Sonore microRendu

Started by Isflicka, June 30, 2016, 10:24:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rovinggecko

Hoe moet ik dit zien in vergelijk met de ifi idsd micro?


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

StereoMike

Quote from: rovinggecko on July  8, 2016, 08:49:34
Hoe moet ik dit zien in vergelijk met de ifi idsd micro?
Huh, wil je een streamer/renderer vergelijken met een Dac?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Xander32

Interessante ontwikkelingen in streamingland; voor steeds minder, steeds meer kwaliteit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Quote from: rovinggecko on July  8, 2016, 08:49:34
Hoe moet ik dit zien in vergelijk met de ifi idsd micro?


Sent from my iPhone using Tapatalk

De ifi idsd micro is een pre amp/dac en de Sonore MicroRendu is een pure renderer, dus eigenlijk een ''appels met peren'' vergelijk  :)

Op o.a. devialetchat.com zijn er al diverse personen die al een tijdje met de MicroRendu (i.c.m. een hogwaardige LPS) spelen en laaiend enthousiast zijn over de klankmatige performance.
Er wordt zelfs al gesproken over prestaties die minimaal vergelijkbaar zouden zijn met die van de Aurender S10  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

conqubite

Maar hoe verhoudt zich de microRendu tot de Auaralica Aries LE? Want beide renderers en beide zelfde prijs. Die kun je toch wel met elkaar vergelijken? Isflicka kent ze beide dus kan er ook iets over zeggen.. Moet ik nog wachten met de aanschaf van een Aries?

Kingpin

Quote from: conqubite on July  8, 2016, 14:38:38
Maar hoe verhoudt zich de microRendu tot de Auaralica Aries LE? Want beide renderers en beide zelfde prijs. Die kun je toch wel met elkaar vergelijken?
Prijs zegt niet altijd iets over hoe iets presteerd, zeker niet bij streamers.
Mijn Lipo LPS/SBT presteert op een heel hoog niveau wat totaal niet in verhouding staat tot de prijs.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

zegel

Quote from: conqubite on July  8, 2016, 14:38:38
Maar hoe verhoudt zich de microRendu tot de Auaralica Aries LE? Want beide renderers en beide zelfde prijs. Die kun je toch wel met elkaar vergelijken? Isflicka kent ze beide dus kan er ook iets over zeggen.. Moet ik nog wachten met de aanschaf van een Aries?

De microrendu ( met een Ifi voeding) kost de helft. Kan bovendien profiteren van een betere voeding - maar dat kan de Aries ook tot op zekere hoogte.  De Microrendu wordt als ruim beter in luistervergelijk met de Aries ingeschat - google is je vriend. De Rendu is naar mijn idee ook flexibeler te upgraden omdat je hem met HQ player kan voeden - heb je wel een pittige server nodig.  Maar de Aries heeft Nederlandse garantie ( de Microrendu wordt erg warm - dus dat zou wat voor de levensduur kunnen betekenen), heeft meer uitgangen en een eigen app zolang je maar een Apple adept bent en je hebt een ding in je kast staan ( als je daar op kickt ;D
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

conqubite

Quote from: conqubite on July  8, 2016, 14:38:38
Maar hoe verhoudt zich de microRendu tot de Auaralica Aries LE? Want beide renderers en beide zelfde prijs. Die kun je toch wel met elkaar vergelijken? Isflicka kent ze beide dus kan er ook iets over zeggen.. Moet ik nog wachten met de aanschaf van een Aries?

Oh ik ben in de war geloof ik. Ik meende dat ze qua prijs gelijk waren. Maar ik heb de mircroRendu verward met een andere streamer... ::) :-X  Maar ook leverbaar via een importeur of alleen via de website van Sonore zelf? 


rovinggecko

Quote from: StereoMike on July  8, 2016, 10:18:20
Huh, wil je een streamer/renderer vergelijken met een Dac?
Quote from: YamahaRXV on July  8, 2016, 14:19:54
De ifi idsd micro is een pre amp/dac en de Sonore MicroRendu is een pure renderer, dus eigenlijk een ''appels met peren'' vergelijk  :)

Duidelijk onduidelijk geweest. :)

Achter de Sonore Microrendu zal iets moeten hangen om er muziek van te maken. En dan liefst iets wat er een beetje bij past. Dus, om de vraag anders te stellen:
Past ie bij mijn ifi idsd micro, in plaats van mijn NUC.
Of moet er een super duper dac achter om iets van een verschil te merken?

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Isflicka

Quote from: rovinggecko on July  8, 2016, 22:29:37
Duidelijk onduidelijk geweest. :)

Achter de Sonore Microrendu zal iets moeten hangen om er muziek van te maken. En dan liefst iets wat er een beetje bij past. Dus, om de vraag anders te stellen:
Past ie bij mijn ifi idsd micro, in plaats van mijn NUC.
Of moet er een super duper dac achter om iets van een verschil te merken?
Volgens mij is de ifi idsd micro een mooie match met mRendu. Het geluid zal er een stuk 'cleaner' van worden.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: Xander32 on July  8, 2016, 10:45:04
Interessante ontwikkelingen in streamingland; voor steeds minder, steeds meer kwaliteit.
Simplified to the max. Het is onvoorstelbaar wat Sonore uit zo'n klein kastje (dikke creditcard) weet te halen. De Ultracap LPS-1 wordt ook nog iets om naar uit te kijken.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: YamahaRXV on July  8, 2016, 14:19:54
Er wordt zelfs al gesproken over prestaties die minimaal vergelijkbaar zouden zijn met die van de Aurender S10  :angel:
Het heeft inderdaad wel iets van de Aurender modellen. De usb output is uitzonderlijk 'clean'. Gisteravond heb ik er een masterclock achter gehad maar dat is echt niet nodig.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: zegel on July  8, 2016, 16:37:01
de Microrendu wordt erg warm
Ligt dat niet aan je voeding want bij mij wordt de mRendu handwarm na een hele avond spelen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

StereoMike

Quote from: Isflicka on July  9, 2016, 11:49:02
Ligt dat niet aan je voeding want bij mij wordt de mRendu handwarm na een hele avond spelen.
Heb je de SOTM al eens nagemeten?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

zegel

Ik gebruik de Ifi 9v voeding, en schat zo in dat de Rendu zo tussen de 30 en 50 graden wordt. Mijn Audionet DNP werd dat ook, dus ik ben er wel aan gewend. Zal straks met de Uptone voeding die op 7v draait nog wel beter worden. Maak me niet echt zorgen.

Over dat doormeten gesproken, op een paar fora zijn echt oeverloze discussies gevoed over lekstromen met de Ifi voeding.  Meestal door mensen die niet in het geluid geintereseerd zijn maar geobsedeerd door meetresultaten waren. Ik speel er nu sinds mei mee, volkomen probleemloos - top ding dat inderdaad bewijst dat audio aan het veranderen is; ontwikkelingen gaan zo snel dat traditionele apparatuur qua software niet meer kan volgen.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Kingpin

Oefff krasse uitspraak. Meetresultaten zeggen alles over een voeding, alleen de meeste fabrikanten lullen marketing technisch maar wat aan elkaar maar laten nooit hun echte meetresultaten zien.
Zolang het maar mooi oogt, een marketing verhaaltje eromheen en dito prijs.
Een €49,- kostende voeding kan het never nooit opnemen tegen een €400,- kostende echte lineaire voeding, period.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

zegel

Dan heb ik me niet goed uitgedrukt,  ik geloof zeker in een top voeding en zie de ifi ook echt als een voorbijganger .  Het ging me erom dat de rendu ook met de ifi prima speelt ondanks de al dan niet goede meetresultaten
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

YamahaRXV

Quote from: zegel on July 10, 2016, 22:56:08
Het ging me erom dat de rendu ook met de ifi prima speelt ondanks de al dan niet goede meetresultaten

En dat doet hij toch zeker niet verkeerd als ik de vele gebruikersreviews ''her en der'' mag geloven  ;)



The microRendu has been playing non-stop for the past 7 hours, not even close to being broken in.  With the Chord DAVE and a 9V supply feeding the microRendu, it runs on the warm side but not hot to the touch.  Sonore suggests 7V is ideal and so that is how my Paul Hynes supply will be configured.  I was hesitant to report on the microRendu so early on fearing the microRendu would be at a significant disadvantage, but just like @Sonic77 has found, the microRendu is sounding great even before being fully broken in and so here goes.

Early impressions on 2 channel + headphones with Audience AU24SE USB cable and <10 hours of break-in:

1)  microRendu + HD Plex 9V vs Sonicorbiter SE + HD Plex 5V --  Even at this early stage, microRendu is quite obviously better and not by a small amount.  Dynamic contrasts are greater.  Bass hits considerably harder although it could be tighter.  I suspect it will tighten with break-in and a better PSU.  Soundstage is clearly more expansive and for sure, there is more air.  Details layer better.   I was expecting it to sound thin but to be honest, even at <10 hours, thin is not how I would describe the sound at all and I suspect the tonality will probably get even richer with time.  No need to blind test.  mR >> Sonicorbiter.

2)  microRendu + HD Plex 9V vs microRendu + iFi 9V -- Close call but iFi sounds a little cleaner / tighter.  I will stay with the iFi power supply until my Paul Hynes PSU is ready.  iFi > HD Plex

3)  microRendu + iFi 9V vs Aurender N10 -- To my ears, Aurender N10 is superior to the Sonicorbiter SE by maybe 10-15% as described in a previous post.  Not surprisingly, the Aurender is a closer match to the microRendu but once again, even at this early stage, the microRendu is outpacing the Aurender in all of my metrics except one.  The Aurender sounds tighter and cleaner in the bass although the microRendu definitely hits harder.   I will be surprised if the microRender doesn't tighten down with break-in and with a better power supply.  As good as the Aurender layers details, the microRendu layers them better.  With Limehouse Blues (Jazz at the Pawnshop), as the snare is hit with a brush during the first 10 seconds of the track, with the microRendu, you hear more of the bristles stroking the snare.  The better layering is unmistakeable.  Space and depth are superior on the microRendu.  In the same way that the N10 makes the Sonicorbiter sound a bit closed in, the same thing is happening with the microRendu against the N10.  Both carry the same weight of tone but I fully expect the microRendu to break away with time and a better PSU.  mR > N10 

3)  microRendu + iFi 9V vs Aurender W20 -- I don't have the W20 in house at the moment but I'm not sure it's worth it for me to bring it in.  Compared against my basic laptop via USB and on the Chord DAVE,  the W20 was a smidge better than the N10 (within 5%), almost too close to call and I could easily be happy with either.  However, the delta I am seeing with the microRendu over the N10 is easily greater than 5% (probably at least 15% as a whole) and no doubt will improve with break-in and with a better power supply.  microRendu > W20

As for the microRendu's electromagnetic emission, which I know @paulchiu will be interested in, even at 12 inches away, the readings are very low (1.5).

Early conclusion:  The microRendu in standard form and before full break-in is the finest digital source I've heard at any price and a ridiculous bargain at $640.  This device will likely dramatically change the landscape of music servers moving forward.



Hier nog een interessant linkje m.b.t. wat reacties van ifi/AMR over de commotie die er ontstaan is over de betreffende slecht metende voeding:
http://www.computeraudiophile.com/f30-abbingdon-music-research-ifi-audio-sponsored/measuring-ipower-much-ado-about-nothing-part-4-uploaded-and-complete-28982/

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Isflicka

Quote from: YamahaRXV on July 11, 2016, 14:35:31
Early conclusion:  The microRendu in standard form and before full break-in is the finest digital source I've heard at any price and a ridiculous bargain at $640.  This device will likely dramatically change the landscape of music servers moving forward.
Het begint echt een hype te worden vergelijkbaar met de SB Touch destijds maar ik vind het wel overdreven om zo snel tot de conclusie te komen dat de mRendu een Aurender met gemak achter zich laat.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: conqubite on July  8, 2016, 14:38:38
Maar hoe verhoudt zich de microRendu tot de Auaralica Aries LE? Want beide renderers en beide zelfde prijs. Die kun je toch wel met elkaar vergelijken? Isflicka kent ze beide dus kan er ook iets over zeggen.. Moet ik nog wachten met de aanschaf van een Aries?
Dat ligt er helemaal aan wat je van een streamer/renderer verwacht.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

rovinggecko

Quote from: Isflicka on July  9, 2016, 11:30:22
Volgens mij is de ifi idsd micro een mooie match met mRendu. Het geluid zal er een stuk 'cleaner' van worden.
Bedankt, zal eens kijken of er eentje op de kop te tikken is.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

conqubite

Quote from: Isflicka on July 11, 2016, 15:10:42
Dat ligt er helemaal aan wat je van een streamer/renderer verwacht.

Kun je dat eens toelichten? Want ik snap niet waar je daar mee heen wilt.
En wat ik verwacht? Tja dat vind ik een lastige vraag. Ben nog behoorlijk groen wat dat betreft en heb derhalve geen volledig en helder beeld van wat ik verlang van een streamer/renderer....

StereoMike

Vandaag de Sonore mR in ontvangst genomen en vanavond in een paar minuten aangesloten. Het langste ben ik nog bezig geweest met het afregelen van de lineaire voeding op 7v. Koud uit het doosje klink het nog een beetje vreemd maar dat komt vast goed.

Na een poosje wikken en wegen toch maar tot aanschaf overgegaan. Ik had vorige week de mR natuurlijk al kunnen vergelijken met een aantal andere streamers maar thuis klinkt het toch altijd anders. Daarnaast heb ik de zomermaanden een Aries te leen dus laat het feest maar beginnen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Isflicka

Quote from: conqubite on July 12, 2016, 22:07:42
Kun je dat eens toelichten? Want ik snap niet waar je daar mee heen wilt.
En wat ik verwacht? Tja dat vind ik een lastige vraag. Ben nog behoorlijk groen wat dat betreft en heb derhalve geen volledig en helder beeld van wat ik verlang van een streamer/renderer....
Dan denk ik aan bedieningsgemak, aansluitingen, ondersteuning, behoefte aan een display, fysieke afstandbediening, aansluiting externe drive etc etc. De microRendu is behoorlijk minimalistisch en je kunt hem, met het meegeleverde verloop usb plugje, gewoon in de usb poort van je dac prikken. Vooral Roon en Tidal gebruikers kunnen dit kleintje wel waarderen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff