Bloomline Omniwave luidsprekers

Started by bva, July 3, 2016, 21:55:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bva

In de Volkskrant van 2 juli 2016 staat een interview met Leo de Klerk.
Deze heeft het Bloomline Omniwave luidspreker system ontwikkeld.
Zie ook http://www.bloomline.com/
Het system werkt heel anders dan bij een conventioneel stereo system. Er is bijvoorbeeld geen sweet point. In de gehele ruimte zou het geluid goed  en natuurlijk zijn. Dit system wordt dan ook gebruikt door gerenommeerde theaters en dergelijke.

Mijn vragen zijn:
Heeft iemand een keer een demo gehad van dit system en wat vond je ervan?
Heeft iemand zo'n system in bezit?
Wat was de reden om na een demo het system niet te kopen?
Welke muziek klinkt goed of minder goed met dit system?

Binnenkort hoop ik een demo te krijgen van dit system maar het lijkt mij wel handig om alvast wat informative van anderen te horen.

chansig

Begint een beetje op een charme offensief/reclame te lijken....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ik las het ook. Wil het weleens horen ook.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

bva

#3
Quote from: chansig on July  3, 2016, 21:58:57
Begint een beetje op een charme offensief/reclame te lijken....

Gr. Hans

Wat bedoel je daarmee?

chansig

Je bent de 2e die er vandaag een topic over opent.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bva

#5
Quote from: chansig on July  3, 2016, 22:23:51
Je bent de 2e die er vandaag een topic over opent.

Gr Hans

Ik heb niets kunnen vinden op htforum. Zou je mij een verwijzing kunnen geven naar het andere topic?

Deleted User

In 2008 is er al een artikel in HVT over verschenen.


i2Paq

Op zich wel interessant om zo iets te lezen en een keer te horen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

gm

En heeft iemand ze al beluisterd en wat zijn de bevindingen?

Deleted User

Ik heb 2 keer een demo meegemaakt. Het verhaal er achter is zeer geloofwaardig. Ik vond ze bijzonder klinken. Een totale set is om en nabij 7000 euries, zonder een sub, en die heb je echt nodig. Ik denk dat daarmee de prijs kwaliteit verhouding zoek is.

Ik kan echter niet zeggen dat ze zoveel beter zijn dan mijn combinatie..

gast2018

Zaterdag een demo bijgewoond bij Audio Life. Een mooie demo en ik ben zeker onder de indruk. Ook gehoord zonder sub deze is  naar mijn mening niet echt nodig, maar daar zullen de meningen altijd over verdeeld blijven.

In het andere topic schreef iemand dat het een Bose verhaal zou zijn. Daar ben ik het absoluut  niet mee eens. Heb zelf de 301 en 501.3 gehad maar dat zijn gewoon stereo speakers met een zgn direct reflecting system en is plaatsing technisch totaal anders.

Ik ga ze zeker nog een keer beluisteren want het houd me bezig.

solitaire

Er zijn natuurlijk verschillende typen 'rondomstralende luidsprekers'.  Mijn OBs zijn mooi maar hebben nadelen, en, om een lang verhaal kort te maken, ben ik me niet alleen aan het orienteren geweest hoe de OBs te modden zodat ze nog meer 'mijn ding' worden maar ook om ze te vervangen ... door een ander type rondomstralers. Oh ja, kort verhaal hé ... Na lang rondzwerver ben ik nu al een aantal luistersessies bezig met de rondomstralende en toch bundelende (...) Gradient Helsinki 1.5. Super, verliefd ... kort verhaal ... oh ja, zo kwam ik op:

"Amar Bose's model 901 loudspeaker and Jorma Salmi's Helsinki 1.5 ($6500/pair) are as different as night and day. Whereas the Bose 901's acoustical output is mostly projected away from the listener and toward the boundaries of the listening room, the Helsinki 1.5, which is made in Finland by Gradient Ltd., aims to disperse as much sound toward the listener's ears as possible, thus minimizing the room's effect on playback. That, as Robert Frost might say, has made all the difference."
Read more at https://www.stereophile.com/floorloudspeakers/gradient_helsinki_15_loudspeaker/index.html#mv0EwsHush3tQgd5.99

Volgens mij is de Bloomline toch ook ook een rondomstraler a la Amar, ergé ?




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

advr

Daar sluit ik me bij aan Rob.  ;D

In jaren niet zo'n overtuigende demo gehad. Duidelijke uitleg en stof tot nadenken...

Dit ga ik zeker thuis beluisteren.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster