Yamaha YSP-5600 Soundbar

Started by advevo, July 8, 2016, 11:34:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advevo

I heb momenteel een B&W Panaroma 2 en naar grote tevredenheid. Maar het vervangings syndroom slaat weer eens toe. Ik wil wel in de Soundbar hoek blijven. Ik heb naast de soundbar een svs sub voor het laag.

Nu zag ik de YSP-5600 Soundbar van Yamaha. Is dit voor mij een vooruitgang qua geluid of kan ik beter de B&W houden?



H&C Hifi

Zonder twijfel is de YSP voor film de betere !!


chansig

Ik heb geen ervaring met beide...Wel heb ik een Yamaha YSP en dan een type lager (volgens mij de 4000). Ik heb er ook een subje bij van Yamaha (via hificorner) en het is voor mij voldoende en goed genoeg.

Belangrijk is de beam die erbij zit waarmee de sounbar zich kan inregelen op de ruimte.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nooff

Ik heb de Yamaha hier thuis gehad. Als je alleen de soundprojector wilt zonder sub bespaar jezelf dan het geld want dan klinkt hij zeer ielerig en heeft totaal geen body. Een bijpassende sub is een MUST!

chansig

Gedeeltelijk mee eens. Een sub voegt zeker kwaliteit toe. Maar zonder sub vond ik het zeker niet zeer ielig en bodyloos klinken.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

advevo

Ik gebruik hem het meeste voor film. Dan zou de Yamaha met sub wel wat voor mij kunnen zijn.

Bij wie kan ik het beste zaken doen om een YSP 5600 te kopen. Wil dan de Panorama 2 inruilen. Of iemand van dit forum moet evt belangstelling hebben.


leon.

audio expert ,  in den bosch.
ikzelf heb ook de 5600 daar gekocht,  je krijgt hem altijd goedkoper dan bij ieder ander.

H&C Hifi

#7
Quote from: leon. on July 23, 2016, 17:26:51
audio expert ,  in den bosch.