Yamaha YSP-5600 Soundbar

Started by advevo, July 8, 2016, 11:34:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

THX-UltraII

Quote from: HcHifi.nl on July 17, 2017, 14:23:03
De 5600 is voor een soundbar een erg goede, maar het blijft een soundbar...
Wil je de surround ervaring van een 5600 goed willen ervaren moet hij ideaal worden opgesteld ivm het goed kunnen ''kaatsen'' van de luidsprekers in de soundbar.


maar een simpele 5.1 setup met een goedkope avr zal altijd beter zijn?

H&C Hifi

Voor wat de 5600 kost met sub koop je zeker iets mooiers wanneer je met een losse avr en luidsprekers gaat werken.

gerard1

#27
Quote from: HcHifi.nl on July 17, 2017, 13:50:18
100% een niet goede demo gehad.
De YSP werkt niet fatsoenlijk in een grote ''hal'' zoals de mediamarkt.

Het was een kleinere luisterruimte, maar inderdaad, dat zal het zijn.
Daarom dat ik zeg, koop dat ding via internet.
Thuis proberen, is het niks kan je het terug sturen.

Zelf was ik zeer teleurgesteld.

gerard1

Quote from: HcHifi.nl on July 17, 2017, 14:23:03
De 5600 is voor een soundbar een erg goede, maar het blijft een soundbar...
Wil je de surround ervaring van een 5600 goed willen ervaren moet hij ideaal worden opgesteld ivm het goed kunnen ''kaatsen'' van de luidsprekers in de soundbar.

Wat bedoel je met ideaal opgesteld? er is maar 1 plaats ,onder de tv.

modde239

Quote from: gerard1 on July 17, 2017, 16:31:38
Wat bedoel je met ideaal opgesteld? er is maar 1 plaats ,onder de tv.

Hij bedoelt de vorm van de kamer waarin de Yamaha staat.....daar is hij afhankelijk van voor het creëren van het surround effect.....bv een vierkante kamer met aan alle zijde muren zodat het geluid kan weerkaatsen....en daardoor een 'echt' surround effect ervaren.....

clicquot

Quote from: gerard1 on July 17, 2017, 16:31:38
Wat bedoel je met ideaal opgesteld? er is maar 1 plaats ,onder de tv.

Bv ivm soundbars:
Onder de TV, hangend aan de muur
Onder de TV, staand op een kastje (plat of recht)
Iets verder van/dichter tegen de muur kan een grote impact hebben

zelf al ervaren

gerard1

#31
Quote from: modde239 on July 17, 2017, 17:29:28
Hij bedoelt de vorm van de kamer waarin de Yamaha staat.....daar is hij afhankelijk van voor het creëren van het surround effect.....bv een vierkante kamer met aan alle zijde muren zodat het geluid kan weerkaatsen....en daardoor een 'echt' surround effect ervaren.....

Oke ,op die manier.

Dan is inderdaad een demo onzin.
Thuis luisteren is dan het beste, een soundbar staat meestal in de huiskamer denk ik ,als je dan zoals ik aan 1 kant gordijnen hebt weerkaatst het natuurlijk niet.

Als je van tv geluid naar de yamaha gaat, is het fantastisch, maar van een 5.1 set naar de soundbar is het wel teleurstellend ben ik bang voor .
Na de demo ben ik in ieder geval genezen.

M:iNdO

Ik wil naar draadloos en minder componenten. Graag zou ik surround effect willen ervaren zonder achterspeakers te plaatsen (geen ruimte voor en ik heb ook te maken met het WAF  ;D). Tevens wil ik ook dat het goed klinkt met stereo muziek. Is de Yamaha YSP-5600 daar geschikt voor of blinkt ie alleen uit met films (surround)?

Ik hou van een warm, vol en dynamisch geluid (maar ook helder in de mids en highs). Tot nu toe een aantal soundbars beluisterd maar de klank van Sonos Playbar en Bose Soundtouch bevalt mij het meest. Uiteraard beiden met subwoofer en alleen gehoord met muziek.
Heel veel mensen bevelen Heos aan maar die vind ik echt niet zo mooi/lekker klinken als Sonos.

Door het al het aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer haha.

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen.

Hoor graag jullie adviezen en reacties.

Alvast bedankt.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

modde239

Quote from: M:iNdO on October 22, 2017, 21:14:59
Ik wil naar draadloos en minder componenten. Graag zou ik surround effect willen ervaren zonder achterspeakers te plaatsen (geen ruimte voor en ik heb ook te maken met het WAF  ;D). Tevens wil ik ook dat het goed klinkt met stereo muziek. Is de Yamaha YSP-5600 daar geschikt voor of blinkt ie alleen uit met films (surround)?

Ik hou van een warm, vol en dynamisch geluid (maar ook helder in de mids en highs). Tot nu toe een aantal soundbars beluisterd maar de klank van Sonos Playbar en Bose Soundtouch bevalt mij het meest. Uiteraard beiden met subwoofer en alleen gehoord met muziek.
Heel veel mensen bevelen Heos aan maar die vind ik echt niet zo mooi/lekker klinken als Sonos.

Door het al het aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer haha.

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen.

Hoor graag jullie adviezen en reacties.

Alvast bedankt.

Volgens veel reviews klinkt de Sonos Playbase beter dan de Playbar....

M:iNdO

Quote from: modde239 on October 22, 2017, 21:42:07
Volgens veel reviews klinkt de Sonos Playbase beter dan de Playbar....

Ik heb ze beiden beluisterd. In eerste instantie klinkt de Playbase iets helderder maar vind ik de Playbar weer iets groter, ruimtelijker en dynamischer klinken.

Ik ben erg nieuwsgierig hoe bv. de Yamaha YSP 5600 klinkt met stereo muziek ten opzichte van bv. Sonos Playbar. Uiteraard wel beiden met subwoofer.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Stefan S.

Drie dagen geleden in een opwelling de Sonos Playbase gekocht en vandaag weer retour gebracht. Wellicht waren mijn verwachtingen te hoog na het lezen van diverse reviews, echter vond ik de klank die de Playbase weergaf erg matig voor z'n prijs. Het meest tevreden was ik nog over de gedefinieerde laagweergave. Erg storend vond ik de schelle hoogweergave en miste een groot deel van het middengebied. Vrouwenstemmen ervaarde ik als erg kaal en schel. Zelfs als achtergrondmuziek stoorde ik mij hieraan, dus nu maar eens zoeken naar een goed alternatief  :D

modde239

Quote from: Stefan S. on October 28, 2017, 21:52:46
Drie dagen geleden in een opwelling de Sonos Playbase gekocht en vandaag weer retour gebracht. Wellicht waren mijn verwachtingen te hoog na het lezen van diverse reviews, echter vond ik de klank die de Playbase weergaf erg matig voor z'n prijs. Het meest tevreden was ik nog over de gedefinieerde laagweergave. Erg storend vond ik de schelle hoogweergave en miste een groot deel van het middengebied. Vrouwenstemmen ervaarde ik als erg kaal en schel. Zelfs als achtergrondmuziek stoorde ik mij hieraan, dus nu maar eens zoeken naar een goed alternatief  :D

Volgens veel reviews klinkt de playbase net als de playbar veel beter in combi met de Sonos sub....

Stefan S.

#37
Of het middengebied van de Sonos Playbase heel erg opknapt van een Sonos sub betwijfel ik als zal dat voor de Sonos Playbar zeker wel gelden. Eerlijk gezegd had ik ook niet de behoefte om deze optie te overwegen,want dan zit ik al op een bedrag van ca. €1500,- en dat vind ik iets te veel van het goede om een beter tv geluid en achtergrondmuziek te verkrijgen. :D

frits marantz

Ik heb inmiddels e.a. gelezen en gezien over de 2700: https://nl.yamaha.com/nl/products/audio_visual/sound_bar/ysp-2700/index.html. Is rond de 1000,-.

Is dat een goed alternatief?

Zit te denken aan deze oplossing voor alleen gebruik TV/Film en daarnaast de stereo te blijven gebruiken voor puur muziek.
Heb dan wel 2 subs, maar de Yamaha sub is eenvoudiger elders te plaatsen, heeft geen bedrading nodig.

Iemand hier ervaring mee?

Stefan S.

#39
Na de deceptie met de Sonos Playbase nu volop genieten met de Canton DM55 i.c.m. Chromecast Audio :thumbs-up:. Voor mij een wereld van verschil met de Playbase en voor mij wint de Canton DM55 op elk vlak met uitzondering dat je geen draadloze luidsprekers kunt toevoegen, echter wens ik dit ook niet.

TornadoGo

#40
Ik ben me ook aan het oriënteren op een soundbar en ben wel gecharmeerd van de Dali Kubik One. Tweekanaals, strak design, geen poespas, op het oog een kwaliteitsproduct. Ik wil graag mijn Emotiva XMC-1 houden voor switching en EQ. Voor surround kan ik dan twee (of zelfs vier) Kubik Free/Extra kopen en dan heb ik een nette 4.1 set (mijn huidige sub blijft gewoon).

De Yamaha spreekt me qua specs wel aan, ik  vind hem alleen vrij lomp ogen. Binnenkort zelf maar eens gaan aanschouwen en testen. De vorm van mijn woonkamer is niet gunstig, links staat een muur en rechts de open keuken, ik vraag me af of dat goed gaat werken.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX