Yamaha YSP-5600 Soundbar

Started by advevo, July 8, 2016, 11:34:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advevo

I heb momenteel een B&W Panaroma 2 en naar grote tevredenheid. Maar het vervangings syndroom slaat weer eens toe. Ik wil wel in de Soundbar hoek blijven. Ik heb naast de soundbar een svs sub voor het laag.

Nu zag ik de YSP-5600 Soundbar van Yamaha. Is dit voor mij een vooruitgang qua geluid of kan ik beter de B&W houden?



H&C Hifi

Zonder twijfel is de YSP voor film de betere !!


chansig

Ik heb geen ervaring met beide...Wel heb ik een Yamaha YSP en dan een type lager (volgens mij de 4000). Ik heb er ook een subje bij van Yamaha (via hificorner) en het is voor mij voldoende en goed genoeg.

Belangrijk is de beam die erbij zit waarmee de sounbar zich kan inregelen op de ruimte.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nooff

Ik heb de Yamaha hier thuis gehad. Als je alleen de soundprojector wilt zonder sub bespaar jezelf dan het geld want dan klinkt hij zeer ielerig en heeft totaal geen body. Een bijpassende sub is een MUST!

chansig

Gedeeltelijk mee eens. Een sub voegt zeker kwaliteit toe. Maar zonder sub vond ik het zeker niet zeer ielig en bodyloos klinken.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

advevo

Ik gebruik hem het meeste voor film. Dan zou de Yamaha met sub wel wat voor mij kunnen zijn.

Bij wie kan ik het beste zaken doen om een YSP 5600 te kopen. Wil dan de Panorama 2 inruilen. Of iemand van dit forum moet evt belangstelling hebben.


leon.

audio expert ,  in den bosch.
ikzelf heb ook de 5600 daar gekocht,  je krijgt hem altijd goedkoper dan bij ieder ander.

H&C Hifi

#7
Quote from: leon. on July 23, 2016, 17:26:51
audio expert ,  in den bosch.
ikzelf heb ook de 5600 daar gekocht,  je krijgt hem altijd goedkoper dan bij ieder ander.

Wie zegt dat  ::)

(is wel alleen zonder inruil)

Dirk

leon. kent Marcel duidelijk nog niet  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

audioexpert

Heel veel plezier met de nieuwe soundbar!


Ejorne

#10
Je hebt de soundbar gekocht zie ik. Gefeliciteerd met de aankoop.  :thumbs-up: Mijn vriendin heeft ook een yamaha soundbar. Ze is er erg tevreden mee.


Quote from: Nooff on July  8, 2016, 12:02:11
Ik heb de Yamaha hier thuis gehad. Als je alleen de soundprojector wilt zonder sub bespaar jezelf dan het geld want dan klinkt hij zeer ielerig en heeft totaal geen body. Een bijpassende sub is een MUST!

Wat is er mis met een svs sub?

gerard1

Quote from: advevo on July  8, 2016, 11:34:33
I heb momenteel een B&W Panaroma 2 en naar grote tevredenheid. Maar het vervangings syndroom slaat weer eens toe. Ik wil wel in de Soundbar hoek blijven. Ik heb naast de soundbar een svs sub voor het laag.

Nu zag ik de YSP-5600 Soundbar van Yamaha. Is dit voor mij een vooruitgang qua geluid of kan ik beter de B&W houden?

Hoi

Ik ben eigenlijk best benieuwd of de Yamaha-5600 soundbar bevalt? een kleine recensie is dat mogelijk  ;)

Rielplayer

Quote from: gerard1 on March 15, 2017, 12:57:11
Hoi

Ik ben eigenlijk best benieuwd of de Yamaha-5600 soundbar bevalt? een kleine recensie is dat mogelijk  ;)

Een kleine recensie dan.... voor film fantastisch, voor muziek prima te doen.

Als je wil luisteren, ben je hier van harte welkom.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

gerard1

Dank je wel,

ik twijfel nog, we willen minder luidsprekers in huis en met een soundbar moet je natuurlijk inleveren met geluid, maar heb geen idee hoeveel je dan inlever.
Een sub blijft natuurlijk wel.

Daar bij denk ik ,dat het heel afhankelijk is van je kamer of het geluid goed is, gordijn open of dicht bv

Kan je meerdere instellingen maken, snel switchen van instelling.
Zit er ook een uitgebreid bas management op bv

Jammer genoeg is het te ver weg voor mij.
Ik zal eens informeren of je de soundbar eerst thuis mag testen.


chansig

Ik heb een kleiner/ouder model incl een sub van Yamaha. Je bent hier ook welkom om even te luisteren wat het doet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

gerard1

Quote from: chansig on March 15, 2017, 15:22:38
Ik heb een kleiner/ouder model incl een sub van Yamaha. Je bent hier ook welkom om even te luisteren wat het doet.

Gr. Hans

Vriendelijk bedankt, ik stuur je even een PM

g6reke


Dre555

#17
Ik heb de ysp-5600 nu bijna een jaar gehad en heeft echt super bevallen. Onder de sony 4k tv perfect in samenspel met de SVS SB13 ultra voor films een uitkomst.

Maar zoals altijd begint de jeuk naar iets nieuws toch weer. Wil misschien toch weer naar een 5.1 systeem.

Mocht er interesse zijn om mijn ysp 5600 en sb13 over te nemen stuur mij dan even een PM. Het hoeft niet weg maar het is de audio tik die altijd blijft voor iets anders. Maar daar zullen hier wel meer mensen last van hebben:)

Advevo/dre555

gerard1

Hoi
Hoe presteert de soundbar op een laag volume?

Dre555

Ja perfect. Het geluid is veel voller. De speakers van tv klinken hol en daar maakt de soundbar een groot verschil.

THX-UltraII

Mocht je de 5600 willen verkopen stuur me maar een PM met de prijs waaraan je denkt. Heb mogelijk interesse (ps. kan jou geen PM bericht sturen)

gerard1

Ook geluisterd naar de yamaha bij de media markt, net afgesteld door yamaha volgens de verkoper.
wat een teleurstelling.
zet ik nog lever de sonos neer met achterluidsprekers.
Het kan natuurlijk ook zijn, dat het thuis anders klinkt, beter via internet kopen is het niks kan die terug.

H&C Hifi

Quote from: gerard1 on July 17, 2017, 13:15:25
Ook geluisterd naar de yamaha bij de media markt, net afgesteld door yamaha volgens de verkoper.
wat een teleurstelling.
zet ik nog lever de sonos neer met achterluidsprekers.
Het kan natuurlijk ook zijn, dat het thuis anders klinkt, beter via internet kopen is het niks kan die terug.

100% een niet goede demo gehad.
De YSP werkt niet fatsoenlijk in een grote ''hal'' zoals de mediamarkt.

THX-UltraII

Marcel, wat vind jij van zo n Yamaha soundbar (de wat betere zoals de 4100 of 5600) tov een instap 5.1 setje qua klank en sq?

H&C Hifi

Quote from: THX-ultraII on July 17, 2017, 14:16:03
Marcel, wat vind jij van zo n Yamaha soundbar (de wat betere zoals de 4100 of 5600) tov een instap 5.1 setje qua klank en sq?

De 5600 is voor een soundbar een erg goede, maar het blijft een soundbar...
Wil je de surround ervaring van een 5600 goed willen ervaren moet hij ideaal worden opgesteld ivm het goed kunnen ''kaatsen'' van de luidsprekers in de soundbar.