, gelijk combi met shoppen in Wijnichem en overnachting in Antwerpen.
Hebben we zondag ook nog een dagje in de stad.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

home@the movies

Quote from: clicquot on October 21, 2016, 09:34:54
Geen Home Cinema Modules (of andere) met bios zetels in deze editie?

Toch wel, niet Home Cinema modules maar Rasike, een Belgisch bedrijf.

home@the movies

#63
Het is nu net 2 uur snachts als ik de deur van de lokatie waar onze home cinema happening morgen van start gaat , bloed zweet en tranen heeft het weer gekost maar we zijn  (zo goed als) klaar  ;) ;)

Ik moet zeggen dat ik nu al bijzonder trots ben op wat we weer allemaal kunnen laten zien en horen, pareltjes zijn het stuk voor stuk. Zowel op vlak van audio als video staat er heel wat voor jullie klaar.

Ook al is de Z1 laserprojector niet voor ieders budget, toch zou ik alleen daarvoor al langskomen, man man man, ik ben niet snel meer onder de indruk maar wat ik hier zie, en ja ook in HDR, de eerste keer dat ik eigenlijk HDR als redelijk volwaardig in front projectie mocht aanschouwen.
Ik geef je op een briefje dat het een indruk is die redelijk lang op je netvlies gaat blijven plakken.

Voor de wat bescheidener budgetten zijn de nieuwe Epsons zeker iets wat op het lijstje moet staan om even onder de loupe te nemen.

In ieder geval, mochten er nog twijfelaars zijn, niet meer doen en gewoon langskomen, wie weet win je een Oppo speler of wat andere leuke spullen.
En uiteraard zijn er tijdens het event bijzonder fraaie aktes die enkel geldig zijn voor bezoekers, wat heeft een mens nog meer nodig om het weekend op een geweldige manier door te brengen :pompom: :pompom: :pompom:

Ik zie jullie allemaal morgen of zondag.

Slaapwel voor nu

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Ik ben er klaar voor, nu eerst even het bed verlaten  :D

HJ

Klinkt erg gaaf allemaal. Helaas kan ik er niet bij zijn. Ik ben ook erg benieuwd naar de reacties op de projectie schermen....

HTip

Veel plezier vandaag en morgen! 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Ben erg benieuwd morgen. Neem nog 2 personen mee waaronder mijn buurman welk ook een HT heeft ;D

Nico111

Nou ik heb gister al een dagje Antwerpen gedaan en ga er vanmiddag heen.
Heb er echt veel zin in.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

rovinggecko

Veel plezier!  Helaas te ver weg voor mij dit weekend, maar lees graag de ervaringen op UST gebied!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Nonenone

Top beurs, net voor de tw 9300 gegaan van Epson. Zeker een bezoek waard

mr.crash

Veel plezier vandaag en morgen.
Graag veel foto's en leuke verhalen.
Dan weten wij wat we missen ;D

Han
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Stef

Net terug van deze heel mooie beurs... Tof om Werner ontmoet te hebben en nogmaals met Peter te keuvelen.  I'm in voor een TW9300  ;)
Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

riwi

Leuk overzicht van bijna alles wat er op projector gebied te koop is momenteel.
Gezellig bij gekletst met andere homecinemafielen. Ik vind dat wel tof dat iedereen gewoon met iedereen praat en elkaars meningen worden gedeeld.

De JVC Z1 was wel een heftig apparaat. Op een 3 meter doek met 2.0 gain had ik verwacht dat het beeld er af zou spatten kwa helderheid. Bij 'gewoon' 4k zonder HDR stond de laser op medium en het iris op -8 en was het aangenaam kijken. Met de Kaleidescape speler/server een aantal films in 4k en sommige ook in HDR bekeken. Toch wel bijzonder. Het schaduw detail viel me zeer positief op. Ook bij HDR clips was dat verbluffend mooi. Maar ik vond de lichtopbrengst bij de meeste HDR stukken niet geweldig. Stukje Total Recall (SDR) zag er mooi dynamisch uit. De 4k trein clip met HDR vond ik te flets. Ik herinner me die clip een paar jaar geleden op de vw1100, en vorig jaar op de Epson LS10000 een stukje mooier eigenlijk (toen zonder HDR). Ik ben bang dat de HDR mode wel wat licht opsnoept en misschien zelfs voor deze super dure Z1 wat te veel. Op een kleiner doek (bv 2.40 breed) zal dat beter zijn. Zoals het nu was zou ik misschien kiezen om met meer licht, maar zonder HDR te spelen.
De kleuren van bv de scene's uit The Shallows waren super mooi en de lichtopbrengst met deze heldere scene's ook goed. De dame in beeld zag er ook aantrekkelijk uit  :ph34r:
Wat ik me afvraag is als met dit lichtkanon de HDR mode al te kort komt kwa licht, hoe moet dat dan op een JVC X5000 zoals de mijne?
Bij de Oppo stand hebben we nog gevraagd of de UH203 een mode had om HDR te strippen / te mappen naar SDR. Dat wist de man helaas niet. Daar wordt wel over gespeculeerd op AVS.

In de grote ruimte beneden stond een Epson tw7300 en tw9300, daarnaast de JVC X5000 en X7000 en daar weer naast de Sony vw320 en vw550.
De nieuwe Espons waren erg mooi. Ik durf te zeggen de mooiste LCD projectoren die ik tot nu toe gezien heb. Ik denk dat de tw9300 wel een verkoop succes wordt. Kwa beeld/contrast/kleur zit het heel dicht tegen de JVC's aan.
Tussen de X5000 en X7000 was weinig verschil te zien. De machines waren zelfs omgewisseld tov de beschrifting :) Ik vroeg een van de medeforummers welke van de 2 hij mooier vond en die wees na aarzeling toch de X7000 aan. Tenminste dat dacht hij want met de zaklamp op de projector bleek dat de X5000 te zijn en niet de X7000 :) :)
De doeken waarop de projectoren speelden waren de Xtrem daylight schermen (dus licht grijs met lichte gain). Zwart niveau verbetert daarmee, maar de lichtopbrengst neemt iets af.
De Sony's speelden netjes. Je ziet absoluut geen pixel structuur door het 4k paneel. Dat vind ik mooi, het beeld doet daardoor erg analoog aan met behoud van de scherpte. Er was hier iets lichtinval van buiten waardoor je contrast en zwartwaarde niet zo goed kon beoordelen.

In de openruimte stonden 2 ultra short throw projectoren. Een Optoma an 1900 euro en een SIM2 van 14000 euro. De SIM2 was wel duidelijk mooier natuurlijk. We hebben lekker even uitgerust in de D-box stoelen. De UST projectoren zijn leuk voor een huiskamer maar in een dedicated HT zie ik er het nu niet van. Wel apart dat je voor het doek langs loopt en er geen schaduw is :) Die SIM2 zag er kwa beeld erg goed uit. Echter speelde de Art of Flight bluray die er eigenlijk altijd wel mooi uit ziet.

Boven stond Oppo, Zappitti, een ruimte met Focal luidsprekers en een ruimte met Klipsch. En een demo met een Barco Optix projector. Die was minder goed verduisterd helaas.

Werner super bedankt weer voor alle moeite en de organisatie. De foodtruck buiten was ook prima. Lekkere broodjes  :clapping: