Cinedream/Home@The movies Home Cinema Happening 2016

Started by home@the movies, July 9, 2016, 12:34:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jasjenl

Hoe 'groot' moet ik me deze happening voorstellen? Is het iets waar je de hele dag voor nodig zult hebben of is het in een paar uur wel allemaal te zien? Het lijkt me op zich wel een keer interessant om te gaan kijken maar ik zal waarschijnlijk niet de hele dag de tijd hebben.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Kjelt

Wat mijn ervaring betreft, hangt het er een beetje vanaf waar je interesse naar uit gaat en hoeveel projectoren je onderling wilt vergelijken.
Als je echt alle projectoren wilt bekijken en vergelijken en meerdere malen heen en weer loopt ben je al gauw een 3 a 4 tal  uurtjes zoet.
Als je een perfect optisch geheugen hebt kun je wellicht in 1 a 2 uur klaar zijn. Verder waren er verleden jaar nog andere interessante stands met ht fauteuils, ht upgrades, audio en allerlei andere ht spullen dus tja.... Een halve dag kun je je al snel vermaken.

jurgman

Quote from: Kjelt on September 27, 2016, 15:03:04
tja.... Een halve dag kun je je al snel vermaken.


De meesten zullen ook al een halve dag kwijt zijn aan de rit er naar toe en terug.  ;)
Lijkt mij wel een keer gaaf om zo'n happening mee te maken. Ik denk dat ik de volgende alvast in mijn hoofd ga reserveren.  :happy:
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

jasjenl

Quote from: jurgman on September 27, 2016, 15:58:47
De meesten zullen ook al een halve dag kwijt zijn aan de rit er naar toe en terug.  ;)
Vanuit m'n vriendin's huis is het minder dan een uur rijden, dus da's nog te doen :)
En een halve dag daar spenderen zou ook nog wel moeten lukken. Ik ga eens kijken of ik het in kan plannen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

home@the movies

Vandaag begonnen met het bouwen van de grote Cinema ruimte waar de JVC Z1 gaat zijn prestaties gaat laten zien  ;D
Het begint al een beetje op een bioscoop te lijken, nog een 20 tal dagen te gaan voor de Home Cinema Happening 2016.

;D ;D

home@the movies

We zijn aan de laatste eindspurt begonnen naar onze Home Cinema happening editie 2016 :pompom:

Een unieke gelegenheid om oa. alle nieuwe Home Cinema projectoren netjes naast elkaar op dezelfde schermen in ideale omstandigheden te kunnen vergelijken.

Epson TW9300
Epson TW7300

Sony VW550
Sony VW320
Sony HW65

JVC X5000
JVC X7000
JVC Z1 native 4K laser projector op een 3 meter breed HDR projectiescherm van Xtrem Screen

Sim 2 XTV ultra short throw
Barco
Optoma Ultra short throw

4K Blu ray spelers van Panasonic, Roku, enz
Kaleidescape Strato 4K HDR speler

D-Box Motion seats

Enz enz enz........

Xtrem Screen zorgt voor all schermen waarop geprojecteerd gaat worden, een ruim aanbod aan verschillende schermen zal kunnen vergeleken worden.
Verschillende Audio ruimtes, met uiteraard in onze grote bioscoop ruimte een volledige Dolby Atmos setup.

Zoals steeds zijn er tijdens de beurs leuke aanbiedingen en acties op verschillende producten, meer dan redenen genoeg dus om deze twee data nu in jullie agenda's te plaatsen en richting Wijnegem te rijden.
Ook dit jaar is er weer een leuk aanbod aan drankjes en hapjes om de hongerigen te spijzen ;-) .

See you there
http://www.homecinemahappening.be/#participants

Bas Akkerman

Bedankt Werner, nu baal ik nog meer dat ik niet kan komen. :(
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

home@the movies

Quote from: Bas Akkerman on October 13, 2016, 15:29:02
Bedankt Werner, nu baal ik nog meer dat ik niet kan komen. :(

Graag gedaan, als we kunnen helpen zijn we er altijd bij hé ;D ;D
Zullen we nog een privé sessie organiseren een week later  ;)

wolfkampf

Waarom wonen jullie zo ver weg  :nopompom:
Had er graag bij willen zijn maar 3uur heen en 3uur terug word me te gek.

Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

home@the movies

Quote from: wolfkampf on October 13, 2016, 16:41:52
Waarom wonen jullie zo ver weg  :nopompom:
Had er graag bij willen zijn maar 3uur heen en 3uur terug word me te gek.

Weekendje Antwerpen met de partner bvb  ;) we zitten op 5 min van het grootste shopping center van Belgie ;D ;D

home@the movies

Trouwens toch neo even meegeven de lokatie is NIET DEZELFDE als vorige edities.
We zitten dus NIET IN MECHELEN maar in WIJNEGEM ANTWERPEN dit keer. routebeschrijving is te vinden op de website van het event.
Parking in overvloed aanwezig en gratis, net zoals het event zelf trouwens.

Bas Akkerman

Quote from: home@the movies on October 13, 2016, 15:49:02
Graag gedaan, als we kunnen helpen zijn we er altijd bij hé ;D ;D
Zullen we nog een privé sessie organiseren een week later  ;)
De komende tijd gaat me dat niet lukken. Daarnaast denk ik niet dat jullie voor één persoon elf projectors naast elkaar gaan zetten om te kunnen vergelijken. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: home@the movies on October 13, 2016, 17:09:04
Weekendje Antwerpen met de partner bvb  ;) we zitten op 5 min van het grootste shopping center van Belgie ;D ;D
om de vrouwen te overtuigen is't wel jammer dat het volgende week pas is...want dit weekend is WSC ook op zondag open  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nico111

Quote from: home@the movies on October 13, 2016, 17:09:04
Weekendje Antwerpen met de partner bvb  ;) we zitten op 5 min van het grootste shopping center van Belgie ;D ;D

Nou dat ga ik dus precies doen ;D
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

home@the movies

Quote from: Nico111 on October 13, 2016, 23:06:04
Nou dat ga ik dus precies doen ;D

Zo moet dat, meer dan genoeg te beleven om je weekend leuk door te brengen. Antwerpen stad is amper 10 min van onze lokatie vandaan. :clapping: :clapping:

The Luggage

Is het toeval dat er twee ultra short throw projectoren staan of zou dit wat minder een niche gaan worden?

Een degelijke UST projector zou mij op termijn wel interesseren, wegens beperkingen van de enige kamer die in de toekomst voor HT zou kunnen dienen. Maar ik vermoed dat de SIM2 nog heel erg duur is.

Ik probeer in ieder geval eens te komen kijken op de happening.


Quote from: home@the movies on October 13, 2016, 12:21:49

Een unieke gelegenheid om oa. alle nieuwe Home Cinema projectoren netjes naast elkaar op dezelfde schermen in ideale omstandigheden te kunnen vergelijken.

Sim 2 XTV ultra short throw

Optoma Ultra short throw

http://www.homecinemahappening.be/#participants

N1v3K

Misschien dat ik eroverheen gelezen heb, maar tickets of een inschrijving zijn niet nodig, toch?  :unsure:
Niet dat ik op de bonnefooi besluit langs te komen en voor niks aan de deur sta...  ;D

home@the movies

Quote from: N1v3K on October 17, 2016, 15:52:42
Misschien dat ik eroverheen gelezen heb, maar tickets of een inschrijving zijn niet nodig, toch?  :unsure:
Niet dat ik op de bonnefooi besluit langs te komen en voor niks aan de deur sta...  ;D

Helemaal niets nodig, gewoon komen en genieten van al het moois dat er te zien en te horen valt  ;) ;)

N1v3K

Quote from: home@the movies on October 17, 2016, 18:35:36
Helemaal niets nodig, gewoon komen en genieten van al het moois dat er te zien en te horen valt  ;) ;)

:thumbs-up:

home@the movies

#44
Quote from: The Luggage on October 17, 2016, 09:40:05
Is het toeval dat er twee ultra short throw projectoren staan of zou dit wat minder een niche gaan worden?

Een degelijke UST projector zou mij op termijn wel interesseren, wegens beperkingen van de enige kamer die in de toekomst voor HT zou kunnen dienen. Maar ik vermoed dat de SIM2 nog heel erg duur is.

Ik probeer in ieder geval eens te komen kijken op de happening.

Zeker geen toeval, we hebben net een 10 dagen op één van de grootste woonbeurzen in Belgie gestaan met de Optoma UST projector en dat was een dikke hit.
De bezoekers die op deze beurs langskomen zijn mensen die niet direct HT liefhebbers zijn maar zoeken een leuke onopvallende oplossing voor de woonkamer. We hadden een opstelling waar de UST mooi in een buffetkast was ingewerkt samen met speakers en alle andere hardware.
Projectie deden we op een speciaal daarvoor ontworpen ambient light rejection screen van Xtrem screen, een oplossing waarvan duizenden bezoekers geweldig onder de indruk waren.
Dezelfde opstelling staat ook op ons event dit weekend, en ook de Sim 2 maar deze staat op een standaard matwit scherm.

Links op de foto zie je de short throw, erboven hangt de TW9300 die op de andere kant van de stand op een tweede scherm projecteerde

Da-lite

Kan je al iets meer vertellen over de actie die jullie gaan doen op de Xtrem schermen.  ::)
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

home@the movies


Hi iedereen,

Even ter info, tijdens de Home Cinema happening organiseren we een paar kleine info sessies over over onderstaande topics.
Voor de duidelijkheid, de meesten onder jullie zullen vermoedelijk niet zo erg veel kunnen bijleren maar ik geef het toch maar even mee.
We doen dit omdat we ook heel erg veel nieuwe mensen over de vloer krijgen die nog helemaal nieuw zijn in de wereld van de Home Cinema.
Niettegenstaande zijn jullie uiteraard van harte welkom om één of meerdere sessies bij te wonen, voorinschrijving hiervoor is wel nodig om een zicht te hebben op het aantal deelnemers. jullie kunnen mij mailen via

werner@cinedream.be

Introductie acoustiek verbetering
Zaterdag 22/10/2016 – 11 u door Frank Vermeylen van Artnovion http://www.artnovion.com

Introductie 3d audio – immersieve sound (dolby atmos - dts-x)
Zaterdag 22/10/2016 – 12u30 u door Alain Michiels van Klipsch Audioscape http://www.audioscape.be
Zondag 23/10/2016 – 12u30 u door Alain Michiels van Klipsch

Introductie Audio Streaming   
Zaterdag 22/10/2016 – 14u u door Erik Janssens van NAD http://nad.nl
Zondag 23/10/2016 – 14u u door Erik Janssens van NAD

Maro

Mooie happening. Gaat hem dit jaar niet worden maar ik hoop dat ik volgend jaar dan serieus mijn Ht aan het bouwen ben en dan zal ik hier zeker van de partij zijn. Succes mensen!  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

#48
Welke Optoma ust demo-en jullie?
Ik zie bij optoma alleen maar ust voor school en business.

Overigens: UST is echt een top ontwikkeling wat mij betreft.
Voor mij zou UST op een tabtensioned scherm, dag licht 'acceptabel', de ideale oplossing zijn, mits ook nog betaalbaar. :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

Quote from: Da-lite on October 17, 2016, 19:53:23
Kan je al iets meer vertellen over de actie die jullie gaan doen op de Xtrem schermen.  ::)
^^
ben ik ook heel benieuwd naar!  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea