Philips fidelio X2 ervaringen

Started by fasteddie, June 29, 2016, 22:18:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fasteddie

Hi,

Heeft iemand toevallig een X2 in de collectie?

Wilde graag weten hoe deze zich verhoudt tot een sennheiser 650 bijvoorbeeld of andere koptelefoon in dezelfde prijsklasse?

Hoeft niet perse portable te zijn, open of dicht ook niet....

Begrijp uit gelezen tests dat de X2 makkelijk is aan te sturen, dus eventueel ook door een portable?

Wil ook graag weten of er (balanced) kabels voor handen zijn met een minimale lengte van 5 meter?
Dit ivm plaats versterker en de bank.....

Hoor graag jullie mening/ervaringen

Dank

Fasteddie


fasteddie


Roksan

Ik luister er bijna dagelijks naar. Ik vind het een erg prettige hoofdtelefoon. Ruimtelijk, met mooi vol laag, wat net niet de laagste regionen haalt. Geen idee hoe hij zich verhoudt tot de 650. Die heb ik nooit gehoord. Ik vind mijn X2 een stuk aangenamer luisteren de de AKG K 700 die ik heb gehad.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Marc Heijligers

Quote from: fasteddie on June 29, 2016, 22:18:56
Hi,

Heeft iemand toevallig een X2 in de collectie?

Wilde graag weten hoe deze zich verhoudt tot een sennheiser 650 bijvoorbeeld of andere koptelefoon in dezelfde prijsklasse?


Ik heb er redelijk uitgebreid over geschreven op het head-fi forum:
http://www.head-fi.org/t/729413/philips-fidelio-x2-a-review-by-baycode/645#post_11210811

De X2 is een goede hoofdtelefoon, maar ik vind dat deze wat fundament mist (borstkas), en in het hoog wat splashy is.

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Interficior

Zowel de HD650 als de X2 niet in het bezit, maar wel beide beluisterd. De X2 vind ik een mooie koptelefoon, zit goed maar de stemmen vond ik "raar" klinken, alsof het midden uit fase stond (maar dat is natuurlijk niet het geval bij een koptelefoon). De HD650 is wat dat betreft een stuk uitgewogener. Mijn optie als je in die hoek geïnteresseerd zou zijn zou een Beyerdynamic DT 880 (Pro) zijn, hierbij zit je net effe wat dichter op de muziek dan bij de HD650 en is veel steviger gebouwd.
Take it or lease it

fasteddie


Roksan

Vreemd dat je stemmen zo raar vond klinken. Dat vind ik juist een sterk punt van de X2
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Peter1961

Ik gebruik de Fidelio x2 HR aangestuurd met een buizen amp.
Het totale geluidsbeeld, ruimtelijkheid en impulsgedrag is fenomenaal voor deze prijsklasse ( 260 euro )
Heb vele hoofdtelefoons gehad en beluisterd maar dit is wel mijn favoriet.
Naar mijn mening duidelijk beter dan de AKG 700 serie en de Sennheiser 600 / 650
Is zeker het overwegen waard als je een hoofdtelefoon in de prijsklasse tot zo,n 600 euro zoekt.

fasteddie

Uiteindelijk de K-712 PRO geworden wegens voornamelijk zijn draagcomfort...